De officiele 50 cc wegrace klasse bestaat niet meer. Maar de behoefte is gebleven aan een instap-klasse voor de wegrace: de brommerrace.. vergis je niet, het gaat er hard en professioneel aan toe..
Brommerracen wordt georganiseerd door de SOBW.
Lees verder...
Overal in het land zijn nog liefhebbers van de prachtige 50 cc racemotoren. En er zijn nog vele racemotoren in het bezit van enthousiaste eigenaren die er ook mee willen racen. Organisaties zoals de CRT (Classic Racing Team) en de HMV (Historische Motorsport Vereniging) organiseren regelmatig demo-wedstrijden.
Lees verder...
Oude tijden van weleer herleven met de cupraces. Dit zijn racers met een Kreidlerframe van 1968 tot 1971, met een buffeltank en vaak met een valstroomcarburateur. De opgevoerde onderdelen zijn zoals Kreidler die officieel aanbood rond 1968 in de zogeheten "rensatz"...
Lees verder...
In 1977 introduceerde van Veen een crossKreidler, met de bijbehorende wedstrijdklasse. Om het de jeugd mogelijk (lees betaalbaar) te maken om aan motorsport te gaan doen, werd deze Formule Kreidler aangeboden voor de aantrekkelijke prijs van f. 1977,00
Lees verder...
Zand, modder, gras... er is wat af gecrossed met Kreidlers. En er zijn zoveel prachtige Kreidler crossmotoren gebouwd.
Lees verder...
In nul naar honderd in een paar seconde. Menige sportwagen houdt het niet bij tegen zo'n lichte en lage sprinter met slechts een ééncilinder Kreidler motorblokje!
Lees verder...
Artikelen, topics en informatie over de snelle mannen die met hun 50 cc machines over het circuit scheuren. Vele grote namen komen aan bod, zoals wereldkampioenen Jan de Vries en Henk van Kessel.
Ga naar het zeer uitgebreide overzicht...
Het is en blijft onvoorstelbaar, maar al in het jaar 1965 slaagde Kreidler er in om met een 50 cc raketmachine een snelheid te behalen van 210 km/uur. Pogingen in 1977 en 1981 resulteerden zelfs in dik 220 km/uur met een 50 ceeceetje...
Lees verder...