ik heb/had zijn chrome kentekenplaathouder, dat is ook 3x niks. Vorige week is hij bij mij spontaan afgescheur bij die 2 ophanglipjes, onder het rijden... kheb maar een plastice gekocht, die zijn wat goedkoper als die chrome..Jan Mijnheer schreef:Nou die stomme plastic-plaathouder gaat er bij mij snel af, dat ding trilt als een gek.........
Kentekening bromfietsen 1 september 2005 - deel 2
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
eitank Mokick
Krijg ik deze Duitser als brommer op het kenteken? ik heb geen papieren alleen de brommer zie de info hier onder.
Wie het weet mag het zeggen.
Kreidler Florett Mokick
Uitvoering 1963 : 17" - wielen
Verkoopbenaming: Kreidler Florett Mokick
Verkoop code: K54/0M
ABE - Nr.: 2586 a van 11.01.62
Bouwjaar: 1962 - 1963
Soort voertuig: Mokick
Framenummer: 802940
Motor: Eén cilinder-tweetakt, met vlakke zuiger, keerspoeling, lichtmetalen cilinder, hard verchroomd
Inhoud:
Boring:
Slag: 49 cc
40 mm
39,5 mm
Koeling: Geforceerd
Motortype:e: B - 15 / 2
Vermogen:
Toerental: 2,0 pk
4000
Compressie: 1 : 8,5
Carburateur: Bing 1/10/53 HD: 54, Nadeldüse: 2,15, Nadelstellung 2
Koppeling: Meervoudige platenkoppeling in oliebad
Versnellingsbak: 3-versnellingen handschakeling, klauwkoppeling, Bowdenkabel bediend, kickstarter
Primaire vertraging: Primair: 1: 3,67
Versnellingen: 1e: 3,61, 2e: 2,0, 3e: 1,31
Secundaire vertraging: 14 : 36, Rollenketting ½ x ¼
Ontsteking: Bosch Wisselstroom-magneet 6 V /17 W
Bougie: 190 WE of 240 WE
Frame: Plaatstalen frame, schommelarm voor, swingarm achter met hydraulisch gedempte schokbrekers
Tank:: 9,2 ltr., 1,8 ltr. reserve
Afmetingen in mm: Lengte: 1865
Breedte: 650
Zadelhoogte: 760
Stuurbreedte: 555
Leeg gewicht: 73 kg
Max. gewicht: 245 kg
Zitplaatsen: 2
Velgen V+A: 1,50 A x 17
Banden V+A: 21 x 2.75 Moped
Bandenspanning: Solo: 1,25 / 1,8 Atm - Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm
Remmen: Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten trommel, 116 mm, Bowdenkabel bediend
Onbelast geluid: 67 dB
Belast geluid: 71 dB
Max. snelheid: 40 km/h
Uitrusting: Koplamp 100 mm, 15 W, Snelheidsmeter 0-60 km/h
Uitvoeringen: geen
ABE - Bijzonderheden: FIN in het midden van het frame, bij de motorophanging
Kleuren: 1. vulkanrot / fischsilberschwarz
2. anthrazit - met / neapelbeige
Nieuwprijs: 1962 - 1963 :
1.: 916,- DM
2.: 928,- DM
Wie het weet mag het zeggen.
Kreidler Florett Mokick
Uitvoering 1963 : 17" - wielen
Verkoopbenaming: Kreidler Florett Mokick
Verkoop code: K54/0M
ABE - Nr.: 2586 a van 11.01.62
Bouwjaar: 1962 - 1963
Soort voertuig: Mokick
Framenummer: 802940
Motor: Eén cilinder-tweetakt, met vlakke zuiger, keerspoeling, lichtmetalen cilinder, hard verchroomd
Inhoud:
Boring:
Slag: 49 cc
40 mm
39,5 mm
Koeling: Geforceerd
Motortype:e: B - 15 / 2
Vermogen:
Toerental: 2,0 pk
4000
Compressie: 1 : 8,5
Carburateur: Bing 1/10/53 HD: 54, Nadeldüse: 2,15, Nadelstellung 2
Koppeling: Meervoudige platenkoppeling in oliebad
Versnellingsbak: 3-versnellingen handschakeling, klauwkoppeling, Bowdenkabel bediend, kickstarter
Primaire vertraging: Primair: 1: 3,67
Versnellingen: 1e: 3,61, 2e: 2,0, 3e: 1,31
Secundaire vertraging: 14 : 36, Rollenketting ½ x ¼
Ontsteking: Bosch Wisselstroom-magneet 6 V /17 W
Bougie: 190 WE of 240 WE
Frame: Plaatstalen frame, schommelarm voor, swingarm achter met hydraulisch gedempte schokbrekers
Tank:: 9,2 ltr., 1,8 ltr. reserve
Afmetingen in mm: Lengte: 1865
Breedte: 650
Zadelhoogte: 760
Stuurbreedte: 555
Leeg gewicht: 73 kg
Max. gewicht: 245 kg
Zitplaatsen: 2
Velgen V+A: 1,50 A x 17
Banden V+A: 21 x 2.75 Moped
Bandenspanning: Solo: 1,25 / 1,8 Atm - Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm
Remmen: Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten trommel, 116 mm, Bowdenkabel bediend
Onbelast geluid: 67 dB
Belast geluid: 71 dB
Max. snelheid: 40 km/h
Uitrusting: Koplamp 100 mm, 15 W, Snelheidsmeter 0-60 km/h
Uitvoeringen: geen
ABE - Bijzonderheden: FIN in het midden van het frame, bij de motorophanging
Kleuren: 1. vulkanrot / fischsilberschwarz
2. anthrazit - met / neapelbeige
Nieuwprijs: 1962 - 1963 :
1.: 916,- DM
2.: 928,- DM
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ja hoor, brengt verder geen problemen met zich mee.
De Kreidler is origineel een bromfiets en van voor 1974 en hoeft dus niet te worden gekeurd.
Laten schouwen en er is kans dat je daarna gegevens op moet sturen waaruit blijkt dat het een bromfiets is.
Je kan voldoen met een simpele uitdraai van Maloud, of het Kreidlermuseum.
Het kan ook zo zijn dat de RDW al zoveel van deze types voor zijn kiezen heeft gehad dat er niet eens om bovenstaand wordt gevraagd.
mvg Frans
De Kreidler is origineel een bromfiets en van voor 1974 en hoeft dus niet te worden gekeurd.
Laten schouwen en er is kans dat je daarna gegevens op moet sturen waaruit blijkt dat het een bromfiets is.
Je kan voldoen met een simpele uitdraai van Maloud, of het Kreidlermuseum.
Het kan ook zo zijn dat de RDW al zoveel van deze types voor zijn kiezen heeft gehad dat er niet eens om bovenstaand wordt gevraagd.
mvg Frans
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
eitank Mokick
Mijn dank is groot, en tevens ben ik opgelucht, ik zag mij al adverteren op marktplaats met veel onderdelen.
- Geert Heintges
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24 jan 2005, 01:55
- Locatie: wanssum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Noodkreet::::
Het schouwen is niet zo'n probleem, maar na het schouwen gaan deze gegevens naar RDW en daar kontroleren ze de gegevens nog een keer.
nu heb ik vernomen, dat, ondank dat de brommer
geschouwd is, Geen kenteken krijgt.
Wie o wie heeft daar ervaring mee of
Wie o wie weet wat de reden hiervan is?
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Geert Heintges schreef:
Noodkreet::::
Het schouwen is niet zo'n probleem, maar na het schouwen gaan deze gegevens naar RDW en daar kontroleren ze de gegevens nog een keer.
nu heb ik vernomen, dat, ondank dat de brommer
geschouwd is, Geen kenteken krijgt.
Wie o wie heeft daar ervaring mee of
Wie o wie weet wat de reden hiervan is?
Dan heb je een brief van het RDW gekregen ,
Lees de Motivatie dà à rvan eens
- Aalse
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:52
- Locatie: Kollum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik hoorde laats van iemand, dat als je een brommer laat schouwen en je sjoemelt met de typegoedkeuring (met een duitser ofzo) krijg je nooit geen kenteken meer bij je brommer. De RDW zou dan registreren dat met het framenummer is gefraudeerd. Dus dan kun je je frame wel bij het oud ijzer zetten, als je er ook bij een keuring bij de RDW geen kenteken meer bij krijgt als er eenmaal mee gesjoemeld is.
Laatst gewijzigd door Aalse op 20 jul 2006, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: eitank Mokick
met schouwen wel gelijk bij type K54/OM laten invullen.Henk 3bakvoet schreef:Mijn dank is groot, en tevens ben ik opgelucht, ik zag mij al adverteren op marktplaats met veel onderdelen.
- Aalse
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:52
- Locatie: Kollum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Diegene zei, dat als je sjoemelt met die typegoedkeuring, dat de RDW dit registreerd, en dat de RDW dan ook bij het frame waarmee je hebt gesjoemelt nooit meer een kenteken zal verstrekken, omdat er eenmaal eens met de nummers is gefraudeerd, en daardoor onbetrouwbaar geworden.kreidler65 schreef:logisch toch .Aalse schreef:Ik hoorde laats van iemand, dat als je een brommer laat schouwen en je sjoemelt met de typegoedkeuring (met een duitser ofzo) krijg je geen kenteken meer bij je brommer. De RDW zou dan registreren dat met het framenummer is gefraudeerd.
- Flacko
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar een NL goedkeuringssticker op een Duits frame geplakt.
Er is door de RDW toen een kenteken afgegeven, maar na een maand of drie lag er een brief van RDW in de bus.
Het kenteken was ingenomen omdat het stickertje op een niet goedgekeurde bromfiets zat.
Ik kreeg van de RDW een paar weken te tijd om aan te tonen dat de brommer aan de definitie van een brommer voldeed en ik moest het kenteken opsturen (met extra info over mijn brommer)
Na een paar weken heb ik toen het aangepaste kenteken ontvangen.
Er is door de RDW toen een kenteken afgegeven, maar na een maand of drie lag er een brief van RDW in de bus.
Het kenteken was ingenomen omdat het stickertje op een niet goedgekeurde bromfiets zat.
Ik kreeg van de RDW een paar weken te tijd om aan te tonen dat de brommer aan de definitie van een brommer voldeed en ik moest het kenteken opsturen (met extra info over mijn brommer)
Na een paar weken heb ik toen het aangepaste kenteken ontvangen.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- RM74
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 02 sep 2003, 14:51
- Locatie: Sneek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Even wat anders: ik kreeg net met de post mijn kentekenbewijs en nu staat er in dat de plaats van het VIN op het balhoofd is....? (het formulier van de schouwer was wel goed ingevuld) Wie heeft dit nog meer meegemaakt en zou dit problemen kunnen veroorzaken bij controle o.i.d.?
Ik ga in ieder geval even met de RDW bellen.
Ik ga in ieder geval even met de RDW bellen.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
laten wijziggen , moet zijn rechts tegen motorsteun.RM74 schreef:Even wat anders: ik kreeg net met de post mijn kentekenbewijs en nu staat er in dat de plaats van het VIN op het balhoofd is....? (het formulier van de schouwer was wel goed ingevuld) Wie heeft dit nog meer meegemaakt en zou dit problemen kunnen veroorzaken bij controle o.i.d.?
Ik ga in ieder geval even met de RDW bellen.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Andry
- Berichten: 5662
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Nah dan gaan we morgen de kreidler ook maar eens laten schouwen.
Ik heb van de week een forumulier gehaald bij Motorport om de brommer
te laten schouwen.
Staat op :
Bromfietsgegevens ( K53/311 ???? Of bouwjaar ??? )
Merk bromfiets ( Kreidler )
Handelsbenaming ( Kreidler LF ????? )
Framenummer ( 118.......... )
Lokatie framenummer ( rechterzijde onder buddyseat )
Motornummer ( ........ )
Type goedkeurings nummer ( A00..)
is dit ongeveer goed ingevuld ?
Gr,
Andry
Ik heb van de week een forumulier gehaald bij Motorport om de brommer
te laten schouwen.
Staat op :
Bromfietsgegevens ( K53/311 ???? Of bouwjaar ??? )
Merk bromfiets ( Kreidler )
Handelsbenaming ( Kreidler LF ????? )
Framenummer ( 118.......... )
Lokatie framenummer ( rechterzijde onder buddyseat )
Motornummer ( ........ )
Type goedkeurings nummer ( A00..)
is dit ongeveer goed ingevuld ?
Gr,
Andry
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Twan v/d Weijst
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
- Locatie: st.hubert
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Nog even hierop teruggekomend;kreidler65 schreef:laten wijziggen , moet zijn rechts tegen motorsteun.RM74 schreef:Even wat anders: ik kreeg net met de post mijn kentekenbewijs en nu staat er in dat de plaats van het VIN op het balhoofd is....? (het formulier van de schouwer was wel goed ingevuld) Wie heeft dit nog meer meegemaakt en zou dit problemen kunnen veroorzaken bij controle o.i.d.?
Ik ga in ieder geval even met de RDW bellen.
Ik heb bij mijn beide Kreidlers dit opgegeven bij de schouwer en heb hem het ook zien ingeven.
De RDW computer geeft standaard aan dat het framenummer op het balhoofd staat, zelf in het geval wanneer je apart invult dat het de rechtermotorsteun moet zijn, dan krijg je simpelweg op je kentekenbewijs toch gewoon het balhoofd als plaats waar het framenummer moet staan.
Ik vraag me af of er iemand is, waar dit überhaubt goed op het kenteken staat ofdat bij iedereen staat dat het het balhoofd de plek is.