nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ik heb de Kokusan origineel tot 17.000rpm probleemloos op de testbank gehad. Geen limiter kunnen ontdekken. Ook in combinatie met aanpassing van de curve tot extreme waarden geen enkel probleem.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Luc,
dat kan je ook met een puntontsteking doen met 16 - 18 Graden bij topvermoegen
ma geen rijdbarkeid.... darom had ik het ja gedaan
Testbank PKtjes was niet het Ziel....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Fazit:
Ik rijd da nu beetje meer dan 8000km mee in 5 jaaren...geen probleemen met de Ignitech CDI en ook niet met de omgebouwde Kokusan.
2 regeleaar uit China waren wel kapot 2x 25€....dus darom ens een andere weg gaan met een nieuwe Typ van Vape.
5 jaar geen probleemen, dat kan wel geen HPI rijder zeggen
Hallo,
hier een kleen update.
De Regelaar die ik gebruik was wel niet sterk genoeg. Denk dat die Kokusan so nu meer dan 120W vermoegen heft.... en ook heb ik ja noog meer touren.
Darom nu wisselen naar de Vape Regelaar R-9255
Die kan 200W bewerken en denk dat nu er geen probleemen meer sijn met het laden van de Akku. Alle 1000km was er geen ladespanning meer eruit van de regelaar
Prijs is ca. 85€
https://oldtimershop-dresden.de/epages/ ... ts/A-R9522
Bron: https://oldtimershop-dresden.de
Het kan wel ook de regelaar van de LK600 met de 130W Motoplaat gebruikt werden als iemand noog een heft liggen of de naarbouw van de Motoplaat regelaar....
Prijs ook ca. 85€
Ik rijd da nu beetje meer dan 8000km mee in 5 jaaren...geen probleemen met de Ignitech CDI en ook niet met de omgebouwde Kokusan.
2 regeleaar uit China waren wel kapot 2x 25€....dus darom ens een andere weg gaan met een nieuwe Typ van Vape.
5 jaar geen probleemen, dat kan wel geen HPI rijder zeggen
Hallo,
hier een kleen update.
De Regelaar die ik gebruik was wel niet sterk genoeg. Denk dat die Kokusan so nu meer dan 120W vermoegen heft.... en ook heb ik ja noog meer touren.
Darom nu wisselen naar de Vape Regelaar R-9255
Die kan 200W bewerken en denk dat nu er geen probleemen meer sijn met het laden van de Akku. Alle 1000km was er geen ladespanning meer eruit van de regelaar
Prijs is ca. 85€
https://oldtimershop-dresden.de/epages/ ... ts/A-R9522
Bron: https://oldtimershop-dresden.de
Het kan wel ook de regelaar van de LK600 met de 130W Motoplaat gebruikt werden als iemand noog een heft liggen of de naarbouw van de Motoplaat regelaar....
Prijs ook ca. 85€
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
die had ik ja 2 keer gebruikt en dan kapot...
zeeker goed voor de 85W.... .. Kokusan en Licht en knipperlichter werkt die wel prima...
ma nu met de bewerkte lichstspoelen en de Ignitech die bij 10.000 touren ook 2A moet hebben, denk ik dat het teveel is.... met 2,7Ah Akku
zeeker goed voor de 85W.... .. Kokusan en Licht en knipperlichter werkt die wel prima...
ma nu met de bewerkte lichstspoelen en de Ignitech die bij 10.000 touren ook 2A moet hebben, denk ik dat het teveel is.... met 2,7Ah Akku
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
nu noog een 80cc een Ignitech montiert in de Akkubak
en ook de opnieuw gemaakte 80cc cilinder met 48mm Zuiger plus uptatepoorting en nieuwe Binnekop opgebouwed.
Ook de Keihin PWK erop gezet met BMP spruitstuk
en ook de opnieuw gemaakte 80cc cilinder met 48mm Zuiger plus uptatepoorting en nieuwe Binnekop opgebouwed.
Ook de Keihin PWK erop gezet met BMP spruitstuk
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
nee, is de roode van Michael.... ken je toch
mijn brommers sijn ook rijn en gepoetst ....
als ik een 80cc heb, kan ik niet meer met de NLers in de Eifel gaan rijden, weet je toch
een kleen joke
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Blijft een boeiende topic. Jammer dat Michael niet met de rode naar de Eifeltour 2022 kwam. De groene had hij weer pech mee op zondag
Ik zeg: iedereen aan de MVT
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
alt 3 jaaren vertel ik hem dat die toch rood en groen kan mee brengen....
Waren de rijfschijven bij sijn roode...schijven ma noog 2,71mm dik geweest ...
heft dus nieks met Ignitech te doen.... heb noog mijn eerste CDI van 2014 of 2015.... en 14000km mee gerijd, wel met 3 China-regelaars
MVT is voor ontesteking-beginners Strich auf Strich und klar en toch niet het best
Waren de rijfschijven bij sijn roode...schijven ma noog 2,71mm dik geweest ...
heft dus nieks met Ignitech te doen.... heb noog mijn eerste CDI van 2014 of 2015.... en 14000km mee gerijd, wel met 3 China-regelaars
MVT is voor ontesteking-beginners Strich auf Strich und klar en toch niet het best
- Bijlagen
-
- UTPT5134.JPG (69.55 KiB) 1162 keer bekeken
-
- TKOB2479.JPG (52.26 KiB) 1162 keer bekeken
-
- QGWX3665.JPG (37.37 KiB) 1162 keer bekeken
-
- BUXV8650.JPG (72.25 KiB) 1162 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 18 aug 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Niet het best? Het blijft heel en het is aan de rijder om de Kreidler zo te besturen dat je toch snelheid genoeg hebt. 2022 is met de MVT voor mij het snelste jaar en alles heel. To finish first you first have to finish
Als ik net zo slim was als jij had ik 1 Kreidler met een mix van de beste ingrediënten zoals een echte chef-kok. Maar ik hou niet van koken
Gr.,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Michael had lekker zijn koppeling opgerookt? Ik denk dat in zijn geval het beter is 1 Kreidler 100% te hebben dan 2 maar 95%.
Jammer voor hem, maar leuk dat ie er weer bij was
Jammer voor hem, maar leuk dat ie er weer bij was
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Eric,
nicht nur bei den Frauen sollte man einen hohen Anspruch haben
nicht nur bei den Frauen sollte man einen hohen Anspruch haben
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
wij hebben het probleem met de Regelaar gefonden.
De omgebouwde Kokusan met dan 2 wisselspanning kabels heft nu dan ca. 160W... bij 10.000 U/min
Hebben de Vape regelaar Nr.: 9522 met 200W van een MZ in gebruik en ook alt wat kilometers getest.
Nu hebben wij ook geen problemen meer met die naarbouw Regelaar van een XT600 met kapotte achterlicht lampjes
Kost wel 100€....
Die is ook niet te groot met 100mm x 60mm x 35mm
ingebouwed:
Deze die wij eerst gebruikt hebben, is niet sterk genoeg boor gebruik met een Ignitech CDI, wel voor normale gebruik is die ook prima.
ik fin die ook beeter dan de Kokussnut immi Regelaars, die ook laatste tied veel stuk gaan in duitsland....wij moeten ja altied met licht rijden hier.
Naar een tied jaan da lampjes door...teveel Bordspanning....
wij hebben het probleem met de Regelaar gefonden.
De omgebouwde Kokusan met dan 2 wisselspanning kabels heft nu dan ca. 160W... bij 10.000 U/min
Hebben de Vape regelaar Nr.: 9522 met 200W van een MZ in gebruik en ook alt wat kilometers getest.
Nu hebben wij ook geen problemen meer met die naarbouw Regelaar van een XT600 met kapotte achterlicht lampjes
Kost wel 100€....
Die is ook niet te groot met 100mm x 60mm x 35mm
ingebouwed:
Deze die wij eerst gebruikt hebben, is niet sterk genoeg boor gebruik met een Ignitech CDI, wel voor normale gebruik is die ook prima.
ik fin die ook beeter dan de Kokussnut immi Regelaars, die ook laatste tied veel stuk gaan in duitsland....wij moeten ja altied met licht rijden hier.
Naar een tied jaan da lampjes door...teveel Bordspanning....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 17 aug 2022, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ik ken het merk Vape niet. Er zijn redelijk wat alternatieve 200w te koop ,ook zonder laadstroomlampje aansluiting. Bewust voor dit merk gekozen?
Heb je ook een beschrijving van het optimaliseren? Op de site van Motolek vond ik iets over de spoelen vergroten/extra spoel eromheen maar niet echt een beschrijving.
Jeroen.
Heb je ook een beschrijving van het optimaliseren? Op de site van Motolek vond ik iets over de spoelen vergroten/extra spoel eromheen maar niet echt een beschrijving.
Jeroen.
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Vape leverde net als iskra aan de merken uit het voormalige Oostblok.
Zoals Simson , MZ , Tomos en Jawa.
Niet de meest sexy regeling , maar wel degelijk.
De genoemde XT600 regelaar daarentegen blijft niet heel.
Ik heb er op mijn Yamaha al 2 gesloopt , een originele én een imitatie.
Zoals Simson , MZ , Tomos en Jawa.
Niet de meest sexy regeling , maar wel degelijk.
De genoemde XT600 regelaar daarentegen blijft niet heel.
Ik heb er op mijn Yamaha al 2 gesloopt , een originele én een imitatie.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
het sijn weer niewws bij de Ignitech ....
Ik heb bij de duitse Simson-Tuner RTZ een Ontsteking gefonden, die zeeker ook goed is om met sijn 85W met een Ignitech op je Kreidler kan werken.
De Ontsteking is heet Delta 21 van RVT
Hier op het foto kan je zien, dat je dan geen externe Pickup meer noodig heft. Dat is natuurlijk veel minder werk en ook niet meer van buiten te zien.
Ik find het een prima oplossing
Het kan, dat het vliegwiel wat hoog is, ma da is zeeker een oplossing voor te findenmet Konus aanpassen en afdraien achtern ofzo
Wie noog meer Info noodig heft, kan het hier naarlezen: https://rzt.de/RZT-Zuendung-Delta-21-85W-fuer-Simson
Bron van volgende Fotos: www.rtz.de
dat is de Ankerplaat, die ook met een diameter von 90mm te koop is.
en dat is het Vliegwiel met het kleen plaatje voor de Pickup die alt op de Ankerplaat is
het sijn weer niewws bij de Ignitech ....
Ik heb bij de duitse Simson-Tuner RTZ een Ontsteking gefonden, die zeeker ook goed is om met sijn 85W met een Ignitech op je Kreidler kan werken.
De Ontsteking is heet Delta 21 van RVT
Hier op het foto kan je zien, dat je dan geen externe Pickup meer noodig heft. Dat is natuurlijk veel minder werk en ook niet meer van buiten te zien.
Ik find het een prima oplossing
Het kan, dat het vliegwiel wat hoog is, ma da is zeeker een oplossing voor te findenmet Konus aanpassen en afdraien achtern ofzo
Wie noog meer Info noodig heft, kan het hier naarlezen: https://rzt.de/RZT-Zuendung-Delta-21-85W-fuer-Simson
Bron van volgende Fotos: www.rtz.de
dat is de Ankerplaat, die ook met een diameter von 90mm te koop is.
en dat is het Vliegwiel met het kleen plaatje voor de Pickup die alt op de Ankerplaat is
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Da het ma een Generator plus Pickup, is en het vliegwiel geen gat voor de Spie hebt, maakt het rechts of links draiend ja nieks voor de ignitech CDI uit
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Eric,
dat kan man zeeker naarbewerken laaten van een goede draier..... dat heft die Gerritjan ook super bij mijn digitaale MVT gemaakt... da was de binnenrotor wat teveel eruit
dat kan man zeeker naarbewerken laaten van een goede draier..... dat heft die Gerritjan ook super bij mijn digitaale MVT gemaakt... da was de binnenrotor wat teveel eruit
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Eric,
nu ook met Kreidler Konus te koop.... 12V / 85W
Ook met diverse krommen kan je deze Ontesteking uitzoeken.
Ik heb ens naar RZT geschrijven voor de Verstellingsdata...
https://rzt.de/RZT-Zuendung-Delta-21-90 ... JFJ9rNBsjU