Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#26 Bericht door Parlotti » 03 feb 2014, 22:03

@ Maarten: prachtig artikel over Van Zijl! Ik kende het niet: waarschijnlijk zijn die "twee medewerkers" na ruim 40 jaar in mijn herinnering broers geworden :mrgreen: Tja, op zijn haags klinkt "ouwehoer" hetzelfde als "m'n ouwe broer" :D

@ Ton: destijds moeten onze paden elkaar wel eens gekruist hebben, dat kan haast niet anders. Bij de volgende nozemsrit samen maar eens met een glaasje sap van gedachten wisselen?

@ Kees: ik ken die man van de "haagsche magt" niet, maar mijn Kreidler scene speelde zich vooral in de wijk Mariahoeve af. Daar kan ik nog veel goede en minder goede namen met hun Kreidlers van ophoesten. Velen van hen zijn inmiddels brave opa's [-( :wink:

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#27 Bericht door Zolenheuvel » 03 feb 2014, 22:15

Nog een kleine vier weken en dan hoop ik me ook bij de opa-sceene te voegen :-)
Gr Kees

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#28 Bericht door Toca » 03 feb 2014, 22:20

Je zoon woont toch uit Groningen he Kees waarvan je opa wordt

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#29 Bericht door Toca » 03 feb 2014, 22:26

Ja onze paden moeten wel eens gekruist zijn want ik trok ook veel op met de "boefjes " van het Stuvesantplein.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#30 Bericht door Parlotti » 03 feb 2014, 22:29

Zolenheuvel schreef:Nog een kleine vier weken en dan hoop ik me ook bij de opa-sceene te voegen :-)
Gr Kees
Gefeliciteerd! :D ik was net gewend aan het idee dat ik nu met oma naar bed mag, komt nr. 2 er aan :o

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#31 Bericht door Zolenheuvel » 03 feb 2014, 22:30

Toca schreef:Je zoon woont toch uit Groningen he Kees waarvan je opa wordt
Ton, Koen woont in Heerenveen en heeft vnl oog voor snelle schaatssters ;-)
Bart en Moniek wonen in Zoetermeer en Moniek verwacht een baby. Het wordt er vast een met een behoorlijke kneiter [erkent haags woord :-)].

Gr Kees

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#32 Bericht door Ger » 03 feb 2014, 23:55

Die kerel op de rommelmarkt had ook een pakhuis in de Waterlostraat...daar lag me een bende aan bromfiets onderdelen. Wat de denken van Bolman in het hekkestraatje...was ook geweldig om daar rond te neuzen, hoewel Bolman wel altijd alles goed in de smiezen hield. Tornado in de Boekhorststraat ...ook zo.n winkel waar die heerlijke opvoersetjes in de etalage lagen te knipogen..pfff Mijn eigen Kreidler kocht ik nieuw bij Vermeulen op het Lorentzplein in het Laakkwartier. En net zoals Witte in de Elandstraat was ook deze man niet echt happy met het opvoeren van brommers. In mijn brommertijd woonde ik in het Haagsche Spoorwijk..denk dat Hagenaars wel weten wat voor wijk dat was begin 70tiger jaren haha. Ome Aad in de Douwesdekkerstraat had achter zijn huis een ware opslagplaats van Kreidleronderdelen...uh veelal van Duitse afkomst dwz onderdelen die bv bij camping Ockenburg werden geskoept. Was in die wijk een begrip die uh Ome Aad ,voor een meiertje kon je er een W6 halen en voor 150 piek erbij had je een 5bak. Al met al was het een mooie tijd toen...dingen daar gezien die absoluut niet door de beugel konden...maarja als jochie van 16 denk je daar dan iets luchtiger over. Gelukkig hielden Pa en Ma Gerritje goed in de gaten ....een mistap zou zeker het inleveren van mijn Grand Prix tot gevolg hebben gehad.
Groeten Ger
Laatst gewijzigd door Ger op 04 feb 2014, 07:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#33 Bericht door Toca » 04 feb 2014, 06:17

Prachtige verhalen verbaas me dat jullie nog zo veel details weten ! Waarschijnlijk door mijn levensstijl ben ik die ondertussen vergeten.
groetjes Toca

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#34 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 feb 2014, 06:26

Toca schreef:Ja onze paden moeten wel eens gekruist zijn want ik trok ook veel op met de "boefjes " van het Stuvesantplein.
Daar had je een melkzaakje met kaas en delicatessen (Stuyvesantstraat). Was een nicht van mij. Gingen daar nog wel eens heen en dan zwemmen in Overbos. Daar liepen ook veel Haagse typetjes te paraderen.

Enzo

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#35 Bericht door Parlotti » 04 feb 2014, 21:49

Enzo-tvdzijden schreef:Daar had je een melkzaakje met kaas en delicatessen (Stuyvesantstraat). Was een nicht van mij. Gingen daar nog wel eens heen en dan zwemmen in Overbos. Daar liepen ook veel Haagse typetjes te paraderen.
Enzo
"Paraderende Haagse typetjes"!? Dat noemden wij lekkere wijven*, Tjerry :roll: Op het Stuyvesantplein stond ook een grote haringtent; die staat er nog steeds maar de vislucht is weggetrokken :lol:
Op en bij het grasveld van het toenmalige buitenzwembad Overbosch zijn de heerlijkste dingen gebeurd. De seks was net als een Kreidler: snel d'r op en snel d'r af :D De gemeente heeft er uiteindelijk maar een politiebureau neergeplempt :wink:

Nog heel wat anders: de vijverpartij aan de overkant (= Vlaskamp). 's Nachts stonden er bij de bankjes vaak zwarte en rode buffels geparkeerd: niet alleen vanwege die meiden maar vooral om te vissen! Joekels van karpers en snoeken. Mijn aasvisje werd ooit gepakt door een monster van een paling: hij was zo dik als een buitenband en siste op de kant of hij leegliep ...

* :oops: je nichtje van dat melkzaakje heette toch niet toevallig Regina? O:)

Gr. Marcel
Laatst gewijzigd door Parlotti op 04 feb 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#36 Bericht door Zolenheuvel » 04 feb 2014, 21:53

Toca schreef:Prachtige verhalen verbaas me dat jullie nog zo veel details weten ! Waarschijnlijk door mijn levensstijl ben ik die ondertussen vergeten.
groetjes Toca
Oei dat geheugen hè, dat krijgt in de loop van de tijd wel op z'n donder. Korsakov heeft gelukkig vooral invloed op het korte termijn geheugen :wink:
Het verhaal van Ger brengt me wel aan het twijfelen. Ik kwam zowel bij Bolman als van Zijl, maar ik herinner me vooral de stellingen met alle tweedehands onderdelen. En in een van de straatjes de Jawa dealer. Ik denk zelfs dat ik van Zijl en Bolsman door elkaar heb gehaald.
Wel leuk dat Ger de man van de rommelmarkt herkent en weet dat hij nog een pand in de Waterloostraat had.
Bij stukjes en beetjes wordt komt er weer veel boven. Leuk.

Gr Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 04 feb 2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#37 Bericht door Parlotti » 04 feb 2014, 22:01

Er zit nog steeds een oude Bolman in de Binckhorst, aan de Maanweg. Leuke zaak met fijne mensen: het is of de tijd hier heeft stilgestaan

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#38 Bericht door Zolenheuvel » 04 feb 2014, 22:09

Parlotti schreef:Er zit nog steeds een oude Bolman in de Binckhorst, aan de Maanweg. Leuke zaak met fijne mensen: het is of de tijd hier heeft stilgestaan
Grappig en leuk om een keer langs te gaan.
Voor de zekerheid, je bedoelt toch niet de Zonweg?

Gr Kees

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#39 Bericht door Parlotti » 04 feb 2014, 22:11

zoals jij hierboven al stelde: het heeft vooral zijn weerslag op het korte termijn geheugen :? Moet inderdaad de Zonweg zijn :oops:

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#40 Bericht door Ger » 04 feb 2014, 23:42


Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#41 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 feb 2014, 06:18

Parlotti schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Daar had je een melkzaakje met kaas en delicatessen (Stuyvesantstraat). Was een nicht van mij. Gingen daar nog wel eens heen en dan zwemmen in Overbos. Daar liepen ook veel Haagse typetjes te paraderen.
Enzo
"Paraderende Haagse typetjes"!? Dat noemden wij lekkere wijven*, Tjerry :roll: Op het Stuyvesantplein stond ook een grote haringtent; die staat er nog steeds maar de vislucht is weggetrokken :lol:
Op en bij het grasveld van het toenmalige buitenzwembad Overbosch zijn de heerlijkste dingen gebeurd. De seks was net als een Kreidler: snel d'r op en snel d'r af :D De gemeente heeft er uiteindelijk maar een politiebureau neergeplempt :wink:

Nog heel wat anders: de vijverpartij aan de overkant (= Vlaskamp). 's Nachts stonden er bij de bankjes vaak zwarte en rode buffels geparkeerd: niet alleen vanwege die meiden maar vooral om te vissen! Joekels van karpers en snoeken. Mijn aasvisje werd ooit gepakt door een monster van een paling: hij was zo dik als een buitenband en siste op de kant of hij leegliep ...

* :oops: je nichtje van dat melkzaakje heette toch niet toevallig Regina? O:)

Gr. Marcel
Ria

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#42 Bericht door Toca » 05 feb 2014, 08:14

Parlotti hier zie je de hoek Charlotte de Bourbon en de 1ste van der Boschsstraat met op de hoek de fietsenwinkel van van Woerden die later naar de theresiastraat en de andere hoek de winkel van me ouders.
Bijlagen
Charlotte.JPG
Charlotte.JPG (157.04 KiB) 13658 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#43 Bericht door Zolenheuvel » 05 feb 2014, 08:20

Erg mooi plaatje Ton. Super leuk om te zien.

Gr Kees

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#44 Bericht door Zolenheuvel » 09 feb 2014, 21:51

Voor de liefhebbers van Kreildler en oude Haagse plaatjes staan er nog twee erg leuke plaatjes met een Kreidler op de website van de Haagse beeldbank.
Helaas rekenen ze een absurd tarief om de foto's te downloaden, dus moet ik het met een verwijzing doen.
http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank ... d=kreidler
Als reactie op de foto staat er een berichtje:
"Ger Kos g.kos@wxs.nl; 15-01-2008: 'De Kreidler op de foto is geen bromfiets, het betreft een heus 50CC motorfietsje uit Duitsland! Anno 2008 zijn ze weer erg in trek die Florettjes' "

Boswachters met de prachtige herdershond, kan ik me nog goed herinneren. Kwamen we vaak tegen in de duinen.
De Kreidler lijkt me trouwens het overgangsmodel.

Ik kwam er op door een verwijzing op een erg leuke site van Autoweek. Kan het niet laten om het door geven.
Prachtige automodellen uit de oude doos en ook nog veel uit Den Haag.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2763331,page=75

Gr Kees
Bijlagen
Typisch Haagse reclamezuil
Typisch Haagse reclamezuil
Den Haag.jpg (171.07 KiB) 13564 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#45 Bericht door Maarten » 10 feb 2014, 12:16

Ockenburgh, de boswachters J.S. Talboom (l.) en A.L. Meinderts wijzen er op, dat op het kampeerterrein niet met een motorfiets mag worden gereden, de hond heet Prins
ockenburg.JPG
ockenburg.JPG (144.54 KiB) 13523 keer bekeken
Louis Talboom
23 oktober 2012
die man met die hond is mijn vader Joop Talboom die helaas in 1979 al is overleden ...

D.J.Willemse
26 oktober 2003
Andere tijden. In de tijd dat de boswachters J.S.Talboom en E.I.Meynders dienst deden op de camping Ockenburgh, werkte ik er ook als boswachter. Onze taak bestond uit een algehele bewaking van de camping en het duingebied er omheen. We deden dag en nacht diensten in drie ploegen. Twee man van 06.00 tot 14.00 uur, twee man van 14.00 tot 22.00 uur en twee man van 22.00 tot 06.00 uur. In het hoogseizoen waren er meer dan duizend kampeerders uit verschillende landen. Ons werk was leuk en gevarieerd, we verrichtten E.H.B.O. diensten, blusten branden, loste ruzies op, vechtpartijen tussen groepen jongeren losten wij op met ons enige wapen, de door de dienst verstrekte gummiknuppel Als dit niet hielp vroegen wij om politieassistentie. Dit zou nu niet meer kunnen, dat er twee man en een portier in de nacht over een stampvolle camping fietsen om de orde te houden. Er werd trouwens ook wel eens met scherp geschoten maar niet door ons, want wij hadden alleen onze gummiknuppel. Vandaar dat ze ons koddebeiers noemde. De kodde was een knuppel waar de boswachter mee zwaaide zoals een beierdier met de touwen zwaait om de klok te luiden. Ik zou wel een dik boek kunnen schijven over het wel en wee van een boswachter op camping Ockenburgh, maar ik geniet nu van de v.u.t. en kom tijd te kort.

Aad Meinderts (Meinderts.Steegstra@xs4all.nl);
22-12-2003
Beste mensen, wat een leuke verrassing. Op deze foto is mijn vader te zien, Adrianus Leonardus Meinderts 1916-1973, de boswachter rechts. Joop Talboom was zijn collega. Talboom bewoonde met zijn gezin het huis aan de rand van Ockenburgh, aan de oprijlaan die naar de jeugdherberg leidt.

Jessica van der Meer (zomergoud@wanadoo.nl);
08-03-2004
Die man met de herdershond is vrij wel zeker mijn opa. Zijn naam is Arie van der Meer. Hij is boswachter geweest in Ockenburg. Helaas is hij nog niet zo heel erg lang geleden overleden.'

Nathalie van der Meer m.ledda71@hotmail.com
20-03-2006
Mijn nichtje heeft gelijk ik weet het ook zeker dat dit mijn opa is en hij heet Arie van der Meer.

Ger Kos g.kos@wxs.nl
15-01-2008
De Kreidler op de foto is geen bromfiets, het betreft een heus 50CC motorfietsje uit Duitsland! Anno 2008 zijn ze weer erg in trek die Florettjes.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#46 Bericht door Maarten » 10 feb 2014, 12:24

Toon, 14 oktober 2003 schreef:De persoon op de brommer is mijn broer Henk Simonis, ook wel de bolle genoemd, volslagen Kreidler gek, ik hield het op Zündapp.
Bijlagen
Kijkduinsestraat.JPG
Kijkduinsestraat.JPG (65.53 KiB) 13537 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#47 Bericht door Zolenheuvel » 10 feb 2014, 13:50

Maarten bedankt. Dit is illustratiever.

Gr Kees

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#48 Bericht door Ger » 12 feb 2014, 07:33

Een foto van mijn oranje RM Grandprix 4 Speed zoals hierboven heb ik helaas niet.......maar wat wel de tand des tijds heeft doorstaan, is het betalingsbewijs.
Gr. Ger
Bijlagen
20140212_072540.jpg
20140212_072540.jpg (120.24 KiB) 13500 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#49 Bericht door Zolenheuvel » 12 feb 2014, 14:32

Ger schreef:Een foto van mijn oranje RM Grandprix 4 Speed zoals hierboven heb ik helaas niet.......maar wat wel de tand des tijds heeft doorstaan, is het betalingsbewijs.
Gr. Ger
Ger, dit zijn de leuke dingen voor de mens. Geweldig dat je dit nog hebt.
Ik kocht mijn Fluor RM Grandprix in 1974 voor fl 1500,00.
Maar toen was hij twee maanden oud, een mazzeltje dankzij een inruil van iemand voor een motor.
Ik ben nooit blij geweest met de fluor kleur en was altijd jaloers op de jongens die een 'normale' oranje Kreidler hadden.
Vandaar de kleur van mijn huidige Kreidler :D

Gr Kees

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerdealer Witte, Elandstraat 89, Den Haag

#50 Bericht door Maarten » 21 feb 2014, 21:39

We dwalen een beetje af, maar deze foto vond ik ook wel leuk.
Ik heb op Facebook een groep geopend over Voorburg, omdat ik een groot deel van mijn leven daar gewoond heb.

http://www.facebook.com/groups/voorburg.zh/

De groep is een groot succes, namelijk al meer dan 750 leden in iets meer dan een maand tijd. En dan komt er ook wel eens een nozem foto voorbij :-)
Bijlagen
nozems-2.jpg
nozems-2.jpg (87.28 KiB) 23712 keer bekeken
nozems.jpg
nozems.jpg (97.88 KiB) 23720 keer bekeken

Plaats reactie