Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Voor wat betreft het blok zou ik een nieuwe borgplaat plaatsen bij koppeling.
Ik neem aan dat je ook de binnenpoten van de voorvork vervangd?
Ik neem aan dat je ook de binnenpoten van de voorvork vervangd?
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Voor de koppeling komt een nieuwe borgplaat.Ronvanderstelt schreef: ↑31 jan 2021, 13:55 Voor wat betreft het blok zou ik een nieuwe borgplaat plaatsen bij koppeling.
Ik neem aan dat je ook de binnenpoten van de voorvork vervangd?
De binnenpoten van de voorvork zijn inmiddels vervangen voor nieuwe.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik zag er niet uit
Je komt er zelf ook behoorlijk onder te zitten.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Even een update van het opbouwen van mijn Kreidler.
Blokje voorzien van andere trapas, nieuwe lagers en afdichtingen.
Cilinder voorzien van nieuwe nikasil laag en nieuwe zuiger.
Remklauw gereviseerd: nieuwe remzuiger + alle afdichtingen.
Opbouw van de Kreidler is bijna klaar. Kabelboom gelegd, alles aangesloten en werkend. Nog wat puntjes op de "i" en de brommer kan aangemeld worden voor een RDW keuring.
Hebben jullie nog tips of tricks voordat ik naar de RDW keuring ga?
Blokje voorzien van andere trapas, nieuwe lagers en afdichtingen.
Cilinder voorzien van nieuwe nikasil laag en nieuwe zuiger.
Remklauw gereviseerd: nieuwe remzuiger + alle afdichtingen.
Opbouw van de Kreidler is bijna klaar. Kabelboom gelegd, alles aangesloten en werkend. Nog wat puntjes op de "i" en de brommer kan aangemeld worden voor een RDW keuring.
Hebben jullie nog tips of tricks voordat ik naar de RDW keuring ga?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Begint wat te worden. Nl frame wat niet gestolen is staat zo op kenteken.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Volgens de rapportage van Maloud Kreidlerdatabase is het framenummer gecontroleerd bij Stop Heling.nl en zijn er geen resultaten gevonden.Enzo-tvdzijden schreef: ↑25 mar 2021, 13:04 Begint wat te worden. Nl frame wat niet gestolen is staat zo op kenteken.
Enzo
Dat zou betekenen dat dit frame niet geregistreerd staat als gestolen.
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Zorg dat hij voor de keuring niet te hard loopt.
Soms zetten ze de brommer op de rollenbank.
Als de herkomst en de papieren kloppen , dan is de keuring appeltje eitje.
Feitelijk een administratieve handeling
Soms zetten ze de brommer op de rollenbank.
Als de herkomst en de papieren kloppen , dan is de keuring appeltje eitje.
Feitelijk een administratieve handeling
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hij loopt momenteel op de GPS zo'n 53 km/h. Ik zit dus wel aan de grens.
Maar goed, hij is helemaal origineel.
Hoe zou ik hem dan nog kunnen minder hard kunnen laten lopen. Toch een 11 tands voortandwiel i.p.v. 12 tands?
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ja , dat klopt.
Een te grote sproeier helpt ook.
Of een pannenspons (staal) in het luchtfilter huis.
M8 ringetje lassen in de bocht ,
Ontstekingstijdstip verdraaien
2 koppakkingen er bij leggen
Spruitstuk pakking maken met een gaatje van 10mm
Etc.
Een te grote sproeier helpt ook.
Of een pannenspons (staal) in het luchtfilter huis.
M8 ringetje lassen in de bocht ,
Ontstekingstijdstip verdraaien
2 koppakkingen er bij leggen
Spruitstuk pakking maken met een gaatje van 10mm
Etc.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Vroeger werd hij geleverd met 26 mm uitlaatbocht. Net weer wat meer geknepen.Kreidler@D43 schreef: ↑26 mar 2021, 08:08Hij loopt momenteel op de GPS zo'n 53 km/h. Ik zit dus wel aan de grens.
Maar goed, hij is helemaal origineel.
Hoe zou ik hem dan nog kunnen minder hard kunnen laten lopen. Toch een 11 tands voortandwiel i.p.v. 12 tands?
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
En de brommer is klaar voor de RDW keuring, afspraak is gemaakt.
Alles werkt van verlichting tot remmen en bel aanwezig. Geen speling op balhoofdlager en een snelheid van 49 á 50 km/h (GPS).
Alles werkt van verlichting tot remmen en bel aanwezig. Geen speling op balhoofdlager en een snelheid van 49 á 50 km/h (GPS).
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Succes, dan kan je niks gebeuren.
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Kreidler@D43 (30 mar 2021, 15:07)
- Waardering: 9.09%
- adriline
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 294 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Succes ermee, Ik ga einde van de maand.
Adri
Adri
- Deze gebruikers waarderen adriline voor dit bericht:
- Kreidler@D43 (30 mar 2021, 15:08)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- adriline
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 294 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Het zal wel goed komen
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
succesKreidler@D43 schreef: ↑30 mar 2021, 12:47 En de brommer is klaar voor de RDW keuring, afspraak is gemaakt.
Alles werkt van verlichting tot remmen en bel aanwezig. Geen speling op balhoofdlager en een snelheid van 49 á 50 km/h (GPS).
20210327_172150.jpg
20210327_172100.jpg
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ziet er top uit!
Heb je het bovenste gedeelte van de poten gewoon mee gepolijst dat ze zo glimmen?
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Klopt, deze heb ik compleet gepolijst.Jeroen1985 schreef: ↑07 apr 2021, 11:17Ziet er top uit!
Heb je het bovenste gedeelte van de poten gewoon mee gepolijst dat ze zo glimmen?
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik zit nog even te piekeren over de kleurstelling van de Kreidler.
Origineel was deze zilvergrijs, maar dat is niet mijn favoriete kleur.
Het liefst wil ik hem rood laten spuiten, maar was dat wel een standaard kleur voor een Kreidler van dit bouwjaar?
Ik zie namelijk wel Super Stars met de kleur zilvergrijs en groen, maar rood ben ik volgens mij nog niet tegengekomen.
In welke kleur zijn de Super Stars van 78-79 eigenlijk uitgebracht?
Verder wil ik de beugels van het voorspatbord vernieuwen, maar ik heb begrepen dat de imitatie slecht zijn. Alleen weet ik niet in de zin van slechte pasvorm, of chroomkwaliteit?
Origineel zat er op mijn Kreidler geen reflectoren op de beugels, dus wil ik beugels hebben zoner deze reflectoren.
Heeft iemand misschien nog originele liggen (voorwiel met schrijfrem)?
Origineel was deze zilvergrijs, maar dat is niet mijn favoriete kleur.
Het liefst wil ik hem rood laten spuiten, maar was dat wel een standaard kleur voor een Kreidler van dit bouwjaar?
Ik zie namelijk wel Super Stars met de kleur zilvergrijs en groen, maar rood ben ik volgens mij nog niet tegengekomen.
In welke kleur zijn de Super Stars van 78-79 eigenlijk uitgebracht?
Verder wil ik de beugels van het voorspatbord vernieuwen, maar ik heb begrepen dat de imitatie slecht zijn. Alleen weet ik niet in de zin van slechte pasvorm, of chroomkwaliteit?
Origineel zat er op mijn Kreidler geen reflectoren op de beugels, dus wil ik beugels hebben zoner deze reflectoren.
Heeft iemand misschien nog originele liggen (voorwiel met schrijfrem)?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
De beugels die er nu op zitten zijn dramatiek.
Inderdaad vernieuwen.
Enzo
Inderdaad vernieuwen.
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Wat bedoel je met dat de beugels die er nu op zitten dramatiek zijn?Enzo-tvdzijden schreef: ↑14 apr 2021, 09:31 De beugels die er nu op zitten zijn dramatiek.
Inderdaad vernieuwen.
Enzo
Het zijn wel originele beugels (geen imitatie).
Ze horen alleen niet op mijn Kreidler. Zaten er niet op toen ik hem kocht. Die er nu opzitten heb ik te leen van mijn broer
De originele die bij deze brommer horen zijn in de loop van de afgelopen 30 jaar kwijt geraakt, of verkocht. Dat weet ik niet meer precies.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ziet er toch niet uit. Spatbord en de beugel staan naar achter.Kreidler@D43 schreef: ↑14 apr 2021, 10:32Wat bedoel je met dat de beugels die er nu op zitten dramatiek zijn?Enzo-tvdzijden schreef: ↑14 apr 2021, 09:31 De beugels die er nu op zitten zijn dramatiek.
Inderdaad vernieuwen.
Enzo
Het zijn wel originele beugels (geen imitatie).
Ze horen alleen niet op mijn Kreidler. Zaten er niet op toen ik hem kocht. Die er nu opzitten heb ik te leen van mijn broer
De originele die bij deze brommer horen zijn in de loop van de afgelopen 30 jaar kwijt geraakt, of verkocht. Dat weet ik niet meer precies.
Onderste beugel hoort vlak te staan
Kijk naar je gele plaatje
Enzo
- Bijlagen
-
- 527962FC-B141-466B-BE15-82E0FC2FC287.jpeg (275.95 KiB) 1917 keer bekeken
-
- 2E0C5C76-A057-44BD-A463-88752D5859C4.jpeg (192.28 KiB) 1920 keer bekeken