Kreidler start niet, paar vragen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#326 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 14:48

69erflorett schreef: 01 jul 2022, 20:22 Wat wil je er voor hebben zoals die er nu bijstaat..??
Doe eens een bod, maar ik wil de berg onderdelen en de Kreidler eigenlijk in één keer kwijt.

Behalve wat kleinere dingen, oa achter brug lagers, zit er namelijk wel een directe 4 bak bij, compleet, maar de carters zijn niet gepaard.

Ik heb dat blok ooit gekocht, in een winkel die zei dat het onder een lopende Kreidler vandaan kwam. (325 gulden)

Verder ook RMC kappen, met het bevestiging gedeelte dat op de frame moet komen en het voorwiel dat er eerst inzat (kleine remtrommel)

Standaard brommer cilinder met carburateur en luchtfilter, maar geen zuiger.

Het gereedschap kistje wat onder het zadel hoort ontbreekt.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#327 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 15:09

Ik heb bij leertouwer een cilinderkop besteld.
Dit is wel de laatste keer dat ik er geld in stop, ook als dit het probleem niet helemaal oplost.
Het word tijd dat ik er mee ga stoppen. :)

Een laatste ritje moet dan wel lukken. Ik weet hier in een noord wel een redelijke, relatief politie veilige route, maar de 80 zal ik dan niet halen. Daar kan ik echter prima mee leven.
Het word tijd om het boek te sluiten.
Je bestelling is in goede orde ontvangen. Een kopie van de orderbevestiging is zojuist naar het door jou opgegeven e-mailadres verstuurd.

Als je vragen hebt over je bestelling kun je altijd contact met ons opnemen. Je hoort zo snel mogelijk van ons.

Met vriendelijke groet,
Het team van Leertouwer
Laatst gewijzigd door Gps op 02 jul 2022, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#328 Bericht door Thomas_Kreidler » 02 jul 2022, 15:10

Zit je me nou een mafkees te noemen :shock:
:lol:
Dat altijd.

Maar, hoezo nou weer een nieuwe carb en ontsteking, die zijn prima. En kop heb je nu toch ook een goeie? Gewoon een 85 sproeier erin draaien, en dan kijken.

Edit: Gps, sorry dat ik het zo zeg; maar door een nieuwe kop te bestellen zonder ons te updaten over je sproeier/afstellen carb, verlies je in mijn ogen erg veel geloofwaardigheid op het forum. Ik denk dat ik hier zeker niet de enige in ben. Als je techniek leukvind dan probeer je t eerst uit zonder vanalles nieuw te kopen! Of: Je hebt alle sproeiers al geprobeerd, en dit leverde niks op; dan is het handig om dit even te vermelden. Veel mensen denken nu "wat is die kerel aan het doen?!", inclusief ik.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#329 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 15:56

Thomas_Kreidler schreef: 02 jul 2022, 15:10
Zit je me nou een mafkees te noemen :shock:
:lol:
Dat altijd.

Maar, hoezo nou weer een nieuwe carb en ontsteking, die zijn prima. En kop heb je nu toch ook een goeie? Gewoon een 85 sproeier erin draaien, en dan kijken.

Edit: Gps, sorry dat ik het zo zeg; maar door een nieuwe kop te bestellen zonder ons te updaten over je sproeier/afstellen carb, verlies je in mijn ogen erg veel geloofwaardigheid op het forum. Ik denk dat ik hier zeker niet de enige in ben. Als je techniek leukvind dan probeer je t eerst uit zonder vanalles nieuw te kopen! Of: Je hebt alle sproeiers al geprobeerd, en dit leverde niks op; dan is het handig om dit even te vermelden. Veel mensen denken nu "wat is die kerel aan het doen?!", inclusief ik.
Ik heb alleen een tweede hands cilinderkop besteld, het goede oude model. Zo een kop heb ik nu niet. Er zit nu als test een nieuw model (blok cilinder) cilinderkop op.
Daardoor weet ik wel, dat de imitatie kop die er op zat, niet geschikt is.

Van een andere carburateur en elektronisch ontsteking heb ik al afgezien. Heb wel leertouwer een bericht gestuurd, of dit wel een smalle tap cilinderkop is..... [-o<

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#330 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 16:41

Antwoord van leertouwer, er gaat iets goed. :)
Beste Guus,

Dit is idd smalle tap.
Nu alleen nog kijken wat ik met afstellen van de carburateur kan doen, maar ik ga het boek sluiten. :)

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#331 Bericht door b.bonk » 02 jul 2022, 16:51

Als ik ergens een hekel aan heb , is een boek met open eind :twisted:
Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht (totaal 2):
Andre54 (02 jul 2022, 17:03) • Gps (02 jul 2022, 18:49)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#332 Bericht door b.bonk » 02 jul 2022, 17:12

Er van uitgaand dat de ontsteking goed staat, zijn er twee dingen anders als vroeger toen hij wel goed liep.
De cilinder kop en een extra spoelpoort.

Dit werd geschreven op pagina 4.
Dat zijn dus de dingen waar we nu naar gaan kijken tig pagina,s
En heel wat eurotjes verder

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#333 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 18:49

Klachten over die cilinderkop, zal ik doorsturen aan me maat. :wink:

Ik was al niet blij met die cilinder kop toen ik de verbrandingsruimte zag, voor hij er op ging. Maar ik had geen ander oud model kop.
Ik wilde dus eigenlijk maanden geleden al een andere kop zoeken. Me maat was bang dat dit geld weg gooien was.

Vervolgens is er dus een lange discussie geweest tussen me maat en mij over die cilinderkop. Ik hoop dat hij er wat van geleerd heeft.

Hij heeft iets tegen jokey pet koppen, zo een kop als die er nu weer op komt, en hoe Kreidler het ooit ontworpen heeft. :)


En die booster poort ? Ik zou wel eens willen zien wat deze cilinder doet met een elektronische ontsteking.
Hij start namelijk inmiddels al bijna, na pas twee meter duwen, maar je moet flink door duwen voor hij echt aanslaat.

Maar wat gaat de jockey pet kop doen ? Die extra werveling zou zeker in theorie, het probleem op kunnen lossen. (Het verschil tussen plofjes in serie of echt aanslaan)

Verder ga ik ook nog naar de ontsteking kijken, er ligt hier inmiddels een graden schijf van me maat, en een boekje zelf sleutelen.
Staat hij op 1,2 mm voorontsteking?

Ik heb al zitten denken of ik die grondplaat puur op me geheugen goed ga zetten.
Ik weet namelijk zeker dat hij vroeger anders stond. Zeg maar redelijk op vrijwel maximale voor ontsteking.
De pest is als dat mis gaat, er een gat in me zuiger zit. Maar toch de manier waarop hij (niet) start alsof de vonk te zwak of te laat is .....

Maar wat ik wel redelijk veilig kan doen, is de grondplaat iets verdraaien waardoor de ontsteking vroeger komt te staan.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#334 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2022, 20:00

Ga je nu pas naar de ontsteking kijken #-o #-o #-o

Je blijft lekker eigenwijs :(

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#335 Bericht door Thomas_Kreidler » 02 jul 2022, 20:04

Ik haak echt af van deze discussie, allemaal erg leuk en aardig maar je doet niets(!) met het advies dat mensen jou geven; of je update ons er gewoon niet over. In beide gevallen wordt het verhaal daardoor zo ongelofelijk onduidelijk. Nou heb je t opeens weer over je ontsteking??? Er is jou al vertelt dat er niks te behalen valt met een elektronische ontsteking, haal t dan niet telkens aan. Het doet niks voor je probleem, dat je t gaaf vind snap ik; maar laat het er dan heel even buiten.

Stel die carb af! Of, vertel ons dat je dat hebt gedaan en het niet werkte. Je walst er rechtdoor overheen met allerlei nieuwe theorieen, plus veranderingen aan dingen die goed zouden moeten zijn. Je wilt dus een probleem dat we eindelijk redelijk hebben kunnen isoleren, gaan testen met een setup die je tussendoor steeds veranderd (of verteld dat je erover denkt het te veranderen, dan weten wij ook niet meer wat het huidige plaatje van de kreidler is). Nu snap ik wel waarom t zo lang duurt.

Mijn tip: Lees de laatste paar berichten van deze thread eens goed door, maak dan eens een lijstje; ipv dingen 5x checken. Schiet niks op zo.

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#336 Bericht door Stephan1978 » 02 jul 2022, 21:53

Er gaat niks boven een onverprutste cilinder met een mooi wandje. Start altijd en loopt prachtig mooi zonder gezeik. Morgen ga ik lekker weer wat kilometertjes wegknallen in Zegge met m’n 4,2 pk geforceerd gekoelde ros…heerlijk…


E06891FB-AF94-4DD5-B8CC-755D1620F35E.jpeg
E06891FB-AF94-4DD5-B8CC-755D1620F35E.jpeg (216.49 KiB) 756 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Stephan1978 voor dit bericht:
HansKarel (03 jul 2022, 09:59)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#337 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 21:53

Ik snap een aantal reacties niet erg, ik blijf me zelf maar herhalen in dit topic.

Vorige week er achter gekomen dat de imitatie cilinderkop die er op zat niet goed was.
Nu een andere besteld, die ik ook op de standaard cilinder kan monteren die hier nog ligt, want ook die is oud model.

En daar ga ik het voor nu maar bij laten.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#338 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 21:55

Stephan1978 schreef: 02 jul 2022, 21:53 Er gaat niks boven een onverprutste cilinder met een mooi wandje. Start altijd en loopt prachtig mooi zonder gezeik. Morgen ga ik lekker weer wat kilometertjes wegknallen in Zegge met m’n 4,2 pk geforceerd gekoelde ros…heerlijk…



E06891FB-AF94-4DD5-B8CC-755D1620F35E.jpeg
Wedstrijdje doen ? Hoewel de mijne niet lekker start denk ik dat ik een wedstrijdje wel win.
Maar veel plezier met de rit. :)

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#339 Bericht door Stephan1978 » 02 jul 2022, 22:00

Gps schreef: 02 jul 2022, 21:55
Stephan1978 schreef: 02 jul 2022, 21:53 Er gaat niks boven een onverprutste cilinder met een mooi wandje. Start altijd en loopt prachtig mooi zonder gezeik. Morgen ga ik lekker weer wat kilometertjes wegknallen in Zegge met m’n 4,2 pk geforceerd gekoelde ros…heerlijk…



E06891FB-AF94-4DD5-B8CC-755D1620F35E.jpeg
Wedstrijdje doen ? Hoewel de mijne niet lekker start denk ik dat ik een wedstrijdje wel win.
Maar veel plezier met de rit. :)
Voor mij hoeft het helemaal geen 90km/h te rijden. Ik ben blij met een top van 60km/h en een berg trekkracht om mijn 105 kg vlot te verplaatsen berg op en wind tegen.

jeroensprint
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 54 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#340 Bericht door jeroensprint » 03 jul 2022, 14:04

Diegene die je Kreidler koopt en dit verhaal kent zal er voor zijn eigen veiligheid geen meter op gaan proefrijden maar het hele ding eerst helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten zonder me maat om er zeker van te zijn dat ie onderweg geen wielen verliest of stil komt te staan.

Jeroen
Deze gebruikers waarderen jeroensprint voor dit bericht:
69erflorett (05 jul 2022, 22:31)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#341 Bericht door Gps » 03 jul 2022, 14:29

Enig idee aan hoeveel auto's, motoren, brommers, expi klasse racers (sobw) en onk race motoren mijn maat al gesleuteld heeft ?

Verder wacht ik nog steeds op iemand die uitlegt wat er eventueel mis is met die boosterpoort. :)

Loe
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#342 Bericht door Loe » 03 jul 2022, 14:44

De poort is zowiezo breder dan de poorten die er in originele cilinders zitten.
Volgens mij verkloot dat de spoeling.
En een mm te hoog of te laag en alles wordt weer inlaat in terug gepompt.
Een dikke of dunne voetpakking kan het al verklooien,
Deze gebruikers waarderen Loe voor dit bericht:
Gps (03 jul 2022, 15:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#343 Bericht door LVS » 03 jul 2022, 15:52

Gps schreef: 03 jul 2022, 14:29 Enig idee aan hoeveel auto's, motoren, brommers, expi klasse racers (sobw) en onk race motoren mijn maat al gesleuteld heeft ?

Verder wacht ik nog steeds op iemand die uitlegt wat er eventueel mis is met die boosterpoort. :)

-------------

Normaal worden er 2 blinde spoelpoorten erbij gemaakt ( soms ook 3 smallere)

Bijna alle zuigers met een veer , daar zit het slotje precies in het midden.
Dus dat werkt dan goed,

Jou sleutelmaat, heeft 1 enorm brede poort gemaakt,
En daardoor ,moet het slotje verzet worden,
Dat pennetje,is van gehard metaal.
En krijg je alleen maar weg door te slijpen, met een heel dun schijfje,
Zodra de onderkant van de zuigerveer groef geraakt wordt, verlies je vermogen.

Ik heb nog grafieken uit de 50 motorcross,
Daar was ook het pennetje er opnieuw ingezet,( niet door mij )
En die motor was meer dan 2 pk kwijt, :oops:

***
Deze gebruikers waarderen LVS voor dit bericht (totaal 2):
Gps (03 jul 2022, 15:56) • Loe (03 jul 2022, 21:53)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#344 Bericht door Gps » 03 jul 2022, 16:59

Kijk nu komen we ergens. Dit zijn reacties waar ik wel wat aan heb, bedankt LVS en Loe :)

De reden waarom ik nu een jokey pet kop besteld heb is twee ledig.

Ik heb nu weer een kop die er op zat toen hij wel goed liep, en deze kop past ook op de standaard cilinder die ik nog heb. (ook oud model)

Met die imitatie kop ben ik wel klaar, die wil ik eventueel ook niet op die standaard cilinder zetten, zeker niet nu ik zeker weet dat deze kop een lagere compressie geeft.
Vraag me al langer af of er soms een zuiger met een andere zuigerbodem vorm bij die kop hoort, maar dat is verder niet interessant voor mijn huidige probleem.

Verder ben ik blij dat ik straks weer een goede cilinderkop heb. Carburateur en ontsteking nieuw. Lukt het dan nog niet, dan moet het toch echt aan die booster poort liggen.

Tot nu toe te veel variabelen van dingen die het ook kunnen zijn, maar dat lijstje is nu met die cilinderkop gereduceerd tot 0. :)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#345 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 jul 2022, 18:39

Gps schreef: 03 jul 2022, 16:59 Kijk nu komen we ergens. Dit zijn reacties waar ik wel wat aan heb, bedankt LVS en Loe :)

De reden waarom ik nu een jokey pet kop besteld heb is twee ledig.

Ik heb nu weer een kop die er op zat toen hij wel goed liep, en deze kop past ook op de standaard cilinder die ik nog heb. (ook oud model)

Met die imitatie kop ben ik wel klaar, die wil ik eventueel ook niet op die standaard cilinder zetten, zeker niet nu ik zeker weet dat deze kop een lagere compressie geeft.
Vraag me al langer af of er soms een zuiger met een andere zuigerbodem vorm bij die kop hoort, maar dat is verder niet interessant voor mijn huidige probleem.

Verder ben ik blij dat ik straks weer een goede cilinderkop heb. Carburateur en ontsteking nieuw. Lukt het dan nog niet, dan moet het toch echt aan die booster poort liggen.

Tot nu toe te veel variabelen van dingen die het ook kunnen zijn, maar dat lijstje is nu met die cilinderkop gereduceerd tot 0. :)
Wie monteert er ook een imi kop terwijl gebruikte ori voor het oprapen liggen #-o

Enzo

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#346 Bericht door Thomas_Kreidler » 03 jul 2022, 18:44

Met welke kop heb je nu dan een beter resultaat gekregen...? Dat snap ik nog niet helemaal, is dat nogsteeds die imi kop die het opeens beter deed? Of heb je er twee? Waarom houdt je die tweede er niet op als die duidelijk beter was, en bestel je geen nieuwe? Snap die nog even niet haha

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#347 Bericht door Gps » 03 jul 2022, 19:11

Enzo-tvdzijden schreef: 03 jul 2022, 18:39
Gps schreef: 03 jul 2022, 16:59 Kijk nu komen we ergens. Dit zijn reacties waar ik wel wat aan heb, bedankt LVS en Loe :)

De reden waarom ik nu een jokey pet kop besteld heb is twee ledig.

Ik heb nu weer een kop die er op zat toen hij wel goed liep, en deze kop past ook op de standaard cilinder die ik nog heb. (ook oud model)

Met die imitatie kop ben ik wel klaar, die wil ik eventueel ook niet op die standaard cilinder zetten, zeker niet nu ik zeker weet dat deze kop een lagere compressie geeft.
Vraag me al langer af of er soms een zuiger met een andere zuigerbodem vorm bij die kop hoort, maar dat is verder niet interessant voor mijn huidige probleem.

Verder ben ik blij dat ik straks weer een goede cilinderkop heb. Carburateur en ontsteking nieuw. Lukt het dan nog niet, dan moet het toch echt aan die booster poort liggen.

Tot nu toe te veel variabelen van dingen die het ook kunnen zijn, maar dat lijstje is nu met die cilinderkop gereduceerd tot 0. :)
Wie monteert er ook een imi kop terwijl gebruikte ori voor het oprapen liggen #-o

Enzo
En daar kom je nu meer aan ? :roll:
:lol:

Ik wilde al maanden die immi kop er af hebben, maar liet me tegen houden.

Toch ben ik er niet echt gerust op dat dit echt alle problemen gaat oplossen, maar dat gaan we dus zien.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#348 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 jul 2022, 19:23

Hulde aan je maat :lol:

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#349 Bericht door Gps » 03 jul 2022, 19:43

Thomas_Kreidler schreef: 03 jul 2022, 18:44 Met welke kop heb je nu dan een beter resultaat gekregen...? Dat snap ik nog niet helemaal, is dat nogsteeds die imi kop die het opeens beter deed? Of heb je er twee? Waarom houdt je die tweede er niet op als die duidelijk beter was, en bestel je geen nieuwe? Snap die nog even niet haha
Als test hebben we een afgevlakte originele blokcilinder kop geprobeerd.

Dat is dus eigenlijk niet de goede kop voor deze cilinder, want de koelribben lopen anders.

Voor een test is dat echter niet belangrijk en veilig.

Omdat dit een grote stap vooruit was , heb ik nu dus een tweede hands hoge druk kop besteld die er op hoort. (Deze cilinder moest al zonder die extra poort, een hoge druk kop hebben)

Het probleem, dat de Kreidler het niet wil doen op lage toeren was niet weg, maar wel minder. Verder reageerde de Kreidler ook weer goed op het gas ( zolang je maar boven de (geschat) 2500 toeren blijft)
Verder start hij nog steeds slecht, maar wel al minder slecht.

Ik ben er niet gerust op dat dit het probleem helemaal op gaat lossen, maar wie weet. Die jockey pet wervelt toch anders, en zal ongeveer de zelfde compressie geven als die afgevlakte blok cilinder kop.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#350 Bericht door Gps » 04 jul 2022, 14:03

Het zit gloeiende gloeiende ook voor geen meter mee, zucht. :(


Beste Guus,

De RUILCILINDERKOP KREIDLER 50CC OT RS JOCK.HOGE DRUK is helaas niet op voorraad.

Henk van der Horst gaart voor u kijken.

Dus dit kan iets langer duren.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Mieke

Webshop Leertouwer Soest.
Ik moet dus even wachten. [-o<

Dan wil ik als ik die kop heb, nog één keer naar de ontsteking kijken, staat die op 1,2 mm voorontsteking?

Als dat niet lukt ga ik op zoek naar hulp, en moet ik waarschijnlijk een busje gaan huren, of is er hier iemand die langs wil komen ? (Amsterdam Noord)

Gesloten