Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik weet dat het niet origineel is, zoals ik het heb zitten. Maar op één of andere manier loopt de remslang op deze manier vloeiender zonder een te scherpe bocht te maken.Enzo-tvdzijden schreef: ↑15 okt 2021, 12:10Kreidler@D43 schreef: ↑15 okt 2021, 12:06Dit kwam beter uit. Op deze manier een betere loop van de remkabel.
Zou kunnen komen door het stuur dat ik heb gebruikt (imitatie).
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Klopt, heb ik al aangepast (na het nemen van de foto's ).
- Deze gebruikers waarderen Kreidler@D43 voor dit bericht:
- adriline (15 okt 2021, 12:42)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb onder een remlichtschakelaar gemonteerd. Daar heb je profijt van. Raar dat het nooit standaard was. Alleen op RS en het Duitse topmodel RMC-S5.Kreidler@D43 schreef: ↑15 okt 2021, 12:24Ik weet dat het niet origineel is, zoals ik het heb zitten. Maar op één of andere manier loopt de remslang op deze manier vloeiender zonder een te scherpe bocht te maken.Enzo-tvdzijden schreef: ↑15 okt 2021, 12:10Kreidler@D43 schreef: ↑15 okt 2021, 12:06
Dit kwam beter uit. Op deze manier een betere loop van de remkabel.
Zou kunnen komen door het stuur dat ik heb gebruikt (imitatie).
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hierbij weer een update. Het is alweer een tijdje geleden.
Ondertussen zijn alle delen verchroomd, waaronder ook de tank. Hier is iets mis gegaan, want bij het vastzetten van de tank brak het chroom er al vanaf.
Gelukkig is dit weer onder garantie hersteld. De hele tank is weer opnieuw verchroomd en ziet er nu weer goed uit.
Ik kon dus weer verder gaan met opbouwen. Onderstaand enkele foto's:
Al best ver met opbouwen:
Helaas weer een tegenvaller met de tank.
Nu weer een scheur aan de binnenzijde (framezijde) van de tank
Nu eerst maar eens zorgen dat deze gelast, gesoldeerd word.
Ondertussen zijn alle delen verchroomd, waaronder ook de tank. Hier is iets mis gegaan, want bij het vastzetten van de tank brak het chroom er al vanaf.
Gelukkig is dit weer onder garantie hersteld. De hele tank is weer opnieuw verchroomd en ziet er nu weer goed uit.
Ik kon dus weer verder gaan met opbouwen. Onderstaand enkele foto's:
Al best ver met opbouwen:
Helaas weer een tegenvaller met de tank.
Nu weer een scheur aan de binnenzijde (framezijde) van de tank
Nu eerst maar eens zorgen dat deze gelast, gesoldeerd word.
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Tank Cure gaat wel werken, maar voor hoe lang? Een scheur is niet hetzelfde als een gaatje.
Ik zou iemand zoeken die het netjes kan dicht solderen. Daarna antiroestlaagje in de tunnel.
Ik zou iemand zoeken die het netjes kan dicht solderen. Daarna antiroestlaagje in de tunnel.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
gewoon voorzichtig hardsolderen kan ook met zilver soldeer dan hoeft het niet zo heet
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 200 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hoe ontstaat zoiets? In het verleden op spanning gestaan door anti-dreun opvulling? Waarschijnlijk is het metaal flinterdun en zou je voor de zekerheid zowel kunnen solderen als daarna sealen met een coating. Wel een domper als je al zo veel tijd, moeite en pecunia erin hebt gestopt.
Succes, en de Kreidler is een beauty hoor, maar dat wist je zelf al
Gr.,
Eric
Succes, en de Kreidler is een beauty hoor, maar dat wist je zelf al
Gr.,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Dus derde tegenvaller met de tank !jamojamo schreef: ↑19 dec 2021, 09:55 Hoe ontstaat zoiets? In het verleden op spanning gestaan door anti-dreun opvulling? Waarschijnlijk is het metaal flinterdun en zou je voor de zekerheid zowel kunnen solderen als daarna sealen met een coating. Wel een domper als je al zo veel tijd, moeite en pecunia erin hebt gestopt.
Succes, en de Kreidler is een beauty hoor, maar dat wist je zelf al
Gr.,
Eric
Heb met je te doen. 2x stickers moeten plakken.
Na eerste keer terug naar chromerij Galviron omdat het bij de voorkant het chroom er af bladderde.
Daarna opnieuw verchromen en nu een lekkage.
Dan valt de kraanaansluiting nog mee.
Gisteren sprak ik ook een hobbyist die een chrome buffeltank kocht voor 500 euro. Brandstof er in en mega lekkage. Zit er ook nog losse stukken tankcure in.
Dus dat wisten ze. Vuile oplichters.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Het gaat alleen maar vaker voor komen. Iedereen wil een tank en ze worden steeds zeldzamer.
Piet (waar ik mijn tank haalde) toonde me enkele voorbeelden van mislukte tanks.
Het metaal is vaak zo dun geworden dat de tank het verchroom proces niet meer kan trekken.
En als je ze een tweede maal moet verchromen doet dat zeker geen deugd. Ook de schroefdraad voor het kraantje lijdt eronder.
Succes met de herstelling, komt vast goed!
Piet (waar ik mijn tank haalde) toonde me enkele voorbeelden van mislukte tanks.
Het metaal is vaak zo dun geworden dat de tank het verchroom proces niet meer kan trekken.
En als je ze een tweede maal moet verchromen doet dat zeker geen deugd. Ook de schroefdraad voor het kraantje lijdt eronder.
Succes met de herstelling, komt vast goed!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Tweede maal is derde maal af fabriek in het zuur geweest.vlatro schreef: ↑19 dec 2021, 10:24 Het gaat alleen maar vaker voor komen. Iedereen wil een tank en ze worden steeds zeldzamer.
Piet (waar ik mijn tank haalde) toonde me enkele voorbeelden van mislukte tanks.
Het metaal is vaak zo dun geworden dat de tank het verchroom proces niet meer kan trekken.
En als je ze een tweede maal moet verchromen doet dat zeker geen deugd. Ook de schroefdraad voor het kraantje lijdt eronder.
Succes met de herstelling, komt vast goed!
Gelakte tank maakt dat niet mee en is de beste basis voor chromen.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Klopt, maar dan moet je weer goed opletten als je een gelakte tank koopt om te verchromen.
Onder de lak kan bijvoorbeeld roest zitten, of eerdere herstellingen met plamuur.
Onder de lak kan bijvoorbeeld roest zitten, of eerdere herstellingen met plamuur.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Niet bij NOS of niet gerestaureerd. Een kenner ziet dat verschil wel.
Enzo
- Roel RM
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Zoiets dus.
- Deze gebruikers waarderen Roel RM voor dit bericht (totaal 2):
- Enzo-tvdzijden (19 dec 2021, 11:28) • vlatro (19 dec 2021, 11:31)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
[/quote]Dus derde tegenvaller met de tank !
Heb met je te doen. 2x stickers moeten plakken.
Na eerste keer terug naar chromerij Galviron omdat het bij de voorkant het chroom er af bladderde.
Daarna opnieuw verchromen en nu een lekkage.
Dan valt de kraanaansluiting nog mee.
Gisteren sprak ik ook een hobbyist die een chrome buffeltank kocht voor 500 euro. Brandstof er in en mega lekkage. Zit er ook nog losse stukken tankcure in.
Dus dat wisten ze. Vuile oplichters.
Enzo
[/quote]
Het lijkt wel of er een vloek op deze tank zit. Al met al wordt het een dure tank (verchromen, 2x stickerset vanuit Portugal) en nu weer een scheur
Vandaag ga ik langs bij Hartgers Radiateuren bij ons in Zutphen.
Eens kijken of ze daar deze tank kunnen solderen. Op radiateuren gebied hebben we al hele goede ervaringen met dit bedrijf.
Heb met je te doen. 2x stickers moeten plakken.
Na eerste keer terug naar chromerij Galviron omdat het bij de voorkant het chroom er af bladderde.
Daarna opnieuw verchromen en nu een lekkage.
Dan valt de kraanaansluiting nog mee.
Gisteren sprak ik ook een hobbyist die een chrome buffeltank kocht voor 500 euro. Brandstof er in en mega lekkage. Zit er ook nog losse stukken tankcure in.
Dus dat wisten ze. Vuile oplichters.
Enzo
[/quote]
Het lijkt wel of er een vloek op deze tank zit. Al met al wordt het een dure tank (verchromen, 2x stickerset vanuit Portugal) en nu weer een scheur
Vandaag ga ik langs bij Hartgers Radiateuren bij ons in Zutphen.
Eens kijken of ze daar deze tank kunnen solderen. Op radiateuren gebied hebben we al hele goede ervaringen met dit bedrijf.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Helaas, ben nu bij een aantal bedrijven aan geweest om te informeren om de scheur te dichten.
Tig lassen zou kunnen, maar dit kan twee kanten opgaan. Of het lukt, of er vallen gaten in die niet meer dicht te krijgen zijn (dun materiaal).
Bij het (hard)solderen wordt er behoorlijk warmte ingebracht, waar bij het materiaal zou kunnen verkleuren. Dan zou jammer zijn van mijn nieuw verchroomde tank.
Toch maar eens wat informatie inwinnen betreffende het coaten (tankcure). Iemand ervaring?
Tig lassen zou kunnen, maar dit kan twee kanten opgaan. Of het lukt, of er vallen gaten in die niet meer dicht te krijgen zijn (dun materiaal).
Bij het (hard)solderen wordt er behoorlijk warmte ingebracht, waar bij het materiaal zou kunnen verkleuren. Dan zou jammer zijn van mijn nieuw verchroomde tank.
Toch maar eens wat informatie inwinnen betreffende het coaten (tankcure). Iemand ervaring?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik weet wel hoe die scheur is ontstaan, resonantie. Het schijnt erbij te horen dat resoneren. Mijn oranje rs met bloktank resoneert ook iets bij bepaalde toerentallen… dat heeft mij na 70.000km rijden dus ook een kapotte tank opgeleverd! En een tankcoating is hierbij niet de oplossing!!
Dat wordt lassen/solderen. En probeer iets aan het resoneren te doen.
Ik heb deze winter ook weer het eea toegepast in de hoop dat het door velen geprezen gegons, wat typisch bij kreidler zou horen over is…
Mijn witte rs met A/tank resoneert niet merkbaar, wellicht dat het in het type tank ligt?
Gunstig is de directe verbinding blok, frame en tank natuurlijk niet!
Succes
Dat wordt lassen/solderen. En probeer iets aan het resoneren te doen.
Ik heb deze winter ook weer het eea toegepast in de hoop dat het door velen geprezen gegons, wat typisch bij kreidler zou horen over is…
Mijn witte rs met A/tank resoneert niet merkbaar, wellicht dat het in het type tank ligt?
Gunstig is de directe verbinding blok, frame en tank natuurlijk niet!
Succes
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hardsolderen met zilver moet lukken , tank deels vol water laten lopen en dan met pitje 0 of 1 voorzichtig hardsolderen.Kreidler@D43 schreef: ↑20 dec 2021, 12:58 Helaas, ben nu bij een aantal bedrijven aan geweest om te informeren om de scheur te dichten.
Tig lassen zou kunnen, maar dit kan twee kanten opgaan. Of het lukt, of er vallen gaten in die niet meer dicht te krijgen zijn (dun materiaal).
Bij het (hard)solderen wordt er behoorlijk warmte ingebracht, waar bij het materiaal zou kunnen verkleuren. Dan zou jammer zijn van mijn nieuw verchroomde tank.
Toch maar eens wat informatie inwinnen betreffende het coaten (tankcure). Iemand ervaring?
Daarna voorzichtig afpersen met 0,5 bar en afsoppen. Als hij dicht is : tankcure er in
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ik geen connecties heb, of bedrijven weet dit kunnen en/of willen uitvoeren.Caspar schreef: ↑20 dec 2021, 14:11Hardsolderen met zilver moet lukken , tank deels vol water laten lopen en dan met pitje 0 of 1 voorzichtig hardsolderen.Kreidler@D43 schreef: ↑20 dec 2021, 12:58 Helaas, ben nu bij een aantal bedrijven aan geweest om te informeren om de scheur te dichten.
Tig lassen zou kunnen, maar dit kan twee kanten opgaan. Of het lukt, of er vallen gaten in die niet meer dicht te krijgen zijn (dun materiaal).
Bij het (hard)solderen wordt er behoorlijk warmte ingebracht, waar bij het materiaal zou kunnen verkleuren. Dan zou jammer zijn van mijn nieuw verchroomde tank.
Toch maar eens wat informatie inwinnen betreffende het coaten (tankcure). Iemand ervaring?
Daarna voorzichtig afpersen met 0,5 bar en afsoppen. Als hij dicht is : tankcure er in
Waar ik nu al ben geweest durven het toch niet aan vanwege eventuele (meer) schade aan de tank.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
MIG lassen heeft iemand voor mij toen gedaan… maar het is erg oppassen! Nogmaals alleen tankcoating erin gaat je niet helpen.
Helaas kan ik je er niet mee helpen.
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik weet niet waar je woont , maar ik kan redelijk hardsolderen....
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren