Ries - Kreidlerclublid april 2010
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Ries - Kreidlerclublid april 2010
Ries - Kreidlerclublid april 2010
Ries - Kreidlerclublid april 2010 - Met Martijn, Koninginnedag 2007.
Trouw lid van de Kreidlerclub, al sinds 2002. En heeft zich altijd ingezet, zelfs als moderator. Jarig in april, dus meteen een goede gelegenheid om Ries te bombarderen tot clublid van april 2010!
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Toen ik 12 jaar was kwam ging ik tijdens de verjaardag van mijn peet oom even in de schuur kijken waar mijn neef aan het sleutelen was. In de hoek stond een Kawasaki groene Kreidler RMC, met knal oranje gietwielen. Erg vet, en wat liep dat ding hard! Ja, mijn neef was zelf aan het vijlen geslagen, zelf een uitlaat gemaakt, en er zat een Mikuni carburateur op. Tot mijn neef op een gegeven moment zei: Wil je de Kreidler niet hebben? Ja dat wou ik wel natuurlijk.. Na goed, later bleek dat de cilinder gaar was, en ben ik samen met pa heel druk geweest om de brommer weer een beetje origineel te krijgen, want toen ik 16 werd wou ik er natuurlijk de weg mee op.
De eerste Kreidler van Ries was groen met oranje
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Eigenlijk is het meeste aan de Kreidler hobby leuk om te doen, in de winter beleef ik het meeste plezier aan het helpen van mede hobbyisten, en zeker ook aan het zoeken naar onderdelen die zeldzaam zijn, en het uiteindelijk vinden. Bijvoorbeeld het reviseren van blokken mag ik dan ook graag doen. In de zomerdag ga ik naast de buitenlandse Kreidlerweekendjes het liefst met een stel maten de dijken, landweggetjes ed. onveilig maken met de brommer of motor!!
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Toen ik brommer reed interesseerde mij originaliteit niet zo veel, ik had genoeg geld om de brommer rijdend te houden, maar het hield niet over (zal een bekend probleem zijn voor velen). Maar toen ik op mijn 17e de eerste onderdelen van mijn RS-GS kocht wist ik zeker dat die helemaal origineel moest worden..zie het resultaat [FOTO 2] En eigenlijk denk ik daar nog steeds hetzelfde over. Het mooiste vind ik een gave, gebruikte Kreidler, maar een mooie gerestaureerde Kreidler, die de fabrieksnieuwe modellen het dichtst benadert vind ik minstens zo mooi.
De groene RS-GS van Ries is helemaal origineel
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Met stip op nummer 1 staat bij Ries de oranje RS van 1972, met lange buddy, en de antraciete delen zoals het hoort.
Toen ik met de RS-GS begon aan de restauratie vond ik dat het mooiste model, en moest ik niet veel weten van brommers met spaakwielen. Maar goed, schijnbaar is mijn smaak toch een beetje veranderd, en ben ik nu meer gek op brommers met spaakwielen. De RS-GS van 1977-1978 blijft zeker een favoriet, en zal ook niet snel wijken. Maar met stip op nummer 1 staat bij mij de oranje RS van 1972, met lange buddy, en de antraciete delen zoals het hoort. Gevolgd door de fluor RS van 1973.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Ik zou eerst even lachen, en dan tegen de persoon zeggen dat hij of zij toch wat beter in de folder moet kijken.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Ik bewonder vooral Dick Baan, die op een hoge leeftijd (volgens mij al tegen de 70 aan), nog steeds zeer actief is om het merk Kreidler in leven te houden! Maar ik waardeer ook alle andere handelaren die er voor zorgen dat er toch steeds voor schaarse producten een alternatief wordt geboden. Verder heb ik zeer veel ontzag voor Claus, die hele mooie dingen maakt, betrouwbaar tuningswerk levert, en voor iedereen klaar staat, de firma de Jager, die maar nieuwe, verbeterde, en snellere onderdelen uit de grond blijft stampen. Pa, die me altijd goed geholpen heeft, samen met pa heb ik bijvoorbeeld het eerste Kreidler blokken gereviseerd, en hij helpt nog steeds vaak met de Kreidler hobby. Maar ik bewonder natuurlijk ook de personen waar ik samen mee sleutel, ritten mee rijd, Kreidler weekendjes weg ga en dus veel plezier beleef: Pim, Melvin, Martijn, Richard, René, Gijs, Henk, Rob, Theo, Pascal en alle anderen die ik vergeten ben te noemen, Tjerry en Gert zijn ook vaak van de partij.
Ries, Joris en andere vrienden tijdens de Kreidlervakantie naar Zeeland, 2004
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
De A15 doortrekken van Nijmegen naar Duiven, en de A18 door trekken (nu Twenteroute). Als 2e er voor zorgen dat of de capaciteit van het wegennet verhoogd wordt, of de capaciteit van het openbaar vervoer verhoogd wordt i.c.m. aantrekkelijke reiskosten, maar dat laatste zal wel bij dromen blijven.
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Dat zijn er heel veel, maar het beste vermaak ik me nog op de dijk of een mooi rondje achterhoek. Rondje Huissen-Bemmel-Dodewaard-Opheusden-Driel-Arnhem is dan wel de favoriet.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
De groene RS is opgevoerd, het is erg leuk, maar ook erg kostbaar. Als ik nog eens een Kreidler op bouw, dan wordt deze motorisch origineel, want dit loopt bijna altijd, en gaat veel langer mee, en is minder gevoelig voor de invloeden van het weer.
Ries op zijn groene RS-GS, foto maart 2010
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
In principe laat ik niemand op mijn tweewielers rijden, ten eerste omdat alleen ik verzekerd ben volgens mijn polis. En ten tweede gaat er vaak wat mis met lenen en uitlenen, dan ben ik van mening dat ik eventueel gezeur beter kan voorkomen.
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
De groene RS-GS is rij klaar, en ik heb nog een RS van 1973 waarmee ik al een jaar of 6-7 met de restauratie bezig ben… er komt steeds iets anders tussen hahaha.
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Zeker, de auto's die ik echt leuk vind zijn niet te betalen helaas.
Moto Morini 3½ 1976
Maar de motoren die ik mooi vind zijn redelijk te betalen. Ik ben sinds een jaar of 3 helemaal weg van de Moto Morini 3½ (met spaakwielen) in 2007 heb ik deze 3½ van 1976 gekocht, vorig jaar heb ik haar optisch weer zo goed als origineel gemaakt. O.a. de originele Borrani velgen heb ik gevonden, rvs spaken (Haan Wheels), nieuwe banden.
Ducati 748
Het volgende project wordt het vervangen van de zuigers, en de cilinderkop reviseren, en een heleboel originele details weer in orde brengen, wat niet zo makkelijk is als bij een Kreidler.
Daarnaast heb ik vorig jaar een droom van mij uit laten komen... Toen in 1995 mijn buurman een nieuwe Ducati 916SP kocht, was ik in 1 klap verliefd op de diepe, donkere V-Twin roffel.. Maargoed, die zijn zeer zeldzaam. Vorig jaar, na een jaar herstel van een ongeluk uit 2008 (er moest helaas wel een Kreidler voor wijken) heb ik deze Ducati 748s gekocht.
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Door weer en wind, met ijzel en sneeuw naar school/stage/werk rijden in de periode dat ik brommer reed, toen was ik 16-18 jaar.
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Ik ben wel een mooi weer rijder, met regen is het toch minder leuk om te rijden. Daarnaast is het geen dagelijks vervoer voor mij, maar voor het plezier. Maar je ontkomt er niet altijd aan, als er bijvoorbeeld een bui regen valt tijdens een rit heb je weinig keus.
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Ries op de Kreidler Mustang Cross, Neede 2009 met Theo er naast.
50/80cc treffen in Wellen (België) 2007 op de RS-GS.
50/80cc treffen in Duitsland, van Kreidler Freunde Norden.
Ries, Martijn, Pim, René, Gert, Richard, Henk, Norden 2007.
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Poe, dat is een gewetens vraag, ik denk een 7, ik probeer altijd rekening te houden met wat mede weggebruikers doen en kunnen zien.
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
In de tijd dat ik brommer reed ben ik het beste geholpen door Paul Hendriks, alleen sinds zijn zaak gesloten is ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Sindsdien haal ik de meeste Kreidler onderdelen bij Dick Baan of Homoet, en verzorgt Claus voor mij het aluminium laswerk en tunings werkzaamheden.
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik smeer meestal 1 op 40, en meng sinds mijn 17e alleen nog maar zelf, met een kwalitatief goede volsynthetische olie.
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Even kijken wie het is, maar het is wel te lopen dat hij/zij hard kan rennen, anders zijn ze wel aan de beurt.
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Folder restauraties, revisieverslagen, artikelen van vroeger, het Kreidlerclublid van de maand, en de afdeling Tuning zijn mijn favorieten.
Andy en Ries kijken naar de racers in het museum in Lexmond, 2004
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Mensen met caravans die met 80 km/u op de snelweg vrachtwagens ophouden, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan…
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Voor het ouwehoeren met bekenden, treffen van mede hobbyisten, de onderdelenmarkt, en de rit (alleen als deze zonder voorrijder is).
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Wat ik zelf kan doe ik zelf, en wat ik niet kan besteed ik uit. Spuiten, verchromen, poedercoaten, verzinken, wielen rijgen, nicasilen, enz. laat ik door een anderen doen, want die kunnen dat veel beter. Maar een blok reviseren mag ik graag zelf doen, maar dat wisten jullie denk ik al.
Wat is je lievelingsmaal?
Alles van de barbecue is lekker, daarnaast zijn boerenkool met worst, pizza en spaghetti mijn favorieten.
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Elke hobby kost nu eenmaal geld, de Kreidlerhobby vind ik soms wel duur, maar als ik het vergelijk met de motor hobby, valt het nog wel mee.
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Ik ben van mening dat bijna alles nog wel te koop is, als je genoeg betaalt, maar daar zit voor mij de uitdaging niet in. Het zoeken naar een bepaald onderdeel vind ik veel leuker. Eigenlijk heb ik alles wel kunnen kopen wat ik nodig had, soms heb je er wel geduld voor nodig, maar daar heb ik niet zo veel problemen mee.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Afgelopen januari ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen met de opleiding HTS Werktuigbouwkunde, en heb ik ook direct werk gevonden, wat op het moment wel veel tijd op slokt. De Kreidler hobby staat daardoor sinds het afstuderen op een wat lager pitje.
Sinds afgelopen jaar doe ik ook aan carnaval, een feest waar ik nooit veel van heb moeten weten, omdat ik altijd druk was met de 2wieler hobby, en eigenlijk de meeste vrienden buiten het dorp woonden, motor reden, en geen carnaval vierden.
Ook leuk, iets moois bouwen met de carnavalgroep
Maar na het 1 keer echt goed mee te maken, kijk ik nu al weer uit naar volgend jaar. De afgelopen wintermaanden (september-februari) hebben we deze creatie gemaakt met onze carnavals groep, hiermee zijn we 3e geworden in de getrokken wagen klasse hier in het dorp. Inmiddels is de wagen al weer afgebroken en zijn we aan het brainstormen over een onderwerp voor volgend jaar…
Goede gastheer Ries met een bakkie koffie voor zijn gasten
Ries - Kreidlerclublid april 2010 - Met Martijn, Koninginnedag 2007.
Trouw lid van de Kreidlerclub, al sinds 2002. En heeft zich altijd ingezet, zelfs als moderator. Jarig in april, dus meteen een goede gelegenheid om Ries te bombarderen tot clublid van april 2010!
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Toen ik 12 jaar was kwam ging ik tijdens de verjaardag van mijn peet oom even in de schuur kijken waar mijn neef aan het sleutelen was. In de hoek stond een Kawasaki groene Kreidler RMC, met knal oranje gietwielen. Erg vet, en wat liep dat ding hard! Ja, mijn neef was zelf aan het vijlen geslagen, zelf een uitlaat gemaakt, en er zat een Mikuni carburateur op. Tot mijn neef op een gegeven moment zei: Wil je de Kreidler niet hebben? Ja dat wou ik wel natuurlijk.. Na goed, later bleek dat de cilinder gaar was, en ben ik samen met pa heel druk geweest om de brommer weer een beetje origineel te krijgen, want toen ik 16 werd wou ik er natuurlijk de weg mee op.
De eerste Kreidler van Ries was groen met oranje
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Eigenlijk is het meeste aan de Kreidler hobby leuk om te doen, in de winter beleef ik het meeste plezier aan het helpen van mede hobbyisten, en zeker ook aan het zoeken naar onderdelen die zeldzaam zijn, en het uiteindelijk vinden. Bijvoorbeeld het reviseren van blokken mag ik dan ook graag doen. In de zomerdag ga ik naast de buitenlandse Kreidlerweekendjes het liefst met een stel maten de dijken, landweggetjes ed. onveilig maken met de brommer of motor!!
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Toen ik brommer reed interesseerde mij originaliteit niet zo veel, ik had genoeg geld om de brommer rijdend te houden, maar het hield niet over (zal een bekend probleem zijn voor velen). Maar toen ik op mijn 17e de eerste onderdelen van mijn RS-GS kocht wist ik zeker dat die helemaal origineel moest worden..zie het resultaat [FOTO 2] En eigenlijk denk ik daar nog steeds hetzelfde over. Het mooiste vind ik een gave, gebruikte Kreidler, maar een mooie gerestaureerde Kreidler, die de fabrieksnieuwe modellen het dichtst benadert vind ik minstens zo mooi.
De groene RS-GS van Ries is helemaal origineel
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Met stip op nummer 1 staat bij Ries de oranje RS van 1972, met lange buddy, en de antraciete delen zoals het hoort.
Toen ik met de RS-GS begon aan de restauratie vond ik dat het mooiste model, en moest ik niet veel weten van brommers met spaakwielen. Maar goed, schijnbaar is mijn smaak toch een beetje veranderd, en ben ik nu meer gek op brommers met spaakwielen. De RS-GS van 1977-1978 blijft zeker een favoriet, en zal ook niet snel wijken. Maar met stip op nummer 1 staat bij mij de oranje RS van 1972, met lange buddy, en de antraciete delen zoals het hoort. Gevolgd door de fluor RS van 1973.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Ik zou eerst even lachen, en dan tegen de persoon zeggen dat hij of zij toch wat beter in de folder moet kijken.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Ik bewonder vooral Dick Baan, die op een hoge leeftijd (volgens mij al tegen de 70 aan), nog steeds zeer actief is om het merk Kreidler in leven te houden! Maar ik waardeer ook alle andere handelaren die er voor zorgen dat er toch steeds voor schaarse producten een alternatief wordt geboden. Verder heb ik zeer veel ontzag voor Claus, die hele mooie dingen maakt, betrouwbaar tuningswerk levert, en voor iedereen klaar staat, de firma de Jager, die maar nieuwe, verbeterde, en snellere onderdelen uit de grond blijft stampen. Pa, die me altijd goed geholpen heeft, samen met pa heb ik bijvoorbeeld het eerste Kreidler blokken gereviseerd, en hij helpt nog steeds vaak met de Kreidler hobby. Maar ik bewonder natuurlijk ook de personen waar ik samen mee sleutel, ritten mee rijd, Kreidler weekendjes weg ga en dus veel plezier beleef: Pim, Melvin, Martijn, Richard, René, Gijs, Henk, Rob, Theo, Pascal en alle anderen die ik vergeten ben te noemen, Tjerry en Gert zijn ook vaak van de partij.
Ries, Joris en andere vrienden tijdens de Kreidlervakantie naar Zeeland, 2004
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
De A15 doortrekken van Nijmegen naar Duiven, en de A18 door trekken (nu Twenteroute). Als 2e er voor zorgen dat of de capaciteit van het wegennet verhoogd wordt, of de capaciteit van het openbaar vervoer verhoogd wordt i.c.m. aantrekkelijke reiskosten, maar dat laatste zal wel bij dromen blijven.
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Dat zijn er heel veel, maar het beste vermaak ik me nog op de dijk of een mooi rondje achterhoek. Rondje Huissen-Bemmel-Dodewaard-Opheusden-Driel-Arnhem is dan wel de favoriet.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
De groene RS is opgevoerd, het is erg leuk, maar ook erg kostbaar. Als ik nog eens een Kreidler op bouw, dan wordt deze motorisch origineel, want dit loopt bijna altijd, en gaat veel langer mee, en is minder gevoelig voor de invloeden van het weer.
Ries op zijn groene RS-GS, foto maart 2010
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
In principe laat ik niemand op mijn tweewielers rijden, ten eerste omdat alleen ik verzekerd ben volgens mijn polis. En ten tweede gaat er vaak wat mis met lenen en uitlenen, dan ben ik van mening dat ik eventueel gezeur beter kan voorkomen.
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
De groene RS-GS is rij klaar, en ik heb nog een RS van 1973 waarmee ik al een jaar of 6-7 met de restauratie bezig ben… er komt steeds iets anders tussen hahaha.
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Zeker, de auto's die ik echt leuk vind zijn niet te betalen helaas.
Moto Morini 3½ 1976
Maar de motoren die ik mooi vind zijn redelijk te betalen. Ik ben sinds een jaar of 3 helemaal weg van de Moto Morini 3½ (met spaakwielen) in 2007 heb ik deze 3½ van 1976 gekocht, vorig jaar heb ik haar optisch weer zo goed als origineel gemaakt. O.a. de originele Borrani velgen heb ik gevonden, rvs spaken (Haan Wheels), nieuwe banden.
Ducati 748
Het volgende project wordt het vervangen van de zuigers, en de cilinderkop reviseren, en een heleboel originele details weer in orde brengen, wat niet zo makkelijk is als bij een Kreidler.
Daarnaast heb ik vorig jaar een droom van mij uit laten komen... Toen in 1995 mijn buurman een nieuwe Ducati 916SP kocht, was ik in 1 klap verliefd op de diepe, donkere V-Twin roffel.. Maargoed, die zijn zeer zeldzaam. Vorig jaar, na een jaar herstel van een ongeluk uit 2008 (er moest helaas wel een Kreidler voor wijken) heb ik deze Ducati 748s gekocht.
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Door weer en wind, met ijzel en sneeuw naar school/stage/werk rijden in de periode dat ik brommer reed, toen was ik 16-18 jaar.
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Ik ben wel een mooi weer rijder, met regen is het toch minder leuk om te rijden. Daarnaast is het geen dagelijks vervoer voor mij, maar voor het plezier. Maar je ontkomt er niet altijd aan, als er bijvoorbeeld een bui regen valt tijdens een rit heb je weinig keus.
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Ries op de Kreidler Mustang Cross, Neede 2009 met Theo er naast.
50/80cc treffen in Wellen (België) 2007 op de RS-GS.
50/80cc treffen in Duitsland, van Kreidler Freunde Norden.
Ries, Martijn, Pim, René, Gert, Richard, Henk, Norden 2007.
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Poe, dat is een gewetens vraag, ik denk een 7, ik probeer altijd rekening te houden met wat mede weggebruikers doen en kunnen zien.
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
In de tijd dat ik brommer reed ben ik het beste geholpen door Paul Hendriks, alleen sinds zijn zaak gesloten is ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Sindsdien haal ik de meeste Kreidler onderdelen bij Dick Baan of Homoet, en verzorgt Claus voor mij het aluminium laswerk en tunings werkzaamheden.
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik smeer meestal 1 op 40, en meng sinds mijn 17e alleen nog maar zelf, met een kwalitatief goede volsynthetische olie.
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Even kijken wie het is, maar het is wel te lopen dat hij/zij hard kan rennen, anders zijn ze wel aan de beurt.
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Folder restauraties, revisieverslagen, artikelen van vroeger, het Kreidlerclublid van de maand, en de afdeling Tuning zijn mijn favorieten.
Andy en Ries kijken naar de racers in het museum in Lexmond, 2004
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Mensen met caravans die met 80 km/u op de snelweg vrachtwagens ophouden, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan…
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Voor het ouwehoeren met bekenden, treffen van mede hobbyisten, de onderdelenmarkt, en de rit (alleen als deze zonder voorrijder is).
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Wat ik zelf kan doe ik zelf, en wat ik niet kan besteed ik uit. Spuiten, verchromen, poedercoaten, verzinken, wielen rijgen, nicasilen, enz. laat ik door een anderen doen, want die kunnen dat veel beter. Maar een blok reviseren mag ik graag zelf doen, maar dat wisten jullie denk ik al.
Wat is je lievelingsmaal?
Alles van de barbecue is lekker, daarnaast zijn boerenkool met worst, pizza en spaghetti mijn favorieten.
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Elke hobby kost nu eenmaal geld, de Kreidlerhobby vind ik soms wel duur, maar als ik het vergelijk met de motor hobby, valt het nog wel mee.
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Ik ben van mening dat bijna alles nog wel te koop is, als je genoeg betaalt, maar daar zit voor mij de uitdaging niet in. Het zoeken naar een bepaald onderdeel vind ik veel leuker. Eigenlijk heb ik alles wel kunnen kopen wat ik nodig had, soms heb je er wel geduld voor nodig, maar daar heb ik niet zo veel problemen mee.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Afgelopen januari ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen met de opleiding HTS Werktuigbouwkunde, en heb ik ook direct werk gevonden, wat op het moment wel veel tijd op slokt. De Kreidler hobby staat daardoor sinds het afstuderen op een wat lager pitje.
Sinds afgelopen jaar doe ik ook aan carnaval, een feest waar ik nooit veel van heb moeten weten, omdat ik altijd druk was met de 2wieler hobby, en eigenlijk de meeste vrienden buiten het dorp woonden, motor reden, en geen carnaval vierden.
Ook leuk, iets moois bouwen met de carnavalgroep
Maar na het 1 keer echt goed mee te maken, kijk ik nu al weer uit naar volgend jaar. De afgelopen wintermaanden (september-februari) hebben we deze creatie gemaakt met onze carnavals groep, hiermee zijn we 3e geworden in de getrokken wagen klasse hier in het dorp. Inmiddels is de wagen al weer afgebroken en zijn we aan het brainstormen over een onderwerp voor volgend jaar…
Goede gastheer Ries met een bakkie koffie voor zijn gasten
Laatst gewijzigd door Maarten op 01 mei 2010, 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- kreidler844
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Gefeliciteerd met de begerenswaardige titel Ries
Leuk artikel om te lezen. De Ducati en de Moto Morini zijn ook geweldig. Afwisseling genoeg daar
Leuk artikel om te lezen. De Ducati en de Moto Morini zijn ook geweldig. Afwisseling genoeg daar
Laatst gewijzigd door MichielJ op 31 mar 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60288
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Toppertje Ries,
Prachtig verslag met hele leuke foto´s. Ook leuk te zien hoe je van brommer puber (het ZeelandCamping verslag is echt lachen) naar volwassen kerel groeit.
Klasse dat Gert en ik ook genoemd worden op de Duitse 50 en 80CC treffens.
Daar trekken we altijd met elkaar op.
Altijd een grote bijdrage op het forum.
Enzo
Prachtig verslag met hele leuke foto´s. Ook leuk te zien hoe je van brommer puber (het ZeelandCamping verslag is echt lachen) naar volwassen kerel groeit.
Klasse dat Gert en ik ook genoemd worden op de Duitse 50 en 80CC treffens.
Daar trekken we altijd met elkaar op.
Altijd een grote bijdrage op het forum.
Enzo
- marijnflipse
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
- Locatie: Bilthoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer: