opknappen TM

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 466
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: opknappen TM

#26 Bericht door 69erflorett » 23 nov 2021, 01:08

lambik schreef: 08 nov 2021, 08:34 Dit Weekend de primer er op gezet. Dat zie je gelijk wat er nog aan mankeert haha. Komend weekend even bijwerken en proberen er kleur op te krijgen en blanke lak. We zijn op de goede weg.

Afbeelding
Netjes 👍,
Ik moet ook nog met Spraymax aan de slag.😉

Gebruikersavatar
mikeman
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 aug 2006, 19:35
Locatie: Leusden
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: opknappen TM

#27 Bericht door mikeman » 24 nov 2021, 16:27

Met goede spuitbussen (idd spraymax is top, en benzine vast) kun je een heel eind komen. En geeft super veel voldoening als het lukt en je eigen werk is vindt ik.

lambik
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jun 2021, 20:17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: opknappen TM

#28 Bericht door lambik » 29 nov 2021, 14:39

Zo, weer een week verder. Tijd om de stickers er op te plakken. Advies ingewonnen bij een clublid en aan de gang. Kwam er al snel achter dat de rubber flappen een stukje kleiner waren dan de bedoeling. Dus daar ligt nog een mooie taak. Ik heb al een idee hoe ik dat op ga lossen. De lijm/kit die ik heb gebruikt wordt en soort rubber, dus die ga ik gebruiken om de flap "aan te vullen". Al met al niet een panklare oplossing dus die imitatie flappen. Maar we komen er wel uit. Ik heb nog een paar weken, want ik zag vanmorgen zout liggen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: opknappen TM

#29 Bericht door jamojamo » 29 nov 2021, 19:41

lambik schreef: 29 nov 2021, 14:39 Zo, weer een week verder. Tijd om de stickers er op te plakken. Advies ingewonnen bij een clublid en aan de gang. Kwam er al snel achter dat de rubber flappen een stukje kleiner waren dan de bedoeling. Dus daar ligt nog een mooie taak. Ik heb al een idee hoe ik dat op ga lossen. De lijm/kit die ik heb gebruikt wordt en soort rubber, dus die ga ik gebruiken om de flap "aan te vullen". Al met al niet een panklare oplossing dus die imitatie flappen. Maar we komen er wel uit. Ik heb nog een paar weken, want ik zag vanmorgen zout liggen.

Afbeelding
Zijn er dan geen flappen te koop die wel de juiste afmetingen hebben? Of is het net als met de chromen kettingrandjes dat je maar moet afwachten wat je krijgt?

Ik ben onder de indruk van hoe je de tank hebt opgeknapt hoor, netjes!
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: opknappen TM

#30 Bericht door Flocke » 30 nov 2021, 00:10

Du hast den Tank wieder schön hergerichtet. :clap

Aber den "TM"-Aufkleber hätte ich persönlich wie original platziert, sieht so etwas seltsam und ungewöhnlich aus, aber es muß Dir gefallen.

Gruß

Carsten


DSC_8242.jpg
DSC_8242.jpg (189.06 KiB) 452 keer bekeken
Tankaufkleber 73er RS.png
Tankaufkleber 73er RS.png (951.15 KiB) 452 keer bekeken
RS-transfer-op-de-tank.jpg
RS-transfer-op-de-tank.jpg (151.65 KiB) 452 keer bekeken

lambik
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jun 2021, 20:17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: opknappen TM

#31 Bericht door lambik » 30 nov 2021, 15:15

Hallo Flocke,

Ja dat vind ik ook. haha. Foutje van mijn kant. Ik heb niet op zitten letten. Maar dat gaat goed komen. Twee nieuwe stickers. Ik heb wel de maten aangehouden maar mijn hulp tape verkeerd geplakt. bedankt voor het opletten.

Aart

lambik
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jun 2021, 20:17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: opknappen TM

#32 Bericht door lambik » 12 dec 2021, 20:44

Zo, ik heb de tank maar weer eens gemonteerd. De stickers kan ik later, moet ze nog bestellen :D , wel op de tank plakken. Als iemand nog een goede methode heeft om de stickers er af te halen. Ze zijn namelijk heel dun.

Heb er benzine in gedaan en hij loopt weer. Alleen jammer dat er bij ons in de buurt zout is gestrooid. Dus dat wordt wachten op een paar goede regenbuien. O ja, en een leren tas gemonteerd. Vind ik er wel bij horen. Nu sparen voor een dekje voor het zadel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: opknappen TM

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 dec 2021, 20:50

Die tas staat hem goed.
Zou nog wat doen aan je kabel langs de koplamp :shock:
rubber bij de bougiekap
fatsoenlijke harmonica’s
rubbers bij voorrem stelnippel
en de rare loop van de benzineslang omdat deze voor Zündapp is

idd geduld voor schone weg

Enzo

Plaats reactie