LK600 kilometervreter modificaties
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
LK600 kilometervreter modificaties
Vorig jaar al rijdend op weg naar Losnich (bij Cochem) bedacht ik dat de LK600 wel een ideale kilometervreter zou zijn als ik de puntjes op de i zou zetten.
Je zit door het kuipje behoorlijk uit de wind en regen, Hij is sterk, snel genoeg stil en zuunig met benzine 1 op 35 denk ik. een RS haalt dat niet. Die 1 op 30 heb ik weleens gemeten
Waslijst van dingen die gedaan moeten worden zijn dan ;
Kleiner achtertandwiel / ik zit nl regelmatig in 5 te denken dat er nog 1 versnelling is ./
zoekerig weggedrag op grof asfalt
vliegwiel verzwaren ?> IK had er nl een Kokusan opgezet nadat de Motoplat stuk was gegaan
H4 Lamp voor monteren
12V aansluiting voor Telefoon Navi of id
Lampjes tellerverlichting vervangen
toerenteller maken.
Dikke voorrem ivm iets hoger gewicht tov een RS en dan met 90 km/h een 10 procent helling af in de eiffel bv ...
Ik heb er een 37T achtertandwiel op gezet.van een Yamaha FS1 en die gaten aangepast. moest de ketting klinken omdat het met sluitschakel niet uit kwam > Iets hogere eindsnelheid , langere versnelling minder toeren dus wat zuiniger?
H4 lamp gemonteerd . > past mooi in het koplamphuis.
Viegwiel verzwaard naar standaard gewicht en gebalanceerd. Had nl regelmatig dat ie afsloeg ivm niet lekker wegrijden door te weinig vliegwielmassa
12V aansluiting gemaakt spatwaterdicht. gezekerd.
Zekeringen vervangen voor waterdicht gemonteerde steekzekeringen
Dikke voorrem / zwevende schijf met remklauw van Johan gemonteerd. Remklauw af gefreesd om chinese tekens te verwijderen gestraald en zwart gespoten
Toerenteller lampjes gemaakt
Toerenteller moet nog gemaakt worden.. Is bij 15km al gestopt met werken. Ik had nl de LK gekocht met een kilometerstand van 1000
Ik heb voor en achter nieuwe Conties TKP14 Gemonteerd en het bleek dat de achtervork axiale speling had dus die heb ik netjes uitgeshimt
Volgens mij heb ik nu alles gehad..
Weggedrag is iig prima nu Geen rare bewegingen meer .
Kan nu ook normaal wegrijden zonder afslaan
Rem is ook beter vooral als ik wat doorknijp
Is nu ook wat rustiger door de vertanding, alleen de hogere eindsnelheid valt wat tegen.
Maar al met al rij ik rondjes om een standaard RS en tegenwind vind ie ook niet erg
Ik heb een paar fotos gemaakt... Kiek mar,,
Je zit door het kuipje behoorlijk uit de wind en regen, Hij is sterk, snel genoeg stil en zuunig met benzine 1 op 35 denk ik. een RS haalt dat niet. Die 1 op 30 heb ik weleens gemeten
Waslijst van dingen die gedaan moeten worden zijn dan ;
Kleiner achtertandwiel / ik zit nl regelmatig in 5 te denken dat er nog 1 versnelling is ./
zoekerig weggedrag op grof asfalt
vliegwiel verzwaren ?> IK had er nl een Kokusan opgezet nadat de Motoplat stuk was gegaan
H4 Lamp voor monteren
12V aansluiting voor Telefoon Navi of id
Lampjes tellerverlichting vervangen
toerenteller maken.
Dikke voorrem ivm iets hoger gewicht tov een RS en dan met 90 km/h een 10 procent helling af in de eiffel bv ...
Ik heb er een 37T achtertandwiel op gezet.van een Yamaha FS1 en die gaten aangepast. moest de ketting klinken omdat het met sluitschakel niet uit kwam > Iets hogere eindsnelheid , langere versnelling minder toeren dus wat zuiniger?
H4 lamp gemonteerd . > past mooi in het koplamphuis.
Viegwiel verzwaard naar standaard gewicht en gebalanceerd. Had nl regelmatig dat ie afsloeg ivm niet lekker wegrijden door te weinig vliegwielmassa
12V aansluiting gemaakt spatwaterdicht. gezekerd.
Zekeringen vervangen voor waterdicht gemonteerde steekzekeringen
Dikke voorrem / zwevende schijf met remklauw van Johan gemonteerd. Remklauw af gefreesd om chinese tekens te verwijderen gestraald en zwart gespoten
Toerenteller lampjes gemaakt
Toerenteller moet nog gemaakt worden.. Is bij 15km al gestopt met werken. Ik had nl de LK gekocht met een kilometerstand van 1000
Ik heb voor en achter nieuwe Conties TKP14 Gemonteerd en het bleek dat de achtervork axiale speling had dus die heb ik netjes uitgeshimt
Volgens mij heb ik nu alles gehad..
Weggedrag is iig prima nu Geen rare bewegingen meer .
Kan nu ook normaal wegrijden zonder afslaan
Rem is ook beter vooral als ik wat doorknijp
Is nu ook wat rustiger door de vertanding, alleen de hogere eindsnelheid valt wat tegen.
Maar al met al rij ik rondjes om een standaard RS en tegenwind vind ie ook niet erg
Ik heb een paar fotos gemaakt... Kiek mar,,
- Bijlagen
-
- Awiel met 37T van Yamaha.jpg (143.41 KiB) 9182 keer bekeken
-
- ketting klink.jpg (185.78 KiB) 9182 keer bekeken
-
- vliegwiel verzwaard en gebalanceerd.jpg (187.84 KiB) 9182 keer bekeken
-
- vliegwielen1.jpg (146.42 KiB) 9181 keer bekeken
-
- vliewielen 2.jpg (154.79 KiB) 9182 keer bekeken
-
- zekeringen gemodificeerd.jpg (193.53 KiB) 9182 keer bekeken
-
- IMG-20141008-WA0002.jpg (150.39 KiB) 9195 keer bekeken
Laatst gewijzigd door erik de l op 02 jun 2015, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
nog een paar
- Bijlagen
-
- 12V nr3.jpg (167.81 KiB) 9181 keer bekeken
-
- 12V aansluiting.jpg (149.17 KiB) 9181 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Hier kan ik nou stinkjaloers op worden Erik! Mooi gemaakt man
Ik krijg het gevoel dat je meer hebt met techniek dan snelheid en vond het verrassend dat je zaterdag met een gewone brommer met de brommergroep mee reed.
Mvg,
Eric
Ik krijg het gevoel dat je meer hebt met techniek dan snelheid en vond het verrassend dat je zaterdag met een gewone brommer met de brommergroep mee reed.
Mvg,
Eric
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Dat heeft ook zo zijn charmes. Verandering van spijs doet eten.
Na een dagje de hooligan uithangen op een hoogtoerige rs is het wel eens een verademing om schakellui op een 3 bakje rond te cruisen.
Na een dagje de hooligan uithangen op een hoogtoerige rs is het wel eens een verademing om schakellui op een 3 bakje rond te cruisen.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ja Erik, Ik zeg altijd ; Ik ben aan het willie Wortelen en jij hebt daar ook een handje van haha. En alhoewel ik geen 120 km/h straatkreidler heb ben ik wel een snelheidsmaniak / vinden ze in Leeuwarden ook / En liefhebber van mooi gemaakte ,custom, dingen
Dat ik zaterdag op de brommer was had redenen. Erik half ziek slecht weer 176km solo snelweg.. veel bagage. Dus geen zin in. En t LHtje is een favo Kreidler en niet helemaal standaard Kan er prima mee uit de voeten ,als het maar droog is. ivm de achterband
Caspar, Juistm! Alleen dat handschakel blijft beetje onhandig en hij moet het op zn koppel doen ivm de 3 versnellingen..
Dat ik zaterdag op de brommer was had redenen. Erik half ziek slecht weer 176km solo snelweg.. veel bagage. Dus geen zin in. En t LHtje is een favo Kreidler en niet helemaal standaard Kan er prima mee uit de voeten ,als het maar droog is. ivm de achterband
Caspar, Juistm! Alleen dat handschakel blijft beetje onhandig en hij moet het op zn koppel doen ivm de 3 versnellingen..
- Bijlagen
-
- LHtje in Scharzwald.jpg (199.47 KiB) 8877 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Erik, leuk om met jou en jouw LK600 kennis gemaakt te hebben. Jouw fabrieksmachine heeft net wel die puntjes die ik nog zoek, om te beginnen het mooie verbruik wat je scoort en het gegeven dat hij echt heel stil is, de mijne is wat luidruchtiger (nog geen knetterpijp herrie maar toch) en mechanisch ook niet fluisterstil, maar dat was hij ook nooit geweest.
Wat wel opvalt is de overeenkomst met het veranderen van tandwielverhouding...het brengt niet direct meer snelheid maar geeft een vooral wat rustiger karakter, ik denk dat dat komt omdat beide motoren niet echt hoogtoerig zijn en je je snelheid vooral haalt op koppel, dat is wel waar ik het meeste op rijd. Voordeel van een zwaarder verzet is dus het rustigere rijden en dat je relaxed mee kunt surfen op de snelweg met een snelheidje van rond de 100km/h zonder dat je het idee hebt dat je motor ontploft van de toeren.
Wat wel opvalt is de overeenkomst met het veranderen van tandwielverhouding...het brengt niet direct meer snelheid maar geeft een vooral wat rustiger karakter, ik denk dat dat komt omdat beide motoren niet echt hoogtoerig zijn en je je snelheid vooral haalt op koppel, dat is wel waar ik het meeste op rijd. Voordeel van een zwaarder verzet is dus het rustigere rijden en dat je relaxed mee kunt surfen op de snelweg met een snelheidje van rond de 100km/h zonder dat je het idee hebt dat je motor ontploft van de toeren.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Mooie topic Erik. Uiteindelijk gaat het om je conclusie dat het weggedrag nu prima is. Genieten dus. En dat lijkt mij belangrijker dan een hogere topsnelheid.erik de l schreef:Weggedrag is iig prima nu Geen rare bewegingen meer .
Kan nu ook normaal wegrijden zonder afslaan
Rem is ook beter vooral als ik wat doorknijp
Is nu ook wat rustiger door de vertanding, alleen de hogere eindsnelheid valt wat tegen.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Nou Marcel het zwabberen van achter is dan wel weg maar de voorvork begint gewoon te stuiteren als je stevig afremt 0p bv een haarspeld . Eigenlijk moet ik de vering en demping aanpassen maar het kroonstuk is van koek en ik wil liever niet sleutelen ivm evt beschadigingen en je zit ook met het stuur en kuipje. Beter zou zijn een losse vorkpoot en dan uitpluizen en aanpassen dan kan alles in 1 x veranderd worden bij montage
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Neem eens contact op met een vering specialist.
Hyperpro , wp , zo zijn er nog wel een paar.
Soms kan een goede mx zaak je ook wel helpen.
Zelf had ik gedribbel in het voorwiel van mijn yamaha supermotard.
Bij wp een setje progressieve veren gescoord , andere vorkolie en lucht ondersteuning.
Problemen opgelost.
Hyperpro , wp , zo zijn er nog wel een paar.
Soms kan een goede mx zaak je ook wel helpen.
Zelf had ik gedribbel in het voorwiel van mijn yamaha supermotard.
Bij wp een setje progressieve veren gescoord , andere vorkolie en lucht ondersteuning.
Problemen opgelost.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Dat zou ik kunnen doen Caspar Maar ik denk dat ik zelf aan het stoeien gaat met veervoorspanning en oliedikte ,dat heb ik weleens vaker gedaan met een verlaagde voorvork van mn toen gebouwde special. /Heb een oud boekje van White Power over aanpassing vering en demping /
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Voor de lk600 kun je progressieve veren kopen van Wirth.
http://www.ebay.de/itm/Wirth-Gabelfeder ... SwHnFVlsaP
http://www.ebay.de/itm/Wirth-Gabelfeder ... SwHnFVlsaP
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ze zijn er ook voor de Florettmichael67 schreef:Voor de lk600 kun je progressieve veren kopen van Wirth.
http://www.ebay.de/itm/Wirth-Gabelfeder ... SwHnFVlsaP
Enzo
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Nice to see a work on a LK600.
Is the igniton a kokusan?
About the forK:We used,in the past, 20mm drilling aluminium an the fork works better.
Also mix a little bit the fork oil ...
At the back...nice to have Kreidler parts in good condition, but the parts didn`t work very nice.
Also put welding rings under the spring or change the parts to motobike parts.
Nice break!!Who do you buy it?
Is the igniton a kokusan?
About the forK:We used,in the past, 20mm drilling aluminium an the fork works better.
Also mix a little bit the fork oil ...
At the back...nice to have Kreidler parts in good condition, but the parts didn`t work very nice.
Also put welding rings under the spring or change the parts to motobike parts.
Nice break!!Who do you buy it?
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Yes the ignition is A Kokusan And the rear shocks are too soft. Better are a set of Hagons/ I have set them on max preload .PMS schreef:Nice to see a work on a LK600.
Is the igniton a kokusan?
About the forK:We used,in the past, 20mm drilling aluminium an the fork works better.
Also mix a little bit the fork oil ...
At the back...nice to have Kreidler parts in good condition, but the parts didn`t work very nice.
Also put welding rings under the spring or change the parts to motobike parts.
Nice break!!Who do you buy it?
The fork must i still take a look..........
The break.... Is A Black Mamba part
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Geen idee of het past hoor, maar wellicht kun je nog een los membraanhuis en membraan tussen je cilinder en carburateur kwijt?
Ik kan me voorstellen dat dat met minimale aanpassingen aan de cilinder/zuiger weer wat extra's zou kunnen brengen mbt verbruik en koppel/vermogen.
Ik kan me voorstellen dat dat met minimale aanpassingen aan de cilinder/zuiger weer wat extra's zou kunnen brengen mbt verbruik en koppel/vermogen.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Dat wil ik niet. Ik vind het goed zo.SwiffMeister schreef:Geen idee of het past hoor, maar wellicht kun je nog een los membraanhuis en membraan tussen je cilinder en carburateur kwijt?
Ik kan me voorstellen dat dat met minimale aanpassingen aan de cilinder/zuiger weer wat extra's zou kunnen brengen mbt verbruik en koppel/vermogen.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ik wil uit die van mij genoeg snelheid halen om met de 92cc dappies mee te komen.
Die lopen gemiddeld tussen de 95 en de 105.
Met een iets aangepaste timing/compressie,en zo,n uitlaat van Waldmann moet dat volgens mij wel lukken.
Die lopen gemiddeld tussen de 95 en de 105.
Met een iets aangepaste timing/compressie,en zo,n uitlaat van Waldmann moet dat volgens mij wel lukken.
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
If you want to get a few km/h more,than lift the cyl. 1-1,5mm and cut the head the same size.
Or cut the piston on this size at the intake side, but cut=never go back!
Maybe if you drive only in the flat>change the 39-13 into a 36-13.
So you have a nice daylie driver with a speed of 95-100km/h.
Cut the exaust 30mm you can get 5-10km/h more, but loos the power in low rpm!
Or cut the piston on this size at the intake side, but cut=never go back!
Maybe if you drive only in the flat>change the 39-13 into a 36-13.
So you have a nice daylie driver with a speed of 95-100km/h.
Cut the exaust 30mm you can get 5-10km/h more, but loos the power in low rpm!
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9300
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 943 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
50mm zuiger van een Kart ein een 52er zuiger gebruiken se in duitsland voor de LK....,michael67 schreef:Ik wil uit die van mij genoeg snelheid halen om met de 92cc dappies mee te komen.
Die lopen gemiddeld tussen de 95 en de 105.
Met een iets aangepaste timing/compressie,en zo,n uitlaat van Waldmann moet dat volgens mij wel lukken.
dan heb je de snelheid voor de Zündapps...... en geen frezen van poorten nodig, ma aanpassen en klar....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 01 mar 2016, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
The MAHLE 80cc Piston are very good.
Use it for a daily driver bike.
Also the NIKASIL from MAHLE are very good and I drive the 1th Piston over 50.000Km,than Change only the next size and it will like new!!
The Tuning for a LK600 are expensive,no tuning cylinder to buy,but ok, it makes also fun to see how fast did a LK run
In the early 1980s I know a LK800 with over 20hp....but not street legal...only for race!
Use it for a daily driver bike.
Also the NIKASIL from MAHLE are very good and I drive the 1th Piston over 50.000Km,than Change only the next size and it will like new!!
The Tuning for a LK600 are expensive,no tuning cylinder to buy,but ok, it makes also fun to see how fast did a LK run
In the early 1980s I know a LK800 with over 20hp....but not street legal...only for race!
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: LK600 kilometervreter modificaties
michael67 schreef:Ik wil uit die van mij genoeg snelheid halen om met de 92cc dappies mee te komen.
Die lopen gemiddeld tussen de 95 en de 105.
Met een iets aangepaste timing/compressie,en zo,n uitlaat van Waldmann moet dat volgens mij wel lukken.
Die van mij loopt zoiets met alleen een ander achtertandwiel... vlot 105 van de bommelse brug af en op eigen kracht op de snelweg tussen de 90 en 100 ,ligt aan de wind.. En ik ben klein en licht 175/ 69k
- PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Thats fast enaugherik de l schreef:michael67 schreef:Ik wil uit die van mij genoeg snelheid halen om met de 92cc dappies mee te komen.
Die lopen gemiddeld tussen de 95 en de 105.
Met een iets aangepaste timing/compressie,en zo,n uitlaat van Waldmann moet dat volgens mij wel lukken.
Die van mij loopt zoiets met alleen een ander achtertandwiel... vlot 105 van de bommelse brug af en op eigen kracht op de snelweg tussen de 90 en 100 ,ligt aan de wind.. En ik ben klein en licht 175/ 69k
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: LK600 kilometervreter modificaties
Ik ben zelf wat zwaarder,of hij dan genoeg vermogen heeft om zwaarder te vertanden?
Ik zal wel zien.
Voorlopig moet er nog even gesleuteld worden,hij staat al vanaf 86 stil.
Ik zal wel zien.
Voorlopig moet er nog even gesleuteld worden,hij staat al vanaf 86 stil.