RMC Mokick 1978
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:31
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RMC Mokick 1978
Ich kenne weder die Zündung noch das richtige Spiel. Beim Fehlerbild bin ich mir aber sicher.
Here explantion how check the ignition angle.
https://youtu.be/05GhtNNbYQk
Here explantion how check the ignition angle.
https://youtu.be/05GhtNNbYQk
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: RMC Mokick 1978
AmateuristischTobias.de schreef: ↑17 jan 2022, 22:44 Ich kenne weder die Zündung noch das richtige Spiel. Beim Fehlerbild bin ich mir aber sicher.
Here explantion how check the ignition angle.
https://youtu.be/05GhtNNbYQk
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Bedoel je dat ik mijn ontsteking beter moet afstellen mbv een stroboscooplamp?Enzo-tvdzijden schreef:Set komt van LVS und ist OK
Vreemd dat hij hem niet even gemarkeerd heeft op voorontsteking en even na check met lamp.
Als dat niet goed staat gaat alles mis.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: RMC Mokick 1978
Das ist genau richtig.sven bosch schreef: ↑17 jan 2022, 20:36 Let wel; op een circlips zit een scherpe en een botte kant. De scherpe kant moet naar boven worden gemonteerd, zodat hij zeker niet uit de groef springt.
Da aber die Segerringe noch an mehreren Stellen im Getriebe sitzen, z. B. auch auf der Keilwelle, würde ich mir folgendes merken:
Man muß immer schauen, aus welcher Richtung die axiale Kraft kommt, welche Seite des Segerrings sich also in der Nut der Welle abstützen muß.
Die Seite des Segerings, die die Kraft auf die Welle übertragen muß, muß die scharfe Seite des Rings sein, sh. auch Bild unten.
Dichtungen und den ganzen Kleinkram würde ich in jedem Fall auch immer neu machen, wenn ich den Motor zerlege, das sind doch keine Kosten im Vergleich zur Arbeitszeit.
Bei den Radialwellendichtringen nehme ich auch immer die grünen, das soll in diesem Fall keine Materialkennzeichnung sein, sondern das sind die bewährten Ringe der Firma Kaco.
Ich verwende auch gerne die ohne äußere Gummierung, finde ich irgendwie definierter, ich setze sie dann mit Dichtmasse ein, sh. Bild.
Hatte mal 10 Motorüberholsätze (Lager, Dichtringe) für nen Appel und nen Ei bekommen, da waren die dabei ...
Die Dichtringe sollte man mit Silikon-Fett versehen, sh. Bilder.
Silikonfett
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: RMC Mokick 1978
Ontsteking moet je altijd juist afstellen. Lopen alleen is niet voldoende.
Bougiegatmicrometer
Merkteken op vliegwiel
Checken met stroboscooplamp
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 17 jan 2022, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:31
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RMC Mokick 1978
Ja.
Es wäre auch nachträglich gut.
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ok. Interessant Carsten! Ik hou er rekening mee.
Wat de ontsteking betreft. Die stond inderdaad niet afgesteld met micrometer en stroboscoop, want die heb ik niet.
Ik heb het gedaan met schuifmaat en vloeitje tussen de punten. En uiteraard voelermaten.
Ik geloof dat het op die manier niet perfect is, maar ook zeker niet slecht, het zal dan ook weer niet de oorzaak zijn van de enorme zwarte aanslag...toch?
Wat de ontsteking betreft. Die stond inderdaad niet afgesteld met micrometer en stroboscoop, want die heb ik niet.
Ik heb het gedaan met schuifmaat en vloeitje tussen de punten. En uiteraard voelermaten.
Ik geloof dat het op die manier niet perfect is, maar ook zeker niet slecht, het zal dan ook weer niet de oorzaak zijn van de enorme zwarte aanslag...toch?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: RMC Mokick 1978
Alles telt mee (op)vlatro schreef: ↑18 jan 2022, 06:49 Ok. Interessant Carsten! Ik hou er rekening mee.
Wat de ontsteking betreft. Die stond inderdaad niet afgesteld met micrometer en stroboscoop, want die heb ik niet.
Ik heb het gedaan met schuifmaat en vloeitje tussen de punten. En uiteraard voelermaten.
Ik geloof dat het op die manier niet perfect is, maar ook zeker niet slecht, het zal dan ook weer niet de oorzaak zijn van de enorme zwarte aanslag...toch?
Ook is een puntenontsteking van een bromfiets monteren
bij 6 pk vragen om ellende.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Voorlopig op het boodschappenlijstje
- koppakking
- voetpakking
- borgveren zuigerpen
- naaldlager (die had ik nog niet vervangen vorige keer)
- koppelingsplaten
Iets vergeten?
- koppakking
- voetpakking
- borgveren zuigerpen
- naaldlager (die had ik nog niet vervangen vorige keer)
- koppelingsplaten
Iets vergeten?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RMC Mokick 1978
Borgplaatjes voor koppeling en voortandwiel.
Koperen ringen voor de M6 bouten achter de ontsteking.
Ringen voor olie vulplug , aftapplug , arreteer plug, uitlaat.
Stofhoesje voor de koppeling as.
Koperen ringen voor de M6 bouten achter de ontsteking.
Ringen voor olie vulplug , aftapplug , arreteer plug, uitlaat.
Stofhoesje voor de koppeling as.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: RMC Mokick 1978
Zur Kontrolle des Gehäusespaltes kannst Du neben der Lichtspaltmethode natürlich auch eine Fühlerlehre benutzen, oder anderes dünnes Material.
Beobachten und kontrollieren, ob der Spalt ohne Dichtung beim Anziehen der Schrauben verschwindet.
Gruß
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: RMC Mokick 1978
Wenn Du zu viele Scheiben auflegst, so dass das Gehäuse deswegen nicht richtig zusammengeht und es deshalb zum Ölverlust kommen soll, dann wird sich irgendeine Achse nicht mehr bewegen ...
Gruß
Carsten
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
De borgplaatjes gebruik ik opnieuw. Die heb ik maar een klein beetje moeten terug plooien aan 1 klant. Maar misschien wel enkele bestellen voor de voorraad.Caspar schreef:Borgplaatjes voor koppeling en voortandwiel.
Koperen ringen voor de M6 bouten achter de ontsteking.
Ringen voor olie vulplug , aftapplug , arreteer plug, uitlaat.
Stofhoesje voor de koppeling as.
Alle koperen ringen heb ik standaard liggen.
Stofkapje..? Ken ik niet denk ik?
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Is dat een origineel Kreidler onderdeel? In mijn boek zie ik deze alleszins niet
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
KJ verkoopt dezelfde surflex platen als Kreidlerdienst.
Hij adviseert me - gezien mijn 6pk - de 15.07.87 te nemen (motor) in plaats van de 15.07.09 die mijn onderdelenboek voorschrijft.
Lijkt me een goede keuze.
Dus morgen even de bestelling plaatsen. Wellicht ook die Addinol RC80W olie even bij in het winkelmandje doen.
Wat de ontsteking en de carburateur betreft heb ik gehoord wat je zei hoor Tjerry, maar ik wil niets halsoverkop beslissen. Zoals je weet heb ik geen relaties in de buurt waarvan ik even onderdelen kan uitproberen.
Ik ga nu proberen alles netjes te assembleren. Hopelijk lekvrij. Axiale spelingen dubbelchecken. Kleinere sproeier, betere benzine, betere olie, betere koppelingsplaten. Ik luister ook eens of ik iemand vind met een stroboscooplamp.
En dan zien we later wel op basis van het resultaat.
Mijn doel volgend jaar is om toch enkele forumleden te ontmoeten die mijn Kreidler eens in levende lijven kunnen beoordelen. Misschien voelen of horen jullie wel meteen iets wat mis is. Ik heb namelijk geen referentiepunten.
Ik ga alleszins ook Marktplaats in de gaten houden voor een 16mm bing en eventueel een elektronische ontsteking. Kom later wel terug met vragen en tips hiervoor.
Hij adviseert me - gezien mijn 6pk - de 15.07.87 te nemen (motor) in plaats van de 15.07.09 die mijn onderdelenboek voorschrijft.
Lijkt me een goede keuze.
Dus morgen even de bestelling plaatsen. Wellicht ook die Addinol RC80W olie even bij in het winkelmandje doen.
Wat de ontsteking en de carburateur betreft heb ik gehoord wat je zei hoor Tjerry, maar ik wil niets halsoverkop beslissen. Zoals je weet heb ik geen relaties in de buurt waarvan ik even onderdelen kan uitproberen.
Ik ga nu proberen alles netjes te assembleren. Hopelijk lekvrij. Axiale spelingen dubbelchecken. Kleinere sproeier, betere benzine, betere olie, betere koppelingsplaten. Ik luister ook eens of ik iemand vind met een stroboscooplamp.
En dan zien we later wel op basis van het resultaat.
Mijn doel volgend jaar is om toch enkele forumleden te ontmoeten die mijn Kreidler eens in levende lijven kunnen beoordelen. Misschien voelen of horen jullie wel meteen iets wat mis is. Ik heb namelijk geen referentiepunten.
Ik ga alleszins ook Marktplaats in de gaten houden voor een 16mm bing en eventueel een elektronische ontsteking. Kom later wel terug met vragen en tips hiervoor.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: RMC Mokick 1978
In der Kreidler ET-Liste sind die 15.07.09 für RS, möglicherweise sortieren einige Händler heutzutage anders.
Aber andere hatte ich noch nie bestellt und auch keine Probleme.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:31
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RMC Mokick 1978
Die Zündung solltest du vor, wie in dem Video, oder beim ersten Start sofort abblitzen. Der zündzeitpunkt kann viel zu früh sein. Wichtig ist das du den OT genau bestimmst und dann den Zündwinkel einmal ermittelst und mit den Markierungen vergleichst. Eine Blitzlampe kostet bei ebay 20 Euro. Ein Zündwinkel von 30Grad wäre Gift für dein Motor. Viel Erfolg.vlatro schreef: ↑18 jan 2022, 22:03 KJ verkoopt dezelfde surflex platen als Kreidlerdienst.
Hij adviseert me - gezien mijn 6pk - de 15.07.87 te nemen (motor) in plaats van de 15.07.09 die mijn onderdelenboek voorschrijft.
Lijkt me een goede keuze.
Dus morgen even de bestelling plaatsen. Wellicht ook die Addinol RC80W olie even bij in het winkelmandje doen.
Wat de ontsteking en de carburateur betreft heb ik gehoord wat je zei hoor Tjerry, maar ik wil niets halsoverkop beslissen. Zoals je weet heb ik geen relaties in de buurt waarvan ik even onderdelen kan uitproberen.
Ik ga nu proberen alles netjes te assembleren. Hopelijk lekvrij. Axiale spelingen dubbelchecken. Kleinere sproeier, betere benzine, betere olie, betere koppelingsplaten. Ik luister ook eens of ik iemand vind met een stroboscooplamp.
En dan zien we later wel op basis van het resultaat.
Mijn doel volgend jaar is om toch enkele forumleden te ontmoeten die mijn Kreidler eens in levende lijven kunnen beoordelen. Misschien voelen of horen jullie wel meteen iets wat mis is. Ik heb namelijk geen referentiepunten.
Ik ga alleszins ook Marktplaats in de gaten houden voor een 16mm bing en eventueel een elektronische ontsteking. Kom later wel terug met vragen en tips hiervoor.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: RMC Mokick 1978
Messuhr in Kopf, OT auf Schwungrad markieren, 1mm vor OT oder wie gewünscht markieren, Kontakte sollen dann bei der Markierung öffnen, kontrollieren optisch, mit Summer, oder Glühbirne, das reicht zunächst mal, da muß er sich keine Sorgen machen. Er muß weder das ganze in Grad messen noch es abblitzen.Tobias.de schreef: ↑19 jan 2022, 00:00 Die Zündung solltest du vor, wie in dem Video, oder beim ersten Start sofort abblitzen. Der zündzeitpunkt kann viel zu früh sein. Wichtig ist das du den OT genau bestimmst und dann den Zündwinkel einmal ermittelst und mit den Markierungen vergleichst. Eine Blitzlampe kostet bei ebay 20 Euro. Ein Zündwinkel von 30Grad wäre Gift für dein Motor. Viel Erfolg.
Gruß
Carsten
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
15.07.87 heeft blijkbaar alu kern.
maar als een RS goed loopt met 15.07.09 dan hou ik het daarop...
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Klopt, zo heb ik het vorig jaar gedaan.Flocke schreef: ↑19 jan 2022, 00:32Messuhr in Kopf, OT auf Schwungrad markieren, 1mm vor OT oder wie gewünscht markieren, Kontakte sollen dann bei der Markierung öffnen, kontrollieren optisch, mit Summer, oder Glühbirne, das reicht zunächst mal, da muß er sich keine Sorgen machen. Er muß weder das ganze in Grad messen noch es abblitzen.Tobias.de schreef: ↑19 jan 2022, 00:00 Die Zündung solltest du vor, wie in dem Video, oder beim ersten Start sofort abblitzen. Der zündzeitpunkt kann viel zu früh sein. Wichtig ist das du den OT genau bestimmst und dann den Zündwinkel einmal ermittelst und mit den Markierungen vergleichst. Eine Blitzlampe kostet bei ebay 20 Euro. Ein Zündwinkel von 30Grad wäre Gift für dein Motor. Viel Erfolg.
Gruß
Carsten
Zündzeitpunkt TM.png
https://kreidler.nl/forum/viewtopic.php ... 00#p820259
* Contactpunten op 0,4mm
* 1,2mm voor BDP
Ik heb alleen geen markeringen gemaakt op mijn vliegwiel, en het meten van het BDP heb ik met een klassieke schuifmaat gedaan.
Ik heb wel een micrometertje liggen, maar geen klemstuk voor in het bougiegat. Zijn die los te verkrijgen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: RMC Mokick 1978
Je koopt het allemaal als set. De verlengstiften heb je nodig.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 5A632653-BB7E-4740-8864-490617AC56B4.jpeg (40.24 KiB) 458 keer bekeken