Membraan op/in het spruitstuk

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dave de Vries
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Membraan op/in het spruitstuk

#1 Bericht door Dave de Vries » 06 apr 2012, 11:24

Hallo Allemaal,
ik wor binnenkort 16 en ben al een Kreidler aan het opknappen zie verslag bij restauratie.
nou wil ik graag mebraan in/op het spruitstuk zoals hij verkocht word bij Kreidler CNC parts.
alleen vind ik €135 te veel, en aangezien de kennis er is willen mijn vader en ik het zelf gaan maken.
het membraan heb ik al liggen
zou iemand mij wat foto's kunnen sturen van de set zoals kreidler cnc parts hem verkoopt ??


mvg Dave

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#2 Bericht door michael67 » 06 apr 2012, 12:24

Er moet hier ook nog een topic zijn van een duitser die een eigen membraanhuis heeft gemaakt.
Die is op basis van een am6 membraan wat op zich beter (groter) is als het minarelli horizontaal membraan wat er in de bestaande huisjes gebruikt word.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#3 Bericht door Maarten » 09 apr 2012, 08:51

Hallo Dave,

Aangezien jullie de kennis, gereedschap en materialen in huis hebben, hierbij de foto.

De precieze maten, specificaties en dergelijke kunnen we je uiteraard niet geven, je moet niet vergeten dat het bedrijf CNC parts deze onderdelen zelf produceert en daar veel tijd, werk en moeite in steekt. Als je de uren rekent die in deze producten gestoken worden, dan kun je nauwelijks spreken van winst.

Veel succes met het zelf maken van je onderdelen!

Mvg Maarten
Bijlagen
Membraankit%20inlaat%20kreidler.jpg
Membraankit%20inlaat%20kreidler.jpg (2.79 KiB) 8112 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#4 Bericht door RS3001 » 09 apr 2012, 09:17

Maakt cnc-parts deze membraanhuizen zelf?......volgens mij worden ze bij Rion afgenomen. Correct me if i'm wrong.

Gebruikersavatar
kreidlerbas
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
Locatie: Denmark
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#5 Bericht door kreidlerbas » 09 apr 2012, 10:47

http://www.dihs-service.de/Produkte%20- ... Tuning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reed valve inlet: €142

Different reed cage but will work fine and saves you a bit as the Stage6 reed is expensive... And it will likely fit this inlet as well, i.e. upgrade later IF you need to.

I would go for a port optimisation and a hand-built exhaust on a 40/44mm KT setup as that will give most power pr. Euro! Exhaust and port timing are essential on two-stroke engines. A reed valve is not.

The reed inlet is a custom part and therefore expensive. Live with it! Besides, you only need one pr engine. ;)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 apr 2012, 10:54

kreidlerbas schreef:http://www.dihs-service.de/Produkte%20- ... Tuning.htm

Reed valve inlet: €142

Different reed cage but will work fine and saves you a bit as the Stage6 reed is expensive... And it will likely fit this inlet as well, i.e. upgrade later IF you need to.

I would go for a port optimisation and a hand-built exhaust on a 40/44mm KT setup as that will give most power pr. Euro! Exhaust and port timing are essential on two-stroke engines. A reed valve is not.

The reed inlet is a custom part and therefore expensive. Live with it! Besides, you only need one pr engine. ;)
Thorsten Stroh zijn site.

Enzo

Gebruikersavatar
kreidlerbas
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
Locatie: Denmark
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#7 Bericht door kreidlerbas » 09 apr 2012, 10:54

Oh, by the way.. Not any Minarelli reed will fit Rion's design. The Stage6 V-force has a lower/different profile. Some Minarelli reeds touch even a very shallow bolt on the inside of the inlet! Also, my other Minarelli reed is 2mm too wide to fit the inlet.

I'm not saying your's won't fit, but I am advising you to be prepared to but a V-force! :)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#8 Bericht door Caspar » 09 apr 2012, 11:07

Het Malossi membraan past ook niet altijd heb ik gemerkt.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#9 Bericht door KJ » 09 apr 2012, 12:07

RS3001 schreef:Maakt cnc-parts deze membraanhuizen zelf?......volgens mij worden ze bij Rion afgenomen. Correct me if i'm wrong.

Als de eerdergemaakte kanttekeningen van de heren Gebben & Kreidler844 over (ongewenst) kopieergedrag worden verwijderd....sla ik de spijker op de kop.

Ooit was er een Duitse Kreidlerliefhebber, op het duitse forum bekend als Jpbae (Jörg) die het eerste was met het maken van dergelijke membraamhuisje...daarna is er veel gekopieerd. 8)

Over geld verdienen aan het ontwikkelen van innovatieve producten...je moet wel een grote productie hebben wil je aan al die uren die je in het ontwikkelen en verbeteren van producten steekt iets willen verdienen.
Johan (CNCparts) maar ook Nico (Creanotive) verdienen het om iets te mogen verdienen :clap
Ook een onderdelenhandelaar moet ergens verdienen om nieuwe producten in de markt te kunnen zetten.
De privéspaarpot is niet oneindig gevuld...
Laatst gewijzigd door KJ op 09 apr 2012, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#10 Bericht door KJ » 09 apr 2012, 12:23

een alternatief is nog het membraam vsan Ralf Waldmann.
Waldi heeft de beide bevestigingspunten van het membraam buiten het membraam gepaatst.
Dit heeft een gunstig effect op de stroming van de gassen.

Ga naar het forum op http://www.kreidler-verein.de" onclick="window.open(this.href);return false; en zoeken op "RW membram"

het was ff zoeken maar hierbij een afbeelding
Bijlagen
Membram waldi.jpg
Membram waldi.jpg (7.62 KiB) 7980 keer bekeken
Laatst gewijzigd door KJ op 09 apr 2012, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#11 Bericht door KJ » 09 apr 2012, 12:39

Eene meneer h2fighter is enkele jaren geleden ook met een membraamhuisje gekomen.
Hij rijd nu zelf met een 44mm slag en 50mm zuiger met een Mikuni VM 16SS.
Dit membraam levert hij slechts aan goede vrienden en bekenden.

een vergelijkbare uitvoering ken ik overigens ook van een grasbaanmachine die bij de Classic 50cc rijd.
Bijlagen
memrs.jpg
memrs.jpg (38.59 KiB) 8027 keer bekeken
memdg.jpg
memdg.jpg (41.58 KiB) 8027 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#12 Bericht door Maarten » 09 apr 2012, 12:47

RS3001 schreef:Maakt cnc-parts deze membraanhuizen zelf?......volgens mij worden ze bij Rion afgenomen. Correct me if i'm wrong.
Ok, dat zou ook goed kunnen. :-)

Al met al is dat nog een hele puzzel om dat na te maken zodanig dat het motorscherm er ook nog op past.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#13 Bericht door Mach4 » 09 apr 2012, 23:40

Of het gewoon vergeten en zuiger gestuurd gaan rijden,membraam heeft toch alleen maar
echt zin bij flink getunde blokken.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#14 Bericht door hermanp » 09 apr 2012, 23:45

Membraan heeft alleen maar zin als je een zuigergestuurde niet fatsoenlijk kunt laten rijden. Powerband zal wat breder worden, meer vermogen haal je er niet uit. Maar blijkbaar is dat iets voor een psycholoog om uit te zoeken.

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#15 Bericht door mucke » 10 apr 2012, 12:10

KJ schreef:Eene meneer h2fighter is enkele jaren geleden ook met een membraamhuisje gekomen.
Hij rijd nu zelf met een 44mm slag en 50mm zuiger met een Mikuni VM 16SS.
Dit membraam levert hij slechts aan goede vrienden en bekenden.

een vergelijkbare uitvoering ken ik overigens ook van een grasbaanmachine die bij de Classic 50cc rijd.
zou hier de cilinder veel moeten worden aangepast ??

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#16 Bericht door KJ » 10 apr 2012, 22:52

mucke schreef:
KJ schreef:Eene meneer h2fighter is enkele jaren geleden ook met een membraamhuisje gekomen.
Hij rijd nu zelf met een 44mm slag en 50mm zuiger met een Mikuni VM 16SS.
Dit membraam levert hij slechts aan goede vrienden en bekenden.

een vergelijkbare uitvoering ken ik overigens ook van een grasbaanmachine die bij de Classic 50cc rijd.
zou hier de cilinder veel moeten worden aangepast ??

inlaat aanpassen, poorten doorhalen, zuiger aanpassen http://f3.webmart.de/f.cfm?id=249055&r= ... 84354&pg=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#17 Bericht door Maarten » 11 apr 2012, 07:24

hermanp schreef:Membraan heeft alleen maar zin als je een zuigergestuurde niet fatsoenlijk kunt laten rijden. Powerband zal wat breder worden, meer vermogen haal je er niet uit. Maar blijkbaar is dat iets voor een psycholoog om uit te zoeken.
Naar welke psycholoog ga jij dan? :-)
Geintje hoor, maar de testbanken hebben toch niet gelogen Herman...

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#18 Bericht door hermanp » 11 apr 2012, 11:48

Maarten schreef:
hermanp schreef:Membraan heeft alleen maar zin als je een zuigergestuurde niet fatsoenlijk kunt laten rijden. Powerband zal wat breder worden, meer vermogen haal je er niet uit. Maar blijkbaar is dat iets voor een psycholoog om uit te zoeken.
Naar welke psycholoog ga jij dan? :-)
Geintje hoor, maar de testbanken hebben toch niet gelogen Herman...
De psycholoog hier om de hoek, heeft z'n diploma gehaald op de Bahama's. Moet dus wel goed zijn.
Zonder dollen, ik heb meerdere Honda's gehad of bereden, zonder uitzondering zijn het toerendraaiers, die doorgaans pas vanaf 6000 toeren vermogen leveren. Ik vergelijk dan bijvoorbeeld een goede RS met een net zo snelle MB, dan merk ik niet zo heel veel verschil in powerband of maximaal vermogen. Ik denk dat het verschil erin zit dat de cilinder verder wordt aangepast, geoptimaliseerd of hoe je het maar wilt noemen. En dan zal een membraan op een Kreidler wel verschil uitmaken, maar een membraan an sich zal geen vermogenswinst leveren.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#19 Bericht door kreidler844 » 11 apr 2012, 12:15

hermanp schreef:
Maarten schreef:
hermanp schreef:Membraan heeft alleen maar zin als je een zuigergestuurde niet fatsoenlijk kunt laten rijden. Powerband zal wat breder worden, meer vermogen haal je er niet uit. Maar blijkbaar is dat iets voor een psycholoog om uit te zoeken.
Naar welke psycholoog ga jij dan? :-)
Geintje hoor, maar de testbanken hebben toch niet gelogen Herman...
De psycholoog hier om de hoek, heeft z'n diploma gehaald op de Bahama's. Moet dus wel goed zijn.
Zonder dollen, ik heb meerdere Honda's gehad of bereden, zonder uitzondering zijn het toerendraaiers, die doorgaans pas vanaf 6000 toeren vermogen leveren. Ik vergelijk dan bijvoorbeeld een goede RS met een net zo snelle MB, dan merk ik niet zo heel veel verschil in powerband of maximaal vermogen. Ik denk dat het verschil erin zit dat de cilinder verder wordt aangepast, geoptimaliseerd of hoe je het maar wilt noemen. En dan zal een membraan op een Kreidler wel verschil uitmaken, maar een membraan an sich zal geen vermogenswinst leveren.
Dat heb je weer netjes omschreven Herman :clap , het maximale bruikbare vermogen bij een Kreidler 50 cc zuigergestuurd ligt ergens in de buurt van de 13 pk denk ik, met membraan is dit toch wel een behoorlijk stukje hoger.
Dat houdt natuurlijk niet in dat als je een membraan monteerd dat je dan ineens meer pk's hebt je zult dan echt meer aan moeten passen.
Waarschijnlijk loopt je vermogen eerst zelfs terug.

Wietse

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#20 Bericht door Mach4 » 11 apr 2012, 13:48

Het is maar net wat Dave van plan is,als het een Kreidler word die max 70 loopt dan lijkt mij een
membraan weinig nut hebben,moet het een hoog getunde worden dan zal een membraan wel voordelen
hebben,persoonlijk zou ik dan voor een roterende inlaat gaan,maar dat is meer voor het geluid,ik vind die membraan
blokken niet meer als een Kreidler klinken.

Gebruikersavatar
Dave de Vries
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#21 Bericht door Dave de Vries » 11 apr 2012, 15:58

Mach4 schreef:Het is maar net wat Dave van plan is,als het een Kreidler word die max 70 loopt dan lijkt mij een
membraan weinig nut hebben,moet het een hoog getunde worden dan zal een membraan wel voordelen
hebben,persoonlijk zou ik dan voor een roterende inlaat gaan,maar dat is meer voor het geluid,ik vind die membraan
blokken niet meer als een Kreidler klinken.
Het word er 1 volgens RS specificaties dus 6.25pk cilinder, 20mm carb en 5 bak.
ik wil er als uitlaat een de Jager 32mm mechanisch gedempte op gaan monteren (heb de uitlaat al liggen)
ik ben dus wel van plan om hem rond de 85 te gaan laten lopen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#22 Bericht door Mach4 » 11 apr 2012, 16:12

Dat lukt zo ook wel,daar heb je geen membraan voor nodig,als je nog sneller zou
willen dan kan je net zo goed voor een 60cc gaan,die heb ik ook en die heeft meer
dan genoeg trekkracht en loopt over de 100km.

Gebruikersavatar
Dave de Vries
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#23 Bericht door Dave de Vries » 11 apr 2012, 16:32

Mach4 schreef:Dat lukt zo ook wel,daar heb je geen membraan voor nodig,als je nog sneller zou
willen dan kan je net zo goed voor een 60cc gaan,die heb ik ook en die heeft meer
dan genoeg trekkracht en loopt over de 100km.
60cc+brommerkenteken=geen goed idee ivm de knuppels(politie)
en ik wil membraan vooral voor iets meer koppel van onderin en normaal starten als hij erg warm is.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#24 Bericht door Mach4 » 11 apr 2012, 17:29

Dave de Vries schreef:
Mach4 schreef:Dat lukt zo ook wel,daar heb je geen membraan voor nodig,als je nog sneller zou
willen dan kan je net zo goed voor een 60cc gaan,die heb ik ook en die heeft meer
dan genoeg trekkracht en loopt over de 100km.
60cc+brommerkenteken=geen goed idee ivm de knuppels(politie)
en ik wil membraan vooral voor iets meer koppel van onderin en normaal starten als hij erg warm is.
Als die niet normaal start is er iets niet goed,die van mij starten altijd ook al heb ik een tijd volgas gereden.
6,25pk ook geen goed idee ivm de knuppels ,hoewel je kan hem zo kort gearen dat de brommer max 45 loopt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mach4 op 11 apr 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10341
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: Membraan op/in het spruitstuk

#25 Bericht door Andy » 11 apr 2012, 17:32

Krijgt je vader dan dat niet voor elkaar, als ik me goed heriner is je vader motorfiets-monteur.

Andy,

Plaats reactie