G en W Kreidler
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: G en W Kreidler
Ik wilde de vraag ook eens op het Forum droppen. Ik heb de vraag onlangs ook aan de RDW gesteld, die duidelijk met mijn vraag zaten. Ik heb hen gewezen op het feit dat John Bos met RDW aan tafel hebben gezeten hoe John zijn oude voorraad het beste kon slijten, daar rolde toen uit een K nummer K0073. De instemming van RDW speelde daar een belangrijkre rol in. Dat verwijst duidelijk naar een oudere periode dan 2004. Maar hun stelregel bijft voorlopig onverkort : ""het moment op de weg blijft bepalend. Ook al ligt het feitelijke bouwjaar veel verder in de tijd terug.
Over een max. jaren, die aan de oude voorraad vooraf gaat t.o.v. 2004, kent geen uitzonderingen. Ze zijn ook niet van plan die regel te herzien, ook niet als je met de oude voorraad gedachte daar aanspraak op denkt te maken.
Jan Moser
Over een max. jaren, die aan de oude voorraad vooraf gaat t.o.v. 2004, kent geen uitzonderingen. Ze zijn ook niet van plan die regel te herzien, ook niet als je met de oude voorraad gedachte daar aanspraak op denkt te maken.
Jan Moser
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Dat was precies ook mijn gedachte. Enige om er onderuit te komen is alles overbouwen op oud frame. Dat wil je niet.janmoser schreef: ↑29 dec 2020, 12:00 Ik wilde de vraag ook eens op het Forum droppen. Ik heb de vraag onlangs ook aan de RDW gesteld, die duidelijk met mijn vraag zaten. Ik heb hen gewezen op het feit dat John Bos met RDW aan tafel hebben gezeten hoe John zijn oude voorraad het beste kon slijten, daar rolde toen uit een K nummer K0073. De instemming van RDW speelde daar een belangrijkre rol in. Dat verwijst duidelijk naar een oudere periode dan 2004. Maar hun stelregel bijft voorlopig onverkort : ""het moment op de weg blijft bepalend. Ook al ligt het feitelijke bouwjaar veel verder in de tijd terug.
Over een max. jaren, die aan de oude voorraad vooraf gaat t.o.v. 2004, kent geen uitzonderingen. Ze zijn ook niet van plan die regel te herzien, ook niet als je met de oude voorraad gedachte daar aanspraak op denkt te maken.
Jan Moser
Enzo
- WesRmc-s
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jan 2020, 14:24
- Locatie: Waldolala
- Gegeven waarderingen: 36 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: G en W Kreidler
Jammer zit met hetzelfde probleem met mijn G&W Kreidler1995 Rmc-s, geen oldtimer dus. Schuift dit nog wel op in de toekomst? Ik begreep dat ze nu bouwjaar 1990 hanteren als laatste datum voor een oldtimer.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: G en W Kreidler
Dus geen ontheffing om te rijden in milieuzone, geen oldtimerverzekering, geen erkenning dat je op mobiel cultureel historisch erfgoed rijdt....janmoser schreef: ↑29 dec 2020, 12:00 Ik wilde de vraag ook eens op het Forum droppen. Ik heb de vraag onlangs ook aan de RDW gesteld, die duidelijk met mijn vraag zaten. Ik heb hen gewezen op het feit dat John Bos met RDW aan tafel hebben gezeten hoe John zijn oude voorraad het beste kon slijten, daar rolde toen uit een K nummer K0073. De instemming van RDW speelde daar een belangrijkre rol in. Dat verwijst duidelijk naar een oudere periode dan 2004. Maar hun stelregel bijft voorlopig onverkort : ""het moment op de weg blijft bepalend. Ook al ligt het feitelijke bouwjaar veel verder in de tijd terug.
Over een max. jaren, die aan de oude voorraad vooraf gaat t.o.v. 2004, kent geen uitzonderingen. Ze zijn ook niet van plan die regel te herzien, ook niet als je met de oude voorraad gedachte daar aanspraak op denkt te maken.
Jan Moser
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Dat wist ik toen ik hem kocht ook.Maarten schreef: ↑29 dec 2020, 15:21Dus geen ontheffing om te rijden in milieuzone, geen oldtimerverzekering, geen erkenning dat je op mobiel cultureel historisch erfgoed rijdt....janmoser schreef: ↑29 dec 2020, 12:00 Ik wilde de vraag ook eens op het Forum droppen. Ik heb de vraag onlangs ook aan de RDW gesteld, die duidelijk met mijn vraag zaten. Ik heb hen gewezen op het feit dat John Bos met RDW aan tafel hebben gezeten hoe John zijn oude voorraad het beste kon slijten, daar rolde toen uit een K nummer K0073. De instemming van RDW speelde daar een belangrijkre rol in. Dat verwijst duidelijk naar een oudere periode dan 2004. Maar hun stelregel bijft voorlopig onverkort : ""het moment op de weg blijft bepalend. Ook al ligt het feitelijke bouwjaar veel verder in de tijd terug.
Over een max. jaren, die aan de oude voorraad vooraf gaat t.o.v. 2004, kent geen uitzonderingen. Ze zijn ook niet van plan die regel te herzien, ook niet als je met de oude voorraad gedachte daar aanspraak op denkt te maken.
Jan Moser
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: G en W Kreidler
Je kunt niet alles in het leven vooraf weten toch?
Van die milieuzone bijvoorbeeld....
Sowieso moeten we er maar van genieten zolang het nog mag en kan!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Wat oldtimer en verzekering wel.
Ik rij wel om Den-Haag heen. Zo ie zo kom ik daar bijna nooit.
Enzo
Ik rij wel om Den-Haag heen. Zo ie zo kom ik daar bijna nooit.
Enzo
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: G en W Kreidler
Ik heb met VETERA verzekeringen uitgebreid gesproken over de verschillen zoals de RDW die ziet, dus gewoon bouwjaar 2004, en de feitelijke leeftijd, gegeven de samenstelling van de Kreidler (volgens de foto's), toen ik mijn Kreidler wilde verzekeren. Zij kennen het uitgangspunt van RDW: "" Ingangsdatum is het moment van op de weg komen"". Vetera komt bij regelmaat vragen over Kreidlers tegen zoals in mijn geval met nr. K0073.
Zij zijn het niet met het uitgangspunt van de RDW eens. Mede ingegeven het feit het hier gaat om een K-nummering gaat, dat bedoeld was om restvoorraden verkoopbaar te krijgen in het belang van John Bos. VETERA vindt het onredelijk om dan bij nieuwe verkoop, de overeen gekomen model code van K-0073 los te laten en het RDW uitgangspunt te hanteren. Dat past niet bij de intensie zoals die in het verleden tussen John Bos en de RDW is afgesproken.
Zij hebben dan ook voorgesteld; mijn Kreidler als Old Timer te verzekeren, Zij beschikken nu over een aantal foto's van de Kreidler RMCS-5S. Zij stellen voor als verzekerings voorwaarden: dat mijn Kreidler gelijk is aan, en gangbaar aan het model van bouwjaar 1980, en als zodanig verzekerd is voor €5000.= De premie per jaar voor WA + diefstal en opzittende verzekering is op dit moment € 106.=. Verder een ART slot van klasse 5
Normaal gesproken maak ik mij geen zorgen over de exacte leeftijd van de Kreidler, maar als er een koppeling gemaakt gaat worden tussen bouwjaar leeftijd volgens RDW, en de old timer status en daarmee ook een koppeling komt, of je wel of niet in een milieuzone mag rijden, wordt het een ander verhaal. Op dit moment rijden er in Nederland 153 geregistreerde Kreidlers rond, met als frame kenmerk K-0073
Vriendelijke groeten Jan Moser
Zij zijn het niet met het uitgangspunt van de RDW eens. Mede ingegeven het feit het hier gaat om een K-nummering gaat, dat bedoeld was om restvoorraden verkoopbaar te krijgen in het belang van John Bos. VETERA vindt het onredelijk om dan bij nieuwe verkoop, de overeen gekomen model code van K-0073 los te laten en het RDW uitgangspunt te hanteren. Dat past niet bij de intensie zoals die in het verleden tussen John Bos en de RDW is afgesproken.
Zij hebben dan ook voorgesteld; mijn Kreidler als Old Timer te verzekeren, Zij beschikken nu over een aantal foto's van de Kreidler RMCS-5S. Zij stellen voor als verzekerings voorwaarden: dat mijn Kreidler gelijk is aan, en gangbaar aan het model van bouwjaar 1980, en als zodanig verzekerd is voor €5000.= De premie per jaar voor WA + diefstal en opzittende verzekering is op dit moment € 106.=. Verder een ART slot van klasse 5
Normaal gesproken maak ik mij geen zorgen over de exacte leeftijd van de Kreidler, maar als er een koppeling gemaakt gaat worden tussen bouwjaar leeftijd volgens RDW, en de old timer status en daarmee ook een koppeling komt, of je wel of niet in een milieuzone mag rijden, wordt het een ander verhaal. Op dit moment rijden er in Nederland 153 geregistreerde Kreidlers rond, met als frame kenmerk K-0073
Vriendelijke groeten Jan Moser
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Gek Jan. Ik betaal al lange tijd 47,42 bij Vetera voor de John Bos.
Nu naar de Vrieling groep vanwege de leeftijd kon Vetera er niks meer mee. Die verzinnen dus ook maar wat.
Enzo
Nu naar de Vrieling groep vanwege de leeftijd kon Vetera er niks meer mee. Die verzinnen dus ook maar wat.
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: G en W Kreidler
Is dat ook inclusief diefstal Tjerry?Enzo-tvdzijden schreef: ↑29 dec 2020, 17:30 Gek Jan. Ik betaal al lange tijd 47,42 bij Vetera voor de John Bos.
Nu naar de Vrieling groep vanwege de leeftijd kon Vetera er niks meer mee. Die verzinnen dus ook maar wat.
Enzo
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: G en W Kreidler
Alleen al het verzekeringsgedeelte diefstal bij VETERA is al € 50.= per jaar, Tel daar de € 47,42 van Tjerry bij op, dan zijn de verschillen nog heel klein. De hoogte van het verzekerde bedrag van € 5000.= telt natuurlijk ook mee. Ik moet er niet aan denken dat mijn Kreidler wordt gestolen. Met kabelslot en grondanker staat hij vast in de schuur. De schuur is vervolgens voorzien van veiligheidsglas dat moeilijk is in te slaan. Ik ben nu eenmaal erg verknocht aan mijn Kreidler RMCS. en dat is alleen maar toegenomen sinds 2004.
Jan Moser
Jan Moser
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Nee, WA en opzittende. Ging mij er ook om dat ze de klanten er uit gegooid hebben ipv alternatief bieden waar ze nu pas mee komen.Maarten schreef: ↑29 dec 2020, 17:41Is dat ook inclusief diefstal Tjerry?Enzo-tvdzijden schreef: ↑29 dec 2020, 17:30 Gek Jan. Ik betaal al lange tijd 47,42 bij Vetera voor de John Bos.
Nu naar de Vrieling groep vanwege de leeftijd kon Vetera er niks meer mee. Die verzinnen dus ook maar wat.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: G en W Kreidler
Dat vind ik een kwalijke behandeling van de verzekering, geeft geen vertrouwen voor de toekomst Tjerry.
Ik hoop voor je dat de Vrieling groep beter bevalt.
Jan Moser
Ik hoop voor je dat de Vrieling groep beter bevalt.
Jan Moser
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Voor mijn motoren wel in een verzamelpolis bij Vetera. Je snapt dat ik daar voor mijn John Bos RMC-S5 ook wilde blijven
Enzo
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: G en W Kreidler
Nee hoor. Brommeren is apart. En veel te leuk.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Caspar (30 dec 2020, 10:40)
- Waardering: 9.09%