En dan nog met losse sproeierbuis gereden.
Enzo
Ik heb geen grotere sproeier liggen. Maar gezien ik eerst met de ontsteking moet beginnen... iets vroeger? Iets later?Enzo-tvdzijden schreef:Je begint ALTIJD met de ontsteking.
Probeer een grotere sproeier
Ik deed in een Athena met 17 kroondop al 82.
Luchtschroef die je 1 keer goed zetten als de motor warm is. Dat kan ik op gehoor.
Enzo
Dit zijn geen afstel vragen.vlatro schreef: ↑18 apr 2021, 18:29Ik heb geen grotere sproeier liggen. Maar gezien ik eerst met de ontsteking moet beginnen... iets vroeger? Iets later?Enzo-tvdzijden schreef:Je begint ALTIJD met de ontsteking.
Probeer een grotere sproeier
Ik deed in een Athena met 17 kroondop al 82.
Luchtschroef die je 1 keer goed zetten als de motor warm is. Dat kan ik op gehoor.
Enzo
Wat kan ik dan nog afstellen? Heb contactpunten.Enzo-tvdzijden schreef:Dit zijn geen afstel vragen.vlatro schreef: ↑18 apr 2021, 18:29Ik heb geen grotere sproeier liggen. Maar gezien ik eerst met de ontsteking moet beginnen... iets vroeger? Iets later?Enzo-tvdzijden schreef:Je begint ALTIJD met de ontsteking.
Probeer een grotere sproeier
Ik deed in een Athena met 17 kroondop al 82.
Luchtschroef die je 1 keer goed zetten als de motor warm is. Dat kan ik op gehoor.
Enzo
De voorontsteking. En met 1 enkele gegokte sproeier begin je niks. En ik zou me maar eens verdiepen in carburateurs met luchtschroef.
Contactpunten etc heb ik afgesteld volgens het werkplaatshandboek. Luchtschroef heb ik ook afgesteld maar kan zeker nog beter. Ik had ook meerdere sproeiers gekocht, maar 75 is de grootste. Ik ga eerst de voorontsteking en contactpunten nog eens opnieuw doen. Dan weer verder kijken.Enzo-tvdzijden schreef:De voorontsteking. En met 1 enkele gegokte sproeier begin je niks. En ik zou me maar eens verdiepen in carburateurs met luchtschroef.
Succes. Komt goed.
Enzo
Punten staan op 0,35mmCaspar schreef:Contactpunten op 0,40 mm
1,2mm vbdp
Klaar
Waar staat je ontsteking nu op dan ?vlatro schreef: ↑27 apr 2021, 18:56 In het weekend nog 2 ritjes gedaan. Nog niets gewijzigd aan ontsteking of carburateur.
Kleur bougie ziet er momenteel erg goed uit, of zit ik mis? Heeft het wel zin dan een grotere sproeier te proberen? 75 lijkt me al vrij groot voor mijn set-up.
Voordat ik met de ontsteking ga rommelen ga ik me toch eens verdiepen in de luchtschroef. Ik heb de luchtschroef ingesteld wanneer hij stationair draaide (maar motor nog niet super warm) zodat hij snel reageerde bij het gas geven.
Ook dit weekend weer gemerkt dat het in de lage toeren zit. 1e naar 2e gaat het moeilijkste. 2e naar 3e hapert ook. Ik heb dan bij het geluid soms het gevoel dat hij wat verzuipt?
Verder heb ik op 7000 a 8000 toeren meer trillingen dan bij 9000 a 10000 toeren. Typische resonantie? Trillingen waren veel duidelijker voelbaar met een passagier achterop.
Als ik een langere tijd volgas rij in 4e, dan ratelt hij soms een beetje. Cilinder en zuiger komen van bij Claus. Pen weet ik niet meer. De naaldlager in de drijfstang heb ik nog niet vernieuwd besef ik nu. Dat ga ik dus binnenkort wel even doen na de zomer. Op zich is het geen groot probleem, volgas knallen is niet aangenaam rijden, vanaf ik net van de top blijf geen enkel fout geluidje.
Zo dus....vlatro schreef:Punten staan op 0,35mmCaspar schreef:Contactpunten op 0,40 mm
1,2mm vbdp
Klaar
0,9mm vbdp
Verander dat dan eens.
Heb hem helemaal schoongemaakt en doorgeblazen voor montage. Zou het voor de zekerheid nog eens kunnen doen, maar ik denk niet dat ik het daar moet zoeken.Caspar schreef: Weet je zeker dat het stationaire gedeelte van je carburateur goed schoon is ?
Dat zou ik dus ook verwachten. 18mm bing carburateurs werden geleverd met sproeiermaten 70-72-75.Caspar schreef:
Anderzijds : met jouw setup en sproeier 75 zou hij moeten verzuipen.