Kreidler geschiedenis Superstar

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#26 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 mar 2021, 22:50

superstar schreef: 08 mar 2021, 22:40 En zo stond hij enkele jaren bij mij in de onderbouw. Eye candy ... maar rijden ho maar! O.A. achter schokbrekers flut, roestende en lekkende voorvork, aan elkaar geprutste elektrische installatie en een nauwelijks werkende schijfrem. Maar het zag er leuk uit.
Veel zijn daar al tevreden mee :D

Jij gelukkig niet. :clap

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
superstar (08 mar 2021, 22:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#27 Bericht door Maarten » 09 mar 2021, 00:56

Prachtig verhaal, we lezen mee Dion!
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht:
superstar (09 mar 2021, 01:41)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#28 Bericht door Caspar » 09 mar 2021, 07:03

En toen ?
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
superstar (09 mar 2021, 10:04)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#29 Bericht door adriline » 09 mar 2021, 07:50

Mooi om te lezen, verder?
Deze gebruikers waarderen adriline voor dit bericht:
superstar (09 mar 2021, 10:05)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#30 Bericht door nozems » 09 mar 2021, 09:03

Prachtige verhalen Dion! Wat detailrijk beschreven jouw kreidler geschiedenis, knap dat je dat allemaal zo duidelijk voor de geest kunt halen!

Je bent nogal veranderlijk kwa smaak en wensen, wat je zelf al schreef. Wat natuurlijk heel veel leuk projecten heeft opgeleverd en veel leergeld. Aldoende leer je steeds meer zo.

Zelf ben ik heel standvastig, als iets eenmaal naar wens is veranderd er niks meer, ja eens een sproeier of bougie 🤣maar totaal niet interessant.

Ik lees dit met veel plezier in ieder geval.
Deze gebruikers waarderen nozems voor dit bericht:
superstar (09 mar 2021, 10:05)
Waardering: 9.09%

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#31 Bericht door superstar » 09 mar 2021, 10:04

Enzo-tvdzijden schreef: 08 mar 2021, 22:50
superstar schreef: 08 mar 2021, 22:40 En zo stond hij enkele jaren bij mij in de onderbouw. Eye candy ... maar rijden ho maar! O.A. achter schokbrekers flut, roestende en lekkende voorvork, aan elkaar geprutste elektrische installatie en een nauwelijks werkende schijfrem. Maar het zag er leuk uit.
Veel zijn daar al tevreden mee :D

Jij gelukkig niet. :clap

Enzo
Toch heeft hij daar járenlang zo gestaan maar inderdaad met een knagend gevoel van ontevredenheid.

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#32 Bericht door superstar » 09 mar 2021, 10:14

nozems schreef: 09 mar 2021, 09:03 Prachtige verhalen Dion! Wat detailrijk beschreven jouw kreidler geschiedenis, knap dat je dat allemaal zo duidelijk voor de geest kunt halen!

Je bent nogal veranderlijk kwa smaak en wensen, wat je zelf al schreef. Wat natuurlijk heel veel leuk projecten heeft opgeleverd en veel leergeld. Aldoende leer je steeds meer zo.

Zelf ben ik heel standvastig, als iets eenmaal naar wens is veranderd er niks meer, ja eens een sproeier of bougie 🤣maar totaal niet interessant.

Ik lees dit met veel plezier in ieder geval.
Ik had vroeger al een hoop opgeschreven (kwam dus dingen tegen die ik zelf niet meer wist) en daarbij heb ik een nogal apart geheugen voor detail. De foto's die had bewaard helpen ook. Na het posten van de berichten komen er ook steeds meer details naar voren toen ik daar over na lag te denken in bed.

Dat veranderlijke dat is wel iets wat blijvend is geloof ik; rij nu een dikke "Superstar meets RMC-S5" en kijk nu bewonderend met een schuin oog naar de eenvoud van een LF :-D
Of toch eens terug naar, voor mij, de oer-kreidler: een PvdG. Dat was de norm en enig bekend model in deze regio. Al die andere rare modellen met gigantische bankstellen, hoge sturen en vreemde chrome uitlaten; van hun bestaan kreeg ik later pas weet.

Ook leuk om te weten dat iemand ook nog meeleest in dit verhaal :-)
Deze gebruikers waarderen superstar voor dit bericht:
nozems (12 mar 2021, 01:27)
Waardering: 9.09%

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#33 Bericht door hermanp » 09 mar 2021, 12:34

Ik lees ook mee! Reageer eigenlijk niet zo veel. Bepaalde dingen zijn herkenbaar, bijvoorbeeld de prijzen en ook mijn veranderde smaak omtrent Kreidlers. Van RMC naar bij voorkeur de SL en TRS.
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht:
superstar (09 mar 2021, 12:53)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#34 Bericht door Flocke » 09 mar 2021, 14:44

Ein toller Rückblick auf Dein lang andauerndes Kreidler-Hobby. :clap

Dekoriert mit schönen Fotos aus der guten alten Zeit und gewürzt mit einer ordentlichen Portion Selbstironie, was mir sehr gut gefällt.
Man muß ja nicht immer alles so ernst nehmen und am Ende muß auch nicht immer ein Super-Erfolg stehen, Hauptsache, man hatte Freude daran.
An sich hat so ein Hobby ja auch grundsätzlich wenig mit Vernunft zu tun, man wird auch oft belächelt. :wink:

Dein Schreibstil und Humor gefällt mir. Und klasse, dass Du mehr oder weniger immer dabei geblieben bist.

Ich bin zwar von 1982-84, in der typischen Zeit zwischen 16 und 18 Jahren, Kreidler RS gefahren, hatte auch alles aufbewahrt, aber erst 2012 die Sachen wieder aus den Ecken gezogen.
Dazwischen hatte ich mich gar nicht mit dem Thema beschäftigt.

Und nicht nur bei euch gab es die PvdG-Ausführung, auch ich hatte meine 1973er RS damals so in die Richtung gehend umgebaut, und noch einen 12PS-VanVeen-Cross-Satz montiert ... :D

Weiter so, top. :thumbleft

Gruß

Carsten


IMG_0331k.jpg
IMG_0331k.jpg (335.14 KiB) 1740 keer bekeken

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#35 Bericht door Helmantel » 10 mar 2021, 10:48

De Duitse tegenhanger van de Piet van der Gaag Kreidler was de Piet van Dijk Kreidler zie ik :D

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#36 Bericht door Caspar » 10 mar 2021, 11:14

Piet van Dijk is een grote motorzaak in Enschede

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#37 Bericht door wimv8 » 10 mar 2021, 11:55

Caspar schreef: 10 mar 2021, 11:14 Piet van Dijk is een grote motorzaak in Enschede
Klopt.
Paginagrote advertenties vroeger in de MOTO73

Gr. Wim.

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#38 Bericht door wimv8 » 10 mar 2021, 11:56

Een maat van mij kocht ooit op een beurs, ik denk in t autotron, een vd Gaag kreidler.
Ver over de 100 ging ie.

Gr. Wim.

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#39 Bericht door wimv8 » 10 mar 2021, 12:01

Ik weet t al weer.
In guldenstijd nog net.
De autotronbeurs dec'01of januari'02
De laatste guldens opmaken.
De brommers gingen daar als warme broodjes de deur uit.
Wij hebben toen twee keer gereden om alles thuis te krijgen.

Gr. Wim.

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#40 Bericht door superstar » 11 mar 2021, 22:42

Dacht dat ik een goed spruitstuk had voor de super breitwand en het leek ook allemaal goed te zitten. Maar op een één of andere manier zat het motorscherm een heel end van het frame af. Duurde even voordat ik door had wat er nu aan de hand was: een irritatie (imitatie) spruitstuk. Wat een ellende. Ondertussen gleden de jaren voorbij en reed ik geen enkele kilometer op de "Superstar RMC-S5". Dat is zijn (door mij bedachte model-) naam en dekt de lading wel ongeveer: een Hollandse Superstar met motorisch gedeelte van een Duitse Mokick RMC-S5.
Bijlagen
IMG_0044.JPG
IMG_0044.JPG (58.56 KiB) 1628 keer bekeken
IMG_1254.JPG
IMG_1254.JPG (74.42 KiB) 1628 keer bekeken

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#41 Bericht door superstar » 11 mar 2021, 22:59

En toen moest ik ineens verhuizen, ging een stuk kleiner wonen. Geen eigen plaats meer voor mijn Kreidler. Broer Sjors007 maakt op het nippertje nog gebruik van mijn onderbouw om zijn Kreidler te spuiten. Dat laatste zorgde ervoor dat het virus weer opflakkerde. Ik had altijd nog een Kreidler uit één stuk terwijl ik de zijne járen geleden al geslacht had en in stukken in mijn berging lag. Dat ging nu rap veranderen. Ik moest iets gaan doen. Eerst verhuizen maar, goed begin; hij doet het nog.


superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#42 Bericht door superstar » 11 mar 2021, 23:06

2017. Kreidler terug naar het basisstation van 20 jaar geleden  Druk in overleg over wat te doen met dat ding. Van een showmodel in de berging naar een rijdend en betrouwbaar tour-apparaat, dat is zeker maar hoe precies ...
Bijlagen
1640b6e1-ad59-46c4-91a7-d21aa9fdfeec.jpg
1640b6e1-ad59-46c4-91a7-d21aa9fdfeec.jpg (139.91 KiB) 1618 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen superstar voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (11 mar 2021, 23:06)
Waardering: 9.09%

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#43 Bericht door superstar » 12 mar 2021, 00:04

De tijden zijn wel veranderd … van arme studenten hobby had ik een ineens een dure mid-life crisis hobby in de schuur staan. Prijzen van alles wat met Kreidler te maken heeft gieren de pan uit, klagen doen we al jaren maar elk jaar blijkt het nog gekker te kunnen. Niks aan te doen. Vergeleken met 20 jaar geleden is het duur wat je op marktplaats ziet maar als je kijkt wat de nieuwprijzen waren van originele onderdelen in de jaren zeventig en daar de inflatie op los laat, dan valt het eigenlijk nog wel mee.

Gedoe met irritatie spruitstuk deed me wel beseffen dat je, zeker motorisch, eigenlijk geen concessies moet doen en waar mogelijk gewoon de boekjes en de nummertjes volgen; grootste kans op een goedlopende brommert. Maar op een helemaal “origineel-uit-het-boekje Kreidler”, daar ga ik niet aan beginnen. Afgezien van het feit dat erg moeilijk en kostbaar zal gaan worden vind ik het toch leuker om een eigen smaak Kreidler te maken. Maar dan wel eentje die met een beetje fantasie Kreidler zelf geproduceerd zou kunnen hebben.

Dus een combinatie van dicht tegen elkaar schurende modellen met zoveel mogelijk origineel spul. Hoeft overigens niet nieuw te zijn, sterker nog; liever niet. Twee redenen; het is toch een historisch iets wat mij betreft; terug naar de jeugd en in mijn jeugd waren Kreidlers ouwe dingen. Helemaal nieuw/perfect c.q. alles poetsen/polijsten; zo was het niet vroegah.
De andere reden is dat als je daar eenmaal aan begint dat je dan echt het door moet trekken tot in detail, vind ik. Kan wel mijn tank laten uitdeuken en nieuw verchromen maar valt dat schuurplekkie op de koplamp ineens meer op en die cockpit met deukies en schaafwondjes … Dus; patina, je moet de indruk krijgen dat ie al die jaren goed overleefd heeft. Niet alsof hij uit een tijdmachine ongeschonden naar het heden geprojecteerd is. Scheelt wat centen ook, maar dat ter zijde.

Maar wel technisch goed en betrouwbaar; ik durfde vroeger de stad niet uit met de brommer, bang voor pech. En terecht overigens. Had toen nog wel bezemwagens tot mijn beschikking in de vorm van Bode Scholten maar die tijden zijn lang vervlogen.

Wil ook op mijn gemak (bijna 200cm lang en ongeveer 100kg zwaar) rijden dus dat coole m-stuurtje (toch imitatie) zal sneuvelen en dat smalle zadeltje ook; alhoewel dat wel een hele echte Denfeld is.

Deze laatste gedachte is al een hele ontwikkeling want toen ik er achter kwam dat niet elke kreidler dit Nürnberg Denfeld model had was ik behoorlijk geschokt. En nu overweeg ik zelf zo’n bankstel te nemen … moet niet gekker worden!
Bijlagen
IMG_1258.JPG
IMG_1258.JPG (154.63 KiB) 1609 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen superstar voor dit bericht (totaal 2):
Enzo-tvdzijden (12 mar 2021, 03:38) • RKNL (02 jun 2023, 23:14)
Waardering: 18.18%

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#44 Bericht door superstar » 12 mar 2021, 10:46

En het chromen kettingrandje; is dat ooit door Kreidler zelf in welk land dan ook gemonteerd? Of is dit echt een uitvinding van de after market boys? Ik heb een verchroomde achterbrug en die wil je eigenlijk laten zien maar ja; dat gespetter van die ketting is natuurlijk wel een enorme pretbederver. Daarbij is het zicht op het tandwiel en ketting ook niet echt mooi. En de zwarte volledige kettingkast geeft een mooi massief geheel. Gelukkig heb ik ooit een keer door een ruilactie een kettingkast in bezit gekregen welke geschikt is voor een achterbrug met penslot, want dat was in het verleden ook een reden te kiezen voor een kettingrandje; kettingkast bleek niet te passen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#45 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2021, 10:56

superstar schreef: 12 mar 2021, 10:46 En het chromen kettingrandje; is dat ooit door Kreidler zelf in welk land dan ook gemonteerd? Of is dit echt een uitvinding van de after market boys? Ik heb een verchroomde achterbrug en die wil je eigenlijk laten zien maar ja; dat gespetter van die ketting is natuurlijk wel een enorme pretbederver. Daarbij is het zicht op het tandwiel en ketting ook niet echt mooi. En de zwarte volledige kettingkast geeft een mooi massief geheel. Gelukkig heb ik ooit een keer door een ruilactie een kettingkast in bezit gekregen welke geschikt is voor een achterbrug met penslot, want dat was in het verleden ook een reden te kiezen voor een kettingrandje; kettingkast bleek niet te passen.
Aftermarket uitvinding

maar er is een speciale kettingkast voor penslot hoor. Monteren klaar. Pas 1 bij John Bos gekocht en zit nu bij Ben op zijn RS

Je kan ook zelf de hapjes er uit halen hoor :wink:

Enzo

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#46 Bericht door superstar » 12 mar 2021, 11:20

Ja, die speciale kettingkast heb ik bezit momenteel. Zelf hapjes uithalen kreeg ik niet over mijn hart in het verleden.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#47 Bericht door Flocke » 12 mar 2021, 11:20

superstar schreef: 12 mar 2021, 00:04 Dus een combinatie van dicht tegen elkaar schurende modellen met zoveel mogelijk origineel spul. Hoeft overigens niet nieuw te zijn, sterker nog; liever niet. Twee redenen; het is toch een historisch iets wat mij betreft; terug naar de jeugd en in mijn jeugd waren Kreidlers ouwe dingen. Helemaal nieuw/perfect c.q. alles poetsen/polijsten; zo was het niet vroegah.
De andere reden is dat als je daar eenmaal aan begint dat je dan echt het door moet trekken tot in detail, vind ik. Kan wel mijn tank laten uitdeuken en nieuw verchromen maar valt dat schuurplekkie op de koplamp ineens meer op en die cockpit met deukies en schaafwondjes … Dus; patina, je moet de indruk krijgen dat ie al die jaren goed overleefd heeft. Niet alsof hij uit een tijdmachine ongeschonden naar het heden geprojecteerd is. Scheelt wat centen ook, maar dat ter zijde.

Maar wel technisch goed en betrouwbaar; ik durfde vroeger de stad niet uit met de brommer, bang voor pech. En terecht overigens. Had toen nog wel bezemwagens tot mijn beschikking in de vorm van Bode Scholten maar die tijden zijn lang vervlogen.
Das halte ich für einen guten Gedanken und Ansatz. :thumbleft

Gruß

Carsten

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#48 Bericht door superstar » 12 mar 2021, 11:38

"Poor man's gietwielen look" dat is hoe ik het noem. Het zwartspuiten van hart en velg van de Weimann verbundräder met alleen een zijkantje kaal houden. Door oogharen bekeken lijken het net de dure, zeldzame en kwetsbare gietwielen. De blauwe Kreidler die ik kocht had zulke wielen en je zag het wel vaker bij PvdG modellen toentertijd, misschien waren het wannabe PvdG modellen. Ieder geval ben ik er zo aan gewend dat ik blanke naakte Weimann verbundräder er een beetje lomp uit vind zien. Broer sjors007 had het ook zo maar die is na zijn resurrectie project overgestapt op (terug naar ...) spaakwielen.
Inmiddels zijn de gietwielen niet meer zo heel bijzonder door de geslaagde kopie, zou die bijna ook aanschaffen maar we blijven vooralsnog bij "hoe het vroeger was". Stevigheid van Weimann en de looks van de gietwielen; best of both worlds.
De 7-spaaks gietwielen met trommelrem (ook voorzijde dus) vind ik overigens de mooist denkbare wielen voor op een Kreidler met de zesspaaks op een goede tweede, misschien wel gedeelde eerste plek.
Bijlagen
IMG_2435.JPG
IMG_2435.JPG (124.33 KiB) 1570 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen superstar voor dit bericht:
Flocke (12 mar 2021, 11:43)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#49 Bericht door Flocke » 12 mar 2021, 11:49

superstar schreef: 12 mar 2021, 11:38 "Poor man's gietwielen look" dat is hoe ik het noem. Het zwartspuiten van hart en velg van de Weimann verbundräder met alleen een zijkantje kaal houden. Door oogharen bekeken lijken het net de dure, zeldzame en kwetsbare gietwielen.
Stevigheid van Weimann en de looks van de gietwielen; best of both worlds.
De 7-spaaks gietwielen met trommelrem (ook voorzijde dus) vind ik overigens de mooist denkbare wielen voor op een Kreidler met de zesspaaks op een goede tweede, misschien wel gedeelde eerste plek.
Tatsächlich eine schöne optische Verbesserung der Weinmann-Räder, die mir schon öfters aufgefallen war, sehen sie doch so mehr aus einem Guss aus und sind optisch halbwegs akzeptabel.

Mir gefällt es alternativ besser, wenn der Außenring und Stern eine ähnliche Farbe haben, z.B. Silber, so wie Kreidler das später bei den 80cc auch gemacht hatte, auch dadurch wirken die Einzelteile dann mehr als ein Ganzes.

Ist aber wie immer Geschmacksache ... :wink:

Gruß

Carsten
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
superstar (12 mar 2021, 12:10)
Waardering: 9.09%

superstar
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler geschiedenis Superstar

#50 Bericht door superstar » 12 mar 2021, 12:06

Tijd voor actie, wat moet er gebeuren om ‘m veilig op de weg te krijgen? Ieder geval schokbrekers achter en voorvork.

De schokbrekers achter laten reviseren door Jan Droog JD-Shocks te Pijnacker himself. Ik hou van hoe die man werkt; achteraf op een erf gewoon zijn eigen ding doen. En kennelijk doet hij dat goed want als ik het goed begrepen heb weten ze hem te vinden van over de hele wereld. Een vakman dus. Wel een vakman op leeftijd en ik besprak mijn zorgen met hem; wie gaat dat in de toekomst doen? Daar moest hij wel om lachen; “Jij ziet de bui al hangen zeker”  Kleine tip voor de geïnteresseerden: bij interesse bellen; niet naar het adres gaan welke op de website staat. Op dat adres wordt alleen gewoond en niet gewerkt.

Van horen zeggen heb ik begrepen dat hij al vele, vele schokbrekertjes van Kreidler gedaan heeft dus met een gerust hart aan hem over gelaten. Ik zeg schokbrekertjes wat het zijn maar kleine dingetjes vergeleken met het spul wat hij daar normaal gesproken onder handen neemt. De Kreidler schokbrekertjes doet hij erbij, zo kreeg ik de indruk.
Naast het schokbreker gebeuren zelf heeft hij ook nieuwe zwarte kunststof bussen gedraaid om het één en ander enigszins te beschermen tegen de boze buitenwereld. Technisch weer op en top in orde en zoals eerder gemeld laat ik de patina lekker zitten. Geen nieuwe of opnieuw verchroomde veren erop; gewoon de mooiste/beste van de 5 setjes die ik had liggen bij elkaar geraapt en daar wat van gemaakt. Jan was er na montage even met een zwart spuitbusje overheen gevlogen wat perfect aansluit bij mijn patinavisie. Oftewel; het hele zaakje werkt als nieuw maar je ziet er totaal niets van vanaf de buitenkant. Kost wat maar dan zie er ook niks van!
IMG_1256.JPG
IMG_1256.JPG (76.27 KiB) 1562 keer bekeken
Voor of na revisie? Je ziet het niet he. Voor vermoed ik; want voetsteun achterpassagier zit hier nog waus en de Nürnberg zit er nog op. En volgens mij kijk je zo door een gat in de kunststof bus heen naar het binnenwerk.

Plaats reactie