kreidler loopt niet lekker

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#51 Bericht door Andre » 21 aug 2007, 17:42

zit het filter in het midden van de luchtbak of op de carb zelf erin?
zit ook de tuit erop? de rubber conische tuit die op de carb zelf moet?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#52 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 aug 2007, 17:48

Is je uitlaat brandschoon?

Enzo

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#53 Bericht door anton69 » 21 aug 2007, 18:04

ja hoor de uitlaat is zelfs nieuw.mijn luchtfilter zit in de carb.
bij het filter van de 17mm zat dit in het midden.ook de tuit zit er op.
ik heb dus een 3.6 pk met een 14mm met 74 sproeier en een 28mm bocht.wie?weet de afstelling?

anton

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#54 Bericht door Andre » 21 aug 2007, 19:22

het filter moet in het rubber gedeelte.
en de tuit op de carb.
verder kun je niets afstellen aan de carb.
sproeier zit je een eind goed.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#55 Bericht door Andre » 21 aug 2007, 19:36

anton69 schreef:zo bijna een jaar later.heb ik dan vanavond mijn 14mm er op gezet.
ik gaf een trapje en meteen liep hij.
er kwamen wat andere dingen tussn door zoals de restauratie van mijn auto en nog een ei tank.ik ben nu weer begonnen aan een eitank.
morgen ga ik rijden.ik heb alleen geen 1/14/106 maar een 1/14/99 wat wil dit zeggen?

gr anton69
moest je zo lang wachten op de carb bij jacco? :roll:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#56 Bericht door Dimage » 21 aug 2007, 19:42

Andre schreef:het filter moet in het rubber gedeelte.
en de tuit op de carb.
verder kun je niets afstellen aan de carb.
sproeier zit je een eind goed.
Volgens mij had hij het over de 17mm die een huis met een tuit had.
Bij de 14mm zal hij waarschijnlijk een huis hebben waarbij het filter gelijk achter de carb moet (althans bij de 14mm die ik heb liggen wel).

De reden dat ik hem vroeg de test met de hand te doen, ligt in het feit dat dit nu al de 2e carb is, waarbij hetzelfde probleem is.
Ga daarom een beetje twijfelen of het aan de carb ligt en met die test weet je het gauw genoeg.

Afhankelijk van de kop kan deze cilinder ook een 4.2 zijn, zag ik aan de hand van de cilinderlijst.
Zelfs al zou het een 4.2 zijn, dan zou hij gewoon netjes moeten lopen met de 14mm (mits de carb verder goed is)

@ Anton; Ik las dat je een nieuwe cilinder hebt, weet je zeker dat daar een passende zuiger bij is gemonteerd?
En weet je ook heel zeker dat je ontsteking goed staat?

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door anton69 » 21 aug 2007, 22:55

ik ga alles nog eens chekken.

jullie horen er van.

gr en bedankt maar weer

anton

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door anton69 » 21 aug 2007, 23:22

hier de binnenkant van de kop.zou dit de goede zijn?

anton
Bijlagen
k forum.GIF
k forum.GIF (64.41 KiB) 3477 keer bekeken
Laatst gewijzigd door anton69 op 21 aug 2007, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#59 Bericht door Dimage » 21 aug 2007, 23:39

Nee, is de verkeerde (zie helemaal geen kop).
Kijk even naar het nummer op de kop en vergelijk die met het nummer wat er volgens de cilinderlijst op hoort te zitten.

Belangrijkste is echter dat je zeker weet dat er een passende zuiger in zit en dat je ontsteking goed staat.

Op beide vragen heb ik echter nog geen antwoord van je gezien.

Het kan nog steeds de carb zijn, maar zoals gezegd vind ik het vreemd dat je met twee verschillende carbs hetzelfde probleem hebt.

Probeer iig morgen eens die test met de hand voor de luchtinlaat die ik op de vorige pagina heb beschreven.

En nog wat anders; Wanneer je een cilinderkop verwijderd, dan moet je altijd de metalen koppakking vervangen.
Die kan je niet herhaaldelijk gebruiken t.o.v. een voetpakking waarbij dat wel kan.
Dus mocht je dit wel hebben gedaan, vervang deze dan.

Grt Frans

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door anton69 » 22 aug 2007, 00:19

nu staat hij er wel op.

anton

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door anton69 » 22 aug 2007, 10:17

iemande een idee of dit de juiste kop is voor mijn cilinder?
de cilinder is een 15.53.90. op de kop staat niets.
ik heb nog wel een kop liggen 15.63.06.die is van een nog snellere cilinder.

gr anton

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#62 Bericht door Monsma » 22 aug 2007, 10:57

Daar hoort een 15.03.06 op

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#63 Bericht door anton69 » 22 aug 2007, 14:56

net even de naaldsproeier er uit gehaald dit is een 2.24.
kan dat goed zijn?

anton

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#64 Bericht door Dimage » 22 aug 2007, 15:01

Kan je zelf ook nakijken. :wink:
Bijlagen
bing-carbs_word.doc
(100.5 KiB) 4201 keer gedownload

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#65 Bericht door anton69 » 22 aug 2007, 16:03

nou je zal het niet geloven maar het gaat er op lijken.
ik heb er eens een 68 sproeier in gezet en dat rijd best goed.
hij loopt mooi eb rijd goed.trekt relfs redelijk door.
ik zit nu nog dat hij wat moeilijk op gang kom.
ik heb de buisjes eens uit de uitlaat gehaald en dat is een stuk beter.
maar ik heb dan het gevoel dat hij bij tegen wind minder kracht heeft en een hoop kabaal.

anton

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#66 Bericht door lampie » 22 aug 2007, 17:49

dat moet je ook niet doen. je bedoelt de demper gedeelte met 4 pijpje neem ik aan. die moet je even 3 van open maken, heeft hetzelfde effect maar dan met wat meer trek kracht.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#67 Bericht door michael67 » 22 aug 2007, 22:34

Ik heb met mijn geforceerde koeling 5.2 hetzelfde probleem,er zit een 14mm achter.
Hij verzuipt een beetje,reageerd slecht op het gas,er zit een 72 sproeier in.
Met het luchtfilter eraf gaat het al iets beter.
Op dit moment zit er een maximaal afgedraaide kop op,en een ingekort zuigertje in.
De spoelpoorten aan de onderzijde v.d cylinder zijn ook wat bewerkt.
Er zit zo,n fluiteruitlaat onder,die je veel bij zundapp's ziet.
Van het weekend haal ik nog een 17mm op,die is uitproberen.
Het setje zit er nog maar net op,zit nog in de testfase.
Ontsteking zal waarschijnlijk ook nog gesteld moeten worden.

Gr Raymond

anton69
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
Locatie: tholen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#68 Bericht door anton69 » 22 aug 2007, 22:52

en hoe ziet jou boegie er uit?
de mijne was steeds nat en zwart.dat is nu over.
ik heb er een 68 sproeier in gezet.
kijk ook eens met een andere uitlaat.

gr anton

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#69 Bericht door michael67 » 22 aug 2007, 23:57

Vrijdag ga ik even naar massink in tolbroek,dan neem ik een paar sproeiers mee,een 68 en een 70.
Ik schaf me gelijk een open luchtfilter aan.
De bougie was inderdaad zwart,maar ik heb met deze setup nog geen km gereden
Ik heb nog een bod gedaan op wat onderdelen op mp,daar zit ook nog een bing 17mm bij,en een goede zeta.
Ik weet niet hoe oud de benzine in de tank is,kon ook weleens oude meuk zijn.
De uitlaatbocht is niet ingekort,is best lang,de uitlaat is niet mee gerommeld,maar hij lekt wel wat bij de aansluitingen.
Als ik de verzekering rond heb,en de kreidler enigzins in elkaar gezet heb zal ik eens kijken hoe hij rijd.

Gr Raymond

Plaats reactie