Duurzaamheid HPI 2Ten ?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#76 Bericht door lazy rider » 22 apr 2016, 19:17

De evolutie van de HPI buiten rotor ontsteking .
Toen ik ze ben gaan verkopen op de Nederlandse markt in 2010 zijn er helaas best wel problemen met de warmte ontwikkeling, helaas hebben ze dit na al die tijd nog niet helemaal onder controle .
Het is een zeer mooi en goed werkend product alleen de levensduur is nu nog een probleem .
Hoewel ik zelf nog 1 van de eerste HPI Buiten rotor ontstekingen uit 2010 op mijn kreidler heb zitten , zelfs met de rode 2 curve CDI .
Waar ik laatst een bericht van HPI over heb gekregen dat de rode CDI niet op deze ontsteking gebruikt mag worden , werkt deze ontsteking nog steeds prima .
Voor het echte snelle werk blijf ik bij HPI deze heeft nog altijd de beste resultaten .

Johan
Bijlagen
HPI 2 TEN.jpg
HPI 2 TEN.jpg (6.53 KiB) 8224 keer bekeken
HPI 2 TEN zwart.jpg
HPI 2 TEN zwart.jpg (8.53 KiB) 8224 keer bekeken
HPI 55 Watt.jpg
HPI 55 Watt.jpg (87.36 KiB) 8224 keer bekeken
HPI 2010  met ven.jpg
HPI 2010 met ven.jpg (35.07 KiB) 8224 keer bekeken
HPI 2010.jpg
HPI 2010.jpg (86.89 KiB) 8224 keer bekeken
HPI vs PVL 3.jpg
HPI vs PVL 3.jpg (115.28 KiB) 8224 keer bekeken

Gebruikersavatar
mic mac
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:30
Locatie: Golgatha
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#77 Bericht door mic mac » 27 apr 2016, 10:43

:internetbrommer hup! HPI hup! :internetbrommer

:thumbsup

heb Emmilio de 210 al geprobeerd?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#78 Bericht door Eifelyeti » 27 apr 2016, 12:51

sorry,

ma met deze te dichte vliegwiel is geen goede koeling te maaken, dat kan je geen man met mechanische verstand klar maaken....., da kan je alles hier vertellen met nieuw en beter... so te zien.... te dicht....en geen circulatie van de lucht moglijk...
een vliegwiel met groote gatten en kanten voor te schopen... beter?

en een BMP ontstekingsdeksel?
Afbeelding

3x kapot en het afstellen van de brommer aan de straatrand, is voor mij bewijs genoeg.....
en @ emilio, je weet dat goed.... je hebt zelf bij de Eifeltour een kapot gehad, en ik ook in Bad Münstereifel, Wittlich en een is Nideggen (D)
en mijd 3 schaden heft emilio laaten snel en gratis reparieren...., top service :clap




ik weet alt van veel heren hier op het Forum, die de HPI´s kapot gehad hebben.... en het is so stil hier :wink:


ook

bij het Oldtimer-Cross in Kleinhau 2015 waren een paar HPI´s ook kapot....


het vermoegenwinst met een HPI is top, da heb ik ook nie wat negativ over geschrijven.... en voor racing, wo ik in 5 min in de runnerspark terug ben, en in 3 min op de aanhanger, is dat ja zeker geen probleem.....

ik moet al 2 keer de ADAC moeten bellen..... om naar huis te kommen, da heb ik schaden van, niet de Firma HPI....

als HPI denkt dat het probleem opgelost is, kan ik ja ens met deze mannen en de "Nieuwe verbeterte HPI" een tour maaken.... wel ma met bezemwagen... [-X

dus, voor mij geen HPI 210 meer

@emilio: kein Murks ;)
@ Johan, zelfde kromme en verstelling bij de ontstekingen? anders is het geen propleem soiets op papier te maaken.... !!!

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#79 Bericht door b.bonk » 27 apr 2016, 13:04

wilde een citaat doen , maar ging even fout :oops:
duidelijke taal roman .
mvg bertus

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#80 Bericht door lazy rider » 28 apr 2016, 14:04

Eifelyeti schreef:sorry,

ma met deze te dichte vliegwiel is geen goede koeling te maaken, dat kan je geen man met mechanische verstand klar maaken....., da kan je alles hier vertellen met nieuw en beter... so te zien.... te dicht....en geen circulatie van de lucht moglijk...
een vliegwiel met groote gatten en kanten voor te schopen... beter?

en een BMP ontstekingsdeksel?
Afbeelding

3x kapot en het afstellen van de brommer aan de straatrand, is voor mij bewijs genoeg.....
en @ emilio, je weet dat goed.... je hebt zelf bij de Eifeltour een kapot gehad, en ik ook in Bad Münstereifel, Wittlich en een is Nideggen (D)
en mijd 3 schaden heft emilio laaten snel en gratis reparieren...., top service :clap




ik weet alt van veel heren hier op het Forum, die de HPI´s kapot gehad hebben.... en het is so stil hier :wink:


ook

bij het Oldtimer-Cross in Kleinhau 2015 waren een paar HPI´s ook kapot....


het vermoegenwinst met een HPI is top, da heb ik ook nie wat negativ over geschrijven.... en voor racing, wo ik in 5 min in de runnerspark terug ben, en in 3 min op de aanhanger, is dat ja zeker geen probleem.....

ik moet al 2 keer de ADAC moeten bellen..... om naar huis te kommen, da heb ik schaden van, niet de Firma HPI....

als HPI denkt dat het probleem opgelost is, kan ik ja ens met deze mannen en de "Nieuwe verbeterte HPI" een tour maaken.... wel ma met bezemwagen... [-X

dus, voor mij geen HPI 210 meer

@emilio: kein Murks ;)
@ Johan, zelfde kromme en verstelling bij de ontstekingen? anders is het geen propleem soiets op papier te maaken.... !!!


Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
Dit zijn al test grafieken van een poosje geleden ,die ik toen tijdens de introductie van de HPI gemaakt heb .
Het kan best zijn dat het inmiddels veranderd is !.
Een testbank grafiek blijft toch een moment opname .
En als je goed kijk zit er niet zo veel verschil in de HPI heeft het vermogen iets eerder en iets meer ook het koppel , maar de pvl loopt verder door in toeren .

Johan

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#81 Bericht door Eifelyeti » 28 apr 2016, 16:33

lazy rider schreef:


Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......

Johan

hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....

anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ? :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#82 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 apr 2016, 17:42

Eifelyeti schreef:
lazy rider schreef:


Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......

Johan

hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....

anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ? :wink:
Die bank cijfers zeggen ons niks als je tijdens een ritje stilvalt Johan. Dat bedoelt Roman. Er is nul vertrouwen in de betrouwbaarheid bij deze ontsteking.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#83 Bericht door Caspar » 28 apr 2016, 19:18

Het is niet mijn opzet om iets of iemand af te kraken.
Ik hoop dat we respect voor elkaar kunnen opbrengen.

Voorlopig doet mijn HPI 210 het nog prima. Hopelijk blijft dat zo.
Het valt me op dat sommigen zonder problemen al veel kilometers gemaakt hebben met de HPI 210.
Anderen vallen voortijdig uit.
Kan me voorstellen dat met licht rijden de ontsteking warmer maakt. Zit daar een verschil misschien ?
Misschien wil Willy van HPI daar wat aan toevoegen?

Heb ook naar ignitech gekeken. Dat programmeren is niet mijn ding.
PVL is me ook geadviseerd . Maar dan heb ik minder vliegwiel werking dan de hpi met innertie schijf.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#84 Bericht door GerritjanS » 28 apr 2016, 20:21

Caspar schreef:Het is niet mijn opzet om iets of iemand af te kraken.
Ik hoop dat we respect voor elkaar kunnen opbrengen.

Voorlopig doet mijn HPI 210 het nog prima. Hopelijk blijft dat zo.
Het valt me op dat sommigen zonder problemen al veel kilometers gemaakt hebben met de HPI 210.
Anderen vallen voortijdig uit.
Kan me voorstellen dat met licht rijden de ontsteking warmer maakt. Zit daar een verschil misschien ?
Misschien wil Willy van HPI daar wat aan toevoegen?

Heb ook naar ignitech gekeken. Dat programmeren is niet mijn ding.
PVL is me ook geadviseerd . Maar dan heb ik minder vliegwiel werking dan de hpi met innertie schijf.
Dat programeren van ignitech steld geen drol voor
Als je de curve hebt van een hpi, bv 2 10,
Zet deze zo over op de ignitech, en een 2e van bv kokusan
Dan kun je als je lang rustig wilt rijden de kokusan curve gebruiken
En voor het snellere werk dan de hpi curve

Zo heb ik het gedaan, en je hebt geen voeding nodig
Deze komt van de kokusan af waarvan de pickup weer de ignitech aanstuurd
Werkt prima
Ook roman heeft dit zo gemaakt

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#85 Bericht door lazy rider » 28 apr 2016, 20:26

Eifelyeti schreef:
lazy rider schreef:


Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......

Johan

hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....

anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ? :wink:

Het is geen probleem roman ,
Sorry dat ik het anders opvatte .

Testbank runs blijven en moment opnamen , het is een mooie indicatie maar op de weg met verschillende omstandigheden lees temperaturen is het net weer even anders :wink:
Zeker een 2 takt is hier gevoelig voor .

Johan

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#86 Bericht door Eifelyeti » 28 apr 2016, 20:46

lazy rider schreef:

Het is geen probleem roman ,
Sorry dat ik het anders opvatte .

.................

Johan

:thumbsup

Gebruikersavatar
mic mac
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:30
Locatie: Golgatha
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#87 Bericht door mic mac » 29 apr 2016, 09:50

Ik heb 8 puchies met e HPI derop

ook nog geen probleem gehed.

En samen toch iets meer dan 160 000 kikometertjes gereje!

ik groet julder!
Spekke

Gebruikersavatar
mic mac
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:30
Locatie: Golgatha
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#88 Bericht door mic mac » 03 mei 2016, 09:54

\:D/ Hey EMILIO \:D/

heb jij die 210 nou al dronder gezet?

Bij de baard :-k van Maria, ik ken niet wachte om dr zelf eentje te montere [-o<

bij vuurbaat dank ik jou!
Spekke

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#89 Bericht door Eifelyeti » 07 mei 2016, 19:35

en nu weer een HPI kapot bij een forumleden.... met sijn cupper

ma die loopen niet ja niet stuk :lol:

Afbeelding

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 292&type=3

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#90 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mei 2016, 19:40

Eifelyeti schreef:en nu weer een HPI kapot bij een forumleden.... met sijn cupper

ma die loopen niet ja niet stuk :lol:


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 292&type=3
Is alleen voor racen lees ik soms.

Enzo

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#91 Bericht door GerritjanS » 07 mei 2016, 20:55

Klopt helemaal, dit is mijn 2e hpi die me stuk gaat
Nu tijdens een spannende race in hierden
Ik word er flauw van
De vorige ging me stuk in de eifel tijdens een tourtocht
Dit was een hpi2 ten

Ik heb het gehad met deze hpi's
Komt nu pvl op

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#92 Bericht door michael67 » 08 jun 2016, 18:25

Vandaag is mijn 2de hpi 2ten gesneuveld.
Heeft nog geen 1000 km zijn werk gedaan.
Gelukkig hield hij er voor mijn huis mee op.
Zover ik weet komt deze uit de laatste serie.

Gebruikersavatar
Bongers-70
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
Locatie: Midden Limburg
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#93 Bericht door Bongers-70 » 08 jun 2016, 18:34

Ik rij er ondertussen al 1200 km probleemloos mee.

Groeten Bas

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#94 Bericht door Eifelyeti » 08 jun 2016, 19:59

Bongers-70 schreef:Ik rij er ondertussen al 1200 km probleemloos mee.

Groeten Bas

Bas, je moet ook ens aan het gaskabel trekken :wink:

:D

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#95 Bericht door Mach4 » 08 jun 2016, 20:03

Toch ook maar eens weer wat schrijven,ik heb hier nog een HPI liggen die het 500km heeft volgehouden toen was ook
de spoel doorgebrand,het is er 1 met de rode grondplaat de 55W uitvoering.
Het was wel balen want mijn RS 60cc ging als de brandweer met die ontsteking,daarna heb ik een Kokusan gemonteerd en die
werkte goed,alleen merk je een duidelijk verschil in vermogen,met de Kokusan is de top lager en de acceleratie ook minder.De RS is inmiddels verkocht en heb nu alleen nog een snelle 50cc RS met 6 poorts Piet van der Gaag cilinder ook met een Kokusan die doet het nu na 700km nog steeds goed,maar ik zou toch wel weer een HPI willen als ze tenminste heel blijven.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#96 Bericht door michael67 » 09 jun 2016, 14:24

Ik probeer een polini binnenrotor ontsteking pas te maken voor deze brommer met 80 watt licht.
De mvt ben ik ook niet zo,n fan van.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#97 Bericht door Mach4 » 09 jun 2016, 14:47

Toch wel belachelijk dat die HPI nog steeds kapot gaan,ondanks die mooie verhalen van meneer HPI blijft het
geen foutloos product,voor die meer dan 200,- euro kostende ontsteking mag je meer duurzaamheid verwachten dan een paar 100
honderd km die mijn HPI het volhield tot een paar 1000km bij andere mannen,blijkbaar kunnen Chinezen wel een product maken wat beter voldoet en het kost nog minder ook.Ik weet wel dat het vliegwieltje loeiheet werd van de HPI en ik reed er mee zonder motor kap en ontstekingsdeksel,
dus koeling zou hij genoeg gehad moeten hebben.Japanners maken motorfiets ontstekingen die in heel snelle viertakten gebruikt
worden die ook ver boven de 10000 toeren draaien en die blijven gewoon heel,blijkbaar is dat teveel gevraagd van een kleine firma als HPI om ook zoiets degelijks te maken.
Dat het kostenloos vervangen word door HPI is mooi en ook terecht ,maar wat heb je daar aan als het weer snel kapot gaat,
zo blijf je aan de gang.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#98 Bericht door michael67 » 09 jun 2016, 15:01

Eigenlijk heb je er niks aan,het is gewoon niet betrouwbaar...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#99 Bericht door Caspar » 09 jun 2016, 20:10

Mijn Kokusan en Bosch vliegwiel worden ook erg heet , maar het blijft wel heel.......

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?

#100 Bericht door michael67 » 10 jun 2016, 15:19

Heb de boel vandaag maar weer op de post gedaan naar Belgie.
Deze is uit de laatste serie die heel zou blijven :^o

Plaats reactie