nozems schreef:
ik denk dat bij snellere setups en zeker bij lange stukken volgas,of bij stevige ritten de bougie best wel met heel veel melk mag zijn,maar ook niet 'te' licht natuurlijk
die reebruine kleur zou verband houden met de tempratuur in je verbrandinsruimte,bij een donkere verkleuring zou je een 'lage' verbrandinstempratuur hebben en bij een 'lichte' verkleuring een hogere verbrandingstempratuur hebben.
dit komt overeen met wat ik ervaar:
6,25pk mahle SB cilinder
originele cilinderkop
ngk B8HS
18mm bing met originele 82 sproeier
luchtfilter leeggehaald, en aanzuigtules verwijderd
originele blokfluit uitlaat
mengsmering 1:40 met Castrol TTS, omdat het zo lekker ruikt, en ik me er verzekerder bij voel
met deze setup is onderhand zo een 2000 km gereden sinds april en sindsdien vertoond de bougie een grijze kleur, ook bij lange stukken volgas.
en nu komt het: de cilinder wordt heet, heter dan de meeste cilinders die getjuned zijn en meer toeren draaien dan ik.
de cilinder wordt zo heet, dat je je hand er nog geen 2 sec op kunt leggen zonder je fikken te verbranden, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 90 cc van marcel, die ook wel vrij warm wordt, maar je kan je hand er langer op leggen dan bij mij
hierbij het bougibeeld: