Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008
Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008
Een echte kilometervreter en al jaren een enthousiaste Kreidlerliefhebber is Pascal (nozems), en daarom wordt hij in september in de schijnwerpers gezet op de Kreidlersite.
Pascal is altijd bezig om zijn Kreidler optimaal te laten rijden. Misschien wil hij iets te veel, want een hoge topsnelheid, veel kracht onderin, betrouwbaarheid en een lange levensduur zijn moeilijk te combineren met een kleine Kreidler tweetaktmotor. Maar achter de schermen werkt Pascal aan een ander Kreidlerblok dat hopelijk wel aan al zijn wensen kan voldoen.
Pascal, nog heel veel plezier gewenst met de Kreidlerhobby!
Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008 - Op zijn Kreidler RS.
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Ik was 17 toen ik in één oogopslag verliefd werd op een RMC-S Elektronik met van die 7-spaaks gietwielen erin en een 6,3 pk SB-tje erop, ik zag hem tijdens een bromfietscontrole, wat was dat ding mooi! Dat wilde ik dus ook!
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Ik vind vooral het rijden ermee het leukst om te doen, het sleutelen eraan, vooral wat regulier onderhoud en de finetuning haha.
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Eentje die echt geleefd heeft en het liefst nog nagenoeg origineel is, een Kreidlertje van 30/35 jaar oud met amper 10.000 km op teller, dat vind ik niks, leuk voor de poetsfetisten zeg ik dan maar!
Maar een mooie goed opgebouwde special kan mij ook bekoren!
Toen had Pascal nog twee Kreidlers.
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Type RS met Welmeisterbuddy en 7-spaaks gietwielen en dan gif/golfgroen dat vind ik wel de mooiste modellen die ooit van de band zijn komen rollen!
Met een eitank heb ik dus helemaal niks, sorry mannen.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Dan zeg ik met een sterk niet gemeende ondertoon: "Meen je dat nou?", haha.
Maar als je voor 100% origineel gaat komt zo'n boodschap hard aan, zo heb ik weleens dozen meegemaakt die meenden dat het zadel op m'n ex RS van 77 niet origineel was, ja dan zakt m'n broek ervan af! Doe dan eerst je huiswerk goed! Maar ik zal er beslist niet wakker van liggen haha.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Ik denk toch vooral Nico, wat kan die man mooie dingen maken, niks lijkt onmogelijk, echt een vakman in mijn ogen!
Maar laten we de jeugd niet vergeten! vaak ondergewaardeerd in mijn ogen, neem Peter de Beus nou, die heeft mooi iedereen doen verbazen, gebruikmakend van de huidige kennis en eigen inzicht heeft ie wel iets moois gepresteerd, of Mark de 2de, nou die is toch ook heel innovatief bezig! Ik vind dat enorm knap van ze!
Stavoren.
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
Alle verkeerdrempels en ander auto- en motor onvriendelijk wegmeubilair verwijderen, lantarenpalen naar de binnenbocht verplaatsen ipv aan de buitenkant van een bocht.. want als het misgaat is het eerste waar je heen gaat? Juist!
motorvriendelijke vangrails plaatsen! Echter is dit werk niet op één dag te realiseren, maar een wet opstellen die het mogelijk maakt wel! Haha
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Slingerpaadje richting Schagerbrug prachtig rijden en het is altijd weer gezellig bij Mart!
Maar in het algemeen, zolang het rustig op de weg is en weinig drempels en verkeerslichten aanwezig zijn vind ik het al gauw prima hoor.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Daar doe ik echt niet aan hoor! Haha.
Ik ben echt heel blij dat een Kreidlerblok zo sterk is en dus enigszins goed op te voeren is, maar dat hele extreme is aan mij niet besteed hoor, je moet er wel normaal op kunnen rijden vind ik... Een Kreidler die rijdt als een wegracer heb ik weinig mee, leuk voor een verdwaalde zondag in het jaar, meer niet!
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Iemand die ik niet ken, maar zolang ik vertrouwd ben met iemands rijkunde dan vind ik het gauw goed hoor, wel maan ik diegene om netjes warm te rijden bij koude start, want daar doen de meesten niet aan ben ik allang achter!
Pascal op zijn RS.
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Ik had er 2, maar recentelijk heb ik m'n standaard RS verkocht, aangezien ik ook nog een echte motor heb, welke ik aanvankelijk zou verkopen, maar bij het rijklaar maken voor verkoop raakte ik opslag weer smoorverliefd aan het echte motorrijden! En aangezien ik het niet kan aanzien als een van de machines stil zou staan heb ik er dus eentje verkocht.
Mensen die bijv 5 Kreidlers hebben zal ik nooit snappen, je kan er maar op eentje rijden! En er alleen naar kijken en poetsen is aan mij niet besteed!
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Ik heb vooral een zwak voor dikke 2-cilinder sportmotorfietsen, en dan kom je al gauw bij Ducati uit, wat een prachtige modellen hebben die!
Wat auto's betreft heb ik het liefst er een met een dikke lompe V8 erin, met net zoveel lomp vermogen erin, die de straatklinkers er met de slagen van de krukas uit trekt! Een Dodge Charger RT of een Ford Mustang Shelby GT500 zou best bij mij voor de deur mogen staan, alleen de vering gaat het niet worden bij mij maar dat maakt het geluid van zo'n V8 weer helemaal goed...heerlijk! haha.
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Ik heb 2 volle tankbeurten gereden op oude voorvorkolie, en dan ook nog hele snelle ritten, ook snelweg! En het dan raar vinden dat de bougie zo raar kleurt... Het kon gebeuren omdat ik een leeg flesje mengolie gebruikte voor de afgewerkte olie zonder die vervolgens te merken o.i.d dus bij de eerst volgende tankbeurt pakte ik dat flesje dus! Pas bij de 3e beurt zag ik hoe verschrikkelijk goor de olie was die eruit kwam en toen viel alles op z'n plek en ik kreeg het schaamrood op m'n kaken! Maar hij heeft nadien nog vele duizenden km's gelopen.. tot op de dag van vandaag!
Of die keer dat ik m'n benzine slang te lang had gehouden en hij door de warme lucht van de cilinder die er langs stroomde knakte en dus de toevoer afsloot en terwijl die weer even afkoelde trok het slangetje weer recht, en kon ik weer rijden dus... kostte me toch een paar km om daar achter te komen... dan voel je je ook ineens heel sullig hoor!
Bij restaurant 'De Koepel'.
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Zo lang het droog is en er geen pekel ligt rijd ik wel, en vanaf een echte windkracht 7 blijf ik ook binnen, ben met een dergelijk wind al 2 keer opgetild geweest.. maar wonder boven wonder goed terecht gekomen.... Hing zowat 45 graden opzij en werd bij de volgende windvlaag gewoon opgetild!! Dat liever nooit meer!
Poetsen is niet mijn grootste hobby, maar ik geniet er wel van als ie weer fris is, maar dat duurt bij mij helaas nooit lang haha.
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Ik vond vooral Lexmond erg leuk! Maar ritjes zo links en rechts vindt ik ook prachtig om te doen!
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Ik zou mezelf wel een 7 geven, een magere 7 welteverstaan! Ik ben een vrij ongedurige bestuurder... Het is dat ik geen leasebak heb anders had je me al beslist voorbij zien komen met 'Blik op de weg' !
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
Dat is dan toch vooral Arnold (de specialist), die man heeft ontzettend veel voor mij gedaan, en staat me altijd terzijde, maar laat ik dan ook Nico (ocin) niet vergeten! En zo zijn er nog wel wat meer mensen die mij geholpen hebben, waar ik dan ook zeer dankbaar voor ben!
De snelle RS van Pascal.
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
1 op 45! Vet zat! Gasten die amper opgevoerd rijden en raceolie gebruiken en ook nog eens te vet smeren voor het 'speciale' luchtje zal ik nooit snappen.
En als er tijdens het hardlopen mij een brommer passeert welke ook weer heerlijk vet gesmeerd is zal ik dat ook niet waarderen!
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Eerst vragen waarom en het ook beletten te doen, van een ander z'n spullen blijf je gewoon af!
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Het leukst is vooral de enorme uitwisseling aan informatie en dat nagenoeg iedereen elkaar wel helpt! Minder is vaak de sarcastische ondertoon van de origineel freaks als er weer eens wat stuk loopt, iedereen mag doen wat ie wil en op z'n eigen manier, dus laat elkaar in je waarde! Of een scholiertje die wordt afgebrand als hij een leuke brommer op zijn eigen manier probeert op te knappen, kleur is net niet origineel, sticker zit 2 mm scheef, geen Knipping-boutjes, verkeerde zadel en meer van dat soort meuk! Niet iedereen heeft bakken met geld, en ook de kennis om het 'precies' goed te doen! Dus respecteer elkaar nou eens, maakt de wereld een stuk fijner om in te leven!
Maar met toerritten komt alles vaak weer goed en wordt er weer gelachen met elkaar, en dat is erg leuk om te zien!
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Zie vraag 16!
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Vanwege de mensen en de gezelligheid maar natuurlijk ook voor de Kreidlers! En voor het ritje erheen natuurlijk, maar dat behoeft geen uitleg, als je mij kent dan.
Op een terrasje met Kreidlervrienden.
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Waar kan doe ik het zelf of probeer ik het, maar heb vooral niet de middelen om alles zelf te doen, ook ben ik niet te precies genoeg voor sommige zaken of is m'n kennis onvoldoende! Nadeel van uitbesteden is dat je vaak wat meer geduld moet uit oefenen... Ik heb liever nog iets gisteren al gedaan dan vandaag, laat staan morgen haha.
Wat is je lievelingsmaal?
Lasagne! En dan het liefst helemaal zelf gemaakt, dus niet uit het pakje! heerlijk!
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Ik vind de hobby zeker duur, en benijd de mensen ook die nieuwe 6 bakken kopen alsof ze wat broodjes halen en en masse cilinders inslaan voor later, alsof ze die nagenoeg gratis krijgen! Dat maakt het voor de minder draagkrachtige wel moeilijker allemaal, da's niet altijd leuk!
Maar beter nog duur als niet te koop zag ik dan maar!
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Meestal wel, en soms moet ik wel een concessie doen mbt wel of niet origineel, en daarna op zwart zaad zeg maar.
De standaard RS, die hij niet meer bezit.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
De meesten die me kennen weten hoe ik ben, en mensen die geïnteresseerd zijn, je mag me altijd aanspreken, ik bijt niet.. althans meestal niet dan!
Ben momenteel bezig met een nieuw projectje, details houdt ik nog even voor mezelf, maar hiermee ga ik tegen de draad in van de huidige ontwikkeling van steeds meer vermogen en nog sneller!
Ik kies dit keer weer op alle vermogen onderin, zodat ie vooral lekker rijdt en betrouwbaarder is, vind ik veel belangrijker!
Groetjes Pascal
Een echte kilometervreter en al jaren een enthousiaste Kreidlerliefhebber is Pascal (nozems), en daarom wordt hij in september in de schijnwerpers gezet op de Kreidlersite.
Pascal is altijd bezig om zijn Kreidler optimaal te laten rijden. Misschien wil hij iets te veel, want een hoge topsnelheid, veel kracht onderin, betrouwbaarheid en een lange levensduur zijn moeilijk te combineren met een kleine Kreidler tweetaktmotor. Maar achter de schermen werkt Pascal aan een ander Kreidlerblok dat hopelijk wel aan al zijn wensen kan voldoen.
Pascal, nog heel veel plezier gewenst met de Kreidlerhobby!
Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008 - Op zijn Kreidler RS.
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Ik was 17 toen ik in één oogopslag verliefd werd op een RMC-S Elektronik met van die 7-spaaks gietwielen erin en een 6,3 pk SB-tje erop, ik zag hem tijdens een bromfietscontrole, wat was dat ding mooi! Dat wilde ik dus ook!
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Ik vind vooral het rijden ermee het leukst om te doen, het sleutelen eraan, vooral wat regulier onderhoud en de finetuning haha.
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Eentje die echt geleefd heeft en het liefst nog nagenoeg origineel is, een Kreidlertje van 30/35 jaar oud met amper 10.000 km op teller, dat vind ik niks, leuk voor de poetsfetisten zeg ik dan maar!
Maar een mooie goed opgebouwde special kan mij ook bekoren!
Toen had Pascal nog twee Kreidlers.
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Type RS met Welmeisterbuddy en 7-spaaks gietwielen en dan gif/golfgroen dat vind ik wel de mooiste modellen die ooit van de band zijn komen rollen!
Met een eitank heb ik dus helemaal niks, sorry mannen.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Dan zeg ik met een sterk niet gemeende ondertoon: "Meen je dat nou?", haha.
Maar als je voor 100% origineel gaat komt zo'n boodschap hard aan, zo heb ik weleens dozen meegemaakt die meenden dat het zadel op m'n ex RS van 77 niet origineel was, ja dan zakt m'n broek ervan af! Doe dan eerst je huiswerk goed! Maar ik zal er beslist niet wakker van liggen haha.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Ik denk toch vooral Nico, wat kan die man mooie dingen maken, niks lijkt onmogelijk, echt een vakman in mijn ogen!
Maar laten we de jeugd niet vergeten! vaak ondergewaardeerd in mijn ogen, neem Peter de Beus nou, die heeft mooi iedereen doen verbazen, gebruikmakend van de huidige kennis en eigen inzicht heeft ie wel iets moois gepresteerd, of Mark de 2de, nou die is toch ook heel innovatief bezig! Ik vind dat enorm knap van ze!
Stavoren.
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
Alle verkeerdrempels en ander auto- en motor onvriendelijk wegmeubilair verwijderen, lantarenpalen naar de binnenbocht verplaatsen ipv aan de buitenkant van een bocht.. want als het misgaat is het eerste waar je heen gaat? Juist!
motorvriendelijke vangrails plaatsen! Echter is dit werk niet op één dag te realiseren, maar een wet opstellen die het mogelijk maakt wel! Haha
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Slingerpaadje richting Schagerbrug prachtig rijden en het is altijd weer gezellig bij Mart!
Maar in het algemeen, zolang het rustig op de weg is en weinig drempels en verkeerslichten aanwezig zijn vind ik het al gauw prima hoor.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Daar doe ik echt niet aan hoor! Haha.
Ik ben echt heel blij dat een Kreidlerblok zo sterk is en dus enigszins goed op te voeren is, maar dat hele extreme is aan mij niet besteed hoor, je moet er wel normaal op kunnen rijden vind ik... Een Kreidler die rijdt als een wegracer heb ik weinig mee, leuk voor een verdwaalde zondag in het jaar, meer niet!
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Iemand die ik niet ken, maar zolang ik vertrouwd ben met iemands rijkunde dan vind ik het gauw goed hoor, wel maan ik diegene om netjes warm te rijden bij koude start, want daar doen de meesten niet aan ben ik allang achter!
Pascal op zijn RS.
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Ik had er 2, maar recentelijk heb ik m'n standaard RS verkocht, aangezien ik ook nog een echte motor heb, welke ik aanvankelijk zou verkopen, maar bij het rijklaar maken voor verkoop raakte ik opslag weer smoorverliefd aan het echte motorrijden! En aangezien ik het niet kan aanzien als een van de machines stil zou staan heb ik er dus eentje verkocht.
Mensen die bijv 5 Kreidlers hebben zal ik nooit snappen, je kan er maar op eentje rijden! En er alleen naar kijken en poetsen is aan mij niet besteed!
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Ik heb vooral een zwak voor dikke 2-cilinder sportmotorfietsen, en dan kom je al gauw bij Ducati uit, wat een prachtige modellen hebben die!
Wat auto's betreft heb ik het liefst er een met een dikke lompe V8 erin, met net zoveel lomp vermogen erin, die de straatklinkers er met de slagen van de krukas uit trekt! Een Dodge Charger RT of een Ford Mustang Shelby GT500 zou best bij mij voor de deur mogen staan, alleen de vering gaat het niet worden bij mij maar dat maakt het geluid van zo'n V8 weer helemaal goed...heerlijk! haha.
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Ik heb 2 volle tankbeurten gereden op oude voorvorkolie, en dan ook nog hele snelle ritten, ook snelweg! En het dan raar vinden dat de bougie zo raar kleurt... Het kon gebeuren omdat ik een leeg flesje mengolie gebruikte voor de afgewerkte olie zonder die vervolgens te merken o.i.d dus bij de eerst volgende tankbeurt pakte ik dat flesje dus! Pas bij de 3e beurt zag ik hoe verschrikkelijk goor de olie was die eruit kwam en toen viel alles op z'n plek en ik kreeg het schaamrood op m'n kaken! Maar hij heeft nadien nog vele duizenden km's gelopen.. tot op de dag van vandaag!
Of die keer dat ik m'n benzine slang te lang had gehouden en hij door de warme lucht van de cilinder die er langs stroomde knakte en dus de toevoer afsloot en terwijl die weer even afkoelde trok het slangetje weer recht, en kon ik weer rijden dus... kostte me toch een paar km om daar achter te komen... dan voel je je ook ineens heel sullig hoor!
Bij restaurant 'De Koepel'.
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Zo lang het droog is en er geen pekel ligt rijd ik wel, en vanaf een echte windkracht 7 blijf ik ook binnen, ben met een dergelijk wind al 2 keer opgetild geweest.. maar wonder boven wonder goed terecht gekomen.... Hing zowat 45 graden opzij en werd bij de volgende windvlaag gewoon opgetild!! Dat liever nooit meer!
Poetsen is niet mijn grootste hobby, maar ik geniet er wel van als ie weer fris is, maar dat duurt bij mij helaas nooit lang haha.
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Ik vond vooral Lexmond erg leuk! Maar ritjes zo links en rechts vindt ik ook prachtig om te doen!
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Ik zou mezelf wel een 7 geven, een magere 7 welteverstaan! Ik ben een vrij ongedurige bestuurder... Het is dat ik geen leasebak heb anders had je me al beslist voorbij zien komen met 'Blik op de weg' !
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
Dat is dan toch vooral Arnold (de specialist), die man heeft ontzettend veel voor mij gedaan, en staat me altijd terzijde, maar laat ik dan ook Nico (ocin) niet vergeten! En zo zijn er nog wel wat meer mensen die mij geholpen hebben, waar ik dan ook zeer dankbaar voor ben!
De snelle RS van Pascal.
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
1 op 45! Vet zat! Gasten die amper opgevoerd rijden en raceolie gebruiken en ook nog eens te vet smeren voor het 'speciale' luchtje zal ik nooit snappen.
En als er tijdens het hardlopen mij een brommer passeert welke ook weer heerlijk vet gesmeerd is zal ik dat ook niet waarderen!
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Eerst vragen waarom en het ook beletten te doen, van een ander z'n spullen blijf je gewoon af!
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Het leukst is vooral de enorme uitwisseling aan informatie en dat nagenoeg iedereen elkaar wel helpt! Minder is vaak de sarcastische ondertoon van de origineel freaks als er weer eens wat stuk loopt, iedereen mag doen wat ie wil en op z'n eigen manier, dus laat elkaar in je waarde! Of een scholiertje die wordt afgebrand als hij een leuke brommer op zijn eigen manier probeert op te knappen, kleur is net niet origineel, sticker zit 2 mm scheef, geen Knipping-boutjes, verkeerde zadel en meer van dat soort meuk! Niet iedereen heeft bakken met geld, en ook de kennis om het 'precies' goed te doen! Dus respecteer elkaar nou eens, maakt de wereld een stuk fijner om in te leven!
Maar met toerritten komt alles vaak weer goed en wordt er weer gelachen met elkaar, en dat is erg leuk om te zien!
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Zie vraag 16!
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Vanwege de mensen en de gezelligheid maar natuurlijk ook voor de Kreidlers! En voor het ritje erheen natuurlijk, maar dat behoeft geen uitleg, als je mij kent dan.
Op een terrasje met Kreidlervrienden.
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Waar kan doe ik het zelf of probeer ik het, maar heb vooral niet de middelen om alles zelf te doen, ook ben ik niet te precies genoeg voor sommige zaken of is m'n kennis onvoldoende! Nadeel van uitbesteden is dat je vaak wat meer geduld moet uit oefenen... Ik heb liever nog iets gisteren al gedaan dan vandaag, laat staan morgen haha.
Wat is je lievelingsmaal?
Lasagne! En dan het liefst helemaal zelf gemaakt, dus niet uit het pakje! heerlijk!
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Ik vind de hobby zeker duur, en benijd de mensen ook die nieuwe 6 bakken kopen alsof ze wat broodjes halen en en masse cilinders inslaan voor later, alsof ze die nagenoeg gratis krijgen! Dat maakt het voor de minder draagkrachtige wel moeilijker allemaal, da's niet altijd leuk!
Maar beter nog duur als niet te koop zag ik dan maar!
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Meestal wel, en soms moet ik wel een concessie doen mbt wel of niet origineel, en daarna op zwart zaad zeg maar.
De standaard RS, die hij niet meer bezit.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
De meesten die me kennen weten hoe ik ben, en mensen die geïnteresseerd zijn, je mag me altijd aanspreken, ik bijt niet.. althans meestal niet dan!
Ben momenteel bezig met een nieuw projectje, details houdt ik nog even voor mezelf, maar hiermee ga ik tegen de draad in van de huidige ontwikkeling van steeds meer vermogen en nog sneller!
Ik kies dit keer weer op alle vermogen onderin, zodat ie vooral lekker rijdt en betrouwbaarder is, vind ik veel belangrijker!
Groetjes Pascal
Laatst gewijzigd door Maarten op 01 sep 2008, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
haha..bedankt voor de reacties al
tja Be je heb helemaal gelijk,en wat het jaar tot nu toe betrefd heb ik maar bar weinig gereden in verglijking met de voorgaande jaren o.a doro het soms bijzonder matige weer danwel technische perikelen
aangezien m,n RS weer gemodificeerd gaat worden (motorisch dan) kom ik morgen heelaas niet op de RS, maar op de black pearl.....maar als alles gaat zoals gepland en gehoopt dan gaan er dit jaar toch nog de nodige km,s gemaakt worden en de jaren die komen gaan ook!
tja Be je heb helemaal gelijk,en wat het jaar tot nu toe betrefd heb ik maar bar weinig gereden in verglijking met de voorgaande jaren o.a doro het soms bijzonder matige weer danwel technische perikelen
aangezien m,n RS weer gemodificeerd gaat worden (motorisch dan) kom ik morgen heelaas niet op de RS, maar op de black pearl.....maar als alles gaat zoals gepland en gehoopt dan gaan er dit jaar toch nog de nodige km,s gemaakt worden en de jaren die komen gaan ook!
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Ik had best wel moeite met het vinden van foto's van Pascal, de evenementen die ik doorbladerde daar stond hij steeds op met z'n rug en zo of heel vaag.
Vanmorgen was het Dijk die er nog een paar wist te vinden, bedankt Jeroen!
Pascal heeft ook lekker veel werk gemaakt van de vragen en lange antwoorden gegeven, leuk leesvoer.
Vanmorgen was het Dijk die er nog een paar wist te vinden, bedankt Jeroen!
Pascal heeft ook lekker veel werk gemaakt van de vragen en lange antwoorden gegeven, leuk leesvoer.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
leuk om eraan te hebben meegewerkt en vooral Maarten bedankt voor alle moeite,leuk dat Jeroen nog een paar foto,s zond
Jilles ik smeer alweer een tijdje 1op45 de snelle deed ik ca 1op35 maar het nieuwe project gaat straks gewoon lopen op 1op45/50
ey dorpsgenoot ik ga nog wel wat toelichten hier op het forum,maar ik doe/deed dat expres niet,omdat het voor de meesten maar zozo is aangezien veel snelheid en vermogen de aloude trent is vond ik het niet verstandig hierover te gaan uitwijden,om reacties als; koop een ks125, of waarom niet een LK600 dan?of zoveel geld!!!en dan maar net aan 100kpmh ..je bent niet goed wijs man!
en meer van dat soort reacties,daar zit ik dan net niet op te wachten
ik kan je vertellen en gaat serieus gewerkt worden aan de motor,maar een hoge top en veel vermogen is niet wat ik kies,snap je em
maargoed hier alvast een tipje van de sluier 76,3 echte ccee (44mm slag,47mm boring)
met hele lage timingen en een uitlaat ala LK600 of standaard RS,aangezien bij lage uitlaattimingen een expansie niet goed werkt en je met een expansie altijd ergens onderin (tussen de 4/5 tot en met de 8000rpm aan toe) last krijgt van een frequntie verschil...het bekende dipje die je vaak aantreft met een expansie uitlaat..er wordt dus 'old school' 2takt techniek toegepast die hopelijk voor een lange levensduur garant staat en veel toerplezier...maar zoals altijd met nieuwe projecten is hier nog niks zinnigs over te zeggen,de tijd moet het leren en uitwijzen..dus ik mag maar hopen of ik ga bereiken wat ik wil
Jilles ik smeer alweer een tijdje 1op45 de snelle deed ik ca 1op35 maar het nieuwe project gaat straks gewoon lopen op 1op45/50
ey dorpsgenoot ik ga nog wel wat toelichten hier op het forum,maar ik doe/deed dat expres niet,omdat het voor de meesten maar zozo is aangezien veel snelheid en vermogen de aloude trent is vond ik het niet verstandig hierover te gaan uitwijden,om reacties als; koop een ks125, of waarom niet een LK600 dan?of zoveel geld!!!en dan maar net aan 100kpmh ..je bent niet goed wijs man!
en meer van dat soort reacties,daar zit ik dan net niet op te wachten
ik kan je vertellen en gaat serieus gewerkt worden aan de motor,maar een hoge top en veel vermogen is niet wat ik kies,snap je em
maargoed hier alvast een tipje van de sluier 76,3 echte ccee (44mm slag,47mm boring)
met hele lage timingen en een uitlaat ala LK600 of standaard RS,aangezien bij lage uitlaattimingen een expansie niet goed werkt en je met een expansie altijd ergens onderin (tussen de 4/5 tot en met de 8000rpm aan toe) last krijgt van een frequntie verschil...het bekende dipje die je vaak aantreft met een expansie uitlaat..er wordt dus 'old school' 2takt techniek toegepast die hopelijk voor een lange levensduur garant staat en veel toerplezier...maar zoals altijd met nieuwe projecten is hier nog niks zinnigs over te zeggen,de tijd moet het leren en uitwijzen..dus ik mag maar hopen of ik ga bereiken wat ik wil
Laatst gewijzigd door nozems op 30 aug 2008, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
nozems schreef:leuk om eraan te hebben meegewerkt en vooral Maarten bedankt voor alle moeite,leuk dat Jeroen nog een paar foto,s zond
Jilles ik smeer alweer een tijdje 1op45 de snelle deed ik ca 1op35 maar het nieuwe project gaat straks gewoon lopen op 1op45/50
ey dorpsgenoot ik ga nog wel wat toelichten hier op het forum,maar ik doe/deed dat expres niet,omdat het voor de meesten maar zozo is aangezien veel snelheid en vermogen de aloude trent is vond ik het niet verstandig hierover te gaan uitwijden,om reacties als; koop een ks125, of waarom niet een LK600 dan?of zoveel geld!!!en dan maar net aan 100kpmh ..je bent niet goed wijs man!
en meer van dat soort reacties,daar zit ik dan net niet op te wachten
ik kan je vertellen en gaat serieus gewerkt worden aan de motor,maar een hoge top en veel vermogen is niet wat ik kies,snap je em
maargoed hier alvast een tipje van de sluier 76,3 echte ccee (44mm slag,47mm boring)
met hele lage timingen en een uitlaat ala LK600 of standaard RS,aangezien bij lage uitlaattimingen een expansie niet goed werkt en je met een expansie altijd ergens onderin (tussen de 4/5 tot en met de 8000rpm aan toe) last krijgt van een frequntie verschil...het bekende dipje die je vaak aantreft met een expansie uitlaat..er wordt dus 'old school' 2takt techniek toegepast die hopelijk voor een lange levensduur garant staat en veel toerplezier...maar zoals altijd met nieuwe projecten is hier nog niks zinnigs over te zeggen,de tijd moet het leren en uitwijzen..dus ik mag maar hopen of ik ga bereiken wat ik wil
ik heb al wat gezien van pascal zijn 76,3 project bij arnold een mooie krukas en zuiger etc.
ja jilles alleen bleef de boel niet lang heel
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Sorry Pascal, ff maar vindt je vast niet erg in deze.dijk schreef:nozems schreef:leuk om eraan te hebben meegewerkt en vooral Maarten bedankt voor alle moeite,leuk dat Jeroen nog een paar foto,s zond
Jilles ik smeer alweer een tijdje 1op45 de snelle deed ik ca 1op35 maar het nieuwe project gaat straks gewoon lopen op 1op45/50
ey dorpsgenoot ik ga nog wel wat toelichten hier op het forum,maar ik doe/deed dat expres niet,omdat het voor de meesten maar zozo is aangezien veel snelheid en vermogen de aloude trent is vond ik het niet verstandig hierover te gaan uitwijden,om reacties als; koop een ks125, of waarom niet een LK600 dan?of zoveel geld!!!en dan maar net aan 100kpmh ..je bent niet goed wijs man!
en meer van dat soort reacties,daar zit ik dan net niet op te wachten
ik kan je vertellen en gaat serieus gewerkt worden aan de motor,maar een hoge top en veel vermogen is niet wat ik kies,snap je em
maargoed hier alvast een tipje van de sluier 76,3 echte ccee (44mm slag,47mm boring)
met hele lage timingen en een uitlaat ala LK600 of standaard RS,aangezien bij lage uitlaattimingen een expansie niet goed werkt en je met een expansie altijd ergens onderin (tussen de 4/5 tot en met de 8000rpm aan toe) last krijgt van een frequntie verschil...het bekende dipje die je vaak aantreft met een expansie uitlaat..er wordt dus 'old school' 2takt techniek toegepast die hopelijk voor een lange levensduur garant staat en veel toerplezier...maar zoals altijd met nieuwe projecten is hier nog niks zinnigs over te zeggen,de tijd moet het leren en uitwijzen..dus ik mag maar hopen of ik ga bereiken wat ik wil
ik heb al wat gezien van pascal zijn 76,3 project bij arnold een mooie krukas en zuiger etc.
ja jilles alleen bleef de boel niet lang heel
Je weet nog precies waar ik het over heb, doet me deugd En dat het niet lang heel bleef had meer te maken met het feit dat ik zo nodig een dunnere voetpakking moest gebruiken naderhand.... Tot op de dag van vandaag spijt van. Zo goed als toen krijg ik hem nooit meer. Maar je hebt gelijk Jeroen, die snelle sets blijven nooit lang heel..............
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Jeroen we dwalen af....... Komt wel vaker voor, nietwaar Het is Pascal zijn topic. We kunnen hier uren over doorbomen, komen er toch niet uit. Er gaat echter niets boven een standaard RS, rijdt heerlijk, ook onderin, het blijft heel en het rijdt meer dan hard zatdijk schreef:jilles ik rijdt nu weer al weer een maand of 15 met de zelfde cilinder een rustige 60cc heb je geen last van dip. weinig afstel werk aan.
mooiste is de harde kern met 60cc zijn allemaal aan elkaar gewaagt nu met optrekken en topsnelheid. dat is heel leuk toeren met elkaar zo.