Ervaring met MIKUNI VM20

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#151 Bericht door jamojamo » 10 jul 2019, 22:19

b.bonk schreef: 10 jul 2019, 18:24 heb nagenoeg het zelfde eric qua rijgedrag.
in de race modes welliswaar zonder neus op de tank, boven de 100.
maar relaxst rijdend dan komt hij ook niet boven de 90.
denk dat hij dan een soort van verzadigt.
wat ik eigenlijk wil zeggen is, het rijgedrag van een honda cbr willen we wel
voor de brommer , maar of dat haalbaar is ?
mvg bertus
Bertus, ik heb je whatsappje ook gezien en nog even met sproeier 85 gereden maar dan wordt het slechter en haalt ie zijn top niet.
Doortrekken tot 88 gaat in zijn 4 maar eigenlijk vanaf 82 ongeveer trekt ie door in 5. Als ik met het verkeer mee tokkel en wil optrekken vanaf 70 in zijn 5 dan is er de MUUR waar ie niet doorheen wil. In mijn ogen is dit te wijten aan de uitlaat die gewoon heel hoogtoerig is. Mijn eindvertanding is 13-36 dus zeker niet te zwaar vertand.
Het kan ook zijn dat ie zonder gaten in mijn koker niet optimaal gaat lopen maar ik vind het geluid net mooi zo.

Na de Eifel wil ik met een 24mm carb gaan proberen.


Even voor nu: is er niemand die me kan zeggen of een dikkere/dunnere en/of stompere naald om een andere hoofdsproeier vraagt?
En als je de naald een hoger of lager standje monteert dit effect heeft bij volgas?

Gr.,
Eric

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#152 Bericht door Ed.P » 10 jul 2019, 22:29

In mijn ogen is dit te wijten aan de uitlaat die gewoon heel hoogtoerig is. Klopt


Even voor nu: is er niemand die me kan zeggen of een dikkere/dunnere en/of stompere naald om een andere hoofdsproeier vraagt? Ja
En als je de naald een hoger of lager standje monteert dit effect heeft bij volgas? JA

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#153 Bericht door jamojamo » 10 jul 2019, 23:57

Bedankt Ed, dit scheelt me zoekwerk. Zo kort voor de Eifel ga ik niet andere naalden proberen want qua sproeier ben ik er voor nu wel uit. Het gaat morgen regenen en dat is geen weer om steeds testritjes te gaan maken. Huidige naald een sleufje hoger of lager durf ik morgen nog wel aan.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#154 Bericht door midde » 11 jul 2019, 13:59

Ik heb eventueel ook wat naalden mee naar de Eifeltour die ik in de VM24 heb gebruikt.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#155 Bericht door jamojamo » 11 jul 2019, 16:41

midde schreef: 11 jul 2019, 13:59 Ik heb eventueel ook wat naalden mee naar de Eifeltour die ik in de VM24 heb gebruikt.

Gr Thijs
Dank je Thijs, maar dat hoeft niet. Ik heb er zelf 4 verschillende maar ik ben gestopt met veranderen, hij loopt redelijk en de vougiekleur geeft vertrouwen. Ik verander niet meer tot na het weekend. Heel misschien de uitlaat want ik denk er over de de Jager 50cc pijp mee te nemen.

Tot morgen Thijs :D
Eric

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#156 Bericht door midde » 11 jul 2019, 21:49

Prima Eric , tot morgen.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#157 Bericht door jamojamo » 11 okt 2019, 21:33

Vanavond bij toeval ontdekt dat er 2 vlotterbakjes op verder 2 identieke carburateurs bij mij zaten. De 2-1P en de 2-2P waarbij de laatste dieper is en op het carter rust bij mij. Ik heb de P2-1 nu gemonteerd en proefgereden. Ik merk geen verschil.
De diepere is denk ik bedoeld voor langere naalden en sproeierbuizen. Beide Mikuni’s heb ik tweedehands bemachtigd waarbij ik denk dat er 1 van een Zundapp komt en de andere weet ik geen herkomst van.
Klinkt dit iemand bekend en welke zit er onder degene die bijv. door Blackmamba geleverd wordt?

Gr.,
Eric
Laatst gewijzigd door jamojamo op 12 okt 2019, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#158 Bericht door LVS » 11 okt 2019, 22:22

:arrow: en welke zit er onder degene die bijv. door Blackmamba geleverd wordt?
-----------------------------

deze .. 20...151
Bijlagen
mikuni 20.JPG
mikuni 20.JPG (35.27 KiB) 2813 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#159 Bericht door jamojamo » 12 okt 2019, 06:20

LVS schreef: 11 okt 2019, 22:22 :arrow: en welke zit er onder degene die bijv. door Blackmamba geleverd wordt?
-----------------------------

deze .. 20...151
Sorry dat ik niet volledig was, het zijn beide VM20-151. Ik bedoel welke vlotterbak? :D
Ik heb even bij Topham gekeken en zie geen verschillende bakjes voor dit type. Vreemd. Ik zal binnenkort een fotootje plaatsen van beide bakjes.
Gr.,
Eric

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#160 Bericht door lbs » 12 okt 2019, 14:56

Hierbij twee foto twee Mikuni wel is waar van verschillende type maar wel met de "standaard"vlotterbak
Bijlagen
mikuni.JPG
mikuni.JPG (173.78 KiB) 2763 keer bekeken

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#161 Bericht door lbs » 12 okt 2019, 15:08

IK heb toch nog eens op de site van Topham gekeken bij de vm serie.
Daarbij viel mij op det de kleinere modellen een kleinere vlotterbak hebben dan de grotere.
Mogelijk heeft iemand de vlotterbak verwisseld, mechanisch hetzelfde
Bijlagen
klein model.JPG
klein model.JPG (29.69 KiB) 2762 keer bekeken
groot model.JPG
groot model.JPG (29.78 KiB) 2762 keer bekeken

jaapr
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2009, 21:42
Locatie: heinenoord
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#162 Bericht door jaapr » 08 jan 2022, 18:39

Ik heb een getunede cilinder met een membraan van ozzo en mikuni 24 die ik een paar jaar geleden op de beurs gekocht heb...
Nu heb ik inmiddels een paar naalden gekocht en heb hem even aan de praat gehad.
Alleen moet ik ,als hij eindelijk loopt,gas blijven geven anders stopt hij er weer mee.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij ook stationair blijft lopen.
Het lijkt ook of de carburateur overstroomt🤔
Dan kan ik daarna verder met afstellen....
Als hij loopt, klinkt hij wel lekker fel😁
De cilinder is overigens niet van ozzo.

Vr gr Jaap

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#163 Bericht door jamojamo » 08 mar 2022, 20:46

jaapr schreef: 08 jan 2022, 18:39 Ik heb een getunede cilinder met een membraan van ozzo en mikuni 24 die ik een paar jaar geleden op de beurs gekocht heb...
Nu heb ik inmiddels een paar naalden gekocht en heb hem even aan de praat gehad.
Alleen moet ik ,als hij eindelijk loopt,gas blijven geven anders stopt hij er weer mee.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij ook stationair blijft lopen.
Het lijkt ook of de carburateur overstroomt🤔
Dan kan ik daarna verder met afstellen....
Als hij loopt, klinkt hij wel lekker fel😁
De cilinder is overigens niet van ozzo.

Vr gr Jaap
Beetje jammer dat ik dit zo laat zie. Op de site van Blackmambaparts zie je een aantal settings die bij bepaalde setups goed zouden kunnen werken of een beginnetje geven.
https://blackmambaparts.com/2016/02/27/ ... ing-ervan/
Succes en leuk als je je vorderingen wilt delen.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#164 Bericht door LVS » 08 mar 2022, 22:49

Er zijn ook carburateurs in de handel,
Waar aan de buitenkant staat MIKUNI,
Maar inwendig staat op geen enkel onderdeel het mikuni logo.

Dus dat zijn de neppers, !!
Deze gebruikers waarderen LVS voor dit bericht:
Gps (18 sep 2022, 21:30)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#165 Bericht door emilio » 09 mar 2022, 06:54

Hier is eigenlijk geen beginnen aan om een goed advies te geven voor wat betreft de afstelling van de VM 24...

1) het is een samenraapsel van 3 producten van verschillende leveranciers;
2) is de carburateur die je op de beurs gekocht hebt een nieuwe?
3) welk tye carburateur heb je? (de VM24-486 of de VM24-512 (verschil is een vaste luchtsproeier of een verwisselbare luchtsproeier)). Dat zijn de originele universele carburateurs die de Europese importeur aanbiedt? Of heb je een Merkencarburateur? Merkencarburateur zijn bv carbs die door Ktm, Kawasaki etc geleverd worden en die speciaal bij een tyoe motocrosser geleverd worden en dus afgesteld zijn voor dat type motorcrossmachine? Onderdelen zoals naalden en gasbuizen kun je dan alleen via de merken verkrijgen.
4) Heb je immi zoals Claus dat ook schrijft? Die zijn dan vaak ook 28 mm (met de benaming VM24). Die neppers hebben vaak ronde sproeiers ipv de 6 kantige.
5) Weet je zeker dat je geen valse lucht trekt. Hoe is de carb bevestigd?
6) Weet je zeker dat de carburateur originele onderdelen bevat. Die zijn namelijk allemaal voorzien van het merkteken van Mikuni. Gebruik altijd ORIGINELE onderdelen in een carburateur.

Wil je verder geholpen worden via de leden van dit forum dan zou ik eens beginnen met het plaatsen van detailfoto's van de carburateur. Kom je er niet uit dan ga je naar een specialist.. Kost wat maar dan heb je wat ;).

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#166 Bericht door Andy » 09 mar 2022, 10:00

De laatste tip van Johan is de beste. Breng je brommer naar een afsteller....

Andy

Gebruikersavatar
Adrie147
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
Locatie: Noord-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#167 Bericht door Adrie147 » 18 sep 2022, 20:18

Ik wil toch graag mijn ervaring met de Mikuni met jullie delen , want ik ben er best wel een tijdje mee bezig geweest om hem goed te krijgen.
Ben begonnen met gewoon een standaard Mikuni VM20 te monteren met sproeier 75 , dit deed het niet veel beter dan de Bing.
Onderin prima , middengebied 3x ruk (zo zeggen wij dat) bovenin op toeren ging wel.
Dit was dus totaal niet naar mijn zin , ik kreeg gewoon de indruk dat hij te kort brandstof kreeg dus sproeiers besteld.
Na diverse grotere sproeiers geprobeerd te hebben dacht ik!!!!!! ga hem eens wat meer lucht geven , want ik kreeg niet het gevoel dat een grotere sproeier hielp.
Dus 2 luchtfilterstules besteld (https://www.blackmambapartsshop.com/a-5 ... escription) en gemonteerd.
Maar kreeg de indruk dat het probleem nog steeds niet opgelost was , dus weer sproeiers besteld en weer groter gemonteerd. (intussen al 120 en dat op een standaard 15.43.99) :-k
Maar het slechte middengebied bleef maar op top was het wel verbeterd , dus ik ging nadenken misschien moest er wel een kelk op voor een betere luchtgeleiding de carburateur in.
dus kelk besteld en gemonteerd:
Kreidler (84).jpg
Kreidler (84).jpg (139.97 KiB) 1591 keer bekeken
Kreidler (81).jpg
Kreidler (81).jpg (153.23 KiB) 1591 keer bekeken
Maar dit loste het probleem ook niet op dus weer verder zoeken , tot ik dit tegen kwam (https://www.blackmambapartsshop.com/a-4 ... escription)

Deze gasnaald besteld , brommer afgesteld (uiteindelijk sproeier 100) en gaat als de welbekende brandweer. (bijna 90km/h bij 10.500 toeren) :rs
En nu trekt hij heel gemakkelijk door het middengebied.
En de brommer pakt heel mooi op en reageerd heel mooi op het gas.
Het geluid blijft mooi beperkt , dus laat je daar niet door tegenhouden
Kap pasgemaakt en klaar :thumbsup
Kreidler (51).jpg
Kreidler (51).jpg (116.48 KiB) 1591 keer bekeken
Dus dit is mijn ervaring met de Mikuni.

Gr. Adrie
Deze gebruikers waarderen Adrie147 voor dit bericht (totaal 2):
jamojamo (19 sep 2022, 02:35) • Caspar (19 sep 2022, 07:31)
Waardering: 18.18%

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#168 Bericht door Eifelyeti » 19 sep 2022, 09:06

Adrie147 schreef: 18 sep 2022, 20:18

Onderin prima , middengebied 3x ruk (zo zeggen wij dat) bovenin op toeren ging wel.
Dit was dus totaal niet naar mijn zin , ik kreeg gewoon de indruk dat hij te kort brandstof kreeg dus sproeiers besteld.



Maar kreeg de indruk dat het probleem nog steeds niet opgelost was , dus weer sproeiers besteld en weer groter gemonteerd. (intussen al 120 en dat op een standaard 15.43.99) :-k
Maar het slechte middengebied bleef maar op top was het wel verbeterd , dus ik ging nadenken misschien moest er wel een kelk op voor een betere luchtgeleiding de carburateur in.
....

Dus dit is mijn ervaring met de Mikuni.

Gr. Adrie
carbulator instelling heft nieks met een xxxxgebied te doen... :wink:

ma aleen met de positie van de gasschijf... :thumbleft
anders weet je ja niet wat je veranderen moet.

Dit staat ook in de beschrijving hierboven, vooral in de laatste zin.
Helaas maken de meeste mensen de fout.
Bereiche der Bauteile.jpg
Bereiche der Bauteile.jpg (92.44 KiB) 1555 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#169 Bericht door Andy » 19 sep 2022, 10:39

Als het goed werkt bij jou, werkt het !!! Goed dat je dit deelt :clap

Andy,
Deze gebruikers waarderen Andy voor dit bericht:
Eifelyeti (19 sep 2022, 10:51)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Adrie147
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
Locatie: Noord-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#170 Bericht door Adrie147 » 24 sep 2022, 00:35

Hoi EIfelyeti ,

Ik begrijp niet wat je bedoelt met " carbulator instelling heft nieks met een xxxxgebied te doen '' iedereen weet dat de dikte en hoogte van je gasnaald je midden gebied bepaald en niet alleen de hoogte van je gasschuif.

Je brandstof/lucht mengsel (ideaal is geloof ik 1/17) moet wel kloppen en je tekening laat al zien dat van 25% tot 75% de dikte en stand van je gasnaald bepalend is voor je brandstofmengsel.

Gr. Adrie

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#171 Bericht door jamojamo » 24 sep 2022, 09:27

Adrie147 schreef: 24 sep 2022, 00:35 Hoi EIfelyeti ,

Ik begrijp niet wat je bedoelt met " carbulator instelling heft nieks met een xxxxgebied te doen '' iedereen weet dat de dikte en hoogte van je gasnaald je midden gebied bepaald en niet alleen de hoogte van je gasschuif.

Je brandstof/lucht mengsel (ideaal is geloof ik 1/17) moet wel kloppen en je tekening laat al zien dat van 25% tot 75% de dikte en stand van je gasnaald bepalend is voor je brandstofmengsel.

Gr. Adrie
Je praat de ene keer of je middengebied bedoelt als halfgas en de andere keer het toerenbereik voor je powerband. Vandaar de verwarring. Zo kun je allebei gelijk hebben en toch iets anders bedoelen.

Gr., Eric
Deze gebruikers waarderen jamojamo voor dit bericht:
Eifelyeti (26 sep 2022, 12:05)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Adrie147
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
Locatie: Noord-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#172 Bericht door Adrie147 » 24 sep 2022, 16:42

Ik begin het te snappen wat het verschil is , dat is inderdaad wel wat verwarrend (mijn excuses voor de uitleg) maar hij wilde gewoon heel slecht door het middengebied heen. :(
Dat was hetzelfde of ik nu volgas had of halfgas , hij wilde daar gewoon heel slecht doorheen. #-o
Pas op het moment dat ik de gasnaald had aangepast merkte ik een duidelijk verschil , en nu gaat hij makkelijker door het middengebied.
Op het moment dat ik de gasnaald aanpaste kreeg hij volgas opeens veel te veel , daarom moest ik een kleinere hoofdsproeier toepassen. :idea
Daarom denk ik dat de standaard gasnaald toch iets te dik was , nu loopt hij gewoon lekker. :rs

Evengoed bedankt Eric dat je mij hier even op atendeerde :thumbsup

Gr. Adrie
Deze gebruikers waarderen Adrie147 voor dit bericht:
jamojamo (24 sep 2022, 19:15)
Waardering: 9.09%

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#173 Bericht door azzink » 26 sep 2022, 08:42

Ik zou geneigd zijn om die uitstulping bij de chocke eraf te halen en af te blinden.
Dan maar geen choke, hoef je in ieder geval je motorkap niet zo te mishandelen.
Geen idee of dat zomaar kan overigens.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#174 Bericht door Eifelyeti » 26 sep 2022, 12:16

jamojamo schreef: 24 sep 2022, 09:27
Je praat de ene keer of je middengebied bedoelt als halfgas en de andere keer het toerenbereik voor je powerband. Vandaar de verwarring. Zo kun je allebei gelijk hebben en toch iets anders bedoelen.

Gr., Eric
Hallo Eric,

Een Carb heft nu ens 4 berijke die aftestellen sijn. De positie van de gasschijf is technisch en is instelbaar.... de gebeed is gevoel en het gevoel is wel niet instelbaar :wink:

Warom niet direct korekt technisch beschrijven? :study
Veel weeten ook niet welke stand de gasschijf bij welke gashendel stand heft...
Voor korrekte help heft je wel korekte info noodig, en die is ma nu ens de positie van de gasschijf... anders is het ma speculatie omdat niet duidelijk voor iederen gedefinieerd is.

Natuurlijk is het resultat dat wat goed moet sijn.... :thumbleft

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#175 Bericht door paulus » 03 okt 2022, 21:40

[quote=

Maar dit loste het probleem ook niet op dus weer verder zoeken , tot ik dit tegen kwam (https://www.blackmambapartsshop.com/a-4 ... escription)

Deze gasnaald besteld , brommer afgesteld (uiteindelijk sproeier 100) en gaat als de welbekende brandweer. (bijna 90km/h bij 10.500 toeren) :rs
En nu trekt hij heel gemakkelijk door het middengebied.
En de brommer pakt heel mooi op en reageerd heel mooi op het gas.
Het geluid blijft mooi beperkt , dus laat je daar niet door tegenhouden
Kap pasgemaakt en klaar :thumbsup

Kreidler (51).jpg

Dus dit is mijn ervaring met de Mikuni.

Gr. Adrie
[/quote]

hallo Adrie
ik rij ook gewoon 50cc KT SBW en de 20mm mikunie zonder zeefje in de koker en cill is licht aangepast door Wietse.
heb inmiddels de gasnaald er ook in zitten en inderdaad trekt hij nu beter door van onder uit.
Alleen toen ik de sproeier 100 er inzette verzoop hij helemaal.
ik had bij het demonteren al gezien dat er sproeier 55 inzat en vond dat verschil wel erg groot maar toch maar proberen.
nee dus viertakken als een gek als je het gas open draaide.
eerste paar cm gasgeven ging goed .
dus de 55 er weer in gezet en hij ging als de brandweer.
dus nu is mijn vraag hoe kan het dat jij wel met sproeier 100 rijd?
ik had begrepen dat jij ook gewoon met een standaard 50cc rijd?

Paulus

Plaats reactie