Poll bromfietskenteken (11-2005) - Vertel uw ervaring!

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken

Aanvragen en verkrijgen van het nieuwe bromfietskenteken (poll 11-2005) :

Peiling eindigde op 13 dec 2005, 09:58

Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten en ik heb geen problemen ondervonden, aanvragen en verkrijgen ging voorspoedig.
38
26%
Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten. Ik heb er wel lang op moeten wachten en het heeft wat moeite gekost, maar het is gelukt.
8
6%
De aanvraagprocedure is doorlopen, het kentekenbewijs heb ik ontvangen, de plaat moet ik nog laten maken of heb ik al laten maken maar hij zit er nog niet op.
11
8%
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 3 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 6 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Deze info heb ik opgestuurd en nu wacht ik het af.
5
3%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Ik ben bezig met deze info te verzamelen en op te sturen mbv de faq op deze site.
1
1%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Dit moet ik nog gaan doen of ik weet niet goed wat ik nu moet gaan doen.
0
Geen stemmen
Het lukt niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler eigenlijk een motorfiets (of een KKR KleinKraftRad) is.
3
2%
Het lukt me niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler een buitenlandse Kreidler van het type bromfiets is met een bouwjaar vanaf 1974 zonder papieren.
5
3%
Volgens mij is de enige oplossing om mijn Kreidler opnieuw op te bouwen op een Nederlands bromfietsframe.
5
3%
Ik ben nog niet begonnen met het aanvragen van een bromkenteken, ik heb nog een jaar de tijd.
45
31%
Ik ben helemaal niet van plan dat bromfietskenteken aan te vragen.
8
6%
Ik heb een Kreidler motorfiets of een wegracer, dus voor mij geen bromkenteken!
5
3%
Bromfietskenteken? Ik weet van niets, gaat er iets veranderen of zo?
1
1%
Anders, namelijk....
9
6%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Bericht
Auteur
bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#101 Bericht door bas mostert » 18 apr 2007, 18:05

................................SCHOP!!!!!!!!!

ik wou ff mijn ervaring vertellen, dacht dat het niet nodig was een nieuw topic te starten. Zo als sommige is opgemerkt heb ik mijn kenteken verloren tijdens de bloembollenrit. Ik volgende dag naar policie bureau, daar moest ik niet wezen. Ik moest naar het postkantoor. Daar een nieuwe aangevraagd. anderhalfe week gewacht heb nu een nieuw kenteken bewijs (30 euro). Heb een nieuwe plaatje besteld(15 euro). Ben bij elkaar dus anderhalfe week verder en 45 euro armer. Ik krijg dus een eentje op me plaat.

mvg Bas

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#102 Bericht door Sander. » 18 apr 2007, 18:13

Kan ook erger, een vriend van mij die jawel een scooter heeft wacht al 4,5 maand erop! Na een aantal major cock-ups van de RDW :wink:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#103 Bericht door Andry » 18 apr 2007, 19:04

Plaat goed vast zetten Bas :wink:

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#104 Bericht door bas mostert » 18 apr 2007, 20:41

Andry schreef:Plaat goed vast zetten Bas :wink:

nee het was een verroest houdertje.

VincentF
Berichten: 515
Lid geworden op: 03 sep 2005, 19:59
Locatie: Huizen!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#105 Bericht door VincentF » 18 apr 2007, 20:44

Vast zon chromen geval of niet, was bij ook al verloren maar ik hoorde m vallen.

Vincent

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#106 Bericht door Maarten » 18 apr 2007, 20:51

Net als dat je puristen hebt die een officiele blauwe kentekenplaat willen hebben, zijn er ook genoeg mensen die het jammer vinden als er zo'n 1-tje in hun kenteken prijkt.
Niet zo goed voor de waarde van je brommer, vrees ik. Althans, ik zie het liever niet, maar je kunt er ook niets aan doen als je je plaat verliest of als die gestolen wordt van je auto of brommer.

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#107 Bericht door Jannes » 18 apr 2007, 20:52

Daarom moet je je kenteken plaat ook borgen. Kan ie dr ook niet afvallen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#108 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 apr 2007, 20:55

Ik had een shit plastick houder (met www.Kreidler.nl strip) op metalen RS beugel. Ook verloren. :oops:
Daarna aangifte gedaan bij de politie. Na 1,5 week kreeg ik een telefoontje van de politie (toch schrikken) dat mijn plaat was gevonden. :thumbleft
Afgehaalt op de RS meteen die gasten verlekkerd kijken naar mijn motorfietsje.
Ik stond op het punt ook een "eentje" te gaan scoren. Gelukkig niet nodig. Voor 15 euro weer een nieuwe plaat.

Enzo

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#109 Bericht door bas mostert » 18 apr 2007, 21:27

tvdzijden schreef:Ik had een shit plastick houder (met www.Kreidler.nl strip) op metalen RS beugel. Ook verloren. :oops:
Daarna aangifte gedaan bij de politie. Na 1,5 week kreeg ik een telefoontje van de politie (toch schrikken) dat mijn plaat was gevonden. :thumbleft
Afgehaalt op de RS meteen die gasten verlekkerd kijken naar mijn motorfietsje.
Ik stond op het punt ook een "eentje" te gaan scoren. Gelukkig niet nodig. Voor 15 euro weer een nieuwe plaat.

Enzo

haha ja, ik dacht dat ik ook aangifte moest doen kom ik daar, eerst vragen of die gevonden was, dat helaas niet. Zegt die mevrouw tegen een andere vrouw(ja jullie denken al twee vrouwen kan nooit goed gaan) zeg weet jij dat of we dat nog moeten doen van de kentekens, zegt die andere nou weet nie hoor maar ik heb GEHOORT dat je gewoon een nieuwe kan aanvragen bij het postkantoor.

Die mensen weten niet eens de gang van zaken. :?

@Jannes: Met kenteken was met popnagels vast gezet, het gaat hier om de beugel.
@maarten: je hebt PB

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#110 Bericht door Dimage » 18 apr 2007, 21:58

tvdzijden schreef:Ik stond op het punt ook een "eentje" te gaan scoren.

Enzo
De kentekenplaten waar je een 1-tje op kreeg met behoud van je originele kentekenpapieren is verleden tijd, tegenwoordig moet je een geheel nieuw kentekenbewijs aanvragen. :?

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#111 Bericht door hermanp » 18 apr 2007, 22:18

Sinds wanneer is dat veranderd? Eind januari werkte het met de auto nog wel zo.

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#112 Bericht door Coinoperator » 31 mei 2007, 00:21

Laat ik daar nou ff lekker geen last van hebben...
Oud blauw hoeft geen ééntje.

Plaats reactie