afstellen dellorto 21mm BE

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

afstellen dellorto 21mm BE

#1 Bericht door adrieh » 15 sep 2012, 19:47

Hallo.

Ik ben bezig dellorto 21mm BE af te stellen , wat niet zo eenvoudig is vind ik.
Ik begin even bij het begin.
Mijn setup is een cnc getunde KT 44mm met 2 blinde poorten, 21mm BE carb , twinair luchtfilter, verlengde 4p uitlaat en kokusan ontsteking. Mijn vraag is, wie heeft ervaring met een soort gelijke setup ? En in het bijzonder de 21mm BE aftelling, welke stationair
sproeier , hoofdsproeier , gasnaald en hoogte van de gasnaald gebruiken jullie :?: :?: :?: .
Ik heb al geprobeerd met een w7 naald , 50 stationair sproeier en van 100 naar 95 en 92 hoofdsproeier met als resultaat : te rijk bovenin en te arm in het middengebied en met wat kleinere hoofdsproeier was het net andersom :shock:
Toen w10 naald erin en 45 stationair en 95 hoofd , loopt tot 4000 rpm goed , daarboven te arm. Met 100 hoofdsproeier idem.
Ik zie van de bomen het bos niet meer.
Wie helpt me weer op het goeie spoor??

Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#2 Bericht door Gijs » 15 sep 2012, 20:52

Geen ervaring met de dell ortho, dezelfde setup maar dan 23 mm bing daar rij ik mee, was makkelijk af te stellen.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#3 Bericht door michael67 » 15 sep 2012, 21:22

Gebruik je originele sproeiers of heb je zo,n doosje van stage 6 (immitatie)
Stage 6 valt een stuk groter uit.
Ik gebruik de carb zelf ook,zuigergestuurd en op een membraan,met een twinair.
De 60cc membraanset rij ik met de w7 gasnaald en 40 stat.,in combinatie met een gaschuif met de grootste luchtdoorlaat.
Hij reageerd heel heftig op het verzetten van de gasnaald,de clip 1 stand hoger,en hij loopt al niet meer goed in het middengebied.
Verder loopt hij aardig goed,stationair zou nog iets kleiner kunnen.

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#4 Bericht door adrieh » 15 sep 2012, 21:31

Hallo.
Ik gebruik idd de stage 6 sproeiers en mijn set is zuiger gestuurd.
Misschien kan jij me op weg helpen?
Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#5 Bericht door Parlotti » 16 sep 2012, 00:00

Ik heb dezelfde carburateur op mijn zuigergestuurde 50 cc. orig. 6 poorts SB met electronische race-ontsteking van Spaanse makelij:
gasnaald W7, schuif 40, hoofdsproeier 94 (of 96), stationair sproeier 40, luchtsproeier 60, luchtstelschroef 2 slagen open.
Ik rij nu met de ori luchtkoker aangesloten op het frame zonder filter en een Jamarcol uitlaat die JB als ori verkoopt. Het luisterde bij mij ook heel nauw: ik deel de mening van Michael67, want pas met de naaldclip op de middelste stand kreeg ik 'm echt goed. Pas wel op: je hebt verschillende black editions. Ik heb van Rion begrepen dat er ook uitvoeringen zijn, die je niet goed krijgt. Gebruik de zoekfunctie maar eens. SUCCES!

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#6 Bericht door adrieh » 16 sep 2012, 09:37

Hallo Parlotti.

Ik zal eens proberen met jou afstelling en de gasnaald stand voor stand verzetten. Ik moet ook eens kijken wat voor gasschuif erin zit.
Van de week komt hier helaas niks van vanwege drukke werkzaamheden :( . Dan volgende week maar eens proberen.
Bedankt voor je advies.
Groeten Adrie.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#7 Bericht door Parlotti » 24 sep 2012, 23:12

Hoop dat het lukt, want het is k*t-weer. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring(en), want ik ben zelf ook weer aan het afstellen geslagen. Had namelijk nog een vulplaat voor onder de cylinder liggen met een bijpassende binnenkop en heb die gisteren gemonteerd. Dus een agressievere poorttiming en dat liep veelbelovend, maar in het hogere toerenbereik begon hij te stotteren. Omdat hij onder- en middenin goed loopt, moet dat dus in de hoofdsproeier zitten. Inmiddels zit mijn laatste sproeier (96) er in, maar nog steeds inhouden. Dus wat grotere sproeiers bijbesteld en een gasnaald W10. Nu maar hopen op droog weer als we een uurtje over hebben [-o<

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afstellen dellorto 21mm BE

#8 Bericht door adrieh » 25 sep 2012, 08:15

Het afstellen ligt even in de ijskast, slecht weer en gebrek aan tijd.
Maar zodra ik enig resultaat heb meld ik me .
Mvg Adrie.

Plaats reactie