Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1376 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:05

Vanmorgen bij de RDW twee duitse mokicks laten keuren, beide goedgekeurd :D , dus kenteken over een dag of vier in de brievenbus volgens de keurmeester. De keuring bestond uit het kontroleren van de ABE (orginele duitse papieren) frame- en motornummer ,werking verlichting en meten van de snelheid remmen en aantal decibels bij volgas, ik mocht bij de geluidsmeting zelf gas geven :wink: de keurmeester schuin achter de uitlaat op ongeveer 50cm met de decibelmeter en gassen maar . Ik kon het display van de dbmeter duidelijk zien dus bij 90 decibel stoppen met volgas geven :twisted: ,je mag maximaal 95 decibel produceren met een uitloop tot 98 decibel, daarboven volgt waarschijnlijk een afkeuring.De werking van de remmen werd binnen handmatig getest keurmeester op de brommer zitten en probeerde met ingetrokken rem de brommer van zijn plek te krijgen, wat uiteraard niet lukte.De remmen test werd niet buiten uigevoerd omdat het hard regende en nat worden doen ze liever niet bij de RDW. Ook werd er op speling van de wielen voorvork en achterbrug getest maar speling heeft een kreidler natuurlijk niet 8) . Verder volgde nog het wegen van de kreidler ,wat buiten op een groot weegplateau plaatsvind en waar je dan 17,50 euro per brommer voor moet betalen :evil: , op mijn vraag of ze wel allebei gewogen moesten worden zei de keurmeester : we moeten dat doen voor het afgeven van een kenteken daar mogen we niet mee schipperen. Al met al is het toch een echte, best grondige keuring, waarbij gewoon alles in orde moet zijn, dus ga nu niet met een brommer die met touwtjes aan elkaar zit naar de RDW want dat is vragen om problemen. Als je ervoor zorgt dat de orginele papieren, zoveel mogelijk documemtatie over jouw type brommer wat je van internet kan afhalen en uitprinten, erbij zitten dan moet het goedkomen. Wat ik ook nog wil zeggen is dat ze voor het meten van de topsnelheid nieuwe testbanken hebben van 7000 euro per stuk waarop je kreidler word vastgesnoerd en door de keurmeester de brommer word bediend . Bij de eerste meting was de kreidler echt vastgesnoerd, goed in de vering getrokken door de keurmeester, waardoor de top niet hoger kwam dan 35 km p/u, maar ik hoorde dat door de onstane weerstand de kreidler niet op top vermogen kwam, ik vond dit geen probleem want 35km is een mooie testwaarde in dit geval :wink: . Bij de andere kreidler werd hij ook goed strak vast gesnoerd op de testbank, dit is een 5bak en in zijn vijf trok de kreidler het niet meer, waarop de keurmeester die spanbanden loste en toen de meting uitvoerde en nu liep ie wel door in zijn vijf naar precies 40 km p/u ,dus het maakt een hoop uit hoe vast de brommer op de tetstbank wordt vast gezet. Het was al met al een interessante ochtend bij de RDW met ,wat toch het belangrijkste is, twee goedgekeurde Duitse mokicks van 1979 en 1980 ,dus kan ik zonder poblemen straks op mijn kreidlers toeren
:lol:
De gemaakte kosten zijn 1x keuringbromfiets-import binnen EU 107 euro
1x tarief tenaamstellingsbewijs 10.25 euro
1x weegkosten <3500 KG 17.50 euro
_____________

per brommer 134.75 euro

Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is hoe ik mijn bevindingen van vandaag heb op geschreven, en allemaal sucses bij jullie schouwingen en of importkeuringen in de toekomst.

Wat je ook mee moet nemen voor legitimatie is een geldig rijbewijs of een uittreksel van het bevolkings register wat niet ouder dan drie maanden mag zijn, alleen paspoort is niet voldoende.

Speedypro
Bijlagen
Dynostar testbank van 7000 euro, hagel nieuw
Dynostar testbank van 7000 euro, hagel nieuw
DSC_0462 (Small).JPG (57.76 KiB) 20362 keer bekeken
DSC_0455 (Small).JPG
DSC_0455 (Small).JPG (53.34 KiB) 20362 keer bekeken
DSC_0452 (Small).JPG
DSC_0452 (Small).JPG (53.08 KiB) 20362 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1377 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:07

nog wat foto's
Bijlagen
Controle papieren frame nummer en typeplaatje onder buddy
Controle papieren frame nummer en typeplaatje onder buddy
DSC_0471 (Small).JPG (56.38 KiB) 20359 keer bekeken
Zelf buiten op de weegplaat, in de regen, weg 17,50 euro
Zelf buiten op de weegplaat, in de regen, weg 17,50 euro
DSC_0470 (Small).JPG (60.12 KiB) 20359 keer bekeken
DSC_0468 (Small).JPG
DSC_0468 (Small).JPG (41.44 KiB) 20359 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1378 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:08

....
Bijlagen
Gas op de plank en toch maar 40 km p/u
Gas op de plank en toch maar 40 km p/u
DSC_0483 (Small).JPG (56.88 KiB) 20356 keer bekeken
DSC_0478 (Small).JPG
DSC_0478 (Small).JPG (61.44 KiB) 20356 keer bekeken
DSC_0474 (Small).JPG
DSC_0474 (Small).JPG (63.49 KiB) 20356 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1379 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:10

en de laatste
Bijlagen
Meeting van aantal decibels
Meeting van aantal decibels
DSC_0493 (Small).JPG (64.62 KiB) 20353 keer bekeken
DSC_0487 (Small).JPG
DSC_0487 (Small).JPG (37.31 KiB) 20353 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1380 Bericht door Johan » 24 okt 2005, 17:13

gefeliciteerd John.. en ook mooi van de foto's

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1381 Bericht door woah » 24 okt 2005, 17:21

hoelang ben je daar geweest? :roll:

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1382 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:31

Omdat het voor hun ook nog vrij nieuw is duurde de eerste keuring meer dan een uur, de tweede ging een stuk sneller, oefining baart kunst zullen we maar zeggen :wink: . Maar voor een importkeuring binnen EU staat 40 minuten normaal gesproken per keuring. Maar nogmaals er wordt echt goed gekeken naar je brommer dus zorg dat je de zaken op orde heb, dan doen ze echt niet moeilijk, orginele papieren is het belangrijkste maar ook was hij onder de indruk van de uitdraai van de specifieke type nummers zoals in mijn geval de k54/421 en de k54/540 die ik van www.kreidler-museum.de had gedownload, breng liever teveel dan te weinig dokumentatie mee, dit kan nooit kwaad!

Speedypro
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1383 Bericht door woah » 24 okt 2005, 17:46

is dit nouw laten schouwen voor kenteken of gwoon een echte keuring?

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1384 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 17:50

Dit was een importkeuring voor bromfietsen binnen de EU, die je moet laten doen bij buitenlandse bromfietsen zonder NL type goedkeuring van bouwjaar na 1974. Dus het was geen schouwing maar een echte keuring. Je krijgt bij goedkeuring wel gelijk je kenteken thuis op gestuurd, en hoeft dus niet meer naar het postkantoor, alleen nog een kentekenplaat laten maken en je bent klaar.

Speedypro

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1385 Bericht door Martijn Koert » 24 okt 2005, 18:00

nog uithebreider als ene motorfietskeuring zeg he. leuke fotos. vonden ze dat zomaar goed?

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1386 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 18:23

Ze hadden er geen problemen mee dat ik en mijn maat foto's maakte, had natuurlijk toestemming gevraagd.
Tijdens de test werd zelfs de wielbasis opgemeten en natuurlijk het nodige in de computer ingevoerd voor het kenteken, kost een klap geld maar dan heb je ook wel een officieel ingevoerde buitenlandse kreidler op een legale manier op kenteken gezet. Geen gezeur achteraf met het invorderen van illegaal verkregen kentekens dmv trucage bij een schouwing.

Speedypro
Bijlagen
DSC_0489 (Small).JPG
DSC_0489 (Small).JPG (36.6 KiB) 20280 keer bekeken
DSC_0475 (Small).JPG
DSC_0475 (Small).JPG (39.12 KiB) 20280 keer bekeken
DSC_0457 (Small).JPG
DSC_0457 (Small).JPG (55.65 KiB) 20280 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 24 okt 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

k

#1387 Bericht door Andy » 24 okt 2005, 18:27

Da's perfect John, moet de milka kreidler ook nog voor de keuring.

Diezelfde keurmeester heeft mijn RS vorig jaar ook gekeurd, aardige vent.

Andy,

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1388 Bericht door speedypro » 24 okt 2005, 18:30

Ja de milka moet ook nog maar daar moet het driebakvoetblokje nog van gereviceerd worden dus Andy , als je tijd en zin heb hoor ik het van je.

Speedypro

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#1389 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 okt 2005, 18:31

Gefeliciteerd Speedypro. Jij doet het tenminste volgens de regels. En met een perfekte Kreidler en papieren is het een wassen neus.

Enzo

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1390 Bericht door Bolle Aad » 24 okt 2005, 19:23

Martijn Koert schreef:****** wat een geld. beter keur je hem dan sla motorfiets.
het schiet ook volgens mij helemaal zijn doel voorbij als ik het een en ander lees ,
De regelgeving was bedoeld om diefstal te vòòrkomen voor in de toekomst , BRAVO dus .
Maar dankzij de heksenjacht op het NL tekentje op het frame
(lees ook oa, :idea: belasting :wink: en werkgelegenheid voor het RDW ,is dit ontaard in een waazige potje van willekeur .Waarbij de eigenaar dan ook maar is het gelijk moet aantonen dat de bromfiets in Nederland heeft gereden, waardoor nota bene Nederlands fabrikaat Berinie,s afgekeurt worden .

Brommerland wordt ONDERGESNEEUWT in de regeltjes

En wat gaat komen is nog maar de Hamvraag ,maar men is dalijk toch misschien ook wel al te graag bereid om belasting te gaan heffen
En wat denkt u , Gaan dalijk ook daadwerkelijk de brommer verzekeringen omlaag
:?: -is daar dan ook toezicht op :!:
Al jaren is bekend dat de politie oudere gegevens (2 jaar )van gestolen brommers verwijderd uit het bestand dus dit leid toch ook niet tot aanhoudingen in eventueele samenwerking met de politie ,
Wat dat aangaat is het ook een DOOFPOT affaire

Gelukkig heb ik dan "per ongeluk" twee Nl brommers maar dat had ook anders kunnen zijn .,want er zijn vrachtwagens vol vanuit het buitenland gekomen

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#1391 Bericht door Dimage » 24 okt 2005, 21:27

Het kentekenen heeft zijn voor- en nadelen voor de oldtimer-bromfiets-liefhebber.

Het goedkoper worden van de verzekering is er 1 van (nieuwe premie voor mijn eitje is 17 euro per jaar).

Een ander groot voordeel is dat die vrachtwagens vol met buitenlandse brommers die altijd hier illegaal hebben gereden, nu uiteindelijk uit de illegaliteit kunnen verdwijnen.
Je kan immers eindelijk d.m.v. een schouwing of keuring je Buitenlandse bromfiets legaal op de Nederlandse weg krijgen.

Bekijk het ook eens van een andere kant, hadden hier geen Buitenlandse bromfietsen rondgereden dan hadden er automatisch alleen maar Nederlandse bromfietsen rondgereden en had het waarschijnlijk heel wat makkelijker geweest/gegaan...

En dat misverstand is eerder aan de orde geweest; een bromfiets hoeft niet in Nederland gereden te hebben dus dat hoeft ook niet aangetoond te worden. Het enige wat verlangt wordt is dat het van origine een bromfiets is.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1392 Bericht door Robert1 » 24 okt 2005, 23:16

mooi dat de kreidlers goedgekeurd zijn.
als ik die foto's zo zie is het gewoon precies hetzelfde als bij die van mij, ze controleerden ook precies dezelfde dingen.

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1393 Bericht door Bolle Aad » 24 okt 2005, 23:44

Ik denk dat je mede kreidler-vrienden welke een duitse mokick ei oid
minder blij zijn ,die moeten een vrije dag nemen ,dan ernaar toe op de aanhanger en ook even
135,00, E lappen ,daar mag ook wel eens stilgestaan bij worden

Er zijn duizenden die nog NIET EENS WISTEN dat ze een "duitser" of Zwitser gekocht hebben .
Feit is die "buitenlanders " zijn er gewoon
(jij moest toch ook een Zwiterse RS ombouwen op een Bromfietsframe )

:arrow: Een Generaal Pardon had hier op z,n plaats geweest , nietwaar

Sommige roepen dan wel hard van de daken , JA Orgineel dit , Orgineel dat , en volgens de WET BLa BLA ,
maar daar is "Jan met de Pet " die onwetend was ,Niet mee geholpen vind ik ,want zij zijn de dupe geworden en duss waarschijnlijk ook veel schooljongens die dat kreidlertje nodig hebben voor naar school te rijden

Niet iedereen kan zich een John Bos kreidler veroorloven , en de stap Tweedehands van een Handelaar was gauw gemaakt
(welke maar liever zweeg over het ontbreken van het NL Keur)
ik bekijk het dus ZEKER van meer :roll: kanten maar dit is ECHT teveel gedoe geworden
met ook de nieuwe regel > GEkentekend en Niet rijden >>
HOPPA de kassa rinkelt weer >>> Schorsen dus =à $$,ooE,
en dan denk ik :roll: aan verzamelaars van oude tweewielbroms

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#1394 Bericht door brolli21 » 24 okt 2005, 23:47

ja,inderdaad,ik heb mijn kreidler elke dag nodig,en et is toch echt een duitse mokick,dus keuren.
Maja,pech gehad dan maar,voortaan gewoon opletten OF weten dat je moet keuren.

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#1395 Bericht door Dimage » 25 okt 2005, 00:05

Aad, ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de regels omtrent de kentekening, want een Duits eitje kan je gewoon schouwen, daar hoef je helemaal niet te keuren :wink:

Dat geldt alleen voor bromfietsen zonder typegoedkeur vanaf 1974.

Uiteraard komt er ook een hoop rompslomp bij kijken als je moet keuren dat ben ik helemaal met je eens en vooral voor de mensen die een Buitenlandse Kreidler ter goeder trouw hebben gekocht zonder dat zij überhaupt wisten dat het helemaal niet toegestaan was op een bromfiets zonder typegoedkeur rond te rijden is het buitengewoon rot.

Aan de andere kant is het zoals ik al eerder zei, een uitkomst dat waar je voorheen nog illegaal op de weg reed met een Buitenlandse bromfiets nu de optie wordt geboden je bromfiets legaal op de Nederlandse weg te krijgen.

Ik weet me nog goed discussies op het forum te herinneren van mensen die graag hun Buitenlandse Kreidler legaal op de weg wilde krijgen maar dat die optie gewoonweg onbetaalbaar was (vele duizenden guldens). In vergelijking met dat gegeven uit het verleden is die 135 euro heel betaalbaar.
Dit is bijvoorbeeld nog zo'n oude topic: viewtopic.php?t=2262&start=0

Wij zitten nog in de mats met onze Kreidlers, er zijn mensen met echte Nederlandse bromfietsen van een ander merk die in een veel moeilijker parket zitten en daar moet zeker wat aan gedaan worden :!:

bromvliegers
Berichten: 246
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:19
Locatie: Veghel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1396 Bericht door bromvliegers » 25 okt 2005, 15:10

Dimage schreef:
Wij zitten nog in de mats met onze Kreidlers, er zijn mensen met echte Nederlandse bromfietsen van een ander merk die in een veel moeilijker parket zitten en daar moet zeker wat aan gedaan worden :!:
me eens! berini's en batavussen die worden afgewezen......of verzoek tot meer informatie...waar gaat het toch over.....zie voor enkele verhalen deze site:

www.hetisgeenplaatje.nl

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

k

#1397 Bericht door Andy » 25 okt 2005, 15:24

Het is allemaal even schandalig, termijn van 1 jaar is veel te kort vooral voor de oldtimers brommers. en te duur als je weet dat het bv in frankrijk niks kost.
Van de oldtimers daar moeten ze vanaf blijven, dat zie ik meer als een hobby dan als van een vervoersmiddel.
Denk aan verzamelaars en handelaren die voeren hun prijzen ook weer door aan de kopers.

Andy,

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1398 Bericht door Robert1 » 25 okt 2005, 15:27

Helemaal mee eens Andy, maar zeg dat maar eens tegen Peijs, ze lacht je uit.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#1399 Bericht door Andre » 25 okt 2005, 20:46

Op de rollerbank waarom gaan ze er niet op zitten?
Dit moet toch belast?

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1400 Bericht door Haakie » 25 okt 2005, 21:15

Officiëel wel ja. Maar onbelast trekken ze meer vermogen en dus is het sneller kassa, vandaar...

Gesloten