Opknappen Florett 1966 tussenmodel

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#51 Bericht door Flocke » 28 mar 2019, 22:10

b.bonk schreef: 28 mar 2019, 19:02 ik heb nog even naar de foto,s gekeken van de onderbouw en
die versterkingsplaatjes .
zie heel veel details dat ik denk dat flocke toch abuis is
wat betreft deze brommer.
de gaatjes in het plaatje zien er geproplast uit,of zijn het nokjes op het frame.
ik zie bij kees toch rode verf op het frame op de bewuste plekken.
ook vraag ik me af of de standaard er nog tussen kan na montage plaatjes.
mvg bertus
Bertus, habe ich es richtig verstanden, dass Du Dich fragst, ob die Verstärkungsplatten dort unten richtig sind ? :)

Also bei meinem 1964er Eiertank-Rahmen sind die original da dran, und auch an dem nagelneuen Rahmen meiner 1971er RS sind die gleichen Platten dran, warum sollten die dann nicht an einen 1966er Rahmen gehören ? :wink:

Dass dort zum Teil rote Farbe ist, könnte sein, dass die Farbe zwischen die Bleche gelaufen ist. Die Bleche sind ja nur eingepunktet, so dass dort ein Spalt zwischen den Blechen sein kann und durch Kapillarwirkung kann da Farbe reingesogen worden sein.

Die Bleche werden schon richtig sein, aber selbst wenn die original nicht daran gewesen wären, schaden tun sie in keinem Fall und verhindern, dass das da unten wieder bricht.

Gruß

Carsten


Rahmen 1971er RS:
Bildschirmfoto 2019-03-28 um 22.01.20.png
Bildschirmfoto 2019-03-28 um 22.01.20.png (289.02 KiB) 3559 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-03-28 um 22.01.08.png
Bildschirmfoto 2019-03-28 um 22.01.08.png (285.26 KiB) 3559 keer bekeken

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#52 Bericht door b.bonk » 29 mar 2019, 07:54

Die Bleche werden schon richtig sein, aber selbst wenn die original nicht daran gewesen wären, schaden tun sie in keinem Fall und verhindern, dass das da unten wieder bricht.

hier ben ik het mee eens.
mvg bertus

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 mar 2019, 08:06

b.bonk schreef: 29 mar 2019, 07:54 Die Bleche werden schon richtig sein, aber selbst wenn die original nicht daran gewesen wären, schaden tun sie in keinem Fall und verhindern, dass das da unten wieder bricht.

hier ben ik het mee eens.
mvg bertus
Ook de rede van de verschillende standaards aan de bovenkant waar de bus in zit.

Enzo

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#54 Bericht door KeesR » 29 mar 2019, 11:54

Bertus, Enzo en Carsten,

Dank voor jullie opmerkingen. In mijn geval zijn er geen verstevigingsplaatjes af fabriek aangebracht. De plaatdikte van het frame is over de hele omtrek onderbouw/motorophanging 2 mm dik. De verstevigingsplaatjes, die ik heb gezien op de foto's van Carsten, voorkomen naar mijn idee alleen het uitlubberen van de standaardboutgaten en de gaten voor de 6 mm boutjes. De plaatjes kunnen niet doorlopen tot en met de onderste motorbevestigingsgaten (het blok past er dan immers niet meer tussen) en dus blijft de enkele 2 mm plaatdikte van de frame-oren tussen blokbevestiging en de bovenkant van de geplande versterkingpslaatjes het zwakke punt.
De kans op schade, die ik nu heb, is daarmee nog steeds aanwezig. Deze kans wordt wel verkleind door de, ook door jullie voorgestelde, versterking van de midden-achterbevestiging (van 6 mm naar 8 mm bout met ook daar een opgelast versterkingsplaatje (en vooral door niet meer onderuit te gaan :oops: ).

De standaard heb ik ook beter bekeken. In eerste instantie leek er helemaal geen bus in te zitten, maar door even een vijl over de scharnierpunten links en rechts te halen werd die toch duidelijker zichtbaar. Zou deze bus niet wat moeten uitsteken? Ik krijg hem er
voorlopig ieder geval niet simpel uit. Hij zit zo vast dat ik met een met drevel de boel "op stuik" hetgeen niet helpt natuurlijk.

Wat ik ook vreemd vind is dat de staandaardbenen niet symmetrisch t.o.v. draai-as zitten, zoals je op bijgaande foto kunt zien. Of hoort dat zo?

Groet,
KeesR
standaard scharnierpunt_1.jpg
standaard scharnierpunt_1.jpg (57.67 KiB) 3502 keer bekeken
standaard scharnierpunt_2.jpg
standaard scharnierpunt_2.jpg (79.82 KiB) 3502 keer bekeken
standaard bovenzijde.jpg
standaard bovenzijde.jpg (66.94 KiB) 3502 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#55 Bericht door Flocke » 30 mar 2019, 22:24

Hallo Kees,

wie ich schon sagte glaube ich nicht, dass an Deinem Rahmen original keine Verstärkungsbleche ab Werk dran waren.
Warum sollten da keine original am Rahmen dran gewesen sein ?
An meinem 1964er Rahmen sind welche angeschweißt und an dem 1971er RS-Rahmen auch, ich denke, dass an allen Rahmen bis 1972 diese Verstärkungsbleche verbaut waren.

Das zeigt sich auch an dem Rohr oben am Ständer, denn das ist erst ab 1973 breiter geworden, sh. dazu auch meinen Bericht über die verschiedenen Ständer:
Verschiedene Ständer

Wenn Du Deinen alten Ständer nicht mehr benutzen möchtest, könntest Du einen neuen von den roten Ständern von mir bekommen, die in dem Bericht gezeigt sind, denn ich brauche die roten Ständer für mich selbst nicht. Ich hätte auch noch ein originales Rohr über, welches in den Ständer gesteckt wird.

Wichtig ist, das Rohr, welches in das Rohr von dem Ständer gesteckt wird, muß etwas breiter als das Ständerrohr sein. Denn dieses innere Rohr wird beim Anziehen der Schraube fest mit dem Rahmen verspannt, dreht sich also nicht, sondern es dient als Drehachse für den Ständer. Deswegen muß das Rohr des Ständers etwas kürzer als das innere, lose Rohr sein, damit sich nachher der Ständer frei im Rahmen drehen kann, auch wenn die Schraube fest angezogen ist.

Gruß

Carsten

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#56 Bericht door KeesR » 31 mar 2019, 17:52

Hallo Carsten,

Hoewel ik het net zo vreemd vindt als jij, is er helemaal niets te zien wat lijkt op zelfs maar een restant van versterkingen. Ik heb mijn Kreidler op 7 juni 1966 nieuw gekregen en weet zeker dat er sinds die dag niets is veranderd aan het frame (de motor is er zelfs nog nooit af geweest).
Ook is de “Hülsenbreite” van de standaardbovenkant bij mij 78 mm en de binnen breedte van het frame onder 80 mm. Als het frame helemaal kaal is (de schommelas-bevestigingspunten staan in de kruipolie) maak ik nog een detailfoto.
Het zou mooi zijn als een andere bezitter van dit tussenmodel of ’66 ei-tank en forumlid zou kunnen/willen nagaan hoe dat er bij hem of haar uitziet.

De gegevens van mijn standaard zijn: Rohrdiam. 20 mm, Hülsenbreite 78 mm, Beinlänge ca 316 mm, Gewicht 840 g en waarschijnlijk dezelfde als die van jou op foto nummer DSC_6316x.jpg.
Ik snap het principe van de bus in de standaard helemaal. Maar mijn bus is nauwelijks zichtbaar, zit muurvast en is dus niet eenvoudig uit de standaard te krijgen. Hij is misschien te kort geweest of standaard en bus zijn op elkaar gaan vreten waardoor de wel uitstekende bus-einden (ca 1 mm?) zijn weggesleten.

Ik wil alsnog volgende week een poging doen de bus er uit te krijgen en als dat lukt kan ik mijn standaard met een nieuwe bus waarschijnlijk nog wel gebruiken. Er moet dan toch 4 mm van de bovenhuls en van een nieuwe bus af om tussen de verstevigingsplaatjes te passen, die er sowieso opgaan (Bertus heeft aangeboden het laswerk te doen :thumbsup ). De binnen breedte van mijn frame-onderkant is zoals gezegd 80 en wordt dan ca 76 mm.
Maar mocht dat toch niet lukken dan maak ik heel graag gebruik van jouw aanbod, waarvoor alvast hartelijk dank :thumbsup

Groeten,
Kees

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#57 Bericht door Flocke » 31 mar 2019, 18:55

Hallo Kees,

oke, verstanden. :wink:

Wenn die Hülsenbreite des Ständers tatsächlich bei 78mm liegt, dann wird es doch wohl so gewesen sein, dass nicht jeder Rahmen bzw. jedes Modell diese Verstärkungen bekommen hat.
Ich war bei meinen Gedanken einfach der Logik gefolgt, dass Kreidler das mehr oder weniger bei allen gleich gemacht hat. :)

Ja, wäre interessant, ob die Verstärkungen bei anderen NL-Ausführungen auch nicht vorhanden sind. Ich habe noch einen alten Eiertank-Schrott-Rahmen in der Garage stehen, an dem hatte ich mal den originalen Ständer und Unterbau ausprobiert, auch der Rahmen hat die Verstärkungen.
Du siehst in dem mittleren und unteren Bild an der Seite die silberne Hülse drunter herschauen, die scheint ca. 1mm länger als die Hülse vom Ständer zu sein, alles Org.-Teile.

Ich finde es gut, wenn Du zunächst versuchst, die alten Org.-Teile zu retten, wenn es zu aufwändig wird und Du einen neuen Ständer haben willst, kannst Dich gerne melden.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.45.57.jpg
Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.45.57.jpg (92.86 KiB) 3420 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.45.21.jpg
Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.45.21.jpg (110.34 KiB) 3420 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.44.37.jpg
Bildschirmfoto 2019-03-31 um 18.44.37.jpg (92.25 KiB) 3396 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#58 Bericht door Zolenheuvel » 31 mar 2019, 22:34

Enzo-tvdzijden schreef: 13 mar 2019, 22:49
KeesR schreef: 13 mar 2019, 22:46 Duidelijk Tjerry, dank.
Misschien hebben Marcel of Kees plaatjes

Enzo
Op verzoek van Tjerry, de plaat met M8 die Marcel voor mij gemaakt heeft.

Groet Kees
Bijlagen
20190331_222506.jpg
20190331_222506.jpg (73.25 KiB) 3620 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#59 Bericht door Enzo-tvdzijden » 31 mar 2019, 22:40

Ook jou frameoren zijn gelast Kees. Dat zien we nu niet

Enzo

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#60 Bericht door KeesR » 01 apr 2019, 13:30

Dank voor de aanvullende en verhelderende foto's en informatie. Ik had Marcel (maar misschien de "verkeerde") een PB gestuurd maar hij heeft die waarschijnlijk niet ontvangen of gemist. MichelHV heeft geadviseerd bij de plaatselijke metaalbewerker in de knipafvalbak te grutten. Dat heeft een mooi stukje 2 mm plaat opgeleverd en dus is het plaatje aan de hand van de foto van Kees zo gemaakt.

@ Carsten,
Kan het zijn, dat er verschillende breedtes (motor)blokken zijn? En dat daarom, bij bepaalde configuraties vermogen/aantal versnellingen, de inwendige framebreedte onder tpv het blok op jouw foto's groter is? En dat de zijdelingse versterkingplaatjes dit breedteverschil verkleinen om 1 onderbouwbreedte (en evt standaard) te kunnen toepassen? Dat is het enige dat ik nog heb kunnen bedenken. De plaatjes zijn dan niet direct als versterking (wel mooi meegenomen natuurlijk) maar als "vulling" bedoeld.

Groet,
KeesR

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#61 Bericht door Flocke » 01 apr 2019, 19:48

Hallo Kees,

nein, das glaube ich nicht.
Die Motorblöcke sollten im Bereich der Aufnahme an den Rahmen alle gleich breit sein, ohne dass ich das jetzt kontrolliert habe.

Aber die beiden Eiertank-Rahmen (grau und grün) hatten beide original einen 3-Gang verbaut, der graue Rahmen Handschaltung und der grüne einen Motor mit Fußschaltung.
In dem grauen Rahmen habe ich ja einen 5-Gang-direkt verbaut (TM-Motor), das paßt alles einwandfrei.

Also das "U"-Profil vom Rahmen, dass die Motoren aufnimmt, sollte immer gleich breit sein, Innenmaß ca. 80mm. Die Verstärkungsplatten sind wirklich zum Verstärken des Rahmens gedacht, aber nur bei den alten Rahmen. Ab 1973 hat man darauf verzichtet, wahrscheinlich konnte man das machen, weil man den Unterbau optimiert hatte und von hinten 2x M8 eingesetzt hatte, statt 1x M6, so kann der hintere Teil mehr tragen.

Interessant ist auch, dass man bei dem orangen Rahmen der 1971er RS sogar noch im oberen Bereich von außen Bleche aufgesetzt hatte, sieht man auf den Fotos, so ganz genau hatte ich das auch noch nie betrachtet und verglichen.

Eindeutig kann man das ganze auch an den Hülsen auf den Ständern oben erkennen, ab 1973 ist die Hülse breiter geworden, weil die Verstärkungsbleche ab da entfallen sind.

Warum die Bleche bei Deinem Moped original nicht drin waren, ist mir ein Rätsel, vielleicht Sparmaßnahme.

Gruß

Carsten

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#62 Bericht door KeesR » 01 apr 2019, 21:02

Zolenheuvel schreef: 31 mar 2019, 22:34
Enzo-tvdzijden schreef: 13 mar 2019, 22:49
KeesR schreef: 13 mar 2019, 22:46 Duidelijk Tjerry, dank.
Misschien hebben Marcel of Kees plaatjes

Enzo
Op verzoek van Tjerry, de plaat met M8 die Marcel voor mij gemaakt heeft.

Groet Kees

Kees, wat is de dikte van het plaatje en is dit de eindsituatie, en dus een supersluitring, of is het plaatje later rondom aan het frame gelast?

Groet,
Kees

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#63 Bericht door Zolenheuvel » 01 apr 2019, 21:52

De dikte van de RVS plaat is 5 mm.
Het is in zoverre de eindsituatie, dat er geen laswerk aan wordt gedaan.
De bout zat er voor de foto in. Die ga ik andersom monteren met een RVS carrosserie ring (omdat ik dit steviger vind).

Groet Kees
Bijlagen
20190401_212452.jpg
20190401_212452.jpg (64.19 KiB) 3540 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 01 apr 2019, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#64 Bericht door Zolenheuvel » 01 apr 2019, 21:56

Aan de ophangoren is ook stevig gelast. De gaten waren flink uitgelubberd. Hiervoor zijn busjes pasgedraaid en er daarna ingelast.

Groet Kees
Bijlagen
20190401_213229.jpg
20190401_213229.jpg (97.56 KiB) 3540 keer bekeken
20190401_213307.jpg
20190401_213307.jpg (101.68 KiB) 3540 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 01 apr 2019, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#65 Bericht door Flocke » 01 apr 2019, 22:05

Das sollte halten ... :clap

Bei Deinem Rahmen erkennt man auch die originalen Schweißpunkte von den Verstärkungsplatten.

Gruß

Carsten


file-3.jpg
file-3.jpg (72.44 KiB) 3308 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#66 Bericht door Zolenheuvel » 01 apr 2019, 22:11

Klopt.
Het is een '67 frame.

Groet Kees

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#67 Bericht door KeesR » 01 apr 2019, 22:41

Dank voor de uitleg Kees. Dat is wel heel erg degelijk; die zakt nooit meer door.
Groeten, KeesR

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#68 Bericht door Zolenheuvel » 01 apr 2019, 22:48

Kijk daar houden we van Deutsche Gründlichkeit :mrgreen:

Groet Kees

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#69 Bericht door b.bonk » 02 apr 2019, 12:46

ziet er degelijk uit.
maar als KeesR het niet erg vind, doe ik het
net ff anders.
mvg bertus

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#70 Bericht door KeesR » 02 apr 2019, 13:40

b.bonk schreef: 02 apr 2019, 12:46 ziet er degelijk uit.
maar als KeesR het niet erg vind, doe ik het
net ff anders.
mvg bertus
Heb er alle vertrouwen in. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Groet,
KeesR

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#71 Bericht door b.bonk » 05 apr 2019, 18:22

Ik wil alsnog volgende week een poging doen de bus er uit te krijgen en als dat lukt kan ik mijn standaard met een nieuwe bus waarschijnlijk nog wel gebruiken. Er moet dan toch 4 mm van de bovenhuls en van een nieuwe bus af om tussen de verstevigingsplaatjes te passen, die er sowieso opgaan (Bertus heeft aangeboden het laswerk te doen :thumbsup ). De binnen breedte van mijn frame-onderkant is zoals gezegd 80 en wordt dan ca 76 mm

ik ga er van uit ,dat de voorbereiding gelukt is.
wand morgen is het d.day.
al heel wat oud ijzer opgeknapt wat ouder is als ik zelf. ( auto,s en motoren )
maar nog geen Kreidler, ben zeer benieuwt.
de lat ligt ook zeer hoog natuurlijk, want dit is de ultieme uitdaging.
heel Kreidler minnend nederland kijkt mee.
en nu met die like knop erbij, wil ik niet afgaan.
mvg bertus

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#72 Bericht door KeesR » 05 apr 2019, 20:35

De voorbereiding is gelukt. De, als het ware koudgelaste, standaardbus is uitgeboord, er is een nieuwe bus. Het frameoor en de versterkingsplaatjes zijn op de juiste plek aan de onderbouw bevestigd; de onderbouw dient zo dus als laskaliber. Het gat midden achter is naar 8 mm vergroot. Aanwezige roest is op de prio 1-plekken verwijderd. Tijd voor fase twee voor de specialist met de vaste hand, waarvoor al het nodige inmiddels is ingeladen. :D
Wordt vervolgd.

Groet,
KeesR
Gereed voor de specialist.jpg
Gereed voor de specialist.jpg (106.77 KiB) 3205 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#73 Bericht door KeesR » 05 apr 2019, 20:39

Wel van links naar rechts werken natuurlijk anders wordt de hand wat minder vast misschien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#74 Bericht door Flocke » 06 apr 2019, 00:14

Das sieht doch schon mal ausgezeichnet aus ! :clap

Bertus hat Recht, der Erfolgsdruck ist einigermaßen hoch, alle werden schon gespannt auf das Ergebnis sein ... :P
Aber ich bin mir sicher, das wird schon, eine gute Vorbereitung ist mindestens 80% vom Gesamterfolg.

Vielleicht solltet ihr den Ständerfuss auch noch neu besohlen und ein Blech aufschweißen, dort schaben die Ständer ja mit den Jahren etwas ab.

Wünsche euch gutes Gelingen !

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2019-04-06 um 00.06.51.jpg
Bildschirmfoto 2019-04-06 um 00.06.51.jpg (86.68 KiB) 3182 keer bekeken

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#75 Bericht door b.bonk » 06 apr 2019, 22:09

Nou dat was wat.
Lompe boer als ik ben samen prutsen met keesr .
Jaja kreidler brengt culturen samen. Top team.
Vond het harstikke leuk om te doen en of
Het wat is geworden moeten jullie mar bekieke.
Mvg bertus

Plaats reactie