Kreidler geschiedenis Superstar
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Moet nog wel een busje rechts tussen de demper en de voetsteun.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Ja precies, dat bedoel ik. Oude foto ... we mogen niet vooruitlopen op de zaken; alles chronologisch. We zitten pas in 2018 haha.Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 mar 2021, 12:29 Moet nog wel een busje rechts tussen de demper en de voetsteun.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen superstar voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (12 mar 2021, 12:37)
- Waardering: 9.09%
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Je bent met Jan i.d. bij een topper geweest.superstar schreef: ↑12 mar 2021, 12:06
De schokbrekers achter laten reviseren door Jan Droog JD-Shocks te Pijnacker himself. Ik hou van hoe die man werkt; achteraf op een erf gewoon zijn eigen ding doen. En kennelijk doet hij dat goed want als ik het goed begrepen heb weten ze hem te vinden van over de hele wereld. Een vakman dus. Wel een vakman op leeftijd en ik besprak mijn zorgen met hem; wie gaat dat in de toekomst doen? Daar moest hij wel om lachen; “Jij ziet de bui al hangen zeker” Kleine tip voor de geïnteresseerden: bij interesse bellen; niet naar het adres gaan welke op de website staat. Op dat adres wordt alleen gewoond en niet gewerkt.
IMG_1256.JPG
Voor of na revisie? Je ziet het niet he. Voor vermoed ik; want voetsteun achterpassagier zit hier nog waus en de Nürnberg zit er nog op. En volgens mij kijk je zo door een gat in de kunststof bus heen naar het binnenwerk.
Perfect werk levert hij.
Jouw foto van voor de revisie toont een verkeerd gemonteerde kettindspanner. Hopelijk is dit bij terugmontage gecorrigeerd.
Succes met dit leuke project en topic. Ik blijf het volgen.
Groet Kees
P.s. doe de groeten aan Sjors
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Ja, oude foto (2018); hij kwam toen net uit (jarenlange) winterslaap en "monteren volgens het boekje" moest nog gaan beginnen.Zolenheuvel schreef: ↑12 mar 2021, 12:38
Jouw foto van voor de revisie toont een verkeerd gemonteerde kettingspanner. Hopelijk is dit bij terugmontage gecorrigeerd.
Succes met dit leuke project en topic. Ik blijf het volgen.
Groet Kees
P.s. doe de groeten aan Sjors
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Dacht dat broer sjors met spuitbussen bij mij in de onderbouw bezig was geweest maar blijkt toch met oude vertrouwde apparatuur (20+ jaar) en koelkastmotor te zijn geweest.
- Bijlagen
-
- IMG_1598.JPG (78.4 KiB) 2921 keer bekeken
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Voor lekker zitten zijn goed werkende schokbrekers alleen niet genoeg. Ik ga van Denfeld Nürnberg naar Denfeld .... euh ja hoe heet dit eigenlijk? Zonder gereedschapkistje dus dit zadeltje heeft een reis gemaakt van Duitsland naar ieder geval Haarzuilen. Want het schijnt een zadel te zijn van een Duitse Mockick; past goed bij mijn motorisch gedeelte. Ik vind het zelf ook mooier zonder dat kastje eronder.
Onder de rood van het kasteel te Haarzuilen dit zadel opgehaald bij iemand die met de hobby ging stoppen. Eerlijke prijs betaald, bagagedrager zat er ook nog aan vast. Weet nog niet of die ook gemonteerd zal gaan worden; wordt wel erg opa Kreidler naar mijn gevoel. Dit model zadel is ook gecombineerd met een sportbeugeltje geloof ik. Even uitproberen maar. Het zadel ziet er best nog aardig uit, bagagedrager ook met name. De typerende doorzit gaatjes aan de zijkant. Te mooi nog om gelijk op te knappen; mijn gewenste patina is aanwezig
Achterzijde voorzien. Op naar de voorzijde en daarvoor kom ik bij de Cavemen terecht.
Onder de rood van het kasteel te Haarzuilen dit zadel opgehaald bij iemand die met de hobby ging stoppen. Eerlijke prijs betaald, bagagedrager zat er ook nog aan vast. Weet nog niet of die ook gemonteerd zal gaan worden; wordt wel erg opa Kreidler naar mijn gevoel. Dit model zadel is ook gecombineerd met een sportbeugeltje geloof ik. Even uitproberen maar. Het zadel ziet er best nog aardig uit, bagagedrager ook met name. De typerende doorzit gaatjes aan de zijkant. Te mooi nog om gelijk op te knappen; mijn gewenste patina is aanwezig
Achterzijde voorzien. Op naar de voorzijde en daarvoor kom ik bij de Cavemen terecht.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Met een kort spatbord en groot achterlicht vind ik het wel een mooie combinatie. De gereedschap/accu bakken lijken ook beter met zo'n buddyzit. Met die smalle Nürnberg steken ze wel erg uit.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Ja een kort achterspatbord en flinke achterlicht unit; dat zou mooi zijn. Had me tot een paar jaar terug niet gerealiseerd dat er ook korte zijn; wist niet waar ik naar keek en je zag het in NL ook bijna nooit. Onderstaande foto uit mijn inspiratie mapje. Maar ja; zo'n spatbord heb ik niet en hoeft ook niet persé.
- Bijlagen
-
- 1C2E2792-B249-46ED-9E97-22F893DCF935-5564-00000D06E330F30E.jpg (55.36 KiB) 2846 keer bekeken
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Misschien had je het nog niet door:
Een Kreidler is altijd "opa"
Haha!
De jongste die in 1982 één van de laatste Kreidlers kon kopen voor zijn 16e is nu slechts 55 jaar oud.
Iemand die in '85 nog een 2ehands Kreidler kocht voor zijn 16e (dat was ik) werd als maf beschouwd.
Dus ik kocht heel gauw een Honda MB, die reden ook 10x lekkerder trouwens.
Gr. Wim.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Een Honda MB vond ik in 1985 ook mooi , maar had slechts budget voor een 1975 Kreidler. Toen al 10 jaar oud dus.
Zo'n MB liep standaard trouwens ook voor geen meter , nog langzamer als een Kreidler.
Klasgenoten hadden MB / MT / MTX / DT , maar daar ging meer kapot aan als aan mijn Kreidler !
Zo'n MB liep standaard trouwens ook voor geen meter , nog langzamer als een Kreidler.
Klasgenoten hadden MB / MT / MTX / DT , maar daar ging meer kapot aan als aan mijn Kreidler !
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Heb wel eens een weekend in Duitsland met een MB-8Caspar schreef: ↑16 mar 2021, 16:49 Een Honda MB vond ik in 1985 ook mooi , maar had slechts budget voor een 1975 Kreidler. Toen al 10 jaar oud dus.
Zo'n MB liep standaard trouwens ook voor geen meter , nog langzamer als een Kreidler.
Klasgenoten hadden MB / MT / MTX / DT , maar daar ging meer kapot aan als aan mijn Kreidler !
gereden met duopassagier. Wat een steriel ding.
Ook de wegligging is dubieus. Een rotonde insturen ging bijna niet zonder voorover te hangen anders geen druk meer op het voorwiel.
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
die duopassagier was dan geen lingeriemodel enzo.Enzo-tvdzijden schreef: ↑16 mar 2021, 17:19Heb wel eens een weekend in Duitsland met een MB-8Caspar schreef: ↑16 mar 2021, 16:49 Een Honda MB vond ik in 1985 ook mooi , maar had slechts budget voor een 1975 Kreidler. Toen al 10 jaar oud dus.
Zo'n MB liep standaard trouwens ook voor geen meter , nog langzamer als een Kreidler.
Klasgenoten hadden MB / MT / MTX / DT , maar daar ging meer kapot aan als aan mijn Kreidler !
gereden met duopassagier. Wat een steriel ding.
Ook de wegligging is dubieus. Een rotonde insturen ging bijna niet zonder voorover te hangen anders geen druk meer op het voorwiel.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Normaal postuur en gewicht.b.bonk schreef: ↑16 mar 2021, 17:30die duopassagier was dan geen lingeriemodel enzo.Enzo-tvdzijden schreef: ↑16 mar 2021, 17:19Heb wel eens een weekend in Duitsland met een MB-8Caspar schreef: ↑16 mar 2021, 16:49 Een Honda MB vond ik in 1985 ook mooi , maar had slechts budget voor een 1975 Kreidler. Toen al 10 jaar oud dus.
Zo'n MB liep standaard trouwens ook voor geen meter , nog langzamer als een Kreidler.
Klasgenoten hadden MB / MT / MTX / DT , maar daar ging meer kapot aan als aan mijn Kreidler !
gereden met duopassagier. Wat een steriel ding.
Ook de wegligging is dubieus. Een rotonde insturen ging bijna niet zonder voorover te hangen anders geen druk meer op het voorwiel.
Enzo
Met dezelfde combi in De Haspengouw (BE) gereden met een TRS en geen centje pijn.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Ich fand sie Anfang der 1980er Jahre einfach nur billig, häßlich, lächerlicher Klang, lahm und vollkommen witzlos, ohne Charakter und ohne Attraktivität, einfach völlig unakzeptabel.
Daran hat sich bis heute nichts geändert.
Zunächst kamen sie in Deutschland als MT/MB5 auf den Markt, ein komisches, lahmes und surrendes Teil.
Dann als 80cc MT/MB8, das war aufgrund der Motorleistung schon interessanter, auch weil die 80cc ja eine ganz neue Klasse waren und man gespannt war, wie die laufen usw.
Aber ansonsten alles gleich wie bei den MB/MT5-Modellen, kein Chrom, seltsame Räder, alles billig, billig.
Die Motorcharakteristik war ebenfalls vollkommen langweilig und original waren sie langsam, ich kannte auch niemanden, der so ein Teil getunt hatte, also waren sie alle langsamer als eine Kreidler RS.
Ich war dagegen froh, noch eine kreischende und aufregende Kreidler RS zu haben, dass es eine alte 1973er war, war vollkommen egal, auch damals hatten schon für viele Leute alte Sachen ihren Reiz.
Viele Freunde von mir, die sich zunächst eine nagelneue 80cc gekauft oder geschenkt bekommen hatten, kauften sich nach eine Weile der Langeweile mit der 80cc eine Kreidler RS, Hercules RL oder Zündapp KS zusätzlich oder kauften erst gar keine 80cc.
Gruß
Carsten
Diesen Ratschlag befolgten wir ...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Wat ik gek vond. Ik heb mijn oranje rs al zeker 8jaar geleden omgebouwd tot een ‘standaard’ 80cc. Standaard uitlaat en luchtfilter (iets aangepast) geen topvermogen met 9a10pk, gewoon zoals zoiets 40/50jaar geleden uit de fabriek had kunnen komen rollen.
Maar ik had geen enkele referentie tot een andere standaard 80cc, ja weleens op een lk600 gereden maar daar zat weinig fut in.
Toen ineens kon ik op zo’n MB8 rijden, gewoon ook een standaard ding zonder fratsen .
Maar het leek alsof ie onder de 6000rpm helemaal niet zo sterk en alert was als mijn zuigergestuurde kreidler.
Verder weinig lol, klonk als zoals de meeste kreidlers nu klinken, membraan!
Sorry voor het off-topic gebeuren Dion.
Maar ik had geen enkele referentie tot een andere standaard 80cc, ja weleens op een lk600 gereden maar daar zat weinig fut in.
Toen ineens kon ik op zo’n MB8 rijden, gewoon ook een standaard ding zonder fratsen .
Maar het leek alsof ie onder de 6000rpm helemaal niet zo sterk en alert was als mijn zuigergestuurde kreidler.
Verder weinig lol, klonk als zoals de meeste kreidlers nu klinken, membraan!
Sorry voor het off-topic gebeuren Dion.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Alle 80cc Leichtkrafträder voor de Duitse markt waren zwaar geknepen Pascal.
8pk , 80km/u bij 8000tpm.
8pk , 80km/u bij 8000tpm.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Dit is ook mijn ervaring, zo'n beetje. In 1988 had ik een nieuwe Superbreitwand op mijn (4-bak) Kreidler gemonteerd. Een jongen uit het dorp had een standaard MT8, dus liep zo rond de 80 km/u en 'trok als een beest', maar mijn Kreidler was hem op alle fronten de baas; vergelijkbare trekkracht met lagere toeren, accelereerde sneller en had een hogere top. Later, begin jaren '90, heb ik mij wel laten verleiden tot de aanschaf van een MB8 (vrijwel direct 110cc Autisa van gemaakt met Proma uitlaat), maar hij heeft mij nooit echt kunnen bekoren en zeker niet overtuigen; Kreidler rijdt, remt en schakelt fijner.nozems schreef: ↑16 mar 2021, 20:42 Wat ik gek vond. Ik heb mijn oranje rs al zeker 8jaar geleden omgebouwd tot een ‘standaard’ 80cc. Standaard uitlaat en luchtfilter (iets aangepast) geen topvermogen met 9a10pk, gewoon zoals zoiets 40/50jaar geleden uit de fabriek had kunnen komen rollen.
Maar ik had geen enkele referentie tot een andere standaard 80cc, ja weleens op een lk600 gereden maar daar zat weinig fut in.
Toen ineens kon ik op zo’n MB8 rijden, gewoon ook een standaard ding zonder fratsen .
Maar het leek alsof ie onder de 6000rpm helemaal niet zo sterk en alert was als mijn zuigergestuurde kreidler.
Verder weinig lol, klonk als zoals de meeste kreidlers nu klinken, membraan!
Sorry voor het off-topic gebeuren Dion.
Een paar jaar geleden had ik een MB8-125cc, maar die heb ik goed kunnen ruilen voor een Vespa Bravo...
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Nog een klein stukje off-topic dan...
Een standaard Honda MB-8 is inderdaad niet snel. Maximaal 7500 toeren en nog geen 80 op de teller, volgens het boekje 7,2 pk. Dit is zeer eenvoudig te verhelpen door het monteren van een andere onbegrensde uitlaat (type Luhao met dezelfde looks) en andere onbegrensde luchtslangen. Je kunt dan de vertanding aanpassen (voor 1 tandje extra) en krijgt hiermee een goed rijdende MB8. Draait rond de 8000 toeren en de top is 85/90. Ik heb zelf de snelle Japanse 80 cc cilinder gemonteerd, waardoor alle (duitse) beperkingen verdwenen zijn. Volgens de specs heb je dan 9,5 pk. Draait 9500 toeren en heeft dan een top van 95 km/100 km. Er komt duidelijk wat meer leven in (zoals het af fabriek bedoeld is). Met de juiste banden en onderhoud (vering, wiellagers, achterbruglagers) stuurt het goed. 2 personen erop gaat idd niet goed. Blijft een jaren 80 (spaghetti) frame.
Een standaard Honda MB-8 is inderdaad niet snel. Maximaal 7500 toeren en nog geen 80 op de teller, volgens het boekje 7,2 pk. Dit is zeer eenvoudig te verhelpen door het monteren van een andere onbegrensde uitlaat (type Luhao met dezelfde looks) en andere onbegrensde luchtslangen. Je kunt dan de vertanding aanpassen (voor 1 tandje extra) en krijgt hiermee een goed rijdende MB8. Draait rond de 8000 toeren en de top is 85/90. Ik heb zelf de snelle Japanse 80 cc cilinder gemonteerd, waardoor alle (duitse) beperkingen verdwenen zijn. Volgens de specs heb je dan 9,5 pk. Draait 9500 toeren en heeft dan een top van 95 km/100 km. Er komt duidelijk wat meer leven in (zoals het af fabriek bedoeld is). Met de juiste banden en onderhoud (vering, wiellagers, achterbruglagers) stuurt het goed. 2 personen erop gaat idd niet goed. Blijft een jaren 80 (spaghetti) frame.
- Bijlagen
-
- DSC01553.JPG (115.17 KiB) 2733 keer bekeken
-
- 20200911_100121.jpg (132.02 KiB) 2733 keer bekeken
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Na achterzijde natuurlijk ook de voorzijde maar eens goed bekijken. Aantal voorvorken nog liggen en ooit had ik de minst lelijke gemonteerd. Toch was dat ooit geen beste. Nog maar eens even kijken hoe de twee die ik nog heb eruit zien.
kijkend naar het kroonstuk ziet ik verschillen. Wat is daar aan de hand? En hoe ziet het kroonstuk eruit wat er bij mij gemonteerd zit? Weer anders. Tijd om eens te onderzoeken hoe dat in elkaar zit. Hoort dit zo of is er een hobby bob aan het werk geweest?
kijkend naar het kroonstuk ziet ik verschillen. Wat is daar aan de hand? En hoe ziet het kroonstuk eruit wat er bij mij gemonteerd zit? Weer anders. Tijd om eens te onderzoeken hoe dat in elkaar zit. Hoort dit zo of is er een hobby bob aan het werk geweest?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Jou groene is na 1973 de juiste.
er is nog een 1973 model zie foto
bovenste zijn meer teun beun
er is nog een 1973 model zie foto
bovenste zijn meer teun beun
- Bijlagen
-
- 4FFA70A7-2BCD-4213-BA88-444F60229381.jpeg (85.78 KiB) 2644 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- superstar (21 mar 2021, 23:55)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Bij de gemonteerde vork bleek het gat voor het stuurslot behoorlijk uitgelubberd te zijn; voor de purist waardeloos. En de andere twee zijn meer Teun Beun zoals Tjerry aanstipte.
Op naar Cavemen Parts om nieuwe poten te laten persen. Daar welkom ontvangen en besloten om i.p.v. mijn eigen kroonstuk van nieuwe poten te laten voorzien een ander goed kroonstuk met reeds geperste poten over te nemen. Mijn oude kroonstuk ingeruild. Één van de twee andere kroonstukken was ook nog wel interesse voor. De laatste derde was in dusdanig slechte staat dat er weinig meer van gemaakt kon worden maar die ook maar daar achter gelaten want ik kon er zéker niks meer mee. Tevens oliekeerringen aangeschaft om in oude sportkeerringen te proppen; wat ook een klus apart is maar dat terzijde.
Sfeerbeelden Cavemen Parts:
Mijn nieuwe aanwinst: Tijdens monteren nog even een nieuwe look overwogen, maar bij deze korte test is het voorlopig gebleven.
Op naar Cavemen Parts om nieuwe poten te laten persen. Daar welkom ontvangen en besloten om i.p.v. mijn eigen kroonstuk van nieuwe poten te laten voorzien een ander goed kroonstuk met reeds geperste poten over te nemen. Mijn oude kroonstuk ingeruild. Één van de twee andere kroonstukken was ook nog wel interesse voor. De laatste derde was in dusdanig slechte staat dat er weinig meer van gemaakt kon worden maar die ook maar daar achter gelaten want ik kon er zéker niks meer mee. Tevens oliekeerringen aangeschaft om in oude sportkeerringen te proppen; wat ook een klus apart is maar dat terzijde.
Sfeerbeelden Cavemen Parts:
Mijn nieuwe aanwinst: Tijdens monteren nog even een nieuwe look overwogen, maar bij deze korte test is het voorlopig gebleven.
- Bijlagen
-
- IMG_8651.JPG (121.18 KiB) 2619 keer bekeken
Laatst gewijzigd door superstar op 21 mar 2021, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Ook de remmerij aan de voorzijde maar eens onder de loep genomen. Een remklauw gereviseerd; remt nu als een tierelier alleen het zweet nog een beetje. Misschien ligt dan de rubbers in het revisisetje welke naar mijn idee van matige kwaliteit zijn.
RVS remslang erop en de beste remhandel die we hebben liggen. Járen geleden heeft mijn broer ook al eens ruzie gehad met lekkende handels, versleten remplunjers ets. Toen maar bij JB een nieuw remhandel besteld en tot grote verrassing werd er een handel bezorgd met vier schroefjes ipv een schroefdop.
Deze is maar kort gebruikt en daarom nog in zeer goede staat; daarom heb ik deze gemonteerd maar het doet wel afbreuk aan de klassieke looks. Kan wel een stoppie maken dus voorruit we laten het maar zo de komende tijd.
RVS remslang erop en de beste remhandel die we hebben liggen. Járen geleden heeft mijn broer ook al eens ruzie gehad met lekkende handels, versleten remplunjers ets. Toen maar bij JB een nieuw remhandel besteld en tot grote verrassing werd er een handel bezorgd met vier schroefjes ipv een schroefdop.
Deze is maar kort gebruikt en daarom nog in zeer goede staat; daarom heb ik deze gemonteerd maar het doet wel afbreuk aan de klassieke looks. Kan wel een stoppie maken dus voorruit we laten het maar zo de komende tijd.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Toen voor het eerst van mijn leven op een Kreidler gereden met correct werkende schokbrekers. Man, wat een verandering is dat zeg! Dat is eventjes heel anders rijden; wat een stabiliteit en comfort. En na alle jaren van stilstand en net niet rijdbaar zijn eerst maar eens wat kilometers gaan maken.
En zo stond hij er dus bij: zonder de broodtrommels want ja ... die zijn toch leeg. Maar ziet er wat kaal uit zo. Groen op de tanksticker vind ik ook minder smoelen eigenlijk; vind 'm iets te veel hulk worden. En volgens mij hoort het ook eigenlijk niet met dit type zadel. Voorspatbord ook maar eens een kaal RVS opzetten maar dat komt later wel eens. Kabeltjes juiste manier wegwerken.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 22 apr 2003, 12:45
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler geschiedenis Superstar
Vorig jaar zomer daar maar eens werk van gemaakt.
En de, in mijn ogen, enorme stellage van een bagagearmatuur gemonteerd. Dit was het resultaat:
Een straaljager kan er op landen naar mijn idee dus dat ding maar aan mijn broer gegeven voor zijn verjaardag. Weer sportbeugel gemonteerd. Had er nog eentje met een extra lipje eraan; kon nooit thuis brengen waar dat nou voor was maar gelukkig wel bewaard. Past namelijk goed bij de achterbrug; geen slot heb ik maar wie weet komt dat ooit nog eens. Beugeltje is er klaar voor ieder geval. Optisch iets minder maar het idee dat het bij elkaar hoort is toch ook wel weer geinig.
En zo zijn we aanbeland bij nazomer 2020: laatste ritje van het seizoen brak mijn achterremkabel. Altijd wat te doen met die ouwe klere brommers.- Bijlagen
-
- IMG_0853.JPG (169.71 KiB) 2453 keer bekeken