Eitank cross
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Eitank cross
Het blijft mooi om de projecten op dit forum te volgen,dank aan alle liefhebbers die dat hier nog altijd willen delen.
Nu ik zelf na lange tijd weer een kreidler opbouw laat ik hier ook graag de voortang van zien.
Deze wordt verre van origineel,uitgangspunt is een eitank mustang.
Wil er een stoer model van maken met onderdelen van allerlei types zoals buffel voorvork,alu velgen en 5 bak superbreitwand.
Hij wordt uitgevoerd in het grijs met beige tank.
1965 frame:
tank en nieuw bekleed zadel
opknap voorvork
campagnolo naven met alu velgen 17x1.85 en 19x1.60
4v direct mokick,dit kocht je in 2007 nog keurig voor 180 euro.
hierin komt de 5 bak met langere 1 van black mamba afkomstig uit m'n oranje buffel.
m'n vertrouwde mahle 50cc 6poorts met mikuni vm20
een van deze homoet uitlaten zal eronder komen
voetsteunen derbi senda gaan we passend maken op de bestaande steppenbalk
eenmaal de wielen gespaakt kunnen we een proef opstelling maken,erg leuk al zo.
schokbrekers even ondersteboven want het dikke gedeelte raakt anders het frame,heeft een eitank soms dunnere exemplaren?
leeg blok eronder + mustang motorschermen
hoe wordt dit type zadel gemonteerd? zit nu enkel aan de schokbrekers vast,moet dit aan de achterkant ook nog ergens vast?
bovendien oogt dit zadel erg bol en hoog vergeleken met afbeeldingen van ori zwitserse eitankjes vind het niet mooi.
voor komt een hoog gemonteerd spatbord als bij een 1975 mustang cross.
achterspatbord van hetzelfde type,deze moet flink worden ingekort en het eitank frame moet hier nu op aanpast worden gaan we binnenkort mee aan de slag.
alvast dank voor jullie belangstelling tips en ideeën zijn altijd welkom
Nu ik zelf na lange tijd weer een kreidler opbouw laat ik hier ook graag de voortang van zien.
Deze wordt verre van origineel,uitgangspunt is een eitank mustang.
Wil er een stoer model van maken met onderdelen van allerlei types zoals buffel voorvork,alu velgen en 5 bak superbreitwand.
Hij wordt uitgevoerd in het grijs met beige tank.
1965 frame:
tank en nieuw bekleed zadel
opknap voorvork
campagnolo naven met alu velgen 17x1.85 en 19x1.60
4v direct mokick,dit kocht je in 2007 nog keurig voor 180 euro.
hierin komt de 5 bak met langere 1 van black mamba afkomstig uit m'n oranje buffel.
m'n vertrouwde mahle 50cc 6poorts met mikuni vm20
een van deze homoet uitlaten zal eronder komen
voetsteunen derbi senda gaan we passend maken op de bestaande steppenbalk
eenmaal de wielen gespaakt kunnen we een proef opstelling maken,erg leuk al zo.
schokbrekers even ondersteboven want het dikke gedeelte raakt anders het frame,heeft een eitank soms dunnere exemplaren?
leeg blok eronder + mustang motorschermen
hoe wordt dit type zadel gemonteerd? zit nu enkel aan de schokbrekers vast,moet dit aan de achterkant ook nog ergens vast?
bovendien oogt dit zadel erg bol en hoog vergeleken met afbeeldingen van ori zwitserse eitankjes vind het niet mooi.
voor komt een hoog gemonteerd spatbord als bij een 1975 mustang cross.
achterspatbord van hetzelfde type,deze moet flink worden ingekort en het eitank frame moet hier nu op aanpast worden gaan we binnenkort mee aan de slag.
alvast dank voor jullie belangstelling tips en ideeën zijn altijd welkom
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Eitank cross
Schaut gut aus, nette Idee und Konzept, bin gespannt, wie es fertig aussieht ...
Bei der kurzen Sitzbank sind normalerweise hinten noch 2 Halter dran, die an der Stelle am Rahmen angeschraubt werden, wo für die 2-Mann-Sitzbank der Bügel angeschraubt wird.
Die Sitzbank sieht in der Tat häßlich aus, mußt Du mal jemandem geben, der Sitzbänke vernünftig neu aufbauen kann.
Gruß
Carsten
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Eitank cross
Ai,,, die stuur op het stuurplaat lijkt mij niet veilig !!!
Verder hartstikke leuk opbouw en project
Ben zelf ook bezig met een van alles eitank, alles ligt nu bij Bertus.
Andy,
Verder hartstikke leuk opbouw en project
Ben zelf ook bezig met een van alles eitank, alles ligt nu bij Bertus.
Andy,
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Eitank cross
Ja, inderdaad.
Beetje eng.
Misschien werkt zoiets beter:
https://hollandbikeshop.com/bmx-onderde ... yle-zwart/
Gr. Wim.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Eitank cross
Mit dem an der Eitank-Lampenhalterung befestigten Lenker würde ich auch nicht fahren ...
Gruß
Carsten
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
dank voor het meedenken,is mis dus de bevestiging achterop mijn zadel zo te zien ok.
de koplamphouder zou te zwak te zijn volgens jullie? het leek mij sterk genoeg daar ik dit op andere (zelfbouw) mustang's ook zo heb zien zitten.
anders zou het een zelf gemaakte stuurplaat worden of deze verstevigen,wil namelijk van de ouderwetse stuurpen af.. iets om over na te denken thanks.
andy leuk die eitank met 160 naven ziet er goed uit ben benieuwd!
de koplamphouder zou te zwak te zijn volgens jullie? het leek mij sterk genoeg daar ik dit op andere (zelfbouw) mustang's ook zo heb zien zitten.
anders zou het een zelf gemaakte stuurplaat worden of deze verstevigen,wil namelijk van de ouderwetse stuurpen af.. iets om over na te denken thanks.
andy leuk die eitank met 160 naven ziet er goed uit ben benieuwd!
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Eitank cross
Heeft hij voor nood gedaan leopold.Leopold Hogenhuis schreef: ↑29 sep 2021, 19:33 Heb jij bewust de achterveren andersom gemonteerd ?
Groeten , Leopold .
Andersom raakt het mekaar.
Hij moet de juiste denk ik nog opzoeken
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Eitank cross
Eitank cross staat ook netter met een kleine koplamp, verhouding is beter.. Kleine tank, klein zadel.
Leuk project, eens iets anders.
Leuk project, eens iets anders.
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
vandaag aan gang geweest met het passend maken van de spatborden.
2x voorspatbord smal zundapp 517 als basis,de breedte van deze spatborden komt mooi overeen met dit frame zo.
er komt nog iets van een steunplaatje of rekje aan de bovenzijde voor een goede bevestiging
en dan het voorspatbord,daar komt nog spatlapje onder om de opgeknapte cilinderset te beschermen tegen opspattend vuil.
zo staat hij er nu bij beetje beun hier en daar maar vind het geslaagd zo wordt gaaf
nu voorzichtig het afgetekende gedeelte zien er verwijderen,altijd spannend dit kun je maar 1 keer goed doen..
2x voorspatbord smal zundapp 517 als basis,de breedte van deze spatborden komt mooi overeen met dit frame zo.
er komt nog iets van een steunplaatje of rekje aan de bovenzijde voor een goede bevestiging
en dan het voorspatbord,daar komt nog spatlapje onder om de opgeknapte cilinderset te beschermen tegen opspattend vuil.
zo staat hij er nu bij beetje beun hier en daar maar vind het geslaagd zo wordt gaaf
nu voorzichtig het afgetekende gedeelte zien er verwijderen,altijd spannend dit kun je maar 1 keer goed doen..
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
bedankt ik had deze al vaker bekeken en is grotendeels ook de inspiratie geweest,ook op google kom je leuke voorbeelden tegen en allemaal weer net even anders
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Eitank cross
Ik word er blij van dat er weer een unieke creatie gaat ontstaan. Hoe heette dat ook alweer? Een 6-daagse machine? Zundapp en DKW waren sterren in dit segment, jij gaat voor de Kreidler 6-daagse motor
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
kleine update,de stuur bevestiging is aangepast middels een eigen constructie daar ik niet alleen van de stuurpen afhankelijk wens te zijn.
achterframe afgeslepen tot aan de juiste lengte van de mustang motorschermen en het platte achterspatbord
stuur ingekort met 6cm per kant
ik heb op deze 50cc goede ervaring met een homoet 6p maar deze hangt voor mooi te laag onder de brommer,op een cross model zou ik graag een omhoog staande uitlaat zien als bij een mustang of een gebben.
had nog een 'geknikte' homoet zonder bocht liggen waarschijnlijk van een MB5,met een kreidler voorstuk eraan komt dit al heel wat mooier uit dan een standaard homoet 6p.
binnenkort onder de brommer aflassen en zien of hij er straks goed mee presteert
achterframe afgeslepen tot aan de juiste lengte van de mustang motorschermen en het platte achterspatbord
stuur ingekort met 6cm per kant
ik heb op deze 50cc goede ervaring met een homoet 6p maar deze hangt voor mooi te laag onder de brommer,op een cross model zou ik graag een omhoog staande uitlaat zien als bij een mustang of een gebben.
had nog een 'geknikte' homoet zonder bocht liggen waarschijnlijk van een MB5,met een kreidler voorstuk eraan komt dit al heel wat mooier uit dan een standaard homoet 6p.
binnenkort onder de brommer aflassen en zien of hij er straks goed mee presteert
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:03
- Gegeven waarderingen: 262 keren
- Ontvangen waarderingen: 132 keren
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
vervolg:
eigenbouw cross homoet zit er mooi onder,als hij naar wens presteert gaan we geluid reduceren dmv dikkere demper
aanzuig capaciteit iets vergroot,nu passen swingas bussen als frametules
eigenbouw cross homoet zit er mooi onder,als hij naar wens presteert gaan we geluid reduceren dmv dikkere demper
aanzuig capaciteit iets vergroot,nu passen swingas bussen als frametules
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Eitank cross
Maar wat is de functie nog van die busjes? Lopen niet taps.
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
- Flocke (21 dec 2021, 13:58)
- Waardering: 9.09%
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Eitank cross
Taps is alleen de buitenkant, binnenkant is recht...
Andy,
Andy,
- Deze gebruikers waarderen Andy voor dit bericht:
- hermanngas (21 dec 2021, 21:55)
- Waardering: 9.09%
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
ook niet taps lopende tules dempen aanzienlijk is mijn ervaring,ik geef hem graag wat meer ademruimte ondanks dat er max een 20mm onder komt we gaan zien wat het brengt
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Eitank cross
Über das Thema hatten wir bereits lang diskutiert, vielleicht ging die Bemerkung von Hermann in die Richtung:
viewtopic.php?f=4&t=49483&hilit=aanzuigtule
Aus meiner Sicht soll die Düsenform die Luftströmung beruhigen, bei einem einfachen Rohr wird es eher zu Störströmungen kommen, die den wirksamen Luftquerschnitt reduzieren.
Einen Unterschied würdest Du nur beim direkten Vergleich der verschiedenen Varianten mit darauf abgestimmter Motoreinstellung feststellen, deswegen bleibt es wie bei so vielen Dingen hier eine Glaubensfrage.
Gruß
Carsten
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Eitank cross
moertjes aan binnekant frame geplaatst voor het tussen roostertje
mocht iemand mijn eitank exemplaar kunnen herstellen naar het origineel houd ik me aanbevolen.
met de langere schokbrekers is de middenstandaard te kort geworden achterwiel zit nu aan de grond,zijn hier langere voor te vinden of wordt het zelf iets knutselen?
wordt wederom vervolgt..
uitlaatsteun zit er inmiddels aan
ander voorspatbord gevonden met een grotere radius,wat krap bij de bougiedop maar het gaat
schokbrekers van 360 naar 395mm
bij JMBP onderdelen dit imi zadel voor een puch condor aangeschaft,mooi plat en een stevige zit deze gaan we passend maken.mocht iemand mijn eitank exemplaar kunnen herstellen naar het origineel houd ik me aanbevolen.
met de langere schokbrekers is de middenstandaard te kort geworden achterwiel zit nu aan de grond,zijn hier langere voor te vinden of wordt het zelf iets knutselen?
wordt wederom vervolgt..