Ja ik was dus wel even vergeten dat die draad de bevestiging van mijn ketting kast is
, foutje van de zaak. Dus dat vetnippeltje is puur voor af en toe te gebruiken en erop te zetten.
Omtrent het hele kast vs rand verhaal, in mijn ervaring, met de wegen die ik neem 60/40 asfalt/grind wegen. Is het net handiger om een open ketting te hebben. Ik volg gewoon veel consequenter de staat van mijn ketting op. En ik poets mijn ketting dus ook regelmatig op en smeer ze opnieuw in, met de kettingkast kwam er nog steeds zandstof in, sindsdien ben ik overgestapt.
Omtrent de holle as ben ik in ieder geval ervan overtuigd dat die geen kwaad zal kunnen en enkel maar nuttig kan zijn natuurlijk. Of het zo‘n groot verschil maakt weet ik uiteindelijk niet, maar vond het idee erachter wel leuk
In ieder geval zijn het wat probeerseltjes. Ik hoop hem alleszins tegen eind deze maand in mekaar te hebben. Midden Juni komt Gerard uit Haarzuilens met zen vrienden onze richting uit en dan wil ik de groene Kreid toch graag al kunnen laten zien
Alvast bedankt voor de positieve reacties en tips, het is geen al te speciaal modelletje dat ik aan het bouwen ben. Enkel de manier van aanpak zal wel wat verschillen van de meesten, dit is alleszins mijn eerste keer dat ik een brommer opbouw beginnend van niks. Het buffeltje wqs reeds rijdende en compleet die is meer gerestaureerd. Dit is letterlijk begonnen van frames opkopen en proberen te handelen om zo mijn eigen onderdelen over te houden. Veel roest laten verdwijnen en veel originele delen opgelapt. Deze brommer moet mijn meest praktische tourbrommer worden, een mix tussen een LF en TM.
Uiteindelijk draait het niet altijd om zo origineel mogelijk te blijven, er is rijd binnenkort in ieder geval weer een extra Kreidler rond in Vlaanderen!