keuze electroniche ontsteking

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#26 Bericht door nozems » 05 sep 2012, 09:47

Dat zal zonder meer zo zijn Wietse, ik spreek ook niet uit ervaring, althans niet uit eigen ervaring, maar ga af op wat ik zie, lees en hoor, dat kokusan ze niet alleen voor Kreidler maakt had ik al eens eerder begrepen, waarom het dan zo vaak misgaat op een Kreidler? Dat zal gerust komen omdat je die dus blijkbaar niet als passend kunt monteren, zoals je een originele Bosch kunt monteren, je moet dus eerst het e.e.e pasmaken. En betrouwbaarheid hoe monitor je dat, de meesten hier drukken betrouwbaarheid in jaren uit, maar volgens mij moeten dat kilometers zijn, kijk ik kan ook 30jaar lang met een Van Veen racer rijden....als ik hem elk jaar start en een keer de straat op en neer rijdt lukt mij dat prima, maar die vlieger gaat bij mij mooi niet op.

En hoe zit dat nou met de balans, deze is dus beter als bij een Bosch ontsteking?

Nogmaals mijn schrijven komt wellicht wat negatief over, zo is het niet bedoeld, ik bekijk de zaken nou eenmaal kritisch het geld groeit mij nou niet bepaald op de rug.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#27 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 10:08

Kijk Pascal, positieve berichten over iets worden vaak niet gepost onder het mom van geen bericht goed bericht.
De gevallen die stuk gaan wordt wel over gepost omdat men zich ergert aan het produkt en men wil zijn gram halen op een forum.
Mijn ervaring met kokusan is dus goed en ik heb er tientallen van gemonteerd, ik adviseer ze zelfs op crossers.
Voor de brommercross gebruiken we ook al jaren deze ontstekingen.
Mijn behoorlijk getunede RS rijdt er ook prima op en trilt niet buitensporig.
Ze worden verkocht als 80 Watt ontsteking, dit vind ik iets aan de enthousiaste kant maar goed als je hem dan 85 watt laat leveren dan wordt hij blaauw, da's niet zo gek he.

Monteer zo'n ding met de juiste kennis en je hebt er vele kilometers plezier van, meestal hoef je ze niet aan te passen.

Wietse

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#28 Bericht door nozems » 05 sep 2012, 10:33

Daar heb je een goed punt Wietse, dat is vaak wel zo. En hoe zit dat dan met te 'warm' worden van de ontsteking, ik heb ook weleens gelezen en gehoord dat je hem beter zonder ontstekingsdeksel moet monteren?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#29 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 11:00

nozems schreef:Daar heb je een goed punt Wietse, dat is vaak wel zo. En hoe zit dat dan met te 'warm' worden van de ontsteking, ik heb ook weleens gelezen en gehoord dat je hem beter zonder ontstekingsdeksel moet monteren?
Zolang je niet te veel vermogen trekt wordt hij niet te warm, het gaat er dus om hoeveel de lichtspoel moet leveren.
De warmte moet overigens wel afgevoerd kunnen worden dus een opening in het ontstekingsdeksel vind ik niet een overbodige luxe.
Verder gaat mijn voorkeur uit naar een 12V spanningsregelaar, dan is de stroom namelijk lager door de spoelen en dus ook de warmteontwikkeling.

Wietse

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#30 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 11:39

Allemaal mooi maar de HPI die ik er nu op heb zitten was een hele verbetering tegenover de Kokusnoot,sneller oppakken
en scheelde ook op topsnelheid zo,n 10km,dus zoek ik geen Kokusnoot want die heb ik nog liggen,maar een betrouwbare vervanger
voor de HPI,PVL is geen optie omdat daar geen lichtspoel op zit ,vandaar dus mijn vraag of iemand ervaring heeft met de MVT ontsteking.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#31 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 12:46

Mach4 schreef:Allemaal mooi maar de HPI die ik er nu op heb zitten was een hele verbetering tegenover de Kokusnoot,sneller oppakken
en scheelde ook op topsnelheid zo,n 10km,dus zoek ik geen Kokusnoot want die heb ik nog liggen,maar een betrouwbare vervanger
voor de HPI,PVL is geen optie omdat daar geen lichtspoel op zit ,vandaar dus mijn vraag of iemand ervaring heeft met de MVT ontsteking.
De MVT Ontsteking is van goeie kwaliteit, blijkt zeer betrouwbaar te zijn op Derbi/AM6 en scooters.
Op een Kreidler heb ik er geen ervaring mee.
Van de curve durf ik geen zinnig woord te zeggen omdat MVT niet scheutig is met die info.

Wietse

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#32 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 13:09

kreidler844 schreef:
Mach4 schreef:Allemaal mooi maar de HPI die ik er nu op heb zitten was een hele verbetering tegenover de Kokusnoot,sneller oppakken
en scheelde ook op topsnelheid zo,n 10km,dus zoek ik geen Kokusnoot want die heb ik nog liggen,maar een betrouwbare vervanger
voor de HPI,PVL is geen optie omdat daar geen lichtspoel op zit ,vandaar dus mijn vraag of iemand ervaring heeft met de MVT ontsteking.
De MVT Ontsteking is van goeie kwaliteit, blijkt zeer betrouwbaar te zijn op Derbi/AM6 en scooters.
Op een Kreidler heb ik er geen ervaring mee.
Van de curve durf ik geen zinnig woord te zeggen omdat MVT niet scheutig is met die info.

Wietse
Ik zal eens bij SenS informeren of hun daar wat over kunnen zeggen,overigens net nog ff aan m,n RS gewerkt,ik dacht dat de
HPI overleden was,maar het blijkt gelukkig de bougie te zijn,maar ik wil toch wat anders in iedergeval voor m,n andere RS waar ook een Kokusnoot op zit.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: keuze electroniche ontsteking

#33 Bericht door michael67 » 05 sep 2012, 14:48

Mach4 schreef:Nu blijkbaar toch bijna alles klote blijkt te zijn,heeft iemand al ervaring met deze ontsteking?
http://www.kreidler-parts.nl/contents/nl/p471.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem hier liggen.
Hij heeft een accu nodig om een vonk te geven.
Er zit een waardeloze beschrijving bij,maar met behulp van het internet kom je wel aan de aansluitgegevens.
Hij mag niet opgesloten gemonteerd worden,ook deze ontsteking zal dus erg warm worden.
Ik wilde hem aansluiten,maar kreeg er geen vonk uit.
Op het internet kwam ik erachter dat hij een 12v bron moet hebben vanwege een schakeling in de cdi.
De brommer waar ik hem op wil zetten heeft geen accu...
Waarschijnlijk gaat hij straks dienst doen op een zundapp 517 waar ik een kleine 12v accu inbouw.
Hpi.belgie zegt dat dit een oud ontwerp van hun is,of je daar nu zo blij van moet worden.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#34 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 15:21

michael67 schreef:
Mach4 schreef:Nu blijkbaar toch bijna alles klote blijkt te zijn,heeft iemand al ervaring met deze ontsteking?
http://www.kreidler-parts.nl/contents/nl/p471.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem hier liggen.
Hij heeft een accu nodig om een vonk te geven.
Er zit een waardeloze beschrijving bij,maar met behulp van het internet kom je wel aan de aansluitgegevens.
Hij mag niet opgesloten gemonteerd worden,ook deze ontsteking zal dus erg warm worden.
Ik wilde hem aansluiten,maar kreeg er geen vonk uit.
Op het internet kwam ik erachter dat hij een 12v bron moet hebben vanwege een schakeling in de cdi.
De brommer waar ik hem op wil zetten heeft geen accu...
Waarschijnlijk gaat hij straks dienst doen op een zundapp 517 waar ik een kleine 12v accu inbouw.
Hpi.belgie zegt dat dit een oud ontwerp van hun is,of je daar nu zo blij van moet worden.
Dus toch een accu nodig,dat zou bij mij wel kunnen,ik heb er accubakken op zitten,nieuwe HPI ontstekingen schijnen ook
de geest te geven ,dus dan geeft een ouder ontwerp ook niet veel hoop dat het heel zal blijven,dan toch maar wachten
op de PVL met lichtspoel.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#35 Bericht door Zatopek » 05 sep 2012, 15:31

Gewoon een BOSCH Mhkz 4 of 6-polig, nog nooit problemen mee gehad. Ja, inderdaad, het licht is minder dan van zo'n chinees ding. Voor de rest meer dan prima. Ook geen gekloot als je een toerenteller hebt :wink: Zal wel weer iets voor zijn maar toch........... ik heb nog een hele goede 6-polige Mhkz op de plank voor het geval dat de 4-polige het niet meer doet. Denk niet dat dat zal gebeuren. Ja, misschien een bobine...............

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#36 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 15:52

Zatopek schreef:Gewoon een BOSCH Mhkz 4 of 6-polig, nog nooit problemen mee gehad. Ja, inderdaad, het licht is minder dan van zo'n chinees ding. Voor de rest meer dan prima. Ook geen gekloot als je een toerenteller hebt :wink: Zal wel weer iets voor zijn maar toch........... ik heb nog een hele goede 6-polige Mhkz op de plank voor het geval dat de 4-polige het niet meer doet. Denk niet dat dat zal gebeuren. Ja, misschien een bobine...............
Allemaal prima,maar dan zit je weer met zo,n lomp stuk ijzer aan je krukas,en dat verschil kan je goed merken,sinds
ik de HPi heb hoef ik geen zwaar vliegwiel meer,nadeel is inderdaad dat de standaard toerenteller niet meer werkt.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 05 sep 2012, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#37 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 15:54

Mach4 schreef:
Zatopek schreef:Gewoon een BOSCH Mhkz 4 of 6-polig, nog nooit problemen mee gehad. Ja, inderdaad, het licht is minder dan van zo'n chinees ding. Voor de rest meer dan prima. Ook geen gekloot als je een toerenteller hebt :wink: Zal wel weer iets voor zijn maar toch........... ik heb nog een hele goede 6-polige Mhkz op de plank voor het geval dat de 4-polige het niet meer doet. Denk niet dat dat zal gebeuren. Ja, misschien een bobine...............
Allemaal prima,maar dan zit je weer met zo,n lomp stuk ijzer aan je krukas,en dat verschil merk je goed.
Met lomp stuk ijzer aan je krukas is beter dan zonder lomp stuk ijzer, hoe meer lomp ijzer hoe beter...

Wietse

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#38 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 15:57

kreidler844 schreef:
Mach4 schreef:
Zatopek schreef:Gewoon een BOSCH Mhkz 4 of 6-polig, nog nooit problemen mee gehad. Ja, inderdaad, het licht is minder dan van zo'n chinees ding. Voor de rest meer dan prima. Ook geen gekloot als je een toerenteller hebt :wink: Zal wel weer iets voor zijn maar toch........... ik heb nog een hele goede 6-polige Mhkz op de plank voor het geval dat de 4-polige het niet meer doet. Denk niet dat dat zal gebeuren. Ja, misschien een bobine...............
Allemaal prima,maar dan zit je weer met zo,n lomp stuk ijzer aan je krukas,en dat verschil merk je goed.
Met lomp stuk ijzer aan je krukas is beter dan zonder lomp stuk ijzer, hoe meer lomp ijzer hoe beter...

Wietse
Je ben zeker nog uit de tijd van de stoomboten dat je zo dol op grote vliegwielen ben :mrgreen:
Speciaal voor Wietse :shock: :D ,
http://youtu.be/q_0xifuTqVA" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#39 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 16:39

Soms kun je over bepaalde dingen navraag doen voordat je een uitspraak doet,.... vakman.....
Waarom denk je dat ze in racers graag volle krukassen willen en extra gewicht aan de krukas maken.
Hoe meer massa hoe beter.

Stilstaand gasgeven klinkt inderdaad geweldig met een binnenrotor, maar daar heb je toch niks aan.

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: keuze electroniche ontsteking

#40 Bericht door pascal » 05 sep 2012, 16:53

Heb al jaren mn kokusan,5000km oud.
Nooit probleem gehad.
Ook van anderen nooit iets over gehoord.
Nu begint er in eens iemand te klagen en iedereen doet maar mee(zo lijkt het)
'Doe maar eens een pol,hoeveel er rijden met kokusan en of die bevalt.......
En de prijs heb je ook geen goed alternatief voor.
Mvg Pascal

sleutelaar
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2009, 08:14
Locatie: unplaatswaar niemandvangehoordheeft
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: keuze electroniche ontsteking

#41 Bericht door sleutelaar » 05 sep 2012, 17:24

Pascal ik heb precies de zelfde ervaring als jou :clap doet het als een speer

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#42 Bericht door KJ » 05 sep 2012, 17:30

sleutelaar schreef:Pascal ik heb precies de zelfde ervaring als jou :clap doet het als een speer

Idem hier.....& zonder extra koeling :mrgreen:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#43 Bericht door nozems » 05 sep 2012, 18:17

Pascal, daar heb je ook een punt, wellicht handig om er ook bij te zetten welke serie en hoeveel kilometer ermee gereden is, voordat er weer goochemerds bij zitten die dan roepen; ik rij al 6jaar zonder problemen in de rondte, maar eigenlijk in die 6jaar geeneens 20.000km heeft gereden #-o Dan zegt het mij nog niet veel hoor namelijk, maar goed genoeg 'geklaag' voor het geld hoef je het niet te laten, een oude Bosch (al dan niet NOS en 40jaar ongebruikt op de plank) gaat eerst 6 X over de kop voor die van eigenaar wisseld :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#44 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 18:18

kreidler844 schreef:Soms kun je over bepaalde dingen navraag doen voordat je een uitspraak doet,.... vakman.....
Waarom denk je dat ze in racers graag volle krukassen willen en extra gewicht aan de krukas maken.
Hoe meer massa hoe beter.

Stilstaand gasgeven klinkt inderdaad geweldig met een binnenrotor, maar daar heb je toch niks aan.
Jaja,blijf dan maar lekker met zware vliegwielen werken,wel vreemd dat m,n RS nu veel sneller oppakt en harder door z,n toerengebied loopt
dan de zwaarlijvige kokusnoot ontsteking,maar dat zal dan wel aan mij liggen,als je het niet erg vind hou ik het toch maar bij de lichte vliegwielen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#45 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 18:21

pascal schreef:Heb al jaren mn kokusan,5000km oud.
Nooit probleem gehad.
Ook van anderen nooit iets over gehoord.
Nu begint er in eens iemand te klagen en iedereen doet maar mee(zo lijkt het)
'Doe maar eens een pol,hoeveel er rijden met kokusan en of die bevalt.......
En de prijs heb je ook geen goed alternatief voor.
Mvg Pascal
Kokusnoot beviel mij ook prima,geen enkele storing mee gehad,alleen bevalt de HPI mij beter,zolang die heel blijft tenminste,
overigens heb ik minder voor m,n HPI betaald dan voor de Kokusan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mach4 op 05 sep 2012, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#46 Bericht door nozems » 05 sep 2012, 18:23

Mach volgens mij kun jij alleen volgas rijden met je RS?

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#47 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 18:25

nozems schreef:Mach volgens mij kun jij alleen volgas rijden met je RS?
Inderdaad, langzaam rijden is niet leuk met een Kreidler. :mrgreen:,ik moet ook wel flink gassen anders komt hij niet van z,n plek af
met mijn veder gewicht :lol: ,meestal rij ik zo tussen de 70-80 als ik vrij baan heb en op een stil stukje gaat het ook wel naar de 110.
en dat met verdroogde Swallow banden :shock:
Laatst gewijzigd door Mach4 op 05 sep 2012, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: keuze electroniche ontsteking

#48 Bericht door nozems » 05 sep 2012, 18:31

Kijk, dan kun je met een HPI, of binnenroter ontsteking wel blij worden, maar als je ook gedoseerd, of langere tijd constant 40/50/60/70 of 80km/h wilt rijden, is het rete irritant, ik vindt zelfs de kokusan nog een te licht vliegwiel hebben, plus dat ie daarbij wind tegen, of heuvelop veel sneller inkakt zonder kracht, lekker hoor (geen vliegwielwerking) zo'n binnenroter of licht vliegwiel :roll:

Komt er voor mij persoonlijk op neer dat dergelijke ontstekingen niet geschikt zijn voor normaal en rustig straatgebruik, ik werd er dood en doodongelukkig van, dat gehakel onderin.....alles gaat naar de klote, zelfs je ketting vindt rustig rijden dan niet fijn :lol: ..sterker nog als je rustig gaat rijden is die zo weer 1cm langer :lol:

De keuze van de ontsteking dient dus ook persoonlijk genomen te worden.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: keuze electroniche ontsteking

#49 Bericht door Mach4 » 05 sep 2012, 18:34

nozems schreef:Kijk, dan kun je met een HPI, of binnenroter ontsteking wel blij worden, maar als je ook gedoseerd, of langere tijd constant 40/50/60/70 of 80km/h wilt rijden, is het rete irritant, ik vindt zelfs de kokusan nog een te licht vliegwiel hebben, plus dat ie daarbij wind tegen, of heuvelop veel sneller inkakt zonder kracht, lekker hoor (geen vliegwielwerking) zo'n binnenroter of licht vliegwiel :roll:

Komt er voor mij persoonlijk op neer dat dergelijke ontstekingen niet geschikt zijn voor normaal en rustig straatgebruik, ik werd er dood en doodongelukkig van, dat gehakel onderin.....alles gaat naar de klote, zelfs je ketting vindt rustig rijden dan niet fijn :lol: ..sterker nog als je rustig gaat rijden is die zo weer 1cm langer :lol:

De keuze van de ontsteking dient dus ook persoonlijk genomen te worden.
Yep,en die keuze is er gelukkig,ik word vrolijk van de HPI en andere zullen weer liever wat meer vliegwielwerking hebben,al naar
gelang je rijstijl.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: keuze electroniche ontsteking

#50 Bericht door kreidler844 » 05 sep 2012, 18:50

Dat HPI beter oppakt komt door de curve, niet door het vliegwiel.........

Plaats reactie