Ja klopt, dat is mijn manier van opvoeren..kreidler74 schreef:Nog steeds het redbul blikje om de achterbrug?jaap wilting schreef:Geen problemen gehad, hierbij mijn kreidlers een TM (gekeurd door RDW)en een SL (via schouwing)
Tinus
Jaap
Is dat zo??Coinoperator schreef:De bekeuring voor het niet verzekeren krijg je volautomatisch thuis, de waarschuwingsbrieven worden vanaf 1-1-2007 niet langer gebruikt.
Dan zullen ze wel kijken hoelang er al geen verzekering (en evt. belasting )betaald isGijs Dekker schreef:Je kan met auto's zeker wel boetes krijgen omdat hij niet geschorst is.
Ik ken mensen die binnen 1,5 jaar 2 boetes gehad hebben en mensen die in 6 jaar nog nooit een boete hebben gehad.
brommer schorsen is 10 eurohermanp schreef:Met een bromfiets, als die op kenteken staat, geldt de verplichting om hem te verzekeren danwel te schorsen. Is de bromfiets niet geschorst maar ook niet verzekerd, dan loop je het risico automatisch een bekeuring te krijgen. Schorsen kan voor €22,70, een bekeuring zal waarschijnlijk een beetje duurder zijn. Zelfs als je er niet mee rijdt loop je het risico van een boete.
Bij een auto, en motor, gaan ze inderdaad ook naar het eventueel wel of niet betalen van houderschapsbelasting kijken. Het is tegenwoordig houderschaps- i.p.v. wegenbelasting, dus zodra er een motorvoertuig op je naam staat moet je schorsen of voldoen aan alle eisen die ze voor dat motorvoertuig stellen. Houderschapsbelasting, verzekering en eventueel apk. M'n vader kreeg laatst volledig automatisch een bekeuring wegens verlopen apk voor 1 van z'n brandweerwagens, en daar word je niet blij van.
will33 schreef:Hallo
Dat bedoel ik ja, het is gemaakt van RVS plaat van 1 mm dik wat daarna gepolijst is. De paat is aan drie kanten gekant waarna de plaat er klem ingeschoven is, en vervolgens zijn de twee kleine kanten aan de boven zijde omgeslagen. De boutjes en de steun aan de achterzijde zijn er van te voren aangelast (TIG). Het plaatje op het zadel is nog niet gepolijst en moet nog iets verder doorgezet worden.
Contact opnemen met de RDW. Schouwen is al een paar jaar verleden tijd. De koper heeft goed opgelet . Jij niet helaas bij de afgifte van het kenteken.Memesa schreef:Het is best een oud topic, maar toch denk ik dat deze vraag hier wel thuis hoort namelijk:
Ik heb gisteren mijn Kreidler verkocht die vanaf 2003 of 2004 in mijn bezit was. Echter merkte de koper op dat het framenummer niet overeenkomt met kentekenbewijs, hij is namelijk geregistreerd onder het nummer 127xxxx in plaats van de in het frame vermelde 117xxxx. Tevens heb ik uit 2005 nog verzekeringspapieren waarin wel het juiste framenummer is vermeld. Kortom, er is dus een fout gemaakt toen ik de brommer heb laten schouwen.
Ik zal morgen even langsgaan bij de firma die de brommer heeft geschouwd om te vragen hoe dit opgelost moet worden, heeft iemand anders hier ervaring mee en zo ja hoe dit verholpen moet worden?
Bij voorbaat dank,
Erwin
Samenvattend snap ik die 4 kw niet. 4kw = 5,4 pk. Typ foutje ?de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
het maximale motorvermogen is 4 kW;
Bij mijn weten controleren ze, als ze überhaupt controleren, alleen maar op snelheid. Vermogen is niet meer belangrijk.Gps schreef: ↑04 jun 2023, 17:28 Ik vind net op een pagina, dat een brommer 4kw mag hebben.
Dan zou je een Kreidler met een smalle tap rs cilinder op brommer kenteken moeten kunnen krijgen ? (5,2pk)
Ik snap best dat het antwoord daarop nee is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-brommer
Samenvattend snap ik die 4 kw niet. 4kw = 5,4 pk. Typ foutje ?de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
het maximale motorvermogen is 4 kW;
Iemand die weet hoe dat zit ? Vroeger mochten brommers maar iets van 1,4 kw hebben.
Edit: Misschien dat dit met die brommobielen te maken heeft.
Vroeger was alles anders. Toen, ik meen in 1997, de Gilera Runner op de markt kwam, had deze standaard 8 pk, maar was afgeregeld op 45 km/u.Gps schreef: ↑04 jun 2023, 21:07 Bedankt.
Het is lang geleden waardoor we daar nu niets meer aan hebben.
Ik heb echter ooit een boete gehad omdat ik op de rollenbank net een categorie te hoog zat.
Dat ging dus om het vermogen. Ik heb echter op tv en you tube genoeg filmpjes gezien van rollenbanken die de snelheid meten, dus ik weet het niet meer.
De boete was 50 gulden, wat genoeg zegt over hoe lang dat geleden is. Ik had meer als 1,4 kw.
Ben benieuwd hoe je dit be- of verrekend??RKNL schreef: ↑06 jun 2023, 21:25 Het oude type rollenbank van de politie meet geen motorvermogen in kW's. Deze bank heeft een eigen, compleet van het motorvermogen onafhankelijke schaal. Dit kan je zien aan het feit dat de meter oploopt met de snelheid, ongeacht de acceleratie. Er wordt dus geen vermogen gemeten, maar puur de eindsnelheid van de rol.
De rol zit waarschijnlijk aan een dynamo en die hebben ze aan een bepaalde meter geknoopt met een schaal in kW. Hoe sneller de rol, hoe meer stroom, hoe verder de meter uitslaat. Een echte dyno meet het koppel (Hoe snel je de rol in beweging zet) en zet dat af tegen de rotatiesnelheid van de motor. Dat laatste wordt door een politiebank niet eens gemeten.
Een brommer met 1,5 echte kW (2 PK) gaat echt geen 72 kilometer per uur, zoals de omrekentabel aangeeft. Om dit te snappen hoef je alleen maar te kijken naar de originele 6.25 PK Kreidler motorfietsen. Die zouden met 4.66 kW, als je die oude tabellen doorrekent, uitkomen op 198 kilometer per uur. Nou zijn Kreidlers snel, maar das wel wat hoog gegrepen.
Om het nog verder het absurde in te trekken: Mijn Kawasaki ZXR 400 zou met z'n 47,4 kW een topsnelheid hebben van mach 1.6