kreidler loopt niet lekker

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

kreidler loopt niet lekker

#1 Bericht door anton69 » 01 sep 2006, 22:12

hallo

ik ben hier nieuw en heb gelijk een vraagje.
ik heb een kreidler florett van 1969.
ik heb daar een snelle 50cc op met een 17mm bing allemaal nieuw.
de boegie is een bosch w5ac.
de ontsteking staat goed.
maar toch loopt hij niet lekker.als hij staat tedraaien en ik geef gas wil hij stil vallen.ik moet dan steeds een beetje meer gas geven en dan gaat hij pas.ook is de bougie zwart en nat.ik heh er een 70 en 72 sproeier in ge had maar haalde niets uit.heeft iemand een idee om dit goed aftestellen?

anton69

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Jannes » 01 sep 2006, 22:18

wat is je huidige sproeier ?

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door anton69 » 01 sep 2006, 22:37

er zit nu een 72 in

gr anton

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door RmC » 01 sep 2006, 22:47

probeer eens met wat grotere stappen sproeier verschil te nemen. dus bijvoorbeeld een 65 of nog kleiner net zo lang tot dat hij lekker loopt.

Mvg Johan

ps. welkom op het form trouwens 8)

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 00:18

oke dat ga ik proberen.denken jullie dat ik groter of kleiner moet?

anton69

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2006, 00:22

Ik zou eerst even kleiner proberen. Misschien ook een wat koudere bougie zoals een W3AC.

Enzo

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 00:26

ja maar mij is verteld dat als hij rond de 70km loopt er een w5ac in moet den jij een w3ac?
zal ik dan met een 60 proberen of zo?

anton69

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 00:50

ik heb net nog even gekeken en mischien hebben jullie hier meer aan,

de cilinder is mahle 40zh15
carberateur 1/17/54
de bocht van de uitlaat 28 mm
en een groot luchtfilter

iemand een idee hoe dit aftestellen?

anton69

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Harwin » 02 sep 2006, 07:50

dat probleem ken ik.
je carburateur is gewoon te groot je cilinder kan van stationair naar volgas niet verwerken daar zijn de poorten simpelweg te klein voor :wink:

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 08:44

oke dan.zal ik dan een 10 of een 12mm proberen?

gr anton

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2006, 08:59

anton69 schreef:ik heb net nog even gekeken en mischien hebben jullie hier meer aan,
de cilinder is mahle 40zh15
Nee hier hebben we niks aan. Je moet zoeken naar 15.XX.XX
Wat je nu geeft is een gietserie en geen cilindernummer.

zie lijst http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm

Enzo

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 10:35

ik heb het nummer gevonden 15.53.90

gr anton

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2006, 10:52

anton69 schreef:ik heb het nummer gevonden 15.53.90

gr anton
3,6 pk Zwitserland hoort een 14mm carburateur op. 17 mm met grote sproeier is dus niet optimaal.

Enzo

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 15:03

ìk heb het net eens met een 12mm geprobeerd met een 68 sproeier
dat was ook nix,ik ga nu weer maar net de 17mm en dan de 68 sproeier maar eens proberen.

anton69

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door anton69 » 02 sep 2006, 16:19

ik heb net gereden met de 17mm met een 86 sproeier er in.
hij trok verderdoor.alleen liep hij stationaire(weet niet of ik het goed schrijf) niet lekker.ben ik nou de enige die zo aan het tobben is of rijden jullie allemaal origineel?

anton69

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Harwin » 02 sep 2006, 18:00

ik weet uit ervaring dat op een 2,9pk licht getuned een 17mm niet lekker stationair loopt, hij loopt beter door dat klopt maar bij de lagere toeren kan de cilinder dat simpelweg niet goed verwerken.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2006, 18:15

Duzzz... koop een fitte 14 mm met een niet te grote sproeier.

Enzo

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door anton69 » 17 okt 2006, 00:07

zo ben weer met de andere kreidler bezich.
ik heb dus nu de 28 uitlaat op de andere kreidler liggen.
ik heb op deze kreidler een 3,6 pk cilinder.
wat is hier de beste uitlaat voor?
ik lees ook veel over homoet uitlaten is dat wat?en zo je de welke dan?

gr anton69

Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2004, 20:06
Locatie: Middelie (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door KoenJ » 17 okt 2006, 13:59

een homoet 4p :!:

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#20 Bericht door Tijmen104 » 17 okt 2006, 14:29

ik rij ook met een snelle 50cc en een 17mm bing en inderdaad een 4p en dat rijdt prima

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door anton69 » 17 okt 2006, 15:34

wat is het voor deel van een 4p tegen een kreidler uitlaat met 28mm bocht?

anton69

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#22 Bericht door brolli21 » 17 okt 2006, 17:48

op een standaard cilinder maakt een homoet 4p geen verschil,behalve een iets ander geluid mischien.
Een homoet 4p werkt wel op een "snelle" cilinder,geeft iets meer kracht,en een iets hoger eindtoerental.

Mzzl Sander

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door anton69 » 19 okt 2006, 13:05

ik heb nog eens gekeken op deze site http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm
als ik dan kijk op 15.53.90.zie ik dat daar 4,2 pk voor staat een geen 3,6 zoals hier boven gezecht.en dan zou er een 16mm carb achter moeten.dan moet dat met een 17mm ook aftestellen zijn?

gr anton69

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door anton69 » 19 okt 2006, 13:09

o ik denk dat ik het heb gevonden het heeft temaken met geforseerde koeling die is wel 3,6.en daar zat een 1/14/106 achter.
weet iemand welke maat sproeier daar in hoort?

anton69

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 okt 2006, 13:40

anton69 schreef:ik heb nog eens gekeken op deze site http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm
als ik dan kijk op 15.53.90.zie ik dat daar 4,2 pk voor staat een geen 3,6 zoals hier boven gezecht.en dan zou er een 16mm carb achter moeten.dan moet dat met een 17mm ook aftestellen zijn?

gr anton69
Anton als je wat beter kijkt zie je dat die 4,2pk bij de bouwjaren '63,'65 en 1966 horen.
De 3,6pk hoort bij '71 en past dus beter bij jou 1969 Kreidler.

Enzo

Plaats reactie