Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
De nieuwe oplage van de montagebeugel voor HPI is gearriveerd.
Een "doorontwikkeling" is dat hij nu ook geschikt is voor de KOKUSAN bobine. (en dan ook voor de Bosch bobine)
De consumentenprijs is door de groter oplage (ondanks de aanpassing) enigszins gedaald naar € 25.-
Levering vind plaats uit voorraad !! http://www.kreidlerservice.nl/index.php ... en-kokusan
Een "doorontwikkeling" is dat hij nu ook geschikt is voor de KOKUSAN bobine. (en dan ook voor de Bosch bobine)
De consumentenprijs is door de groter oplage (ondanks de aanpassing) enigszins gedaald naar € 25.-
Levering vind plaats uit voorraad !! http://www.kreidlerservice.nl/index.php ... en-kokusan
- Bijlagen
-
- CIMG1863-K190.jpg (192.37 KiB) 11831 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Montage plaatje als voorbeeld voor de Kokusan graag.
Enzo
Enzo
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Helaas is er nooit een antwoord op deze vraag gekomen.
ik denk dat dit de beste configuratie is :
ik denk dat dit de beste configuratie is :
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
vandaag deze beugel zo gemonteerd.
Helaas: de hefboom van de koppeling zit tegen de CDI aan.
Helaas: de hefboom van de koppeling zit tegen de CDI aan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Is en blijft voor Zundapp gemaaktEddy uit België schreef:vandaag deze beugel zo gemonteerd.
Helaas: de hefboom van de koppeling zit tegen de CDI aan.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Klopt.
Maar is toch goed passend te krijgen.
Fijn dat er een betrouwbaar alternatief voor Bosch leverbaar is.
(Ja , Ik weet dat er forum leden zijn die nog een hele NOS voorraad Bosch hebben liggen )
Het is bekend dat er een slechte serie Kokusan CDI units op de markt is geweest.
Maar verder worden ze steeds beter.
Maar is toch goed passend te krijgen.
Fijn dat er een betrouwbaar alternatief voor Bosch leverbaar is.
(Ja , Ik weet dat er forum leden zijn die nog een hele NOS voorraad Bosch hebben liggen )
Het is bekend dat er een slechte serie Kokusan CDI units op de markt is geweest.
Maar verder worden ze steeds beter.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Precies, gaat niet om de kwaliteit van het product maar om het ontwerp en uitvoering.Caspar schreef:Nee hoor , Tjerry heeft gelijk.
Ik weet ook dat hij allergisch is voor kokosnoten
Enzo
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Voor een flink opgevoerde RMC is het plaatsen van een spanningsregelaar op de originele puntenontsteking niet de ideale oplossing voor de enorme overspanningen die bij de hogere toerentallen worden opgewekt in de lichtspoel.
Misschien dat het plaatsen van de kokussan met spanningsregelaar hier wel een oplossing biedt. Misschien blijven de lampen nu wat langer heel. Ik ga het in ieder geval eens proberen.
(de originele ontsteking bewaar ik bij de brommer, voor als ik spijt krijg, of voor de restaurateur die na mij komt).
Misschien dat het plaatsen van de kokussan met spanningsregelaar hier wel een oplossing biedt. Misschien blijven de lampen nu wat langer heel. Ik ga het in ieder geval eens proberen.
(de originele ontsteking bewaar ik bij de brommer, voor als ik spijt krijg, of voor de restaurateur die na mij komt).
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Eifelyeti schreef:voor een Kokusan heb je geen boegel noodig.....
voor HPI en MVT wel...
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
dank u voor de tip.
Is het aan te raden om verluchtingsgaten te maken in het vliegwieldeksel voor de koeling van de spoelen en pick up ?
Of liever dicht laten om de vervuiling tegen te gaan ?
Is het aan te raden om verluchtingsgaten te maken in het vliegwieldeksel voor de koeling van de spoelen en pick up ?
Of liever dicht laten om de vervuiling tegen te gaan ?
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
De spanningsregelaar helpt zeker mee om je lampen heel te houden.Eddy uit België schreef:Voor een flink opgevoerde RMC is het plaatsen van een spanningsregelaar op de originele puntenontsteking niet de ideale oplossing voor de enorme overspanningen die bij de hogere toerentallen worden opgewekt in de lichtspoel.
Misschien dat het plaatsen van de kokussan met spanningsregelaar hier wel een oplossing biedt. Misschien blijven de lampen nu wat langer heel. Ik ga het in ieder geval eens proberen.
(de originele ontsteking bewaar ik bij de brommer, voor als ik spijt krijg, of voor de restaurateur die na mij komt).
Maar er speelt nog iets : de beroerde kwaliteit lampen die in de handel zijn !
Meestal merkloze Aziatische lampen die niet lang meegaan.
Voor € 2,95 een Ba20d 6V/35W lamp , dat kan niet lang goed gaan..
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
De betere LEDlampjes kunnen inderdaad iets beter tegen overspanningen en tegen trillingen.
Als je wil dat ze ook tegen de hogere spanningen kunnen van over hun toeren gejaagde lichtmachines, kan je eventueel in plaats van te werken met de klassieke spanningsbegrenzers ook werken met (zelf te bouwen) stroombegrenzers.
LEDs zijn in wezen op stroom te sturen elementen. Eigenlijk dus de perfecte match voor een lichtspoel, die zich meer als een stroombron gedraagt, dan als een spanningsbron.
LEDlicht heeft wel andere kleureigenschappen, gedraagt zich anders als je het aanschakelt of dimt (bij lagere toerentallen) en heeft een andere verdeling van het licht. In koplamp, in stoplicht en in pinkers merk je hierdoor ook dat er een LED in zit. Niet iedereen vindt dat dit bij een oldtimer past.
Als je wil dat ze ook tegen de hogere spanningen kunnen van over hun toeren gejaagde lichtmachines, kan je eventueel in plaats van te werken met de klassieke spanningsbegrenzers ook werken met (zelf te bouwen) stroombegrenzers.
LEDs zijn in wezen op stroom te sturen elementen. Eigenlijk dus de perfecte match voor een lichtspoel, die zich meer als een stroombron gedraagt, dan als een spanningsbron.
LEDlicht heeft wel andere kleureigenschappen, gedraagt zich anders als je het aanschakelt of dimt (bij lagere toerentallen) en heeft een andere verdeling van het licht. In koplamp, in stoplicht en in pinkers merk je hierdoor ook dat er een LED in zit. Niet iedereen vindt dat dit bij een oldtimer past.
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Sorry als ik weer de lullo uit moet hangen maar wat is hier zo bijzonder aan? Dit is waarschijnlijk prachtig high-tech ontwikkeld en geproduceerd om vervolgens niet te passen? Dit zit toch achter je motorschermen, waarom niet gewoon een stripje RVS kopen bij de Hornbach en zelf iets op maat maken???
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Is voor HPI gemaakt en past daar perfect op.MichelVH schreef:Sorry als ik weer de lullo uit moet hangen maar wat is hier zo bijzonder aan? Dit is waarschijnlijk prachtig high-tech ontwikkeld en geproduceerd om vervolgens niet te passen? Dit zit toch achter je motorschermen, waarom niet gewoon een stripje RVS kopen bij de Hornbach en zelf iets op maat maken???
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Het was de eerste keer dat ik een Kokussan ging installeren, en dacht dat ik hiermee meteen de zaak mooi kon installeren "plug and play".
In de praktijk viel dit tegen, en heb ik zoveel moeten aanpassen en improviseren dat het inderdaad niet de moeite loont om deze speciale beugel in huis te halen. Volgende keer gebruik ik de methode "Eifelyeti".
Wat ik vandaag ook geleerd heb :
De drie schroefjes waarmee de stator op de grondplaat zit van de kokussan evo2 zijn volgens de japanse norm gemaakt. Ik heb mijn japanse schroevendraaier moeten gebruiken met aangepaste tophoek, want met een gewone kruisschroevendraaier doe je de kop naar de vaantjes.
In de praktijk viel dit tegen, en heb ik zoveel moeten aanpassen en improviseren dat het inderdaad niet de moeite loont om deze speciale beugel in huis te halen. Volgende keer gebruik ik de methode "Eifelyeti".
Wat ik vandaag ook geleerd heb :
De drie schroefjes waarmee de stator op de grondplaat zit van de kokussan evo2 zijn volgens de japanse norm gemaakt. Ik heb mijn japanse schroevendraaier moeten gebruiken met aangepaste tophoek, want met een gewone kruisschroevendraaier doe je de kop naar de vaantjes.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Inderdaad speelgoed kwaliteit. Ron vervangt ze ook altijd allemaal.Caspar schreef:Die kruiskop schroefjes mik ik meteen weg....
Enzo
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Montagebeugel HPI & Kokusan ontsteking
Met het juiste gereedschap lukt het zelfs mij.
Schroefjes zijn JIS (Japanse Industriële Standaard).
Ook als je ooit eens iemand met een Honda wil depaneren, komt een set JIS schroevendraaiers van pas.
Schroefjes zijn JIS (Japanse Industriële Standaard).
Ook als je ooit eens iemand met een Honda wil depaneren, komt een set JIS schroevendraaiers van pas.