kreidler loopt niet lekker
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
moest je zo lang wachten op de carb bij jacco?anton69 schreef:zo bijna een jaar later.heb ik dan vanavond mijn 14mm er op gezet.
ik gaf een trapje en meteen liep hij.
er kwamen wat andere dingen tussn door zoals de restauratie van mijn auto en nog een ei tank.ik ben nu weer begonnen aan een eitank.
morgen ga ik rijden.ik heb alleen geen 1/14/106 maar een 1/14/99 wat wil dit zeggen?
gr anton69
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Volgens mij had hij het over de 17mm die een huis met een tuit had.Andre schreef:het filter moet in het rubber gedeelte.
en de tuit op de carb.
verder kun je niets afstellen aan de carb.
sproeier zit je een eind goed.
Bij de 14mm zal hij waarschijnlijk een huis hebben waarbij het filter gelijk achter de carb moet (althans bij de 14mm die ik heb liggen wel).
De reden dat ik hem vroeg de test met de hand te doen, ligt in het feit dat dit nu al de 2e carb is, waarbij hetzelfde probleem is.
Ga daarom een beetje twijfelen of het aan de carb ligt en met die test weet je het gauw genoeg.
Afhankelijk van de kop kan deze cilinder ook een 4.2 zijn, zag ik aan de hand van de cilinderlijst.
Zelfs al zou het een 4.2 zijn, dan zou hij gewoon netjes moeten lopen met de 14mm (mits de carb verder goed is)
@ Anton; Ik las dat je een nieuwe cilinder hebt, weet je zeker dat daar een passende zuiger bij is gemonteerd?
En weet je ook heel zeker dat je ontsteking goed staat?
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
- Locatie: tholen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hier de binnenkant van de kop.zou dit de goede zijn?
anton
anton
- Bijlagen
-
- k forum.GIF (64.41 KiB) 3477 keer bekeken
Laatst gewijzigd door anton69 op 21 aug 2007, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Nee, is de verkeerde (zie helemaal geen kop).
Kijk even naar het nummer op de kop en vergelijk die met het nummer wat er volgens de cilinderlijst op hoort te zitten.
Belangrijkste is echter dat je zeker weet dat er een passende zuiger in zit en dat je ontsteking goed staat.
Op beide vragen heb ik echter nog geen antwoord van je gezien.
Het kan nog steeds de carb zijn, maar zoals gezegd vind ik het vreemd dat je met twee verschillende carbs hetzelfde probleem hebt.
Probeer iig morgen eens die test met de hand voor de luchtinlaat die ik op de vorige pagina heb beschreven.
En nog wat anders; Wanneer je een cilinderkop verwijderd, dan moet je altijd de metalen koppakking vervangen.
Die kan je niet herhaaldelijk gebruiken t.o.v. een voetpakking waarbij dat wel kan.
Dus mocht je dit wel hebben gedaan, vervang deze dan.
Grt Frans
Kijk even naar het nummer op de kop en vergelijk die met het nummer wat er volgens de cilinderlijst op hoort te zitten.
Belangrijkste is echter dat je zeker weet dat er een passende zuiger in zit en dat je ontsteking goed staat.
Op beide vragen heb ik echter nog geen antwoord van je gezien.
Het kan nog steeds de carb zijn, maar zoals gezegd vind ik het vreemd dat je met twee verschillende carbs hetzelfde probleem hebt.
Probeer iig morgen eens die test met de hand voor de luchtinlaat die ik op de vorige pagina heb beschreven.
En nog wat anders; Wanneer je een cilinderkop verwijderd, dan moet je altijd de metalen koppakking vervangen.
Die kan je niet herhaaldelijk gebruiken t.o.v. een voetpakking waarbij dat wel kan.
Dus mocht je dit wel hebben gedaan, vervang deze dan.
Grt Frans
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 01 sep 2006, 21:57
- Locatie: tholen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou je zal het niet geloven maar het gaat er op lijken.
ik heb er eens een 68 sproeier in gezet en dat rijd best goed.
hij loopt mooi eb rijd goed.trekt relfs redelijk door.
ik zit nu nog dat hij wat moeilijk op gang kom.
ik heb de buisjes eens uit de uitlaat gehaald en dat is een stuk beter.
maar ik heb dan het gevoel dat hij bij tegen wind minder kracht heeft en een hoop kabaal.
anton
ik heb er eens een 68 sproeier in gezet en dat rijd best goed.
hij loopt mooi eb rijd goed.trekt relfs redelijk door.
ik zit nu nog dat hij wat moeilijk op gang kom.
ik heb de buisjes eens uit de uitlaat gehaald en dat is een stuk beter.
maar ik heb dan het gevoel dat hij bij tegen wind minder kracht heeft en een hoop kabaal.
anton
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb met mijn geforceerde koeling 5.2 hetzelfde probleem,er zit een 14mm achter.
Hij verzuipt een beetje,reageerd slecht op het gas,er zit een 72 sproeier in.
Met het luchtfilter eraf gaat het al iets beter.
Op dit moment zit er een maximaal afgedraaide kop op,en een ingekort zuigertje in.
De spoelpoorten aan de onderzijde v.d cylinder zijn ook wat bewerkt.
Er zit zo,n fluiteruitlaat onder,die je veel bij zundapp's ziet.
Van het weekend haal ik nog een 17mm op,die is uitproberen.
Het setje zit er nog maar net op,zit nog in de testfase.
Ontsteking zal waarschijnlijk ook nog gesteld moeten worden.
Gr Raymond
Hij verzuipt een beetje,reageerd slecht op het gas,er zit een 72 sproeier in.
Met het luchtfilter eraf gaat het al iets beter.
Op dit moment zit er een maximaal afgedraaide kop op,en een ingekort zuigertje in.
De spoelpoorten aan de onderzijde v.d cylinder zijn ook wat bewerkt.
Er zit zo,n fluiteruitlaat onder,die je veel bij zundapp's ziet.
Van het weekend haal ik nog een 17mm op,die is uitproberen.
Het setje zit er nog maar net op,zit nog in de testfase.
Ontsteking zal waarschijnlijk ook nog gesteld moeten worden.
Gr Raymond
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vrijdag ga ik even naar massink in tolbroek,dan neem ik een paar sproeiers mee,een 68 en een 70.
Ik schaf me gelijk een open luchtfilter aan.
De bougie was inderdaad zwart,maar ik heb met deze setup nog geen km gereden
Ik heb nog een bod gedaan op wat onderdelen op mp,daar zit ook nog een bing 17mm bij,en een goede zeta.
Ik weet niet hoe oud de benzine in de tank is,kon ook weleens oude meuk zijn.
De uitlaatbocht is niet ingekort,is best lang,de uitlaat is niet mee gerommeld,maar hij lekt wel wat bij de aansluitingen.
Als ik de verzekering rond heb,en de kreidler enigzins in elkaar gezet heb zal ik eens kijken hoe hij rijd.
Gr Raymond
Ik schaf me gelijk een open luchtfilter aan.
De bougie was inderdaad zwart,maar ik heb met deze setup nog geen km gereden
Ik heb nog een bod gedaan op wat onderdelen op mp,daar zit ook nog een bing 17mm bij,en een goede zeta.
Ik weet niet hoe oud de benzine in de tank is,kon ook weleens oude meuk zijn.
De uitlaatbocht is niet ingekort,is best lang,de uitlaat is niet mee gerommeld,maar hij lekt wel wat bij de aansluitingen.
Als ik de verzekering rond heb,en de kreidler enigzins in elkaar gezet heb zal ik eens kijken hoe hij rijd.
Gr Raymond