Cremé witte RS special
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Cremé witte RS special
Je kan in mijn verslag zien dat ik in de groene ander primaire vertanding heb, dus minder koppel op de platen en hoef je ook minder zware vertanding extern te doen (ketting wielen). Mijn groene heeft dus een geselecteerde standaard veer door Dick en slipt niet door, 23 pk en 17nm. Dus moet dit ook met 10pk willen, Dick zocht destijds ook naar een koppeling die het net kan hebben geeft minder stress op de tandwieltjes in de 6 bak. Resultaat is als de bak koud is trekt hij er doorheen als hij warm is niet meer, behoud van de fragiele 6 bak met mijn 110cc geweld.
Paul
Paul
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Cremé witte RS special
Klopt, deze zijn veel harder en hebben minder grip bij aangrijpen.Enzo-tvdzijden schreef: ↑30 mar 2020, 22:18Deze welkreidler844 schreef: ↑30 mar 2020, 22:00Dit zijn niet de Kreidlerdienst platen....
wel eerst 24h in de olie leggen voor montage.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 493 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Cremé witte RS special
https://link.marktplaats.nl/m1518717304 deze moet je hebben pascal. kun je bij je buren ophalen
Laatst gewijzigd door dijk op 31 mar 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: Cremé witte RS special
goeie tip dijk .dijk schreef: ↑31 mar 2020, 18:51 https://link.marktplaats.nl/m1518717304 deze moet je hebben pascal. kun je bij buren ophalen
hondjes maar een dag zonder shappie pascal.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Die honden een dag geen vers vlees geven? Ze vreten mij dan op ben ik bang
Das een straatje achter mij, er naar lopen is sneller als ernaar bellen.
De koppeling werkt perfect nu, kan wel zo’n setje kopen en bij de volgende beurt monteren.
Das een straatje achter mij, er naar lopen is sneller als ernaar bellen.
De koppeling werkt perfect nu, kan wel zo’n setje kopen en bij de volgende beurt monteren.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 493 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Cremé witte RS special
klopt pascal 13 om 33 met een 6 bak.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Omgerekend naar een directe 5bak met de standaard ratio 1:3.95 rijdt jij met 14/33 Jeroen met een 6bak is de eindoverbrenging ook weer anders🏍
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Was de hondjes uitlaten en dacht loop gelijk even naar de Jager.
Ze hadden nog een koppelingsset liggen in de verhouding 3.47 De via marktplaats aangeboden 2.95 is voor de 110cc, als ik die ga gebruiken moet ik wel een heel klein voortandwiel gebruiken.
Deze set is voorlopig voor op de plank, koppeling werkt nu perfect. Maar mocht ik weer last van geslip krijgen dan kan ik dat gelijk aanpakken.
Ze hadden nog een koppelingsset liggen in de verhouding 3.47 De via marktplaats aangeboden 2.95 is voor de 110cc, als ik die ga gebruiken moet ik wel een heel klein voortandwiel gebruiken.
Deze set is voorlopig voor op de plank, koppeling werkt nu perfect. Maar mocht ik weer last van geslip krijgen dan kan ik dat gelijk aanpakken.
- Bijlagen
-
- BDAA81F7-4B9C-4B76-8FC3-A80CD4448D9B.jpeg (98.29 KiB) 1833 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Cremé witte RS special
13:36 was toch goed geweest met een 2,95er...of niet?nozems schreef: ↑03 apr 2020, 10:49 Was de hondjes uitlaten en dacht loop gelijk even naar de Jager.
Ze hadden nog een koppelingsset liggen in de verhouding 3.47 De via marktplaats aangeboden 2.95 is voor de 110cc, als ik die ga gebruiken moet ik wel een heel klein voortandwiel gebruiken.
Deze set is voorlopig voor op de plank, koppeling werkt nu perfect. Maar mocht ik weer last van geslip krijgen dan kan ik dat gelijk aanpakken.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Roman, nu kan ik met deze verhouding meer variëren. De 16/33 nu zou 14/33 worden met deze koppeling.
Maar als ik eens een tandje lichter wil kom ik met die 2.95 op een 12tands tandwiel uit, veels te klein voor een motorfiets
Maar als ik eens een tandje lichter wil kom ik met die 2.95 op een 12tands tandwiel uit, veels te klein voor een motorfiets
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Cremé witte RS special
16/33 derzeit, das spricht schon für ein kräftiges Aggregat ...
Gruß
Carsten
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Cremé witte RS special
met 12er rijd ik alt 6 jaar met de roode .... en geen probleemen met slijpen in de carters... en de Regina RX3 heft ook geen grootere slijtage ermee...
ma is alt goed gedaan met de nieuwe rechte primair...
2 lagers met 2 Seegeringe???
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Cremé witte RS special
ben echt geen friend van de Nadellagers loopend op de Vorgelegewelle, ma ik denk met die 2 normale lagers so als bij je, is het zeeker ook goed...
Ik ben een friend van Alubroncebussen in het primaire Tandwiel... had ik bij mijn laatste de Jager koppeling ook erin gemaakt. Is beeter voor de as
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Cremé witte RS special
Eigenlijk zou je een koppeling moeten hebben ala BMW K1600..
Heeft een vernuftig systeem dat anti hop is in het decelereren en zich vast zet bij accelereren.
Hoeft geen zware veer en laat zich daarmee gemakkelijk bedienen.
Namaken is wellicht andere koek.
Heeft een vernuftig systeem dat anti hop is in het decelereren en zich vast zet bij accelereren.
Hoeft geen zware veer en laat zich daarmee gemakkelijk bedienen.
Namaken is wellicht andere koek.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Ik liep al langer te dubben wat te doen met de verlichting.
Het geheel schiet anno 2020 toch wel wat tekort, deels natuurlijk nog een kenmerk van een klassieker!
Maar motorisch en rijwieltechnisch was het geheel wel aardig up to date, met behoud van de klassieke kenmerken...maar daar wil ik geen discussie over voeren.
Ik had zelfs een apart topic daarvoor geopend, met toch wel veel nuttige input. Maar aangezien ik geen draadjesman ben en ik me er ook afgelopen winter niet toe kon zetten toch maar eens een afspraak gemaakt met Arno Meijer elektra service!
Dus afgelopen donderdag eind vd middag volgas over de snelweg richting Amersfoort en aangekomen bij Arno mijn wensen doorgegeven.
Ik wilde sowieso m’n ontsteking behouden, en wilde aangezien we dan toch bezig zijn er gelijk een aansluiting op maken voor een toekomstige navigatieset. Dit omdat je dan leuke routes kunt uitstippelen, en je niet elke keer weer de snelweg op moet.
Maar om te kijken of ik mijn ontsteking kon behouden moest hij wel genoeg stroom leveren om de 12volts accu op te kunnen laden!
Dit ging via de gele draad meer dan uitstekend! Belast gaf de multimeter zowaar bijna 30volt aan!
De spanningsregelaar heeft dit gelukkig weten te reduceren.
Diezelfde avond werd ik door Arno op de trein gezet, wat een service!
En nog tijdens mijn treinreis richting huis kwamen de eerste beelden, tank, zadel e’d gedemonteerd en de Kreidler werd gelijk goed schoongemaakt!
Ik hield er rekening mee dat ik mijn kreidler maximaal 2weken kwijt zou zijn, maar ik werd gistermiddag al gebeld door Arno met de mededeling dat hij al klaar was!
Dus vandaag op de trein naar Amersfoort waar ik door Arno werd opgepikt.
Even gezellig aan de koffie en het eea uitgelegd gekregen.
En ik reed naar huis met eindelijk echt knap wat licht uit mijn lampen
Deze ombouw naar 12volt led is wederom een mooie upgrade met het oog op veiligheid en zichtbaarheid!
Arno&Danny ontzettend bedankt voor de bijzonder snelle en vriendelijke service!
Het geheel schiet anno 2020 toch wel wat tekort, deels natuurlijk nog een kenmerk van een klassieker!
Maar motorisch en rijwieltechnisch was het geheel wel aardig up to date, met behoud van de klassieke kenmerken...maar daar wil ik geen discussie over voeren.
Ik had zelfs een apart topic daarvoor geopend, met toch wel veel nuttige input. Maar aangezien ik geen draadjesman ben en ik me er ook afgelopen winter niet toe kon zetten toch maar eens een afspraak gemaakt met Arno Meijer elektra service!
Dus afgelopen donderdag eind vd middag volgas over de snelweg richting Amersfoort en aangekomen bij Arno mijn wensen doorgegeven.
Ik wilde sowieso m’n ontsteking behouden, en wilde aangezien we dan toch bezig zijn er gelijk een aansluiting op maken voor een toekomstige navigatieset. Dit omdat je dan leuke routes kunt uitstippelen, en je niet elke keer weer de snelweg op moet.
Maar om te kijken of ik mijn ontsteking kon behouden moest hij wel genoeg stroom leveren om de 12volts accu op te kunnen laden!
Dit ging via de gele draad meer dan uitstekend! Belast gaf de multimeter zowaar bijna 30volt aan!
De spanningsregelaar heeft dit gelukkig weten te reduceren.
Diezelfde avond werd ik door Arno op de trein gezet, wat een service!
En nog tijdens mijn treinreis richting huis kwamen de eerste beelden, tank, zadel e’d gedemonteerd en de Kreidler werd gelijk goed schoongemaakt!
Ik hield er rekening mee dat ik mijn kreidler maximaal 2weken kwijt zou zijn, maar ik werd gistermiddag al gebeld door Arno met de mededeling dat hij al klaar was!
Dus vandaag op de trein naar Amersfoort waar ik door Arno werd opgepikt.
Even gezellig aan de koffie en het eea uitgelegd gekregen.
En ik reed naar huis met eindelijk echt knap wat licht uit mijn lampen
Deze ombouw naar 12volt led is wederom een mooie upgrade met het oog op veiligheid en zichtbaarheid!
Arno&Danny ontzettend bedankt voor de bijzonder snelle en vriendelijke service!
- Bijlagen
-
- 94C9B78A-2717-40A5-873D-C7D87BFEA6FF.jpeg (270.68 KiB) 1668 keer bekeken
-
- A92157D2-CE55-4E1C-912D-0E79C98EE3C8.jpeg (204.09 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 8527054E-1691-43A0-913B-DA0F956C0105.jpeg (199.64 KiB) 1668 keer bekeken
-
- B78B54D1-F0D8-4914-804E-5E67F02C4141.jpeg (211.57 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 511D2405-F517-4B34-B2E6-760AEBD202D3.jpeg (211.28 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 48C493AF-091E-4ECF-A3F4-6D50BC26CC3A.jpeg (102.74 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 9938EC21-AD6A-411C-BFBD-0BC10EEF8D63.jpeg (154.94 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 61C60BDF-8727-4BDB-B5DF-E689AC756B0C.jpeg (283.76 KiB) 1668 keer bekeken
-
- 7DA15422-F32D-41E9-BDBD-F9513A61F6A2.jpeg (277.57 KiB) 1668 keer bekeken
-
- CD6572A2-2A96-46A1-A8EA-5B9CEA273D03.jpeg (133.48 KiB) 1668 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Cremé witte RS special
Zo daar komt even een bak licht uit.
Moest je koplamp (lichtbeeld) voor zo ver mogelijk nog na gesteld worden?.
Als ik dan kijk naar het gloeidraadje in de 6v lamp van mijn Eitank, die schijnt alleen op de weg bij vol gas.
Hele verbetering Pascal.
Moest je koplamp (lichtbeeld) voor zo ver mogelijk nog na gesteld worden?.
Als ik dan kijk naar het gloeidraadje in de 6v lamp van mijn Eitank, die schijnt alleen op de weg bij vol gas.
Hele verbetering Pascal.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Henk de stand vd koplamp moet ik nog wel nastellen. Zag vanmiddag in de zeeburgertunnel dat ie nog teveel omlaag schijnt. Werd me al verteld door Arno, iedereen prefereert dat weer anders.
Maar ik ben blij met deze upgrade
Maar ik ben blij met deze upgrade
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Op de weg naar Arno viel mij op de snelweg toch wat getril op, op toptoeren. Vanaf ca 8500rpm begint hij merkbaar wat meer te vibreren, onder dat toerental is er opvallend weinig getril aanwezig! Nog minder dan bij de oranje rs, of dat standaard rs van Andy waar ik vd week op reedt.
Trillingen zijn er altijd wel geweest bij mijn kreidlers, met het bekende gonsen vd benzine tank of zo nu en dan een kapot getrild achterlichtje.
Ik had notabene bij m’n oude standaard rs een kentekenplaat doormidden getrild, en niet zelden af en toe tintelingen in m’n vingers.
Daar heb ik nu geen last van gelukkig, toch zou ik minder getril willen.
Een aantal zaken spelen niet mee, de krukas is gebalanceerd voor een dikke 54mm zuiger, en heeft dan een balansfactor van 30%. Nu hangt daar een iets lichtere zuiger aan dus de balansfactor zal hoger dan die 30% zijn..
Maar in het verleden ben ik daar vaker achteraan geweest, elke keer weer andere getallen en dat spreekt elkaar weleens tegen.
Sommige zweren bij 40%of meer, weer iemand anders zit onder de 20%. Standaard kreidler? Ze zeggen 25/28% maar heb ook andere getallen gelezen.
Wat ook niet meewerkt is het immitatie Denfeld zadel. Dat is een stukje plaatmateriaal wat direct op het frame geschroeft zit, met een dun stukje schuimrubber erop. Dus als er ook maar iets trilling is voel je dat dus gelijk!
Dus ben eens ga nadenken wat ik daar nog aan kan doen, behalve de balansfactor weer aanpassen en een schietgebedje zeggen en maar weer hopen of dat gaat werken of juist nog beroerder wordt. Zoals gezegd roept iedereen andere getallen.
Ik dacht aan demping rubbers onder het zadel en gewichten in het stuur.
Iemand ideeën?
Trillingen zijn er altijd wel geweest bij mijn kreidlers, met het bekende gonsen vd benzine tank of zo nu en dan een kapot getrild achterlichtje.
Ik had notabene bij m’n oude standaard rs een kentekenplaat doormidden getrild, en niet zelden af en toe tintelingen in m’n vingers.
Daar heb ik nu geen last van gelukkig, toch zou ik minder getril willen.
Een aantal zaken spelen niet mee, de krukas is gebalanceerd voor een dikke 54mm zuiger, en heeft dan een balansfactor van 30%. Nu hangt daar een iets lichtere zuiger aan dus de balansfactor zal hoger dan die 30% zijn..
Maar in het verleden ben ik daar vaker achteraan geweest, elke keer weer andere getallen en dat spreekt elkaar weleens tegen.
Sommige zweren bij 40%of meer, weer iemand anders zit onder de 20%. Standaard kreidler? Ze zeggen 25/28% maar heb ook andere getallen gelezen.
Wat ook niet meewerkt is het immitatie Denfeld zadel. Dat is een stukje plaatmateriaal wat direct op het frame geschroeft zit, met een dun stukje schuimrubber erop. Dus als er ook maar iets trilling is voel je dat dus gelijk!
Dus ben eens ga nadenken wat ik daar nog aan kan doen, behalve de balansfactor weer aanpassen en een schietgebedje zeggen en maar weer hopen of dat gaat werken of juist nog beroerder wordt. Zoals gezegd roept iedereen andere getallen.
Ik dacht aan demping rubbers onder het zadel en gewichten in het stuur.
Iemand ideeën?
- Bijlagen
-
- C8A999C9-970D-4E54-81BF-C126F027570F.png (151.77 KiB) 1600 keer bekeken