Mvt onsteking
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Hallo,
de MVT Premium DD is nu binnen. Is een DD11 voor een Derbi/Senda.
plug & play is niet...
Rotor moet aan de achterkant wat breeder, is niet diep genoeg, gaat voorbij op de krukas en raakt dan tegen het 17mm krukastap
Stator moet 3mm diep, van 94mm naar Kreidlermaat 90mm afgedraid....
de Adapterplaat is niet te gebruiken...
morgen heb ik een date met de draier van het dorp....
de MVT Premium DD is nu binnen. Is een DD11 voor een Derbi/Senda.
plug & play is niet...
Rotor moet aan de achterkant wat breeder, is niet diep genoeg, gaat voorbij op de krukas en raakt dan tegen het 17mm krukastap
Stator moet 3mm diep, van 94mm naar Kreidlermaat 90mm afgedraid....
de Adapterplaat is niet te gebruiken...
morgen heb ik een date met de draier van het dorp....
- Bijlagen
-
- DSC_0001.JPG (43.24 KiB) 17347 keer bekeken
-
- DSC_0002.JPG (77.48 KiB) 17347 keer bekeken
-
- DSC_0006.JPG (30.85 KiB) 17347 keer bekeken
-
- DSC_0004.JPG (36.95 KiB) 17347 keer bekeken
-
- DSC_0009.JPG (46.88 KiB) 17347 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 nov 2014, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
werk voor de draier...
kabels naar binnen gelaat, dat de draier de Stator van buiten kan pakken...
het Vliegwiel .....aan de fotos te zien....
kabels naar binnen gelaat, dat de draier de Stator van buiten kan pakken...
het Vliegwiel .....aan de fotos te zien....
- Bijlagen
-
- 6 (3).JPG (56.14 KiB) 17347 keer bekeken
-
- 6 (4).JPG (27.96 KiB) 17347 keer bekeken
-
- 5.JPG (52.83 KiB) 17347 keer bekeken
-
- 4.JPG (50.09 KiB) 17347 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
so, de Stator afgedraid en de binnenrotor aan de achterkant ook.....
nu noog afstellen, ma dat moet ik eerst ens leeren bij so een Ontsteking
nu noog afstellen, ma dat moet ik eerst ens leeren bij so een Ontsteking
- Bijlagen
-
- 6 (4).JPG (27.96 KiB) 17297 keer bekeken
-
- DSC_0001.JPG (95.48 KiB) 17297 keer bekeken
-
- DSC_0011.JPG (79.75 KiB) 17297 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
nu klaar
ma ik moet mij een andere Stroboskope lamp koopen, mijn Hella lamp pakt het niet ...
if begin ens met een voorontsteking bij 39,7mm slag van 1,5mm
ma ik moet mij een andere Stroboskope lamp koopen, mijn Hella lamp pakt het niet ...
if begin ens met een voorontsteking bij 39,7mm slag van 1,5mm
- Bijlagen
-
- DSC_0015.JPG (85.33 KiB) 17297 keer bekeken
-
- DSC_0020.JPG (88.79 KiB) 17297 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 09 nov 2014, 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mvt onsteking
Ziet er goed uit Roman, wat heb je voor deze ontsteking betaald als ik vragen mag?
- Deze gebruikers waarderen danahi voor dit bericht:
- Bart o.z.s. (30 okt 2021, 08:09)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Hallo,danahi schreef:Ziet er goed uit Roman, wat heb je voor deze ontsteking betaald als ik vragen mag?
die kost in Duitsland vanaf 279€ tot 299€....
http://www.scooter-prosports.com/art-15 ... hr+Details
http://www.gearparts24.de/innenrotorzue ... a8934.html
ik heb mijn bij deze man gekoopt voor 299€: http://www.bike-equipment.net/04_roller ... nlagen.htm
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
Eifelyeti schreef:Hallo,danahi schreef:Ziet er goed uit Roman, wat heb je voor deze ontsteking betaald als ik vragen mag?
die kost in Duitsland vanaf 279€ tot 299€....
http://www.scooter-prosports.com/art-15 ... hr+Details
http://www.gearparts24.de/innenrotorzue ... a8934.html
ik heb mijn bij deze man gekoopt voor 299€: http://www.bike-equipment.net/04_roller ... nlagen.htm
Voor €290,- kan ik hem ook wel leveren zonder de aanpassingen die nodig zijn .
Johan
- Bijlagen
-
- MVTPREMDD1.jpg (32.52 KiB) 17277 keer bekeken
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Mvt onsteking
Hoe moet je die afstellen Johan? Welke voorontsteking moet deze hebben, is dat net als de HPI merktekens tegen over elkaar wat over een komt met 3,4mm?
Bert
Bert
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
bertRS schreef:Hoe moet je die afstellen Johan? Welke voorontsteking moet deze hebben, is dat net als de HPI merktekens tegen over elkaar wat over een komt met 3,4mm?
Bert
Ik heb me er nog niet in verdiept Bert , ik heb alleen maar gekeken of ik ze ook kan leveren en voor welke prijs
Maar ik denk dat het ook op BDP afstellen is net als met de gewone MVT .
Johan
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
Eifelyeti schreef:nu klaar
ma ik moet mij een andere Stroboskope lamp koopen, mijn Hella lamp pakt het niet ...
if begin ens met een voorontsteking bij 40mm slag van 1,5mm
Volgens mij zit de rotor niet ver genoeg op de krukas
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Hallo Johan,lazy rider schreef:Eifelyeti schreef:nu klaar
ma ik moet mij een andere Stroboskope lamp koopen, mijn Hella lamp pakt het niet ...
if begin ens met een voorontsteking bij 40mm slag van 1,5mm
Volgens mij zit de rotor niet ver genoeg op de krukas
Johan
ja, 3 mm, ma het maakt niks uit.... loopt so ook goed.....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 09 nov 2014, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Nee, dan is die bij hoogde Touren veel te laat..... heb ik alt bij het flitsen gezien...lazy rider schreef:.....
Maar ik denk dat het ook op BDP afstellen is net als met de gewone MVT .
Johan
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
Eifelyeti schreef:Hallo Johan,lazy rider schreef:Eifelyeti schreef:nu klaar
ma ik moet mij een andere Stroboskope lamp koopen, mijn Hella lamp pakt het niet ...
if begin ens met een voorontsteking bij 40mm slag van 1,5mm
Volgens mij zit de rotor niet ver genoeg op de krukas
Johan
ja, 3-4mm, ma het maakt niks uit.... loopt so ook goed.....
Dat heeft niets met het goed lopen te maken , dat wordt door de pulsgever bepaald .
Nu komen de spoelen die voor de verlichtingen moeten zorgen maar voor 2/3 op de magneten en je kan dus problemen krijgen als je deze vol gaat belasten .
Johan
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
Eifelyeti schreef:Nee, dan is die bij hoogde Touren veel te laat..... heb ik alt bij het flitsen gezien...lazy rider schreef:.....
Maar ik denk dat het ook op BDP afstellen is net als met de gewone MVT .
Johan
Dat is helemaal afhankelijk van welke curve je toe past .
Heb jij een lamp de 13000 rpm aan kan dan ?
Anders kun je nooit het verloop van de ontsteking curve zien , als je zo'n lamp heb wil ik er ook wel ééntje hebben .
Je moet dus eigenlijk gewoon de diversen curves hebben die in de diversen cdi's zitten .
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
hallo Johan,lazy rider schreef:Eifelyeti schreef:Nee, dan is die bij hoogde Touren veel te laat..... heb ik alt bij het flitsen gezien...lazy rider schreef:.....
Maar ik denk dat het ook op BDP afstellen is net als met de gewone MVT .
Johan
Dat is helemaal afhankelijk van welke curve je toe past .
Heb jij een lamp de 13000 rpm aan kan dan ?
Anders kun je nooit het verloop van de ontsteking curve zien , als je zo'n lamp heb wil ik er ook wel ééntje hebben .
Je moet dus eigenlijk gewoon de diversen curves hebben die in de diversen cdi's zitten .
Johan
die MVT fonkt dubbelt... dat heet, bij 13.000 touren moet die Lamp dan 26.000 mal fltsen.....
ja, mijn Hella lamp kan zeker 13.000 Touren meeten, ma niet 18.000 of meer...
De Konus van de binnenrotor kan ik ook noog ens bewerken als het probleemen maakt.....
- Bijlagen
-
- Kurve_mvt_RJ34-7_bis_9000.JPG (18.73 KiB) 17199 keer bekeken
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
Op deze grafiek van de curve daar heb ik nog niets aan , wat is het aantal graden bij 16.000 rpm ?hallo Johan,
die MVT fonkt dubbelt... dat heet, bij 13.000 touren moet die Lamp dan 26.000 mal fltsen.....
ja, mijn Hella lamp kan zeker 13.000 Touren meeten, ma niet 18.000 of meer...
De Konus van de binnenrotor kan ik ook noog ens bewerken als het probleemen maakt.....
Johan
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mvt onsteking
Hoeveel toeren maakt je machine op top Roman? Ik neem aan dat deze belast geen 16.000 toeren zal maken.
Als je op de grafiek af wilt stellen is het belangrijk om dat te weten. Ik vraag me echter af hoe betrouwbaar de grafiek is, want het kan net het verschil zijn tussen lopen als een kanon of een gat in je zuiger.
Hij zal overigens vast wel meer toeren maken dan 9.000 dus heb je zoals Johan al aangeeft inderdaad niet veel aan deze grafiek.
Als je op de grafiek af wilt stellen is het belangrijk om dat te weten. Ik vraag me echter af hoe betrouwbaar de grafiek is, want het kan net het verschil zijn tussen lopen als een kanon of een gat in je zuiger.
Hij zal overigens vast wel meer toeren maken dan 9.000 dus heb je zoals Johan al aangeeft inderdaad niet veel aan deze grafiek.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
max vermoegen heb ik bij 11900 touren
ma drai die ook niet meer dan 12.800 touren....
ma heb mij nu eerst een Stihl tourenteller bestelt bij ebay.....
ma drai die ook niet meer dan 12.800 touren....
ma heb mij nu eerst een Stihl tourenteller bestelt bij ebay.....
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Mvt onsteking
16.000 rpm wordt een beetje als het maximum gezien als je dan op 0 Graden uitkomt kun je de lijn in je grafiek vanaf 9000 rpm door trekken
Dan kun je een beetje bepalen waar je zit bij de andere toerentallen .
Maar je moet eigenlijk gewoon de grafiek van MVT hebben als je het precies wilt weten .
Johan
Dan kun je een beetje bepalen waar je zit bij de andere toerentallen .
Maar je moet eigenlijk gewoon de grafiek van MVT hebben als je het precies wilt weten .
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
ik heb email Kontakt met ALAIN GODOU, de director van MVT Spain, ma heb geen Info voor de instelling bekommen....lazy rider schreef:16.000 rpm wordt een beetje als het maximum gezien als je dan op 0 Graden uitkomt kun je de lijn in je grafiek vanaf 9000 rpm door trekken
Dan kun je een beetje bepalen waar je zit bij de andere toerentallen .
Maar je moet eigenlijk gewoon de grafiek van MVT hebben als je het precies wilt weten .
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Hallo,
de digitaale MVT moet jij op BDP afstellen. dat is de Info van MVT Spanien....
Bron: http://www.mvt-news.com/fr/notices/Allu ... DD12FR.pdf
"""
L’allumage Premium Digital Direct doit être calé a 0.4 mm avant le point mort haut si le
vilebrequin est d’origine, pour les vilebrequins course longue il doit être calé a 0.35 mm avant e
point mort haut.""
"""
Premium Digital Direct Ignition moet worden gezorgd voor een 0,4 mm voor bovenste dode als de
krukas is de thuisbasis voor lange slag krukassen deze is ingesteld op 0,35 mm vóór e
bovenste dode punt ."""
dat sijn mijn nieuwe Infos
diagramme van de verschil van CDI´s sijn van MVT niet te bekommen....
de digitaale MVT moet jij op BDP afstellen. dat is de Info van MVT Spanien....
Bron: http://www.mvt-news.com/fr/notices/Allu ... DD12FR.pdf
"""
L’allumage Premium Digital Direct doit être calé a 0.4 mm avant le point mort haut si le
vilebrequin est d’origine, pour les vilebrequins course longue il doit être calé a 0.35 mm avant e
point mort haut.""
"""
Premium Digital Direct Ignition moet worden gezorgd voor een 0,4 mm voor bovenste dode als de
krukas is de thuisbasis voor lange slag krukassen deze is ingesteld op 0,35 mm vóór e
bovenste dode punt ."""
dat sijn mijn nieuwe Infos
diagramme van de verschil van CDI´s sijn van MVT niet te bekommen....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 16 nov 2014, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
- Marcel-kreidler (31 mar 2020, 18:29)
- Waardering: 9.09%
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
ja wellazy rider schreef:Dus eigenlijk niet nieuws onder de zon .
Johan
Bron: http://www.mvt-news.com/fr/notices/Allu ... DD11FR.pdf
Premium Digital Direct Ignition moet worden gezorgd voor een 0,4 mm voor bovenste dode als de
krukas is de thuisbasis voor lange slag krukassen deze is ingesteld op 0,35 mm vóór e
bovenste dode punt
en bij de Gebruik van deze Eprom RJ 27 dan "" Start by fixing your lighting MVT premium or digital direct 1,5mm has before point died high (PMH). Take care well to check your carburation has each tests!""
Bron : http://www.rrd-preparation.com/en/case- ... -1570.html
bron van Foto: http://www.dam-sport.net/boitier-cdi-mv ... -dd11.html
- Bijlagen
-
- EPROM1.jpg (45.51 KiB) 16892 keer bekeken
-
- 1622376_605489622839341_114371049_o.jpg (69.11 KiB) 16892 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 nov 2014, 11:40, 8 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Mvt onsteking
Hoffentlich nicht, CasparCaspar schreef:MVT Spain....
Heeft dat nog iets te maken misschien met Motoplat Spain ??
Die DD uitvoering lijkt er wel op