Rick Rol - Kreidlerclublid september 2009

Elke maand zetten we iemand van de club in de schijnwerpers
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Rick Rol - Kreidlerclublid september 2009

#1 Bericht door Maarten » 30 aug 2009, 08:56

Rick Rol - Kreidlerclublid september 2009


Afbeelding
Rick op de RS


Aan het einde van de mooie zomer van 2009, maken we eens nader kennis met Rick Rol. Deze fietsenmaker houdt onder andere van Kreidler, ijs en gebak...


V R A G E N L I J S T

Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?

Toen ik 16 werd was ik erg gek van de Honda mt 50 en die heb ik dan ook gekocht met m,n eigen verdiende centjes een rode Honda ik heb hem uiteraard helemaal naar eigen smaak omgebouwd zo werd de tank en de zijkappen wit de uitlaat liet ik verchromen zo ook de achterbrug en uiteraard een super snelle set en geloof me ik ben wat achterna gezeten met dat ding door de politie maar gelukkig hebben me ze nooit te pakken gehad na ongeveer 1 jaar met dat ding te hebben gereden werd ik hem toch een beetje zat op de LTS waar ik zat reed een jongen uit Voorschoten met een kreidler met waterkoeling en dat vond ik het einde wat mooi was dat ,wat wil het geval er reed wel eens een jongen met een kreidler in de rondte op school een rmc-s een zilvergrijze met zo'n grote broodtrommel als cockpit ook een mooi ding geheel standaard was hij voor de rest, en mijn geluk was dat hij die wel wilde ruilen voor een Honda die had hij liever en zo gezegd zo gedaan en dat was mijn eerste ervaring met kreidler, ook heb ik nog jaren met een KVV crosser gereden op Damwijk in Leidschendam en Gouda.


Afbeelding
Liefhebbers onder elkaar in Lexmond 2007, Rick in het oranje shirt


Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?

Leukste is het bouwen of zeg maar het restaureren van een kreidler en stukje bij beetje het resultaat zien wat je bij de aankoop al voor ogen had voor die kreidler,ook het rijden vind ik erg leuk vooral de grote ritten zoals het rondje IJsselmeer en met het eigen clubje mensen en uiteraard de Voorjaarsklassieker de Bloembollenrit organiseren dat gaan we nu voor het vierde jaar doen maar wel in een nieuwe opzet het was afgelopen keer dan ook zo,n suprise er kwamen dik 100 kreidlers op af daar was ik wel erg trots op. Beurzen bezoek ik niet veel meer dat is geweest zoek meer op E-Bay en dergelijke site,s

Wat voor Kreidler vind jij het mooist?

Origineel vind ik erg mooi mijn oranje RS of me Eitje zijn daar wel voorbeelden van mijn gele Rs is me scheurijzer voor de snelle ritten maar rij het liefste op de oranje rs .Van een special kan ik genieten en heb daar ook bewondering voor,erg mooi en blijft trekken een crosser een KVV waar ik vroeger ook mee gereden heb.Een van veen racer ja ook erg mooi maar daar kan je eigenlijk alleen maar naar kijken rijden doe je daar niet veel mee.

Afbeelding
De gele RS

Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?

Rs buffeltank op plaats 1 !! lelijk nou eigenlijk geen 1 maar ik zou eerder zeggen die modellen zou ik niet willen hebben. Lelijk nee kreidlers zijn een erg mooi product.

Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?

Ik zou hem vragen welke er dan wel op hoort en of hij me dat kan laten zien zwart op wit in kleur mag uiteraard ook.

Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?

Nico {ocin} en Luc Foekema wat die mensen maken en bedenken is ongekend en van grote klasse en precisie rij zelf met wat spullen van hun rond op me Rs en geloof het is van TOPKLASSE.

Afbeelding
Een gebakje gaat er altijd in bij Mink en Rick, Lexmond 2007

Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?

De snelheid van de bromfietsen op 60 km/u zetten zodat we we makelijk mee kunnen komen op weg en dat de bromfietsers niet meer op het fietspad komen dat is echt geen pretje in sommige plaatsen rij je toch nog veel op die aparte paden en in combinatie met fietsers is dat soms levensgevaarlijk.

Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?

Rondje ringvaart maar dan ook helemaal rond erg mooi en je ziet altijd wel veel onderweg mooie boten en je hebt lekkere bochten langs de ringvaart en geen stoplichten dus ideaal rij ik vaak s,avonds nog wel eens.

Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?

Ja hoor dat hoort er nou eenmaal bij en alle kreidlers die ik heb zijn extra opgevoerd ook me Eitjes dan kan ik op toertochten ook wat beter mee komen ze zijn uitgevoerd met een 5,2 cilindertje en een 14 mm perfect,en me gele rs zit een 60cc op de oranje rs zijn alleen de poortjes iets aangezet zodat ik even iets harder kan dan 80 km/u.

Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?

Iemand die geen gevoel en passie heeft voor deze hobby.

Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?

Ik heb er nu vier staan en eigenlijk vind ik dat wel genoeg. Ja een KVV crosser blijft wel mijn aandacht trekken maar vooralsnog niet aangeschaft maar zeg nooit nooit.

Afbeelding
Toertocht

Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?

Ja hoor Porsche 911 en wat betreft motoren vind ik de meeste wel erg veel mooi.

Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?

Niks ik ben erg zuinig er op dus kort maar krachtig.

Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?

Mooi weer rijder, ze staan in de winkel en ook altijd 1 of 2 thuis in de zomer zodat ik ze zo kan pakken als ik dat wil. Ja ze staan er altijd gelikt bij dat hoort nu eenmaal zo.

Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?

Rondje IJsselmeer, Voorjaarsklassieker de Bloembollenrit die ik zelf met Arthur organiseer.
Ritjes van Huub vind ik ook altijd wel leuk.

Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?

Zou me zelf een 7,5 willen geven ben wel een erg oplettende rijder kijk veel met rijden en dat doen er veel niet gaan maar links en rechts je voorbij.

Afbeelding
Mooi blokje


Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?

Met het tunen Nico en Luc, voor de rest doe ik veel zelf alleen de blokken gaan naar Jeffrey die doet dat TOP en heeft er het juiste gereedschap voor, ik zelf niet.


Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?

Snelle RS 1 op 35 me Eitjes 1 op 45 en ik meng zelf met full synthetische olie

Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?

Ik zal hem vragen of hij hem meteen betaald of waar ik de rekening heen mag sturen. Als hij daar niet op reageert dan roep ik hulp van Marcel O in, die staat voor iedereen klaar, is sloper van beroep.

Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?

De laatste tijd vind ik het jammer dat er veel Off Topic gelult wordt, ik zelf betrap me daar ook nog wel eens op maar sommige zeiken maar door en vervuilen dan de betere topics. restauratie verslagen zijn erg mooi om te lezen alhoewel we die steeds minder zien.
En mensen maar blijven afzeiken is ook zo makkelijk van achter je PC….. zie je die mensen een keer op een ritje dan doen ze hun muil niet open .

Afbeelding
Rick en ijs.... Op Texel

Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?

Jammer maar zou ik niet weten.

Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?

Gezelligheid staat voor mij bovenaan en dan ook echt bovenaan je hebt wel eens op ritten dat je bepaalde personen tegen komt die eigenlijk de hele dag maar over een cilinder kunnen praten en dan denk ik wel eens er is meer in de wereld waar over je kan praten. Leukste is toch weer nieuwe mensen tegen te komen met dezelfde passie voor kreidler neem nou de Fam van Zanten kwamen op Bloembollen rit voor de 1e keer na afloop nog wat mee gedronken en gepraat over van alles en nog wat dat is wat ik graag hoor of zie.

Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?

Meeste zelf eigenlijk heb ik het antwoord al gegeven bij vraag 17.

Wat is je lievelingsmaal?

Indisch eten of lekker een BBQ

Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?

Het gaat duur worden ik heb daar zelf niet zo,n moeite mee als ik het wil hebben koop ik het of zoek net zolang dat ik het voor de prijs heb die ik kwijt wil Mink zou zeggen hij heeft z,n gouden eikel weer gebruikt.

Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?

Ik heb zo,n twee jaar lopen zoeken naar een ulo achterlicht voor op me Eitje en laat ik dat nou net op de beurs in Rosmalen tegen komen en voor een vriendenprijsje. Veel koop ik via E-Bay en dan kan je zelf bepalen wat je er voor kwijt wilt .

Afbeelding
Rick's Kreidler collectie

Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....

Nou ik zal een stukje over mezelf vertellen ben van 1968 getrouwd en heb twee meiden 1 van 8 en 1 van 12 dus ben zelf in de minderheid thuis .Run een Tweewielerspeciaalzaak in Sassenheim want tweewielers is een passie van me daar verkoop ik veel elektrische fietsen en sleutel er ook veel aan ook erg leuk en is iedere keer weer uitdaging om hem weer te kunnen maken als ze een storing hebben.

Heb 15 jaar langs de weg gezeten als vertegenwoordiger van fietsonderdelen reed toen zo, n 55.000 km op jaarbasis menig fietsenmaker kan ik dan ook goed ik kwam op Texel tot aan Goeree Overflakkee en had zo, n 500 klanten die ik bezocht en die wisten dat ik kreidler als hobby had.Wat veel resulteerde dat ik menig onderdelen bij de klanten mee kreeg of opkocht zo ook complete kreidlers gingen mee de wagen in soms wel twee ik had een groot pakkuis met daarin mijn goederen die ik verkocht aan de klanten.

Daar had ik een stellage gebouwd en stonden ook mijn kreidlers en uiteraard dozen vol met nieuwe en ook gebruikte onderdelen zoveel ging ik dus niet naar beurzen toe ik kon mezelf goed helpen en restaureerde ieder jaar een kreidler.

Had er toen zo, n 7 staan helemaal in nieuwstaat ook een berini eitje en een zeer mooie Sparta Sport die had maar 200 km gelopen werkelijk een museum stuk zo ook een Gazelle Transport fiets van 1956 met en doortrapnaaf en uiteraard een grote bakkersmand .

Ik denk dat het nu ongeveer een jaar of 6 geleden is dat op mijn eerste vakantie dag het pakhuis totaal afbrandde en ik alles maar dan ook alles kwijt was de brandweer experts vertelde dat het wel zo, n 2000 graden was geweest in het pakhuis en dat ik daardoor niks meer terug kom vinden van de oldtimerverzameling je snapt wel dat ik erg in zak en as zat alles weg jaren gespaard en opgeknapt .

De verzekering ja die keerde een schijntje uit en ik was er klaar mee wilde geen oldtimers meer hebben, totdat ik van en vriend een RS frame kreeg en van een andere vriend een achterbrug en voorvork en hun vertelde ook jij en geen kreidlers dat kon niet en toen ben ik toch weer begonnen van de klanten die ik toen had heb ik veel gehad er was er zelfs 1 die sponsorde het spuitwerk de ander de buddy en vele giften heb ik gehad, daar van heb ik de Rs die ik nu heb de gele dus uit voortgebouwd.

Nu heb ik er toch weer vier staan althans bijna als de zomer voorbij is kan ik me rode eitje afmaken waarvan er een verslag op site van staat.De oranje RS kocht ik in de maanden dat mijn vader erg slecht lag een aandenken aan hem en als ik ook ga rijden met de oranje zeg ik altijd ik ga met me Pa op stap.

Het grijze Eitje kocht ik via E-Bay in Duitsland en mijn maatje die bloembollen reed op de vrachtwagen heeft hem voor me mee genomen naar Nederland eenmaal hier was ik zeer in me nopjes want de kreidler was compleet wel zo fijn bij dit model ik heb hem totaal gerestaureerd en heb veel tips van deze site afgehaald altijd makkelijk zo, n site .Mijn rode Eitje waar ik nu mee bezig ben is nog een donatie van een klant uit Rotterdam die had hem zelf ingeruild destijds en hoorde van de brand en heeft deze toen ook aan mij gegeven de kreidler stond al jaren in zijn opslag.Dus geluk bij een ongeluk.

Al met al blijf ik deze hobby erg mooi vinden me andere hobby is me werk .

En het zal er toch eens van komen dat die Porsche 911 er ook komt en dan is het compleet.

Groeten,

Rick

Afbeelding
De door Rick en Arthur georganiseerde Bloembollenrit 2008
Laatst gewijzigd door Maarten op 04 sep 2009, 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Erwin_1965 » 04 sep 2009, 12:13

gefeliciteerd maat
:clap :clap :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door eric11 » 04 sep 2009, 12:39

gefeliciteert gozert :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#4 Bericht door nozems » 04 sep 2009, 13:05

gefeliciteerd Gozert :D :clap

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#5 Bericht door peterria » 04 sep 2009, 13:08

rick gefeliciteerd mooi stukie

ria en peter

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Fred57 » 04 sep 2009, 13:23

Gefeliciteerd Rick :clap
En weer een leuk stukje erbij [ alleen over die brand was minder :( ]

Gr Fred

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door MichielJ » 04 sep 2009, 14:06

Goed verhaal, mooie foto's en prachtige Kreidlers. Gefeliciteerd Rick.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

#8 Bericht door KJ » 04 sep 2009, 14:09

Als je je machines op deze afschuwelijke wijze kwijt raakt en je er een punt achter wilt zetten is het fijn om er achter te komen dat anderen vinden dat sommige spullen bij jou op dat moment beter op hun plaats zijn.
Dat sleept je op dat moment (even deels) over het verlies van je dierbare eigendommen heen :clap :clap

Vrienden zitten soms in onverwachte gaten en hoeken. :mrgreen:

Gratuliere dich mit das monatsmitglieschaft :wink:
Laatst gewijzigd door KJ op 04 sep 2009, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Verkiezing

#9 Bericht door emilio » 04 sep 2009, 14:10

Rick je bent een Kreidler liefhebber in hart en nieren!! Deze benoeming is meer dan terecht :D !

Groetjes,

Johan.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#10 Bericht door Theove » 04 sep 2009, 14:25

Ik onderschrijf de woorden van Emilio!

Gefeliciteerd Rick.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4803
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 668 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#11 Bericht door Monsma » 04 sep 2009, 15:11

Mooi verzameling kreidlers

Gefeliciteerd met de titel

Gebruikersavatar
Blok724
Berichten: 476
Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
Locatie: NW Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Blok724 » 04 sep 2009, 15:25

Gefeliciteerd Rick,

Jammer van die brand, gelukkig heb je inmiddels weer een paar hele mooie Kreidlers.

Rene

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door strebbel » 04 sep 2009, 15:41

gefeliciteerd, ziet er super uit die krieds

groet Strebbel

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#14 Bericht door dijk » 04 sep 2009, 16:24

rick Gefeliciteerd :beer

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#15 Bericht door RS3001 » 04 sep 2009, 16:28

Gefeliciteerd Rick, leuk verhaal.

Gebruikersavatar
arjan v
Berichten: 487
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:28
Locatie: hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#16 Bericht door arjan v » 04 sep 2009, 16:58

Ha Rick toppie man een erg leuk verhaal geniet van je titel

Gr Arjan

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door freaky_ferry » 04 sep 2009, 17:16

gefeliciteerd rickie rick :clap :mrgreen:

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

lid van de maand

#18 Bericht door redfox » 04 sep 2009, 17:17

Gefeliciteerd Rick met je benoeming.

Door dit soort verhalen leer je de mensen achter de hobby kennen en zie je wat hun drijfkracht is.
Zeker na dat verhaal over de brand.

Daarom RESPECT man..

Grt Wim.

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door mink » 04 sep 2009, 17:29

hee goosert,

gefeliciteerd met je titel van deze maand.

ja KREIDLER speelt na het ''gezin en werk'' ,n grote ROL in je leven.

verder hier en daar ,n likkertje is ook niet weg.

en je melde het zelf al ,jij heb een gouden eikel voor bijzondere koopjes !!.

gr mink.w

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#20 Bericht door Maarten » 04 sep 2009, 17:37

Rick heeft goed werk gemaakt van het invullen van de vragenlijst, mooi verhaal Rick en leuk om jou deze maand eens in de schijnwerpers te zetten.

Je kwam als vertegenwoordiger ook bij ons in de fietsenzaak (voor mijn tijd daar), maar mijn baas kan zich jouw naam niet herinneren.

Ik lees dat je sleutelt aan elektrische fietsen. Dat sleutelen zal wel een stuk minder geworden zijn nu je Flyer verkoopt. Moet wel eens een nieuwe schakelaar op omdat ze die kapot gestoten hebben, of het veertje van die kettingspanner is gebroken, maar dat is toch het enige wat aan de Flyer kapot kan? :-)

Groetjes Maarten

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door Marco RS-S » 04 sep 2009, 17:47

:clap :clap gefeliciteerd Rick.... wel verdiend

marcoRS-S :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#22 Bericht door Michel » 04 sep 2009, 17:55

Leuk verhaal & gefeliciteerd

Groeten Michel

Gebruikersavatar
Jovink
Berichten: 1029
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
Locatie: schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Jovink » 04 sep 2009, 18:03

leuk stukje hoor
''Deze fietsenmaker houdt onder andere van Kreidler, ijs en gebak...''
3 goeie dingen :wink:

gefeliciteerd

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 sep 2009, 18:10

Leuk stukje Rick. Jij mag natuurlijk niet ontbreken als clublid van de maand.

Enzo

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#25 Bericht door maloud » 04 sep 2009, 18:17

Zonder de anderen tekort te doen, ere wie ere toekomt ! :D

Plaats reactie