nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#51 Bericht door GerritjanS » 07 dec 2015, 22:05

Zover ben ik er nu ook meealles is afgesteld
Alleen probleem is datik bij 1000 rmp een veel te lage spanning heb op de regelaar waar normaal de accu oplaat draad op moet
2,9 volt max
Dat geeft problemen met aantrappen
Accu is lastig, kan ik niet kwijt op mijn mustang

Iemand een idee of oplossing hiervoor, ik ben door mijn mogelijkheden heen

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#52 Bericht door Eifelyeti » 07 dec 2015, 23:12

eerst ens aantrappen en laaten stationair draien.... dan eerst :cry:

niet alt een fout of probleemen finden, als je het noog niet getest hebt...

je kan ook zien op de programma als die loopt, welke spanning die CDI nu heft bij 1800 stationair..., bij mij is het 12,3V

je heb geen Akku nodig.... heb ik alt 600km zonder akku gerijd.... kan je dat ook :wink:

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#53 Bericht door GerritjanS » 24 dec 2015, 19:32

Inderdaad gaan accu nodig
Foutje in de bedrading, maar werkt alles naar behoren
Heb er de standaard curve van kokusan ingezet
En de curve van hpi waar hij voorheen ook goed op presteerde
Totdat deze hpi in de eifel stuk ging
Als je dit netjes wilt doen gaat er best wel wat tijd in zitten

30 december bij S en S op de pijnbank
Later aldaar de goede curve bepalen die bij deze setup het beste
Past
Je kunt er niet zomaar een curve inzetten en dan
Perfect rijden
Doordat er in een setup nog dipjes kunnen zitten dan kun
Je met aanpassen van de curve
De setup nog maximaal optimaliseren

Zonder accu gaat perfect
De spanning varieert van 12 tot ruim 15 volt
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (87.47 KiB) 9526 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (83.37 KiB) 9526 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (86.97 KiB) 9526 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (89.5 KiB) 9526 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (86.78 KiB) 9526 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#54 Bericht door Eifelyeti » 24 dec 2015, 20:35

na also.... wel een fout in de bedrading gewest....

wij spreken er over bij de testdagen....

prima dat die nu loopt.... :D

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#55 Bericht door Eifelyeti » 25 dec 2015, 11:14

so heb ik ook de pickup staan.... voor de ignitech CDI
Bijlagen
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG (143.31 KiB) 9479 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#56 Bericht door Caspar » 25 dec 2015, 12:09

Kann es sein das eine kreuzschlitz schraube fehlt Roman ?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#57 Bericht door Eifelyeti » 25 dec 2015, 12:19

Caspar schreef:Kann es sein das eine kreuzschlitz schraube fehlt Roman ?
ja,
getestet mit neuen Löchern und Position.... nun sind es 3 :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#58 Bericht door Eifelyeti » 12 jun 2016, 12:53

Hallo Niek,


welke problemen had je gehad met de Pickup`?
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 12 jun 2016, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#59 Bericht door GerritjanS » 12 jun 2016, 21:09

Controleren of de pickup nog goed vast zit

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#60 Bericht door jamojamo » 13 jun 2016, 14:08

GerritjanS schreef:Controleren of de pickup nog goed vast zit
:oops: ik heb bij mijn Kokusan de klinknagels van de pick up destijds ook moeten aantikken omdat er speling op zat. :cry:
Heb dit eigenlijk nooit gemeld want het leek me een uniek incident.
Succes Roman,
Eric

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#61 Bericht door Eifelyeti » 27 aug 2016, 09:49

Ik heb nu wat probleemen met de origineele Pickup van de Kokusan...

De tourenlimiter gaat erin , als ik wil die op touren brengen. Ook gaat een rood strijp op het programma erin die vertellt : polarity of CKPS:
normal staad da positiv, ma dan is da nieks te lezen....ma roode strijp

ik denk dat de ori sensor niet korrekt is aan het meten.... teveel impulsen, en dan gaat de tourenlimiter erin...

nu een andere IP6 sensor koopen van Vape, die heft ook een extra massakabel.
De ori Sensor van Kokusan heft de Massa op de massa van de lichtanker..., dat kan een fout maaken....wegen de magnetismus?
wie ik dan de meetpunt op het Vliegwiel maak, weet ik noog niet... :(

ik ga berichten.... :?
Bijlagen
Neuer Platz.jpg
Neuer Platz.jpg (159.68 KiB) 8847 keer bekeken
pickup.JPG
pickup.JPG (19.03 KiB) 8847 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#62 Bericht door Caspar » 27 aug 2016, 15:42

Ik ben positief nieuwsgierig hoe het afloopt Roman.
We hebben allemaal baat bij een betrouwbare ontsteking met een goede curve en een vliegwiel en licht

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#63 Bericht door Eifelyeti » 27 aug 2016, 17:16

ik denk dat het goed loopt.... dat het met de pickup ens magnetische problemen kan geven, is bekennend...

ik rijd da alt een tied met, en het is ma positiv...

wel heb ik ook de Kokusan wat meer laaten stom produceeren...

ik heb nu 2 geele kabels met Wisslespanning. De eerste Lichtspoel beginnt ja met massa, loopt dan door naar de 5e spoel en gaat dan eruit met de geele Kabel....

de begin van de Spoel heb ik van Massa af gemaakt en ook een geele Kabel aan gelot, dan de Regelaar gewisselt, een met 2 wisselspanning input,
dan 2x 12V AC ...
so is de ladestroom hoogder...., en de kokusan heft so ca. 110W
was een tip van Ewald van http://www.motelek.net

Afbeelding

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#64 Bericht door Caspar » 27 aug 2016, 19:43

Word de stator van de Kokusan niet warmer daardoor?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#65 Bericht door jamojamo » 27 aug 2016, 22:37

Eifelyeti schreef:ik denk dat het goed loopt.... dat het met de pickup ens magnetische problemen kan geven, is bekennend...

ik rijd da alt een tied met, en het is ma positiv...

wel heb ik ook de Kokusan wat meer laaten stom produceeren...

ik heb nu 2 geele kabels met Wisslespanning. De eerste Lichtspoel beginnt ja met massa, loopt dan door naar de 5e spoel en gaat dan eruit met de geele Kabel....

de begin van de Spoel heb ik van Massa af gemaakt en ook een geele Kabel aan gelot, dan de Regelaar gewisselt, een met 2 wisselspanning input,
dan 2x 12V AC ...
so is de ladestroom hoogder...., en de kokusan heft so ca. 110W
was een tip van Ewald van http://www.motelek.net

Afbeelding
Met de opgedane ervaring zou je met Ewald en Emot een ontsteking kunnen ontwerpen die voor 80% van de Kreidler, Zundapp en Sachs klanten geschikt zou zijn. Ik kan me voorstellen dat je via een forum curves kunt uitwisselen die men dan vrij kan posten en downloaden om te proberen. Voor mensen die niet willen experimenteren zou de set geleverd kunnen worden met bijvoorbeeld 3 curves die je via een keuzeschakelaar kunt kiezen.

Hpi, Kokusan, Ignitech, Pvl, Mvt, Vape, Bosch, Iskra, er is er niet 1 die 100% goed is dus de kans op een goede afzet is groot net als de eeuwige roem die je ermee bereikt.

Bedankt voor het delen van je vorderingen!!!!

Eric

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#66 Bericht door Eifelyeti » 28 aug 2016, 10:20

Caspar schreef:Word de stator van de Kokusan niet warmer daardoor?
Hallo caspar,

nee, de kopper heft ook noog de zelfde kleur..... :clap
alles goed...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#67 Bericht door Eifelyeti » 28 aug 2016, 10:23

jamojamo schreef: Met de opgedane ervaring zou je met Ewald en Emot een ontsteking kunnen ontwerpen die voor 80% van de Kreidler, Zundapp en Sachs klanten geschikt zou zijn. Ik kan me voorstellen dat je via een forum curves kunt uitwisselen die men dan vrij kan posten en downloaden om te proberen. Voor mensen die niet willen experimenteren zou de set geleverd kunnen worden met bijvoorbeeld 3 curves die je via een keuzeschakelaar kunt kiezen.

Hpi, Kokusan, Ignitech, Pvl, Mvt, Vape, Bosch, Iskra, er is er niet 1 die 100% goed is dus de kans op een goede afzet is groot net als de eeuwige roem die je ermee bereikt.

Bedankt voor het delen van je vorderingen!!!!

Eric
is dat niet het Kreidlerhobby?

je kan alt 2 met een Schakelaar aan het stuur wisselen...
de Kurven kan je alle als een datei maaken... en opstuuren....so maak ik het ook met Gerritjan en Emot...

als dat met de Pickup goed kommt, en ik een goede plaats kan finden op de Grondplaat, kan iederen die zelfs naarbouwen....

kosten:
1x ankerplaat 49€
1x vliegwiel 40€
1x Pickup 20€
1x ignitech CDI 149€
1x regelaar 25€ met 2 x AC ingang

dat is toch noog ok voor een programierbare ontsteking? een MVT Analog kost ook 249€....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 aug 2016, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#68 Bericht door Caspar » 28 aug 2016, 10:25

Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .

De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#69 Bericht door Eifelyeti » 28 aug 2016, 10:36

Caspar schreef:Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .

De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
ja, prcies.... ma dat is getest voor max vermoegen...
ik had wel probleemen zonder de aanpassing, dat de akku leer was naar 1h rijden.... met 2,9ah akku
de Kokusan produceerd ja ma dat, wat ook noodig is, anders is dan der binnenweerstand te groot...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#70 Bericht door Eifelyeti » 28 aug 2016, 10:42

Eifelyeti schreef:
Caspar schreef:Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .

De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
ja, prcies.... ma dat is getest voor max vermoegen...
ik had wel probleemen zonder de aanpassing, dat de akku leer was naar 1h rijden.... met 2,9ah akku
de Kokusan produceerd ja ma dat, wat ook noodig is, anders is dan der binnenweerstand te groot...
ik heb ook de Motoplaat 130W 12V van de LK 600 getest.... ma dat vliegwiel is veel te zwaas en ook de magnetismus veel te sterk... :oops:

ik ben ook niet de eerste met de Kreidler en de ignitech....een bericht in de Motorrad Classic

Bron: Motorrad Classic
Bijlagen
Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg (150.57 KiB) 8771 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#71 Bericht door Caspar » 28 aug 2016, 12:34

De Motoplat van een LK600 is ook niet betrouwbaar. Gaat gegarandeerd kapot.
Van de KS80 ook trouwens.
Daarnaast hebben veel 80cc Motoplat ontstekingen een toeren begrenzer.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#72 Bericht door Eifelyeti » 28 aug 2016, 20:52

Caspar schreef:De Motoplat van een LK600 is ook niet betrouwbaar. Gaat gegarandeerd kapot.
Van de KS80 ook trouwens.
Daarnaast hebben veel 80cc Motoplat ontstekingen een toeren begrenzer.
is voor mij ja geen probleem, als dat ik ma de Lichtspoelen nodig heb.... die sijn niet so veel kapot.....

aleen de Motoplat rijden, neeee, da ben ik met je eens...., dan kan ik ook een HPI weer montieren :mrgreen:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#73 Bericht door Eifelyeti » 19 sep 2016, 17:35

Hallo,

dat had ik gefonden in het internet.

Een Vape kit met prog CDI als komplet set. Is also ook met de kreidler Vape te doen....

Bron: http://rzt.de/index.php?page=shop.produ ... t&Itemid=1

Vape gekoopt voor een Kreidler en dan de prog CDI erbij en klar.....
en niet de Regelaar vergeten....
Bijlagen
Vape.jpg
Vape.jpg (62.92 KiB) 8589 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#74 Bericht door Caspar » 19 sep 2016, 20:14

Interessant !

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 775 keren

Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden

#75 Bericht door Eifelyeti » 23 sep 2016, 11:34

Caspar schreef:Interessant !
ja, find ik ook :D

Plaats reactie