LK600 kilometervreter modificaties

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#51 Bericht door michael67 » 25 mar 2016, 18:12

Der motor ist original.
Ich denke das der gp3 mehr drehmoment hat als der Rion sp80.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#52 Bericht door Caspar » 25 mar 2016, 20:52

Ik heb ook geëxperimenteerd met andere uitlaten op de LK en mijn KS80.
niet tevreden. Misschien 1pk meer. Maar het karakter en koppel help je volledig om zeep.
Rijd nu weer fijn met de originele pijp.
Wel de begrensde Motoplat ontsteking vervangen door een Kokusan.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#53 Bericht door Eifelyeti » 26 mar 2016, 08:49

michael67 schreef:Der motor ist original.
Ich denke das der gp3 mehr drehmoment hat als der Rion sp80.
ja, dat denk ik ook.... :D

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#54 Bericht door michael67 » 18 apr 2016, 20:14

Ik heb even gereden met de gp3.
Hij raakt inderdaad teveel koppel kwijt om er lekker mee te rijden.
Past waarschijnlijk beter bij een iets gekietelde bigbore setup.
Heb hem nog niet echt goed kunnen testen omdat hij ermee ophoud als hij flink warm is.
Het lijkt dan of hij geen benzine meer krijgt.
Laat ik hem even afkoelen loopt hij weer.
Zal dus eerder de motoplat zijn.
Dat word dus een kokusan monteren.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#55 Bericht door Eifelyeti » 18 apr 2016, 21:52

ga volgen :clap

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#56 Bericht door KJ » 18 apr 2016, 23:40

michael67 schreef:Ik heb even gereden met de gp3.
Hij raakt inderdaad teveel koppel kwijt om er lekker mee te rijden.
Past waarschijnlijk beter bij een iets gekietelde bigbore setup.
Heb hem nog niet echt goed kunnen testen omdat hij ermee ophoud als hij flink warm is.
Het lijkt dan of hij geen benzine meer krijgt.
Laat ik hem even afkoelen loopt hij weer.
Zal dus eerder de motoplat zijn.
Dat word dus een kokusan monteren.

ons clublid Gerard rijd met een door Dick gekietelde cilinder en is toch tevreden over deze pijp.
Heb je het los meegeleverde inzetstukje ook geprobeerd in de tailpijp ??

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#57 Bericht door michael67 » 19 apr 2016, 21:59

Die heb ik nog niet gemonteerd.
Moet de demper geopend worden voor dat pijpje?
Ik wil eerst nog even kijken wat hij doet met een kokusan.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#58 Bericht door nozems » 20 apr 2016, 00:22

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Micheal, zoals ik zelf eerder ervoer is het zeker een laagtoerige pijp, hij had zelfs nog minder toeren als met de standaard uitlaat. Wat me ook opviel is dat ik de uitlaat zo vast kon pakken na een ritje, ik heb ook niet gexpermitteerd met een busje in de tailpijp, en kwa bocht heb ik er ook niet veel mee kunnen doen. Nu heb ik wel in DE gezien dat ze er zelf een hele korte bocht, met vernauwing erin erop hebben gemaakt, en met die Kiesler setjes ging dat volgens mij wel goed. Aan een kant vind ik het niet zo erg dat het niet hetgeen bracht wat ik ervan hoopte, want goeiedag zeg wat een dikke kachelpijp is dat. Succes en laat het ons weten.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#59 Bericht door michael67 » 20 apr 2016, 20:04

Weet iemand op hoeveel uur de kokusan staat bij de lk?
Heb hem nu net als bij de ks80 op 11 uur gezet,dat is hem ieder geval niet.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#60 Bericht door michael67 » 11 aug 2016, 19:48

Heb nog even naar dat 95cc lk blok gekeken wat op mp staat.
Het is compleet met kiesler membraanset,en kokusan ontsteking.
De cilinder is een oudje uit de jaren 80 met stalen bus.
Helaas zat hier een veeg in,ook zat er flink speling op de krukaslager's,wat ook van alles kan zijn.
Had niet zo veel vertrouwen meer in het blok,dan is 450 euro toch veel geld.

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#61 Bericht door erik de l » 13 aug 2016, 14:49

Een LK heeft 1.5mm voorontsteking en een kokusan vliegwiel is te licht. Ik heb een ring om het vliegwiel laten maken en het vliegwiel laten balanceren. Vliegwiel gewicht is nu het zelfde als bij de Motoplat

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#62 Bericht door PMS » 22 dec 2016, 08:04

Eine Frage zu der Kokusan Zündplatte:
Gibt es eine direkt für die LK600?
Oder muss ich Veränderungen für die LK600 machen?
Erik: Wenn ich das richtig verstehe, dann ist das Schwungrad der Kokusan leichter?
Und das hat dich gestört? Warum?
Ich wäre froh ;-)
Aber ich kann mir verstehen, dass dann die Fahreigenschafften sich änderen>Motor rückelt bei wenig rpm etc.,oder?
Ich hatte ja schon früher Probleme mit der Motoplatt, aber mit dem Gebläßeaufsatz von der Zündapp KS80 Super und das Öffnen des Zündungsdeckel ist das Problem behoben.
Aber ewig wird die Motoplat auch nicht halten, also wäre ich interessiert an einer Ersatzzündung!
Groeten
Tom

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#63 Bericht door Eifelyeti » 22 dec 2016, 11:29

passt so

bei 48mm Hub brauchst du halt mehr Schwungwasse

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#64 Bericht door PMS » 23 dec 2016, 12:31

Eifelyeti schreef:passt so

bei 48mm Hub brauchst du halt mehr Schwungwasse
Wird dann bei 50mm Hub noch mehr?
Und gibt es jetzt nicht auch noch andere Zündungen die passen?
Zumindest habe ich hier was von HPI gelesen...
Leider verstehe ich nicht alles was geschrieben wird und der Übersetzer macht auch Fehler.
Ich hätte gerne eine vergleichbare Zündung mit ähnlicher Wattzahl für die Straße.
Und eine Frage zu den Scheibenbremsen Umbauten/updates;
Was ist sinnvoll wenn man ordentlich bremsen möchte und was für mich in Deutschlad wichtig ist,geht was mit TÜV?
GR
Tom

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: LK600 kilometervreter modificaties

#65 Bericht door Eifelyeti » 23 dec 2016, 17:54

PN

Plaats reactie