John Bos - Kreidler made in Holland (2000)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 419 keren
Contacteer:

John Bos - Kreidler made in Holland (2000)

#1 Bericht door Maarten » 21 okt 2008, 06:36

John Bos - Kreidler made in Holland

Bron: Tijdschrift Bromfiets
Auteurs: C en W.

Maar hij komt er snel achter dat er in Nederland een woud van regels en bepalingen is. De verschillende Rijksdiensten voor het Wegverkeer begrijpen deze zelf ook niet helemaal. Er is maar één kleine afdeling die zich met homologatie van bromfietsen bezig houdt. Als die afdeling eenmaal is gelokaliseerd, ben je er nóg niet. Naast de vele regels is ook de communicatie hierover uiterst moeilijk. Het zelf ontwerpen en produceren van een brommer blijkt niet haalbaar.

Afbeelding
John Bos - Kreidler made in Holland

Zo rond 1970 verschenen in de Zeeuwse kranten nogal eens artikelen met koppen als: "Politie achtervolgt brommer"; of "Bromfietser na wilde klopjacht aan politie ontkomen". De snelle jongen kende alle ontsnappingsroutes. De weinige keren dat de politie de bromfietser te pakken kreeg, stonden er als initialen van de jonge delinquent vaak de letters J.B. In het proces verbaal kwamen de woorden "eigenwijs" en "hardleers" veelvuldig voor, en dat is, naar later zou blijken, maar goed ook. Want geen van de dienstdoende agenten kon toen vermoeden dat de karaktereigenschappen van deze jonge Zeeuw voor een groot bromfietsmerk als Kreidler nog eens de redding zouden betekenen. Ook zijn leraar op de LTS vond hem een behoorlijke dwarsligger. Aan zijn opmerking: "Als je het dan allemaal beter weet, moesten we nu maar van plaats wisselen"; werd door de jonge techneut onmiddellijk gevolg gegeven. Deze situatie zou twee-en-een half jaar duren. Hij wist het namelijk echt beter...

Geen cent
De ontmoeting met John Bos vindt plaats midden in het centrum van Goes op een pleintje waar ooit de 'privéclub' van de 'Koning van de Thermische Lans', superkraker Aage M., gevestigd was. Dat was direct boven een bank. Aage is niet meer. De bank nog wel... Dezelfde bank, waar John tien jaar geleden geen cent voor zijn wilde ideeën kreeg... Tegenwoordig hoeft Menéér Bos alleen even te bellen en er is al een accountmanager met een puntzakje dukaten onderweg naar het enorme Kreidlermagazijn aan de Noordweegse weg 16. John 's vader had een vriend met een bromfietswinkel in Goes. Er werden in dit provinciestadje in die tijd maar liefst tweehonderdvijftig Kreidlers per jaar verkocht. Toen John eenmaal groot genoeg was, en dat was voor hem op zijn elfde, begon het lieve bromfietsleven. Natuurlijk was Kreidler favoriet. Deze werden uiteraard "flink opgevoerd". In het begin bracht de vijl nog uitkomst, maar al snel was er sprake van serieus tunen, samen met zijn vriend Rinus Oorebeek -ja, die!-. Al heel snel reden beiden heren heel snel over de NMB circuits. Racen kost geld, dus gaat John aan de slag in de werkplaats van de fietsenmaker. De Kreidlers uit de buurt moesten op de weg gehouden worden. Na 1983 werd dit echter een probleem. Het faillissement van de Kreidler tweewielerdivisie zorgde ervoor dat de toelevering van onderdelen voor Nederland stagneerde. De voorraad van de importeur, Van Veen, werd verkocht aan onderdelengrossier AGU. Langzamerhand kalfde het aanbod bij AGU toch af. Kreidler was halverwege de jaren tachtig immers een "dood" merk.

Alle mallen verkocht
Maar niet in Goes. Want John komt er achter dat in Duitsland de onderdelen nog wél gewoon leverbaar zijn, en raakt in alle staten. Het is zelfs zo, dat in Duitsland de wet voorschrijft, dat onderdelen nog minstens tien jaar leverbaar moeten zijn, nadat de productie van een voertuig is gestaakt. De curator had er voor gezorgd dat alle mallen en de machines van Kreidler aan de oud-medewerkers Gekeler en Weller werden verkocht. Deze heren maakten dus nog gewoon alle Kreidler onderdelen. John Bos en Rinus Oorebeek vinden de weg naar het onderdelenfabriekje. Er is een vast contract met AGU, dus het ligt moeilijk om Bos spullen te leveren. Aarzelend gebeurt het toch. Met het toenemen van de omzet, wordt deze aarzeling snel minder. Eigenlijk hadden de twee vrienden in die tijd niet eens een echt bedrijf. Maar het bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan en Oorebeek, met zijn onschuldigste gezicht, zorgt er voor dat de douane-ambtenaren die twee niet aanhouden. Als dit soms toch gebeurt komen de grensbewakers niet verder dan even in het paspoort kijken. Open grenzen waren er toen nog niet. Dus hoort invoeren van onderdelen gepaard te gaan met het betalen van heffingen en belastingen...Gaandeweg wint Bos aan respect bij Gekeler en Weller, niet in het minst doordat Bos al gauw méér onderdelen afneemt dan AGU. Het contract met deze firma loopt tot 1990. Ook maakt John de afspraak dat wanneer het contract met AGU verlopen is, hij dit over zal nemen. Al eerder was bij John de droom van een eigen bromfietsmerk boven komen drijven. Maar hij komt er snel achter dat er in Nederland een woud van regels en bepalingen is. De verschillende Rijksdiensten voor het Wegverkeer begrijpen deze zelf ook niet helemaal. Er is maar één kleine afdeling die zich met homologatie van bromfietsen bezig houdt. Als die afdeling eenmaal is gelokaliseerd, ben je er nóg niet. Naast de vele regels is ook de communicatie hierover uiterst moeilijk. Het zelf ontwerpen en produceren van een brommer blijkt niet haalbaar.

Afbeelding
Er liggen echt miljoenen onderdelen

Nieuwe problemen
Toch ziet John, die inmiddels voor zich zelf was begonnen, het al helemaal voor zich: dat eigen merk zal Kreidler worden. Steeds werpen zich nieuwe problemen op bij de RDW; stééds weer slaagt Bos er in om in Duitsland de juiste papieren en stempels te krijgen. Tussendoor zit hij ook nog eens dagen bij TNO om alles op orde te krijgen. Een pendeldienst tussen fabriek en RDW levert uiteindelijk op dat John in staat is eigen Kreidlers te assembleren, die voldoen aan de ECE 947 norm. Geen enkele bank ziet iets in de nieuwe onderneming. Derhalve moet de groei uit de omzet gefinancierd worden. Geheel tegen alle verwachtingen in verkoopt Bos steeds méér onderdelen. Ook de export wordt steeds belangrijker. Het eerste land is... Duitsland! Dan volgen meer landen. Op vakantie in Portugal ziet John een stel oude baasjes op een bankje zitten. Wat schetst zijn verbazing: ze zijn er op Kreidlers naar toe gereden! En dat in Portugal! "Ik kon het gewoon niet geloven", aldus Bos. Ook Portugal wordt een exportland. Daarnaast gaan er tegenwoordig vrachtwagenladingen onderdelen naar Denemarken, Noorwegen, Duitsland, Luxemburg, België, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en een klein beetje naar Italië. Zelfs in Australië heeft hij klanten. Alle contacten met de afnemers onderhoudt John persoonlijk. Een Mercedes 300 Turbodiesel is dan toch wel prettig...In Nederland heeft hij de particuliere verkoop uitbesteed aan Jacco Witte, zijn trouwe metgezel sinds diens zesde jaar. Het assembleren van hele brommers gebeurt op kleine schaal, met de hand. Alle motorblokken worden door John zelf opgebouwd. Naar zijn oordeel komt de afstelling van de lagers, het zogenaamde uitshimmen, te precies om dit uit te besteden.

Nederlands merk?
Er zijn vergevorderde plannen om de onderdelenfabriek van Gekeler en Weller vanuit Duitsland over te brengen naar Nederland. Deze beide heren, die de productie nog steeds in handen hebben, zijn nu 74 en 75 jaar oud. Om de continuïteit te waarborgen heeft John de fabriek maar gekocht...Alle mallen, in gebruik bij de toeleveranciers van de voormalige Kreidlerfabriek, zijn inmiddels ook in het John' s bezit. Net als vroeger kan hij dus cilinders bij Mahle laten maken. Zo gaat het ook met wielen en rubberdelen. Bos moet wel partijen van drieduizend of meer bestellen. Dat doet hij gewoon. " Ik kan over twintig jaar nog steeds Kreidlers maken en verkopen". En het gaat niet alleen om de RMC modellen, ook de Flory (de automaatjes met dat kenmerkende druppeltankje) en de Mustang (80 cc met staande cilinder) leven op deze manier voort. John heeft een fotografisch geheugen. Noem een onderdeel en hij dreunt in een fractie van een seconde het onderdeelnummer op. Er zijn zo'n zevenduizend verschillende onderdelen op voorraad. Het magazijn heeft een oppervlakte van een half voetbalveld. De voorraad staat vierhoog opgestapeld, vaak zelfs nog in de originele draadmanden uit de oude fabriek. Met een heftruck worden de miljoenen onderdelen op hun plaats gezet. Zijn er soms ook plannen in de richting van de fameuze eitank Kreidlers? Vanonder zijn borstelige wenkbrauwen kijkt John ons begrijpend aan. "De mallen daarvan zijn destijds al omgesmolten om andere mallen te kunnen maken. De speciale legering waar deze uit bestaan is heel duur. Maar "nooit" is een lelijk woord en niets is onmogelijk".

Kampioen
Bromfietscoureur Dirk Langenberg is voor het tweede jaar kampioen in de Expi-klasse geworden bij het bromfietsracen. Zijn strijdros? Een gloednieuwe Kreidler RMC racer, made in Holland, bouwjaar negentien-nu, gesponsord door John Bos. L'histoire se repéte!


Meer informatie:
Overzicht personen: John Bos
Artikel gescand door Dion (superstar)
Artikel bewerkt door Rijk
Artikel geplaatst door Maarten
© 2008 www.kreidler.nl

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 okt 2008, 19:43

Leuk stukje, ik ken het van de Haagse Courant.
Ik heb zo´n Bos brommer en rijdt na 5 jaar nog als nieuw. Perfect in elkaar gezet. Zit nu op 10.500 km.

Enzo

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Fred57 » 23 okt 2008, 20:13

Leuk stukje !!
Ik had het nog niet gelezen ,
Ik herken er ook wel wat in met dat achterna zitten door de politie :oops:
In rotterdam hadden we toen van die dikke C10 politieauto's veel te log en te traag voor een 'achtervolging ' :D
Maar 1 keer was ik de l.l toen stond er een motoragent [ ja toen ook al ] op het fietspad en 2 weken later kon ik mijn [ halve ] kreidler weer ophalen zonder cilinder/carburateur / uitlaat en tandwielen en dat was toen ook NIET grappig :cry:


Gr Fred

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#4 Bericht door dijk » 23 okt 2008, 20:15

een leuk stukje,alleen de originele onderdelen zijn toch wel een beetje opgeraakt :cry:

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

#5 Bericht door Leopold Hogenhuis » 23 okt 2008, 20:23

Super stukje,

Ik heb het met veel plezier gelezen .

Ik heb een getunede cijlinder van hem , loopt prima.

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#6 Bericht door m.vandervet » 23 okt 2008, 20:30

Mijn Kreidler is ook een John Bos. Geweldige machine. :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 419 keren
Contacteer:

#7 Bericht door Maarten » 23 okt 2008, 20:33

Bos, John (1960)
Heeft het merk Kreidler nieuw leven ingeblazen, door vanuit Zeeland weer onderdelen te leveren en zelfs complete nieuwe Kreidlers.
John Bos brengt Kreidler weer tot leven (2000)
John Bos - De redder van Kreidler (2000)
John Bos - Kreidler made in Holland (2000)
Kreidlers komen tegenwoordig uit Zeeland (2001)
Laatst gewijzigd door Maarten op 28 okt 2008, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door gerwinskreidler » 23 okt 2008, 20:47

Mooi artikel! :clap

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door kaZeta » 24 okt 2008, 08:20

Leuk om te lezen, dacht wel heel ff dat het om een nieuw (lees recent) artikel ging.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#10 Bericht door Nicolaas » 24 okt 2008, 08:46

Jammer, het leek een mooie start, maar.......
De loods van Bos is met de grond gelijk gemaakt
Kreidlers kopen kan je bij Bos al jaren niet meer.
Wat is er eigenlijk nog van over, behalve ondedelen bij Dave.
Bos vertoeft veel in Portugal en schijnt er een woning te hebben.
Wie weet er het fijne van?

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#11 Bericht door Luc » 24 okt 2008, 10:53

Steeds weer een mooi verhaal om te lezen, toch een kanjer die John.

En ja hij woont nu inderdaad in Portugal. Hij belde mij een keer op vanuit Portugal.
Hij heeft het daar erg naar z'n zin, ook al omdat het daar nog een beetje is zoal hier vroeger.
Hij woont en werkt in een straat waar alle vakmensen als buurman direct beschikbaar zijn.
Dus als je wat nodig hebt hoef je niet stad en land af te reizen
Het is inderdaad opvallend dat juist in Portugal veel liefhebbers zijn, ook voor racen met 50 en 80cc.
Ik merk dat ook uit meerdere contacten die ik daar heb. Zij rijden daar op echte circuits. Ik hoor hier niets van max aantal geluidsdagen.
Je zou bijna ook gaan verhuizen als het het zo hoort.

Groeten,
Luc
Groeten,
luc

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door vincent » 24 okt 2008, 13:08

Erg leuk artrikel! Bedankt heren :D

rzandvliet
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 mei 2008, 19:45
Locatie: Teylingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door rzandvliet » 26 okt 2008, 11:24

Ook mijn brommer komt bij John Bos vandaan. Kilometers heb ik er al mee gereden. Ik krijg veel positieve reacties onderweg of bij het stoplicht.
Meer en meer krijg ik de indruk dat ik met de aanschaf van deze bromfiets een goede investering heb gedaan.

Groet,
Richard

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#14 Bericht door Gijs » 26 okt 2008, 11:40

rzandvliet schreef:Ook mijn brommer komt bij John Bos vandaan. Kilometers heb ik er al mee gereden. Ik krijg veel positieve reacties onderweg of bij het stoplicht.
Meer en meer krijg ik de indruk dat ik met de aanschaf van deze bromfiets een goede investering heb gedaan.

Groet,
Richard
Dat is leuk! Een jaar of zeven geleden ben ik een keer met de kreidler RS naar mijn toenmalige baas geweest, op dat moment stond ook zijn nieuwe vette Audi op het parkeerplaatje. In de pauze was er veel belangstelling maar niet voor de audi, maar voor een oude kreidler uit 1975. Leuk, en ook leuke reacties.
Blijft leuk om met stukje nostalgie rond te rijden.
economisch en emotioneel heb je goed geinvesteerd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 419 keren
Contacteer:

John Bos maakt furore met Kreidler (2000)

#15 Bericht door Maarten » 03 mar 2019, 19:54

John Bos maakt furore met Kreidler

Bron: De Bevelander, 05-01-2000
Auteur: Hans Meijer

Scan: Peter G


Afbeelding
John Bos: samen met Kreidler een stevige combinatie. Op de achtergrond Jacco Witte en Cees Bos sr.

Knettergek van Kreidler. Zo luidde de kop boven het voorpaginaverhaal dat De Bevelander enkele jaren geleden publiceerde met in de hoofdrol de Goesenaar John Bos. Intussen is de 39-jarige ondernemer uit Goes wereldwijd furore aan het maken met Kreidler. Een merk bromfiets dat in de jaren zestig en zeventig veel jonge harten sneller liet kloppen, maar begin tachtiger jaren ineens van het toneel leek te verdwijnen toen de fabriek failliet ging.

Dat Kreidler aan het begin van de 21e eeuw bezig is aan een comeback is vooral te danken aan John Bos. Enkele jaren geleden heeft hij op industriepark Eindewege onder Goes het van oorsprong Duitse merk nieuw leven ingeblazen. Tussen de drukke bedrijven door hadden we een gesprek met de man die iedereen versteld liet staan toen hij van de ene op de andere dag eigenaar werd van het wereldmerk Kreidler. Niet alleen van de naam. Nee, van alles wat de eens zo trotse fabriek bij het Duitse Stuttgart aan onderdelen, complete bromfietsen en machinepark in huis had staan.

Brommertjes

„Ze hebben me destijds inderdaad wel 'n beetje voor gek verklaard. Ik was bezeten van brommers, lichte motoren en dan met name van Kreidler. Als zestienjarigen stonden we destijds met 'n aantal vrienden al ieder weekend te sleutelen aan onze brommertjes in de garage van m'n vader. Toen al Kreidlers, prachtig degelijk materiaal. Technisch kunststukjes, juist vanwege de eenvoud. Mijn specialiteit was toen al het zelf maken van de cilinders. Dat doe ik nog. Maar je kunt wel zeggen dat de zaken een wending hebben genomen die je je als jongen van zestien nauwelijks had kunnen dromen, ook niet in de periode dat ik fietsen stond te maken bij m'n vorige werkgever aan de Middelburgsestraat in Goes." Sinds een paar jaar is Bos directeur-eigenaar van Kreidler en hij heeft er bovendien zijn eigen naam aan mogen verbinden. En dat hij allesbehalve een 'papieren' eigenaar is van een merk dat ooit beroemd was tot in Australië en de Verenigde Staten aan toe, blijkt tijdens een bezoek aan zijn bedrijf. Of liever: meerdere bedrijven. Want John Bos heeft naast zijn vestiging op Eindewege, mensen aan het werk in ateliers in Duitsland, Portugal en andere landen die speciaal voor zijn Kreidler onderdelen fabriceren.

Verhuizing

De successtory van John Bos begint eigenlijk op het moment dat de Kreidler-fabriek in Zuid-Duitsland failliet ging. Dat was halverwege de jaren tachtig. De belangstelling voor bromfietsen liep terug, er werd met te weinig rendement gewerkt. Een curator mocht de zaken proberen te redden. Dat lukte niet. En dat kwam John Bos, nog steeds met hart en ziel verknocht aan Kreidler, ter ore. „Ik was zeker niet de enige die niet kon geloven dat een merk als Kreidler voorgoed van 't toneel zou moeten verdwijnen. Er waren immers nog duizenden anderen over de hele wereld die verknocht waren aan het merk. Wat wil je. Eens waren ze in de 50 cc klasse heer en meester op het racecircuit. Ik heb destijds mijn vorige werkgever geprobeerd over te halen het importeurschap voor Nederland vast te leggen. Dat ging niet door. 'n Paar jaar geleden hoorde ik dat de kans bestond dat de hele voorraad van Kreidler misschien in partijen zou worden verkocht. Dat was voor mij hét moment om actie te ondernemen. Ik ben met de curator in Duitsland gaan praten en het eind van 't liedje was dat ik de hele zaak kon overnemen. Echt álles, inclusief bouwtekeningen, het complete Kreidler-archief en wat nog veel belangrijker was: de hele onderdelenvoorraad, de mallen, machines. En ik kreeg zelfs nog enkele oudere werknemers zover dat ze in Duitsland onderdelen voor me wilden blijven maken. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat we de hele zaak naar Nederland hebben gehaald, vrachtwagens vol. We moesten alles bovendien kwijt in een grote hal, waar eerst teunisbloemen en zaden lagen opgeslagen en we heel wat muizen moesten verjagen voordat we hem konden gaan inrichten."

In de race

Met de komst naar Goes kwam Kreidler opnieuw in de race. Een wereldrace, zou je kunnen zeggen. Want John Bos heeft sinds de overname van Kreidler niet stilgezeten. Dagelijks gaan onderdelen van Kreidler naar binnen-en buitenland. Wekelijks worden in Goes verscheidene nieuwe Kreidlers gebouwd en afgeleverd. Kreidlerliefhebbers uit binnen- en buitenland lopen watertandend rond in het tweeduizend vierkante meter grote magazijn van Kreidler John Bos, waar een slordige 7000 orginele Kreidleronderdelen op 28.000 verschillende locaties beschikbaar zijn. John Bos vertelt: „We assembleren de brommers met de grootste zorg en alles is 'hand made'. Alle motorblokken worden door onszelf opgebouwd en voldoen aan de ECE-47-norm. We staan bekend als specialist op gebied van het afstellen van de lagers, het zogenaamde uitshimmen. Dat is een te accuraat werk om door anderen te doen. Ondanks 't feit dat we in feite grootschalig zijn, zijn we op dat punt dus klein gebleven. We hebben afgelopen jaren veel mond-op-mondreclame gekregen. Ook in racekringen. We zijn sinds enkele jaren hoofdsponsor van het Nederlands kampioenschap, waar we trouwens met Kreidler weer helemaal meedraaien in de top."

Expansie

Intussen heeft John Bos contacten gelegd in het buitenland om de positie van Kreidler als vooraanstaand brommermerk verder uit te bouwen. Op het moment dat we hem spreken staat-ie op het punt om naar 't buitenland te vertrekken om te bekijken hoe de productie van onderdelen in de toekomst verder kan worden verzekerd. Vader Cees Bos, van meet af aan nauw bij het 'Kreidler-avontuur betrokken, behartigt op zulke momenten mede de belangen binnen het bedrijf te Eindewege. Evenals Jacco Witte, die sinds enkele jaren een aparte afdeling bij Kreidler John Bos in beheer heeft. Hij onderhoudt de relaties met particulieren, houdt zich bezig met orders en reparaties. Als 't aan John Bos en z'n team ligt is Kreidler nog een lang en snel leven beschoren. Ook in de 21e eeuw die we zojuist zijn binnengestapt.

Plaats reactie