LK600 kilometervreter modificaties
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ik heb ook geëxperimenteerd met andere uitlaten op de LK en mijn KS80.
niet tevreden. Misschien 1pk meer. Maar het karakter en koppel help je volledig om zeep.
Rijd nu weer fijn met de originele pijp.
Wel de begrensde Motoplat ontsteking vervangen door een Kokusan.
niet tevreden. Misschien 1pk meer. Maar het karakter en koppel help je volledig om zeep.
Rijd nu weer fijn met de originele pijp.
Wel de begrensde Motoplat ontsteking vervangen door een Kokusan.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
ja, dat denk ik ook....michael67 schreef:Der motor ist original.
Ich denke das der gp3 mehr drehmoment hat als der Rion sp80.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ik heb even gereden met de gp3.
Hij raakt inderdaad teveel koppel kwijt om er lekker mee te rijden.
Past waarschijnlijk beter bij een iets gekietelde bigbore setup.
Heb hem nog niet echt goed kunnen testen omdat hij ermee ophoud als hij flink warm is.
Het lijkt dan of hij geen benzine meer krijgt.
Laat ik hem even afkoelen loopt hij weer.
Zal dus eerder de motoplat zijn.
Dat word dus een kokusan monteren.
Hij raakt inderdaad teveel koppel kwijt om er lekker mee te rijden.
Past waarschijnlijk beter bij een iets gekietelde bigbore setup.
Heb hem nog niet echt goed kunnen testen omdat hij ermee ophoud als hij flink warm is.
Het lijkt dan of hij geen benzine meer krijgt.
Laat ik hem even afkoelen loopt hij weer.
Zal dus eerder de motoplat zijn.
Dat word dus een kokusan monteren.
- KJ
- Berichten: 4833
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 82 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
michael67 schreef:Ik heb even gereden met de gp3.
Hij raakt inderdaad teveel koppel kwijt om er lekker mee te rijden.
Past waarschijnlijk beter bij een iets gekietelde bigbore setup.
Heb hem nog niet echt goed kunnen testen omdat hij ermee ophoud als hij flink warm is.
Het lijkt dan of hij geen benzine meer krijgt.
Laat ik hem even afkoelen loopt hij weer.
Zal dus eerder de motoplat zijn.
Dat word dus een kokusan monteren.
ons clublid Gerard rijd met een door Dick gekietelde cilinder en is toch tevreden over deze pijp.
Heb je het los meegeleverde inzetstukje ook geprobeerd in de tailpijp ??
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Micheal, zoals ik zelf eerder ervoer is het zeker een laagtoerige pijp, hij had zelfs nog minder toeren als met de standaard uitlaat. Wat me ook opviel is dat ik de uitlaat zo vast kon pakken na een ritje, ik heb ook niet gexpermitteerd met een busje in de tailpijp, en kwa bocht heb ik er ook niet veel mee kunnen doen. Nu heb ik wel in DE gezien dat ze er zelf een hele korte bocht, met vernauwing erin erop hebben gemaakt, en met die Kiesler setjes ging dat volgens mij wel goed. Aan een kant vind ik het niet zo erg dat het niet hetgeen bracht wat ik ervan hoopte, want goeiedag zeg wat een dikke kachelpijp is dat. Succes en laat het ons weten.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Heb nog even naar dat 95cc lk blok gekeken wat op mp staat.
Het is compleet met kiesler membraanset,en kokusan ontsteking.
De cilinder is een oudje uit de jaren 80 met stalen bus.
Helaas zat hier een veeg in,ook zat er flink speling op de krukaslager's,wat ook van alles kan zijn.
Had niet zo veel vertrouwen meer in het blok,dan is 450 euro toch veel geld.
Het is compleet met kiesler membraanset,en kokusan ontsteking.
De cilinder is een oudje uit de jaren 80 met stalen bus.
Helaas zat hier een veeg in,ook zat er flink speling op de krukaslager's,wat ook van alles kan zijn.
Had niet zo veel vertrouwen meer in het blok,dan is 450 euro toch veel geld.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Een LK heeft 1.5mm voorontsteking en een kokusan vliegwiel is te licht. Ik heb een ring om het vliegwiel laten maken en het vliegwiel laten balanceren. Vliegwiel gewicht is nu het zelfde als bij de Motoplat
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Eine Frage zu der Kokusan Zündplatte:
Gibt es eine direkt für die LK600?
Oder muss ich Veränderungen für die LK600 machen?
Erik: Wenn ich das richtig verstehe, dann ist das Schwungrad der Kokusan leichter?
Und das hat dich gestört? Warum?
Ich wäre froh
Aber ich kann mir verstehen, dass dann die Fahreigenschafften sich änderen>Motor rückelt bei wenig rpm etc.,oder?
Ich hatte ja schon früher Probleme mit der Motoplatt, aber mit dem Gebläßeaufsatz von der Zündapp KS80 Super und das Öffnen des Zündungsdeckel ist das Problem behoben.
Aber ewig wird die Motoplat auch nicht halten, also wäre ich interessiert an einer Ersatzzündung!
Groeten
Tom
Gibt es eine direkt für die LK600?
Oder muss ich Veränderungen für die LK600 machen?
Erik: Wenn ich das richtig verstehe, dann ist das Schwungrad der Kokusan leichter?
Und das hat dich gestört? Warum?
Ich wäre froh
Aber ich kann mir verstehen, dass dann die Fahreigenschafften sich änderen>Motor rückelt bei wenig rpm etc.,oder?
Ich hatte ja schon früher Probleme mit der Motoplatt, aber mit dem Gebläßeaufsatz von der Zündapp KS80 Super und das Öffnen des Zündungsdeckel ist das Problem behoben.
Aber ewig wird die Motoplat auch nicht halten, also wäre ich interessiert an einer Ersatzzündung!
Groeten
Tom
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Wird dann bei 50mm Hub noch mehr?Eifelyeti schreef:passt so
bei 48mm Hub brauchst du halt mehr Schwungwasse
Und gibt es jetzt nicht auch noch andere Zündungen die passen?
Zumindest habe ich hier was von HPI gelesen...
Leider verstehe ich nicht alles was geschrieben wird und der Übersetzer macht auch Fehler.
Ich hätte gerne eine vergleichbare Zündung mit ähnlicher Wattzahl für die Straße.
Und eine Frage zu den Scheibenbremsen Umbauten/updates;
Was ist sinnvoll wenn man ordentlich bremsen möchte und was für mich in Deutschlad wichtig ist,geht was mit TÜV?
GR
Tom