Luc Foekema (2007)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc Foekema (2007)

#26 Bericht door Luc » 26 apr 2011, 17:18

dijk schreef:
Luc schreef:Ik was op vakantie en heb het nog niet gezien, ben zelf ook benieuwd.
Vooral ook naar de foto waarop we samen rijden op de fraaie 80cc Kreidler van Nico (Creanotive)
De foto's (zonder helm) waren nog geen minuut geleden gemaakt, we waren net afgestapt om verder te lopen en een motoragent kwam aanrijden.
Anders waren er foto's gemaakt, dat we een bekeuring kregen.
De fotograaf vond het jammer!

Gr. Luc


die foto staat er niet in luc.
Ik heb het blad nog niet gezien, dus ging er vanuit dat deze wel was opgenomen.
Hadden we nog een bekeuring voor niets gehad ook.
Ik krijg alle foto's nog, dus dan komt deze hier wel op het forum.
Er is ook het nodige aan tekst nog geschrapt en er is altijd enige strijd binnen redacties om verdeling tussen foto's en tekst.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc Foekema (2007)

#27 Bericht door Luc » 27 apr 2011, 22:54

Inmiddels heb ik het gezien, de tekst was ons uiteraard al bekend.
Welke foto's er uiteindelijk gebruikt werden en hoe, was ook voor ons een verrassing.
Er waren naast meer tekst ook meer foto's, maar het moest binnen 5 pagina's passen.

gr.Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc Foekema (2007)

#28 Bericht door Luc » 20 sep 2011, 22:41

Dit is de 2011 NL record run voor Prostock machines.
Gereden in Lisse bij de SBO sprints op 24 september 2011.
De tijd 6.79 sec, reactietijd 0.148 sec
De netto rijtijd is 6.65 sec, deze tijd ligt 0.07 verwijderd van de 6.58 die vooraf berekend was.
Een NL record verbetering van de tijd is dus met de huidige setup volgend jaar nog mogelijk.

Setup machine 2011:
Frame bouwjaar 2004 (een verbeterde versie van de eerste Nederlandse sprinter gebouwd in 1967).
Kreidler 5v standaard versnellingsbak waarvan de 1e versnelling vervangen is door 16x44 (5v

closebak) Standaard 2t spoeling 3 uitlaten en 7 spoelkanalen (geen FST spoeling).
Cilinder Kreidler Super Breitwant 2.9 pk handgetuned naar 90cc in het jaar 2006.
Roterende inlaat met carburateur Koso 30mm D-slide.
Ontsteking UltraSap prototype met verstelbare curve en instelbare quickshift.
Uitlaat en verbrandingskamer Ftt 90145d en Ftt 90147a.
Droge koppeling 5 plaats (ATS).
Vermogen ca 30pk bij 14.000rpm (is ca 74% van max. haalbare voor 90cc zie grafiek elders).
Brandstof standaard benzine 98 octaan (witte pomp en geen prestatie verhogende toevoegingen)

Groet, Luc
[youtube]Oq75OU0S6sA[/youtube]

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Luc Foekema (2007)

#29 Bericht door dijk » 24 nov 2011, 21:39

Luc Foekema Zandvoort 1964
Bijlagen
310974_201074149971940_100002080698561_446877_1813921687_n.jpg
310974_201074149971940_100002080698561_446877_1813921687_n.jpg (54.21 KiB) 2779 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc Foekema (2007)

#30 Bericht door Luc » 24 nov 2011, 22:00

Ja Jeroen, heb je hem van Facebook?
Zo simpel is het allemaal begonnen, op een 2v Victoria met een top van 95km/h
Een gietijzeren cilinder die alleen met een vijl, in diensttijd op de vliegbasis in Soesterberg, is bewerkt.
De "stroomlijn" eigenlijk kun je het nauwelijks zo noemen, was samengesteld uit kunststof platen die ik op een afvalhoop van de vliegbasis had gevonden. Maar het werkte wel en koste niets.

Gr. Luc

Plaats reactie