Melvin - Kreidlerclublid oktober 2008

Elke maand zetten we iemand van de club in de schijnwerpers
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Melvin - Kreidlerclublid oktober 2008

#1 Bericht door Maarten » 27 sep 2008, 08:04

Melvin - Kreidlerclublid oktober 2008


Al op zijn 5e jaar klom Melvin op de Kreidler van zijn vader, om een beetje "droog te rijden", en daarmee had hij het Kreidlervirus wel op érg vroege leeftijd te pakken. En eenmaal besmet, kom je er niet snel meer van af. Vanaf zijn 16e rijdt hij al Kreidler, en hoewel hij nu ook een dikke Honda bezit blijft hij enthousiast voor de Kreidlers.
Als moderator draagt Melvin ook nog zijn steentje bij aan het beheer van Kreidler.nl.

Afbeelding
Melvin - Kreidlerclublid oktober 2008 - Op zijn Kreidler RS van 1975.

Dus niet zo vreemd dat Melvin deze keer eens op de voorpagina van de site komt te staan. Gefeliciteerd Melvin en lekker blijven Kreidleren!

V R A G E N L I J S T

Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Ik werd al vroeg besmet, op mijn 5e was ik al aan het ‘'droogrijden'' op Kreidlers en had ik Kreidler t-shirtjes aan. Mijn vader heeft er vroeger (en nu nog) heel veel mee gedaan; rijden, bouwen en handelen. Toen ik 15 was stond er al een Kreidler RMC klaar om mee te gaan rijden voor als ik 16 werd.

Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Uiteraard het berijden ervan, maar vooral de gezelligheid op beurzen en bij ritjes. Ik heb altijd ook meer schik als ik een weekend met de Kreidler wegga in plaats van dat ik alleen een toertocht rij. Ook het nieuw opbouwen van een Kreidler en blokken reviseren vind ik leuk. Ik ben dus ook in de winter bezig in de schuur, maar dan met blokjes.

Afbeelding
De RS van 1975.

Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Ik vind de RS modellen van 70 tot 78 het mooist. Het liefst nieuw opgebouwd met nos onderdelen. Al vind ik het ook leuk om originele van Veen racertjes van dichtbij te bekijken. Toch knap dat ze vroeger zoveel vermogen uit zo'n klein blokje wisten te halen.

Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Als ik dan toch een favoriet aan moet wijzen, dan word het de eerste RS met cockpit van 1974. En lelijke Kreidlers bestaan toch niet? Met uitzondering van de scooters die ze tegenwoordig verkopen met de naam Kreidler erop. Dat lijkt toch nergens naar zo'n onding?

Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Ik zeg dat hij het bij het verkeerde eind heeft en leg hem uit waarom.

Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Mijn vader. Hij heeft mij alles "geleerd'' wat ik van Kreidler weet, en hij heeft me er ook mee aangestoken. Zonder hem was ik waarschijnlijk nooit aan deze hobby begonnen.

Afbeelding

Afbeelding
Een rit rond het IJsselmeer, tussenstop in Hoorn.

Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
Dan zou ik denk ik een autoloze zondag invoeren. Alleen met tweewielers de weg op!
En de maximale snelheid op de snelwegen mag ook wel wat omhoog.

Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Ik woon in een omgeving waar je overal dijken vindt. Over de dijk rijden vind ik het leukst.
Ik maak vaak een rondje van ongeveer 70 km over alleen maar dijken (niet alleen met de Kreidler, ook met de motor).

Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Ik vind het best interessant hoe sommige mensen zo 12+ pk uit de mouw schudden. Ik kijk graag naar de kunstwerken die bijvoorbeeld Claus (LVS) maakt. Het hoort toch een beetje bij het merk, opvoeren. Ik doe er zelf ook aan mee. Heb zelf een 60cc Kreidler in bezit waar de nodige poortjes zijn bijgemaakt. Toch wil ik er sowieso een standaard RS naast hebben voor de verre en/of langzame ritjes. Dan weet je tenminste zeker dat hij het ook blijft doen..

Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Mijn stiefmoeder, die heeft laatst ook al een RM van vaders naar de grond gewerkt… haha nee grapje, kan zo snel even niemand verzinnen.

Afbeelding
Groepsfoto IJsselmeerrit. (Melvin staat links)

Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Ik heb er nu 3. Een RMC van 78, dat was mijn eerste brommer. Daarna heb ik een RS van 1968 gebouwd, er zit wel een SB op ipv de originele 15-43-97. Op de kast in de woonkamer ligt echter een compleet RS blok van 68 dus ik kan zo de hele handel over bouwen als ik wil. Het laatste project was een RS van 75. Hier is een 60cc gatenkaas opgekomen. Verder liggen er nog genoeg onderdelen op de plank , dus er kan er altijd weer 1 bijkomen als het me een keer in de kop schiet.

Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Naast de Kreidler hobby hou ik erg van motorrijden. Ik vind persoonlijk dat Honda de mooiste modellen maakt, maar ook andere merken kunnen mij bekoren. Ik ga ook vaak toeren en op vakantie met de motor, vaak met Martijn en Ries (ook allebei op het forum). Heb nu een cbr600 van 96 te koop staan. Zodra die weg is komt er een cbr1000 van 02 van terug. Het uiteindelijke doel is een Honda Repsol Fireblade van 2007. Prachtige motor vind ik dat!

Afbeelding
In de bergen.

Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Een week op vakantie naar zeeland met de Kreidler. We zaten met ik geloof 16 man op een jongerencamping in Renesse. De meeste hadden een Kreidler, en de een was nog gekker dan de ander. Het ritje van 1,5 jaar geleden naar Texel was er ook één om niet te vergeten. Op de heenweg is het small-end lager van de 75er RS eruit geknald. Toen zijn we met 2 man+bagage verder gegaan op 1 RS. En met mijn formaat kan je beter spreken van 3 man. De kapotte Kreidler is toen blijven staan bij De Jager. Een topzaak! Op de terugweg (weer met 2 man+bagage op 1 RS) zijn we langs de Jager gereden en hebben we de Kreidler weer gemaakt. Hij liep weer goed. Echter na 20 km over de A7 kreeg ik met hetzelfde ding een lekke achterband… Dan zakt te moed je toch wel even in de schoenen. Maar al met al was het een heel avontuur en alles is toch nog goed gekomen.

Afbeelding
Met pech langs de weg.

Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Mooi weer hoeft het van mij niet te zijn. Als er maar geen pekel op de weg ligt en niet regent ben ik tevreden. In de winter staat er vaak een Kreidler binnen ter decoratie. Dat beurt je vaak toch weer op als het van dat miezer weer is buiten.

Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Het weekend in Wellen en het Weekend in Duitsland (ene jaar in Bad Bruckenau, andere jaar in Norden) zou ik niet willen missen. Ook Neede ben ik elk jaar te vinden. En de superbikes in Assen vind ik ook altijd mooi. Toch net wat betere sfeer als met de TT. Je merkt dat daar wat meer motorrijders heen gaan ipv "dagjesmensen''

Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Een 8 qua voertuigbeheersing/sturen, een 6 qua gedrag in het verkeer. Ik zoek de grenzen op zowel de motor als op de Kreidler vaak op, dus dat rijden zit wel snor. Keerpunt is wel dat ik me soms wat weinig aantrek van andere weggebruikers.

Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
Ik ben een vaste klant van Dick Baan in Ede. Ben er sowieso elke maand wel een keer te vinden om onderdelen in te slaan. De Jager stond ook voor me klaar toen ik problemen had met de Kreidler. En ook Paul Hendriks had altijd aparte spulletjes die je niet overal vind, helaas is de zaak nog niet open.

Afbeelding
In Volendam, met de RS van 1968.

Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik meng altijd zelf 1:45. Meestal met Castrol TTS.

Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Zeggen dat die zelf maar op zoek moet gaan naar zo'n mooi Kreidlerkapje.

Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
De diversiteit. Allerlei onderwerpen komen aan bod. Mezelf ergeren doe ik niet snel op een internetsite. Alhoewel ik me er wel aan stoor als mensen een beetje raar doen tegenover andere merken. Ik ben ook bezig met een Zundapp. Het is in feite dezelfde Duitse degelijkheid, er staat alleen een ander merkje op.

Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Vaak te veel gas geven.

Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Vooral voor de gezelligheid. Ik zie daar het liefst de gasten met een Kreidler die ik ken. Even een babbeltje maken met een bekende is altijd gezellig.

Afbeelding
Overvaren met het pontje.

Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Ik doe bijna alles zelf. Van wielen spaken tot het blok reviseren. Alleen het verchromen en spuiten besteed ik uit.

Wat is je lievelingsmaal?
Italiaans vind ik lekker, een lekkere biefstuk gaat er ook in, maar ook stamppotten zijn goed. Er is zoveel lekker… voor je het weet moet je weer een tandje meer achter..

Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Omdat ik motor rij bekijk ik het anders. De Kreidlerhobby valt nog reuze mee qua kosten. Als ik een nieuwe kettingset nodig heb voor de zware jonge ben ik zo 150 euro kwijt. Als je je bedenkt dat een kettingsetje voor de Kreidler 30 euro kost, valt het allemaal reuze mee. Ik denk vaak maar niet te veel over de prijs na. Als ik iets moois (vaak nieuw en origineel) zie en ik wil het hebben dan koop ik het. Het is niet voor niets hobby.

Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Alles is nog te koop. Als je knip maar groot genoeg is. Tot nu toe ben ik nog overal aangekomen als ik wat zocht.

Afbeelding
Op de RS van 1968.

Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Ook al zie ik er misschien wat angstaanjagend uit, ik ben een hele vriendelijke man. Je kan me dus altijd aanspreken (ik ben ook makkelijk te herkennen wat dat betreft). Altijd leuk een mede forummer te ontmoeten. Iedereen succes met zijn of haar Kreidler, geen ruzie maken op de site, en tot de volgende toertocht!

Groeten Melvin

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#2 Bericht door Lieuw » 27 sep 2008, 20:37

Hoi Melvin,

Gefeliciteerd !

Ik weet het nog als de dag van gisteren wat een pech toen, en je wil niet weten hoe erg ik het vond dat de zuiger uit elkaar spatte.
Ik dacht k.. hé hoe moeten we dit nou weer oplossen :D :D

Maar het kwam allemaal weer goed.

Groeten Alexander de Jager

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 sep 2008, 20:39

Melvin van harte dat je in dit succes nummer van het forum mag aantreden.

Enzo

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#4 Bericht door RS3001 » 27 sep 2008, 20:39

De reus in kreidlerland,proficiat Melvin.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#5 Bericht door Andre » 27 sep 2008, 20:42

Gefeliciteerd Melvin,welverdiend :clap

Ook weer een heleboel leuke andwoorden,vooral over je lievelingsmaal voor je het weet moet er weer een tandje bij achter :lol:

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#6 Bericht door brolli21 » 27 sep 2008, 20:44

Mellie,gefeliciteerd man

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door BESTMAN » 27 sep 2008, 20:46

beste Melvin.

mooi om dit te lezen en mooie foto.s
zo als die foto in de bergen.

gefeliciteerd :clap :clap

mvg bestman

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Jannes » 27 sep 2008, 21:27

van harte gefeliciteerd Melvin ! :D

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door rick rol » 27 sep 2008, 21:35

Proficiat melvin het komt je toe :clap

RR

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#10 Bericht door dijk » 27 sep 2008, 22:09

toppie melvin van harte :clap

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#11 Bericht door Michel » 27 sep 2008, 22:44

gefeliciteerd :clap en een leuk stuk om te lezen

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door gerwinskreidler » 27 sep 2008, 22:46

Gefeli, leuk stukje weer!
:D
Gerwin

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#13 Bericht door jvr » 28 sep 2008, 00:43

Echt verdiend Melvin, gefeliciteerd :clap

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#14 Bericht door maloud » 28 sep 2008, 07:27

Leuk stukje, mooie foto'en verdiend !!

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Fred57 » 28 sep 2008, 11:16

Gefelicteerd !
een leuk stukje weer en mooie foto's

Gr Fred

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

#16 Bericht door Andy » 28 sep 2008, 11:27

Ha die Melvin :!: gefeliciteerd met...

de vriendelijke reus :) , top man.

Andy,

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Melvin - Kreidlerclublid oktober 2008

#17 Bericht door Joris » 28 sep 2008, 11:47

Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Een week op vakantie naar zeeland met de Kreidler. We zaten met ik geloof 16 man op een jongerencamping in Renesse. De meeste hadden een Kreidler, en de een was nog gekker dan de ander.
Blijft ook nog steeds een gave herinnering! 8)
leuk stukkie!

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#18 Bericht door Melvin » 28 sep 2008, 13:43

De motor is trouwens verkocht een weekje geleden. Nu dus lekker op zoek naar een andere 8)

en joris zal het idd niet vergeten :mrgreen: \
zie er wel dik uit op die eerste foto :oops: :lol:

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door MichielJ » 28 sep 2008, 13:47

Van harte gefeliciteerd Melvin. Weer een fanatiek lid in de hall of fame :clap

Ik je een keer bij Tjerry aan de koffietafel gezien en het mag inderdaad een opvallende verschijning genoemd worden. Een kerel van 2 mtr ++ op een Kreidler en dan ook nog snel :wink:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door kreidler-holland » 28 sep 2008, 14:25

gefeliciteerd met de kreidler club lid van de maand
'''award'' een zeer leuk stukje

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#21 Bericht door dolle aad » 28 sep 2008, 14:32

Yoho , melvin .

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door AndreH » 28 sep 2008, 14:45

Gefeliciteerd Melvin :D

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door peter de beus » 28 sep 2008, 14:54

Dit stukje eer heb je zeker verdient melvin :wink: :!: ik spreek je wel weer!!

groetjes,

Peter

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Robert1 » 28 sep 2008, 17:39

Leuk stukje! :)

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#25 Bericht door Ries » 28 sep 2008, 19:21

Melvin schreef:De motor is trouwens verkocht een weekje geleden. Nu dus lekker op zoek naar een andere 8)

en joris zal het idd niet vergeten :mrgreen: \
zie er wel dik uit op die eerste foto :oops: :lol:
dikke :P


mooi werk zo, gefeliciteerd!

Plaats reactie