KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hoi,
Ik ben van plan straks als alles weer in elkaar zit standaard te gaan beginnen met mijn set up qua carburatie en luchtfilter. Ik weet pas onlangs dat mijn cilinder een SB met een 15 nummer betekend, dat een KVV cilinder is. Van Enzo begrijp ik dat hij standaard rijd met deze set up: 28 mm Bing met een 120 sproeier. Ik dacht, voordat ik wist wat deze cilinder is, gewoon de 20 mm Bing met een Bing filter in een standaard luchtfilter huis en RS aanzuigrubbers en en 78 mm hoofdsproeier te gaan rijden. Casper waarschuwde mij al dat ie dan wel snel vast zal gaan lopen. Mijn ervaringen uit het verleden, 20 jaar geleden met een gaar blok, zie Sjors zijn kreidler opbouw in de afdeling restauratie, en weet ik veel of ie valse lucht zoog en wat al niet meer voor 'goed' bedoelde afstellingen, zijn denk geen juiste referentie.
Ik heb zelf een Bing 1/20/100 en een Homoet 4 poort denk ik, zo een met een aangelaste bocht een stuk cilindrisch tussen de conussen, zie bijgevoegde foto(is niet de mijne hoor ergens van de site gehaald). Ik heb een K&N filter liggen maar nog geen goede standaard opzet aan de aanzuigkant.
Dus mijn vraag is:
Waar rijden de andere KVV 50 cc 4 poorts, die 2 boosterpoortjes, mee?
Qua carburatie
Uitlaat
luchtfilters
bvd Sjors
Ik ben van plan straks als alles weer in elkaar zit standaard te gaan beginnen met mijn set up qua carburatie en luchtfilter. Ik weet pas onlangs dat mijn cilinder een SB met een 15 nummer betekend, dat een KVV cilinder is. Van Enzo begrijp ik dat hij standaard rijd met deze set up: 28 mm Bing met een 120 sproeier. Ik dacht, voordat ik wist wat deze cilinder is, gewoon de 20 mm Bing met een Bing filter in een standaard luchtfilter huis en RS aanzuigrubbers en en 78 mm hoofdsproeier te gaan rijden. Casper waarschuwde mij al dat ie dan wel snel vast zal gaan lopen. Mijn ervaringen uit het verleden, 20 jaar geleden met een gaar blok, zie Sjors zijn kreidler opbouw in de afdeling restauratie, en weet ik veel of ie valse lucht zoog en wat al niet meer voor 'goed' bedoelde afstellingen, zijn denk geen juiste referentie.
Ik heb zelf een Bing 1/20/100 en een Homoet 4 poort denk ik, zo een met een aangelaste bocht een stuk cilindrisch tussen de conussen, zie bijgevoegde foto(is niet de mijne hoor ergens van de site gehaald). Ik heb een K&N filter liggen maar nog geen goede standaard opzet aan de aanzuigkant.
Dus mijn vraag is:
Waar rijden de andere KVV 50 cc 4 poorts, die 2 boosterpoortjes, mee?
Qua carburatie
Uitlaat
luchtfilters
bvd Sjors
- Bijlagen
-
- serveimage.jpg (78.58 KiB) 12244 keer bekeken
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hoi Sjors,
Ik zou met een twinair (ben geen fan van K&N) op de 1/20/100 gaan rijden, denk dat je qua sproeiermaat ergens tussen 110 en 120 uit komt.
Met een standaard luchtfilter wordt het denk ik erg lastig om deze cilinder goed aan het lopen te krijgen!
Ik reed zelf ooit met een snelle 6 poorts cilinder (die qua timingen aardig overéén komt met een 15. KVV cilinder) met sproeier 112 on een 1-20-100
Maar de kleur van de bougie vertelt je pas echt de waarheid dus je moet gewoon gaan proberen!
Gr. Berry
Ik zou met een twinair (ben geen fan van K&N) op de 1/20/100 gaan rijden, denk dat je qua sproeiermaat ergens tussen 110 en 120 uit komt.
Met een standaard luchtfilter wordt het denk ik erg lastig om deze cilinder goed aan het lopen te krijgen!
Ik reed zelf ooit met een snelle 6 poorts cilinder (die qua timingen aardig overéén komt met een 15. KVV cilinder) met sproeier 112 on een 1-20-100
Maar de kleur van de bougie vertelt je pas echt de waarheid dus je moet gewoon gaan proberen!
Gr. Berry
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Vergelijkbare 4-poorters lopen meestal op expansieuitlaat, Bing 20mm met sproeier rond de 105 en een Twin Air luchtfilter kegel.
15 cilinders zijn heel erg oldschool getuned. Dus voor straat zeker een kleine carburateur.
Enzo
15 cilinders zijn heel erg oldschool getuned. Dus voor straat zeker een kleine carburateur.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Uitlaat is m.i. een glaswol gedempte Homoet 6p.
Sproeiermaat weet je nu bij benadering.
Als de kop is aangepast, ook even de squish checken
Sproeiermaat weet je nu bij benadering.
Als de kop is aangepast, ook even de squish checken
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 67 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.
Edit: gevonden: viewtopic.php?f=22&t=35924&start=25
Edit: gevonden: viewtopic.php?f=22&t=35924&start=25
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Dat kan zeker. De beloofde 12 pk kan je alleen halen met een bewerkte kop. En je moet zeker naar de 13.000 rpm.Helmantel schreef:Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.
Een standaard kop is eigenlijk niks voor deze cilinder. Van Veen had niet voor niks SB koppen met Een aangepaste ruimte en O-ring.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1151.JPG (183 KiB) 12160 keer bekeken
-
- IMG_1149.JPG (111.95 KiB) 12160 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zelf heb ik beide gietmallen.
15. 40ZN8 W1 A3
en
15. 40ZN17 W2 A4
Enzo
15. 40ZN8 W1 A3
en
15. 40ZN17 W2 A4
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ook erg bedankt voor deze waardevolle info.Enzo-tvdzijden schreef:Vergelijkbare 4-poorters lopen meestal op expansieuitlaat, Bing 20mm met sproeier rond de 105 en een Twin Air luchtfilter kegel.
15 cilinders zijn heel erg oldschool getuned. Dus voor straat zeker een kleine carburateur.
Enzo
Dat kegelfilter van twin air. Wel of niet in het originele luchtfilterhuis?
Enzo heeft op zijn 28 mm een groot twin air filter. Is dat dan omdat ie een 28 mm gebruikt of is dat ook aan te raden op de 1/20/100 Bing?
Old skool, dus? Hoogtoerig en smalle powerband?
kleine carburateur, geen 28 mm maar de 20 mm zoals op de RS gewoon is?
tnx
Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Heel mooie link! Leuke info over de van Veen cilinders.Helmantel schreef:Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.
Edit: gevonden: viewtopic.php?f=22&t=35924&start=25
Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hoi Berry,berryb schreef:Hoi Sjors,
Ik zou met een twinair (ben geen fan van K&N) op de 1/20/100 gaan rijden, denk dat je qua sproeiermaat ergens tussen 110 en 120 uit komt.
Met een standaard luchtfilter wordt het denk ik erg lastig om deze cilinder goed aan het lopen te krijgen!
Ik reed zelf ooit met een snelle 6 poorts cilinder (die qua timingen aardig overéén komt met een 15. KVV cilinder) met sproeier 112 on een 1-20-100
Maar de kleur van de bougie vertelt je pas echt de waarheid dus je moet gewoon gaan proberen!
Gr. Berry
Twin AIr ok. Maar wat is het argument tegen K&N? Ik heb geen idee nmlk.
Ik denk dat dus maar niet ga starten met een standaard luchtfilter set up. Dat gaat niet het beste uit deze cilinder halen.
Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi EnzoEnzo-tvdzijden schreef:Dat kan zeker. De beloofde 12 pk kan je alleen halen met een bewerkte kop. En je moet zeker naar de 13.000 rpm.Helmantel schreef:Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.
Een standaard kop is eigenlijk niks voor deze cilinder. Van Veen had niet voor niks SB koppen met Een aangepaste ruimte en O-ring.
Enzo
Dit is ook wel een eye opener. Is het ook een portemonnee opener? En hoe kom je er nu nog aan?
Wat zien we hier precies?
Wat is het verschil tussen die koppen die hier laat zien?
Die O-ringen staan mij wel aan. Altijd dat ge eikel met de metalen koppakking. Ik zag vroeger altijd belletjes. Dus mijn kop is ws niet helemaal vlak. Ik heb het idee dat zo een O-ring beter dicht.
Is dit te bereiken met van die inzetstukken die ik wel eens zie bij diverse aanbieders? En zo een O-ring kan Arnold wel in de kop maken denk ik dan. Maar ja dan heb je nog niet ander verbrandingskamer. Die zal dan toch in de inzetkamer zitten?
Mijn kop ligt nu bij Arnold dus ik weet niet precies welke ik heb.
De squish is toch een kwestie opmeten als alles in elkaar is gezet door Arnold? Ik lees net iets op een of andere site met soldeertin en dan laten pletten door je zuiger? Demonteren en opmeten en dan eventueel de voetpakking aanpassen. Is dat de manier?
13.000 rpm kom je dan vanzelf door:
Juiste kop, squish, carb en filter. Geen aanpassingen aan cilinder denk ik dan?
Ik hoef niet perse 13.000 hoor. Maar de juiste kop erop lijkt mij wel handig omdat het geen normale RS cilinder is.
Nieuwe informatie roept altijd vragen op! En dan ik voorlopig dat ding nog niet eens starten.....
Je schrijft dat je beide mallen hebt. Bedoel je dan dat je beide koppen hebt of dat je een set mallen hebt om die koppen te maken? Kan je ze dan ook echt gieten?
Ik kom die nummers niet tegen in de lijsten van de databases...ook van Veen nummers zeker of wat?
groet Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors je moet maar eens op de Nozemavond komen. Je stelt 50 vragen
Overal weet ik het antwoord op. Maar tik me dan lam.
Hier de Twin-air kegel
Nummer op de kop is toch echt van een standaard SB kop nl. 15.43.26
O-ring is altijd in een bestaande kop te maken.
Inzet wordt ook veel toegepast bij Kreidler tuning. Dat noemen we op maat kop. Deze inzet zit altijd met o-ring.
Als je metalen koppakking gaat borrelen kan ook het volume niet kloppen. Bij een juiste compressie verhouding hoort een bepaalde inhoud
Squish is idd makkelijk te meten met een mm tinnetje. Standaard is een RS kop groter dan 1mm
Bij tuning rond 0,7 mm
Jou set zal Arnold best wel even met kop/zuiger/cilinder naar Claus brengen voor optimalisatie.
De gietmal heeft Mahle gebruikt om de cilinder te mken.
ZN8 is de normale voet
ZN17 is de (latere) brede voet van een 2,9 PK SB
( kijk naar voet van de cilinders in mijn Mahle doos)
Enzo
Overal weet ik het antwoord op. Maar tik me dan lam.
Hier de Twin-air kegel
Nummer op de kop is toch echt van een standaard SB kop nl. 15.43.26
O-ring is altijd in een bestaande kop te maken.
Inzet wordt ook veel toegepast bij Kreidler tuning. Dat noemen we op maat kop. Deze inzet zit altijd met o-ring.
Als je metalen koppakking gaat borrelen kan ook het volume niet kloppen. Bij een juiste compressie verhouding hoort een bepaalde inhoud
Squish is idd makkelijk te meten met een mm tinnetje. Standaard is een RS kop groter dan 1mm
Bij tuning rond 0,7 mm
Jou set zal Arnold best wel even met kop/zuiger/cilinder naar Claus brengen voor optimalisatie.
De gietmal heeft Mahle gebruikt om de cilinder te mken.
ZN8 is de normale voet
ZN17 is de (latere) brede voet van een 2,9 PK SB
( kijk naar voet van de cilinders in mijn Mahle doos)
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1154.JPG (75.47 KiB) 12046 keer bekeken
-
- IMG_1152.JPG (31.15 KiB) 12062 keer bekeken
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .
-----------------------------------------------------------------------------------------------
de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------
en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op .
____________________________________________________
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .
-----------------------------------------------------------------------------------------------
de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------
en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op .
____________________________________________________
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors heeft de 40ZN17 W1 A4
- Bijlagen
-
- IMG_9002.JPG (189.74 KiB) 12029 keer bekeken
-
- IMG_8999.JPG (187.86 KiB) 12029 keer bekeken
-
- IMG_8995.JPG (147.63 KiB) 12029 keer bekeken
-
- IMG_8996.JPG (195.84 KiB) 12029 keer bekeken
-
- IMG_8998.JPG (136.51 KiB) 12028 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
40ZN17 van mij
- Bijlagen
-
- IMG_9003.JPG (80.38 KiB) 12027 keer bekeken
-
- IMG_9004.JPG (139.92 KiB) 12026 keer bekeken
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi Enzo,Enzo-tvdzijden schreef:Sjors je moet maar eens op de Nozemavond komen. Je stelt 50 vragen
Overal weet ik het antwoord op. Maar tik me dan lam.
Hier de Twin-air kegel
Nummer op de kop is toch echt van een standaard SB kop nl. 15.43.26
O-ring is altijd in een bestaande kop te maken.
Inzet wordt ook veel toegepast bij Kreidler tuning. Dat noemen we op maat kop. Deze inzet zit altijd met o-ring.
Als je metalen koppakking gaat borrelen kan ook het volume niet kloppen. Bij een juiste compressie verhouding hoort een bepaalde inhoud
Squish is idd makkelijk te meten met een mm tinnetje. Standaard is een RS kop groter dan 1mm
Bij tuning rond 0,7 mm
Jou set zal Arnold best wel even met kop/zuiger/cilinder naar Claus brengen voor optimalisatie.
De gietmal heeft Mahle gebruikt om de cilinder te mken.
ZN8 is de normale voet
ZN17 is de (latere) brede voet van een 2,9 PK SB
( kijk naar voet van de cilinders in mijn Mahle doos)
Enzo
Daar hebben een spreekwoord voor maar die weet ik ff niet voor veelvraagstellers.
Die koppen en die nummers, 15.43.26 is de kop dat zie ik nu op die foto's. Dat is dus niet een andere kop voor die 15 cilinders? Maar een standaard cilinderkop.
15. 40ZN8 W1 A3
en
15. 40ZN17 W2 A4 Ik dacht dat je hiermee de nummers van die koppen bedoelde maar dat zijn de nummers van de cilinders. Die van mij heeft volgens mij ook zo brede voet, Arnold had het over uitkotteren van het blok voor deze cilinder en op jou foto's zie ik wat je bedoelt.
Nozemavond wordt wat lastig op de fiets...Ik heb hem nog lang niet rijdend..Ik neem niet aan dat jullie ipv rijden een hele avond mijn vragen gaan staan beantwoorden
Die kegel is anders dan ik op de site van jpmb zag, die had het over dat ie in het luchtfilterhuis. Die wordt het denk ik dan maar niet maar die jij hier noemt.
Ik ga wat vragen bedenken!
iig geval bedankt voor de info. Erg leuk en informatief!
Groet Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hee dat is de mijne!Enzo-tvdzijden schreef:Sjors heeft de 40ZN17 W1 A4
Heb ooit met brommerkappen gereden om niet te veel op te vallen...Je ziet de sporen erin staan....
Mijn naam staat er ook ergens in gegraveerd zei Arnold.
Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Dik uur rijden, dik uur Benzinegesprekken, en dan helaas weer naar huis
Enzo
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
en van mijEnzo-tvdzijden schreef:40ZN17 van mij
deze had ik 1984 gekoopt zonder zuiger in Heerlen bij de Cycle-Shop..
mooi rijdbar op de straat, wel geen kanoon...
met deze kleene spoelpoorten en heel kleen inlaat is die niet voor een dikke 28mm Cab....
beter 20 of 23mm Bing gebruiken....
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hallo Sjors.
Ik heb even voor jou gekeken wat voor kop er op jou cil zit.
Het is de 15-43-26/15-33-83
Gr Arnold
Ik heb even voor jou gekeken wat voor kop er op jou cil zit.
Het is de 15-43-26/15-33-83
Gr Arnold
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors, ik zou als ik jou was de verlengde homoet 4p (mechanisch, of glaswol gedempt) eronder monteren, zorgen voor een goede compressie&squisch waarde, voorontsteking minimaal op 1.2mm bij max toeren en dan een (vakkundig) uitgedraaide 23/24mm bing eronder, gewoon de zwarte koker erop zonder zeef, of met een sterk uitgedund zeefje (ik weet niet of je frame gestraald is geweest) en een extra gat met pvc pijpje erin (13of 16mm diameter gebruiken) en deze dwars op de luchtstroom monteren. Tandwielen niet zwaarder dan 13/36 en je hebt dan waarschijnlijk een fijn rijdend machientje zonder extreem veel herrie. Let wel zoiets zou ik doen, en anders moet je alles gelijk maken zoals hij ooit bedoeld was.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Een ori blanke MET rubbers kop.de specialist schreef:Hallo Sjors.
Ik heb even voor jou gekeken wat voor kop er op jou cil zit.
Het is de 15-43-26/15-33-83
Gr Arnold
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi,
Voor de volledigheid plaats ik even een foto van mijn kop. Die bij Arnold ligt is die van mijn broer.
Voor de volledigheid plaats ik even een foto van mijn kop. Die bij Arnold ligt is die van mijn broer.
- Bijlagen
-
- tmp_11583-IMG_20170312_191326-870x1160-435x5801576920004.jpg (72.14 KiB) 11574 keer bekeken