Kenteken met/zonder papieren.

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kenteken met/zonder papieren.

#1 Bericht door Gien » 26 mar 2016, 20:02

3 Kreidler Buffelframes (1968-1972) wil ik gaan opbouwen.

Nou, ik er al een hoop over gelezen, ook hier op het forum: maar ik ben er nog niet uit..... :mrgreen:

Ik heb een Kreidlerframe met Duitse papieren. Dus bij RDW keuring geen probleem. Toch?

Ik heb een NL Kreidlerframe, zonder papieren: kan de RWD checken op diefstal, dus ook geen probleem, toch?

Ik heb een buitenlands Kreidlerframe, geen papieren: wél een probleem: RDW kan niet checken op diefstal, toch?

Hoor het graag.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 mar 2016, 20:05

Allemaal geen probleem.
Ik zou ze registeren bij www.kreidlerdatabase.nl
Krijg je gratis pdf waar alle gegevens van jou kreidlers op staan en ze gebruiken bij keuring

Enzo

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#3 Bericht door midde » 26 mar 2016, 21:27

Mijn vader heeft onlangs een kreidler laten keuren. Het frame was Zwitsers en zonder papieren en de keuring was geen probleem.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#4 Bericht door Caspar » 27 mar 2016, 11:43

Zolang de nummers duidelijk leesbaar zijn , én niet gestolen , dan hoeft het allemaal geen probleem te zijn.
Welwillendheid van de RDW medewerker help een beetje , maar vooral de Kreidlerdatabase uitdraai is een pre !
Registreren en uitdraaien dus

Gebruikersavatar
josku
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#5 Bericht door josku » 27 mar 2016, 12:02

Heb zwitser staan, oude TM 5 bak dus een lichte motorfiets.

Nu heb ik via Rudolf Scheidt in Duitsland een Betriebserlaubnis (zweitschrift) geregeld voor deze Zwitser.

Maar wat nu bij keuring als ik deze wil laten keuren als bromfiets met een directe vierbak hollands, dan wijk ik af van de gegevens van Maloud waar hij als TM staat geregistreerd.

Is het handig om hem eerst als motorfiets te laten keuren i.v.m de bestaande geregistreerde gegevens of maakt dat niets uit.

gr jos

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#6 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 mar 2016, 13:02

Als de brommer niet harder rijdt als 56 km/u kan deze TM gewoon als brommer worden geregistreerd bij de RDW en zal er een brommer kenteken op af worden gegeven.

56 km/u is wettelijk echter wel op de rand van de krant, met 50 km/u zit je wat ontspannener bij de RDW.

Mijn super 4 was ook een motorfiets op de papieren die ik bij mij had. geen probleem gewoon een brommer kenteken.

Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#7 Bericht door Gien » 27 mar 2016, 23:26

Dank voor de reakties...

Ik begrijp dat het dus redelijk simpel is om een buitenlandse Kreidler zonder papieren op kenteken te krijgen.

Van een NL Kreidler is wel na te gaan of ie gestolen is.
Hoe controleert de RDW dan of een buitenlandse Kreidler zonder papieren niet gestolen is?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#8 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 mar 2016, 07:51

Gien,

De RDW onderzoekt niks.
Men kijkt alleen of het ingeslagen vin nummer reeds voorkomt in hun bestand.
Heeft de brommer geen ingeslagen vin nummer zo als bijvoorbeeld bij het merk Sparta vaak het geval was trilt de RDW er een nieuw nummer in.

Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#9 Bericht door Gien » 28 mar 2016, 10:36

Ja, sommige Sparta's hebben een nummer alleen op een geklonken plaatje. Of niet: ik heb een "verpleegster" Sparta gehad, en me ongelukkig gezocht naar een framenummer. :mrgreen:

Maar in theorie kan ik dus met een "fout frame" een NL kenteken aanvragen.
Voor alle duidelijkheid: dat is niet mijn bedoeling ( ik heb een hekel aan jatterij). [-X

Ik dacht dat vroeger dat juist het probleem was om aangetoond te krijgen dat een frame/brommer "eerlijk" is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 mar 2016, 11:22

Gien schreef:Ja, sommige Sparta's hebben een nummer alleen op een geklonken plaatje. Of niet: ik heb een "verpleegster" Sparta gehad, en me ongelukkig gezocht naar een framenummer. :mrgreen:

Maar in theorie kan ik dus met een "fout frame" een NL kenteken aanvragen.
Voor alle duidelijkheid: dat is niet mijn bedoeling ( ik heb een hekel aan jatterij). [-X

Ik dacht dat vroeger dat juist het probleem was om aangetoond te krijgen dat een frame/brommer "eerlijk" is.
Ik kan het sterker vertellen Nico Ha kwam met zijn Tomos die hij nog had van vroeger en bij de fietsenmaker op dorp gekocht bij de RDW voor kenteken. Meneer dit framenummer staat al in onze database. U krijgt nu een lelijk ingeragt framenummer als u nog een kenteken wil.


Louis heeft al een lijst van 20.000 framenummers. Dus daar kan je al wat mee uitsluiten.
http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-00.htm

Enzo

Nicovs
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2019, 09:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#11 Bericht door Nicovs » 25 mei 2019, 15:33

Hallo, Ik ben sinds kort in bezit van mijn 3 e kreidler en wel een k54/53 uit 1969.
Nu is het frame van een RS (vorige eigenaar had hem toender tijd (1970) bij safe motors rotterdam gekocht en hadden ze er een 3 voet blok ondergedaan, achterspatbord wit gemaakt, geel plaatje er op gezet en zo was het een brommer, op gereden tot 1974 en toen gestald met de bedoeling ooit weer te gaan rijden, helaas nooit van gekomen en zo ben ik de eigenaar geworden.
Helaas zit er nog geen (bromfiets) kenteken op maar wil dit wel, hij is inmiddels klaar om te keuren (op remlicht na) bij de rdw, maar mijn vraag is? KAN EEN RS FRAME (nr. 50526..) (zonder nl goedkeur sticker of ingeslagen nr.) GEWOON EEN GELDIG BROMFIETSKENTEKEN KRIJGEN????
Heb ook een handgeschreven koopovereenkomst als bewijs van herkomst.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 mei 2019, 16:25

Nicovs schreef: 25 mei 2019, 15:33 Hallo, Ik ben sinds kort in bezit van mijn 3 e kreidler en wel een k54/53 uit 1969.
Nu is het frame van een RS (vorige eigenaar had hem toender tijd (1970) bij safe motors rotterdam gekocht en hadden ze er een 3 voet blok ondergedaan, achterspatbord wit gemaakt, geel plaatje er op gezet en zo was het een brommer, op gereden tot 1974 en toen gestald met de bedoeling ooit weer te gaan rijden, helaas nooit van gekomen en zo ben ik de eigenaar geworden.
Helaas zit er nog geen (bromfiets) kenteken op maar wil dit wel, hij is inmiddels klaar om te keuren (op remlicht na) bij de rdw, maar mijn vraag is? KAN EEN RS FRAME (nr. 50526..) (zonder nl goedkeur sticker of ingeslagen nr.) GEWOON EEN GELDIG BROMFIETSKENTEKEN KRIJGEN????
Heb ook een handgeschreven koopovereenkomst als bewijs van herkomst.
Ja

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#13 Bericht door vrouwenverwarmer » 25 mei 2019, 21:20

Zonde, als je het als motor laat keuren dan krijg je weer het originele oud kenteken terug.

Nicovs
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2019, 09:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kenteken met/zonder papieren.

#14 Bericht door Nicovs » 25 mei 2019, 21:24

Oke, maar dan moet ik een org. rs blok incl. alles er onder gaan doen, ga dat maar eens kopen, ik dacht eerst een frame kopen met (brom) kenteken en dat dit frame verkopen, had dit ook op mp gezet maar de hoogste bieder was 50 euries,

Plaats reactie