Poll bromfietskenteken (11-2005) - Vertel uw ervaring!

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken

Aanvragen en verkrijgen van het nieuwe bromfietskenteken (poll 11-2005) :

Peiling eindigde op 13 dec 2005, 09:58

Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten en ik heb geen problemen ondervonden, aanvragen en verkrijgen ging voorspoedig.
38
26%
Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten. Ik heb er wel lang op moeten wachten en het heeft wat moeite gekost, maar het is gelukt.
8
6%
De aanvraagprocedure is doorlopen, het kentekenbewijs heb ik ontvangen, de plaat moet ik nog laten maken of heb ik al laten maken maar hij zit er nog niet op.
11
8%
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 3 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 6 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Deze info heb ik opgestuurd en nu wacht ik het af.
5
3%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Ik ben bezig met deze info te verzamelen en op te sturen mbv de faq op deze site.
1
1%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Dit moet ik nog gaan doen of ik weet niet goed wat ik nu moet gaan doen.
0
Geen stemmen
Het lukt niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler eigenlijk een motorfiets (of een KKR KleinKraftRad) is.
3
2%
Het lukt me niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler een buitenlandse Kreidler van het type bromfiets is met een bouwjaar vanaf 1974 zonder papieren.
5
3%
Volgens mij is de enige oplossing om mijn Kreidler opnieuw op te bouwen op een Nederlands bromfietsframe.
5
3%
Ik ben nog niet begonnen met het aanvragen van een bromkenteken, ik heb nog een jaar de tijd.
45
31%
Ik ben helemaal niet van plan dat bromfietskenteken aan te vragen.
8
6%
Ik heb een Kreidler motorfiets of een wegracer, dus voor mij geen bromkenteken!
5
3%
Bromfietskenteken? Ik weet van niets, gaat er iets veranderen of zo?
1
1%
Anders, namelijk....
9
6%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#26 Bericht door Dimage » 14 nov 2005, 18:29

Ringodog schreef:Kun je ook alleen een frame laten keuren voor een brommer kenteken.
Nee, staat ook op de site van het rdw (en een paar keer op het forum...).

Vaag trouwens van die ABE's, want bij www.kreidler-museum.de staat bij Fahrzeugart bij elk type wel het onderscheid tussen mokick, moped en KKR.

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#27 Bericht door Flacko » 14 nov 2005, 18:52

Ik heb even op mijn ABE's gekeken.
Op de ABE van mijn '60er staat Fahrräder mit Hilfsmotor en op de ABE van de Mokick staat ook Kleinkraftrad.

Inderdaad een beetje vreemd ?

Gebruikersavatar
liebrecht
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jan 2003, 15:56
Locatie: Bunnik
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door liebrecht » 14 nov 2005, 20:21

Bij mij ging alles goed totdat de verzekering er niks meer van snapte
(Orion Direct). :evil: En ze hebben bij het schouwen niet mijn moterbloknummer opgeschreven, maar het cilinder-nummer. :roll:

Gebruikersavatar
Ben.
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 jan 2005, 18:32
Locatie: Belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#29 Bericht door Ben. » 14 nov 2005, 20:29

Bij ons belgen is het makkeleker hoor.. verzekeren en rijbewijs halen en rijden!

Gebruikersavatar
Jan Mijnheer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 nov 2003, 19:58
Locatie: Nieuwleusen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door Jan Mijnheer » 14 nov 2005, 20:38

Ik ga vanavond een NL-frame stralen. Wat dus de nieuwe basis wordt voor mijn Duitse RMC-s die een opknapbeurt krijgt.

Ik heb dus optie gestemt voor opbouwen NL-frame.


Gr. Jan

rinus blonk
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2002, 14:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door rinus blonk » 14 nov 2005, 20:44

nee dat gaat niet.het moet een compleete bromfiets zijn
als het goed is hoef de motor het niet tedoen????
ze gaan er geen proefrit mee maken.ze kijken naar
het frame Nr en motorNr bj en type goed keuring.

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#32 Bericht door woah » 14 nov 2005, 21:13

die plaat rammelde mij er wel af btw....
uit dat pies of plastieken houdertje
duz die heb ik er af gelaten
2 gaten in de plaat geboort en aan eht spatbord vast gemaakt
beetje om gebogen zodat het nog erges op lijkt :P:P

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#33 Bericht door Arjen » 14 nov 2005, 23:11

Tjah.. Als student spreekt dit motto mij aan:
"Ik ben nog niet begonnen met het aanvragen van een bromkenteken, ik heb nog een jaar de tijd."

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#34 Bericht door pimvandongen » 14 nov 2005, 23:15

Anders, namelijk....kentekenplaat van moto erop gooien 8)

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8274
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

#35 Bericht door Melvin » 14 nov 2005, 23:16

je was toch zo anti rs..

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#36 Bericht door pimvandongen » 14 nov 2005, 23:26

ja, nu nog

itsroxy
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2004, 15:52
Locatie: Purmerend
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door itsroxy » 15 nov 2005, 14:54

:) Zojuist mijn kenteken ontvangen voor NL Kreidler (K53 / 42 NL).
Vorige week woensdag laten schouwen en nu (dinsdag) kenteken binnen. Binnen een week, is toch redelijk snel, nu nr.2 laten schouwen. :rs

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#38 Bericht door royekolen » 15 nov 2005, 15:53

nou heb net me kentekenbewijs binnen er er saat max vermogen 1,30 kw
dus ik kan niet meer genaait worden op de rollerbank of zie ik dit nou fout?

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#39 Bericht door speedypro » 15 nov 2005, 16:04

Op mijn kentekens van me brommers staat 2,0 Kw, maar door de politie wordt maximum snelheid gemeten en geen Kw's.

Speedypro
Bijlagen
Kw's (Small).jpg
Kw's (Small).jpg (28.72 KiB) 17015 keer bekeken
Laatst gewijzigd door speedypro op 15 nov 2005, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

itsroxy
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2004, 15:52
Locatie: Purmerend
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door itsroxy » 15 nov 2005, 16:10

Nou, ik heb bij P.2 Vermogen een streepje staan.
En bij max. snelheid 45 km/u en 50 cc

Vreemde zaak?!?!?
:rs
Bijlagen
kent.jpg
kent.jpg (58.69 KiB) 17007 keer bekeken

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#41 Bericht door royekolen » 15 nov 2005, 16:27

ik heb ook max snelheid 45 km\h maar een kreidler rijd standaar t 50 55 :? wat de hel is dit nou weer :cry:

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door speedypro » 15 nov 2005, 16:48

In mijn geval zijn de Kw's en de maximum constructie snelheid 1 op 1 overgenomen van het duitse type goedkeurings bewijs(ABE) op het bromfietskenteken. Duitse brommers hadden 2,9 pk de hollandse 1,8 of 2,0 pk. Om toch aan de maximum snelheid van 40 km/h tevoldoen werden de 5bakken vertand op 11 voor en 38 tands achter.

Speedypro
Bijlagen
DSC_0843 (Small).JPG
DSC_0843 (Small).JPG (49.19 KiB) 16991 keer bekeken
DSC_0843 (Medium).JPG
DSC_0843 (Medium).JPG (69.68 KiB) 16993 keer bekeken

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#43 Bericht door royekolen » 15 nov 2005, 16:53

dsu ze hebben het gewoon over genomen uit een boek of zo :roll:

Gebruikersavatar
Jan Mijnheer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 nov 2003, 19:58
Locatie: Nieuwleusen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#44 Bericht door Jan Mijnheer » 15 nov 2005, 18:08

rinus blonk schreef:nee dat gaat niet.het moet een compleete bromfiets zijn
als het goed is hoef de motor het niet tedoen????
ze gaan er geen proefrit mee maken.ze kijken naar
het frame Nr en motorNr bj en type goed keuring.
Ik zei stralen, niet schouwen. :wink:

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door Robert1 » 15 nov 2005, 19:05

speedypro schreef:In mijn geval zijn de Kw's en de maximum constructie snelheid 1 op 1 overgenomen van het duitse type goedkeurings bewijs(ABE) op het bromfietskenteken. Duitse brommers hadden 2,9 pk de hollandse 1,8 of 2,0 pk. Om toch aan de maximum snelheid van 40 km/h tevoldoen werden de 5bakken vertand op 11 voor en 38 tands achter.

Speedypro
Ik zie dat er op het kentekenbewijs van jou ook 40 km/h staat, dus dit betekend dat we niet harder mogen kunnen dan 40? :? terwijl de rest wel gewoon 45 mag, wellicht een domme vraag maar ik vind het allemaal maar vaag

Mvg Robert

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#46 Bericht door speedypro » 15 nov 2005, 19:10

Robert1, we mogen net als de rest gewoon 45km/h, maar omdat op de ABE 40km/h staat (oude norm, gold ook voor nederland) is dat overgenomen door de RDW.De huidige norm in nederland voor bromfietsen is 45km/h, en dat mag elke brommer rijden, dus wij ook :wink:

Speedypro

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#47 Bericht door Robert1 » 15 nov 2005, 19:11

Hartelijk dank :) , niet dat ik 45 rijd ofzo maar toch :wink:

Gebruikersavatar
dennisvisser
Berichten: 1389
Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
Locatie: no - village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#48 Bericht door dennisvisser » 15 nov 2005, 19:29

nee je mag geen 45 rijden in nederland max je max 40 op de openbare weg tenminste k dacht dat k da geleerd heb maar k begin nu een beetje te twijvelen :roll:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#49 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 nov 2005, 21:29

dennisvisser schreef:nee je mag geen 45 rijden in nederland max je max 40 op de openbare weg tenminste k dacht dat k da geleerd heb maar k begin nu een beetje te twijvelen :roll:
30 in de bebouwde kom en 40 buiten de bebouwde kom.

Enzo

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#50 Bericht door royekolen » 15 nov 2005, 22:09

ik zeg in de bebouwde kom 60 en buiten ook :mrgreen:

Plaats reactie