Kreidler 1965 schuurvondst
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Kreidler 1965 schuurvondst
Kreidler 1965, schuurvondst, van de eerste eigenaar. Boekje en sleutels erbij, net zoals een beenschild en een reservewiel.
Volgens de eerste eigenaar is er weinig aan versleuteld en staat de Kreidler sinds 1979 stil. Veel roest, chroom en lakwerk slecht tot zeer slecht. De visjes, die er op schijnen te horen, zijn slecht en aan de rechterkant zelfs doorgeroest. Kapje over het stuur is verchroomd en tevens zeer slecht. Km-stand 55.551 km.
Eens kijken of ik het apparaat weer aan de praat krijg en of de beloofde bijna 80 km/u er ook uit te halen is... uitdaging... zal op termijn een complete restauratie worden.
Leuke details zijn de beugeltjes onderaan het voorspatbord en om het achterlicht. Is ooit omgebouwd van terugtraprem naar voetrempedaal.
Beugeltjes en bagagerekje opnieuw laten verchromen of is het nieuw te koop?
Helaas (?) geen kenteken, het verzekeringsplaatje van 1979 zit er nog op.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Dat is nog een echte! Mooi hoor.
Lekker zo laten, en rijden.
Flink poetsen.
Technisch 99% maken
Keuren...en gaan.
Bewaar de oude patina, prachtig hoor.
Haal wel de rare koplampbeugel weg onder aan het voorspatbord.
Ik had ooit een '66-er origineel NL, ook schuurvondst in '86 gewoon om de hoek van de straat, en in '99 ben ik er toen aan begonnen.
Die had precies dat stomme achterlichtbeugeltje, past echt voor geen meter, qua looks.
Dat hoort echt op andere brommers, die hoge Puchs misschien.
Die rode handvatten en hendels! Alles zo '60s - '70s geweldig.
Gr. Wim.
Lekker zo laten, en rijden.
Flink poetsen.
Technisch 99% maken
Keuren...en gaan.
Bewaar de oude patina, prachtig hoor.
Haal wel de rare koplampbeugel weg onder aan het voorspatbord.
Ik had ooit een '66-er origineel NL, ook schuurvondst in '86 gewoon om de hoek van de straat, en in '99 ben ik er toen aan begonnen.
Die had precies dat stomme achterlichtbeugeltje, past echt voor geen meter, qua looks.
Dat hoort echt op andere brommers, die hoge Puchs misschien.
Die rode handvatten en hendels! Alles zo '60s - '70s geweldig.
Gr. Wim.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Leuke uitdaging, neem er de tijd voor en houd ons op de hoogte.
Leuk om te volgen, ben benieuwd naar de reactie van Meneer 3 bakvoet.
Gr
Leuk om te volgen, ben benieuwd naar de reactie van Meneer 3 bakvoet.
Gr
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
In de lijnolie zetten! Daar conserveer je hem mee. Restaureren is de ziel uit de Kreidler halen.
Hopelijk zijn de keringen vh blok niet uitgedroogd, wie weet krijg je hem aan de praat.
Een fabrieksaf blok loopt vaak wel het mooiste
Hopelijk zijn de keringen vh blok niet uitgedroogd, wie weet krijg je hem aan de praat.
Een fabrieksaf blok loopt vaak wel het mooiste
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Wij hadden ook zoβn blok uit 1974. Nog nooit aan een boutje of schroefje gedraaid. Koppeling 1 geheel. Kreeg de platen er niet heel uit. Alle platen brokkelde af en plakte aan de tussenplaten.
Ook nog bloklagers met wat roest. Verder nergens roest.
Starten heeft weinig zin en geeft risico. Even opfrissen van binnen.
- Bijlagen
-
- 122F3848-6821-4FB3-B89B-2B2DAFA29D19.jpeg (363.53 KiB) 3637 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- b.bonk (08 dec 2020, 18:16)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
tsss, dat schrijft mister ral 9010
me schatje zonder ziel past mooi bij mij.
leuke eitank
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Jazeker wel:
Gr. Wim.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Lekker zo laten enkel technisch in orde zetten en zoals al aangegeven..als de motor goed draait, ook zo laten.
Mijn eitank heb ik ook in zijn jus gelaten enkel technisch helemaal in orde gezet ( kabels, remmen, reiniging Bing, ..)
In ieder geval zo zou ik het doen..
Succes ermee en knappe vondst!
Mvg
Guy
Mijn eitank heb ik ook in zijn jus gelaten enkel technisch helemaal in orde gezet ( kabels, remmen, reiniging Bing, ..)
In ieder geval zo zou ik het doen..
Succes ermee en knappe vondst!
Mvg
Guy
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Ben ook benieuwd wat Henk ervan zegt, ben erg nieuwsgierig.
Voor wat betreft de staat van de Kreidler kan ik kort zijn; slecht tot zeer slecht.
Bij restauratie wordt de ziel eruit gehaald lees ik hier. Nou, ik denk dat deze ziel al is vertrokken uit dit brommertje. Zelfs voor mijn normen en waarden is het een slechte Kreidler. Ik zal komend weekend met goed daglicht eens een paar leuke detailfoto's maken, dan zullen de 'patinisten' zich nog wel eens achter het oor krabben. Met name het gat in het visje, het lakwerk en de bult roest, links, achter de schokbreker op het frame. Amper een stukje chroom op de rekken. En een iets mooiere 1965 in patina verkerende eitank heb ik al.
Hele aparte vondst. Ik had deze man een jaar of tien geleden in de trein ontmoet. Ik had een shirt met "KREIDLER" aan, waarop hij mij aansprak en vertelde over deze Kreidler die hij op Sinterklaasavond 1965 had gekregen. Daarna een paar keer kort contact gehad, toen jaren niets en afgelopen week een telefoontje. Hij was er aan toe om de Kreidler te verkopen, had ook al een liefhebber die er al twintig jaar op aasde, maar had geen idee van de waarde. Ben gaan kijken, bood meer dan de ander en hup, achterin de Golf en naar huis.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Jij denkt dat de koppelingsplaten als nieuw zijnK54/2B schreef: β08 dec 2020, 18:46 Lekker zo laten enkel technisch in orde zetten en zoals al aangegeven..als de motor goed draait, ook zo laten.
Mijn eitank heb ik ook in zijn jus gelaten enkel technisch helemaal in orde gezet ( kabels, remmen, reiniging Bing, ..)
In ieder geval zo zou ik het doen..
Succes ermee en knappe vondst!
Mvg
Guy
Er geen olie uit lekt door knal harde o-ringen en keerringen
En de harde afdichtingen niet zorgen voor groeven in de assen
Succes, wordt steeds bij revisie aan herinnerd dat het onvermijdelijk is na lange stilstand of ouderdom.
Enzo
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Enzo-tvdzijden schreef: β08 dec 2020, 19:36Jij denkt dat de koppelingsplaten als nieuw zijnK54/2B schreef: β08 dec 2020, 18:46 Lekker zo laten enkel technisch in orde zetten en zoals al aangegeven..als de motor goed draait, ook zo laten.
Mijn eitank heb ik ook in zijn jus gelaten enkel technisch helemaal in orde gezet ( kabels, remmen, reiniging Bing, ..)
In ieder geval zo zou ik het doen..
Succes ermee en knappe vondst!
Mvg
Guy
Er geen olie uit lekt door knal harde o-ringen en keerringen
En de harde afdichtingen niet zorgen voor groeven in de assen
Succes, wordt steeds bij revisie aan herinnerd dat het onvermijdelijk is na lange stilstand of ouderdom.
Enzo
Beste Enzo,
Persoonlijk heb ik het motorblok van mijn eitank en RS gereviseerd, omdat ik niet anders kon. Dus even een Babylonische spraakverwarring.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Ik lees als de motor goed draait zo laten. Ik zeg dat dit onverstandig is bij een schuurvonst. Laat dat geen spraakverwarring zijn.
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Eens een 72er RM uit een schuur getrokken.
Techniek leek in orde , maar na een dag rijden lag het big-end lager van de drijfstang er uit...
Techniek leek in orde , maar na een dag rijden lag het big-end lager van de drijfstang er uit...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Bertus mijn 9010 Kreidler is pas in 2016 (her)geboren uit een verzameling bij elkaar geraapte onderdelen.
Een flink geleefde Kreidler kan ook mooi zijn, maar de meesten hier zijn net Eksters, het moet glimmen als een malle
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Prachtige vijfenzestiger schuurvonds
Maar na 40 jaar stilstand moet Alles, maar dan ook Alles los wil je keuring zeker zijn en veilig rijden. Zijn patinatijd is hij (wellicht) een beetje voorbij geschoten, 'ik' zou m' redden en laten glasparelen, maar ieder zijn smaak. Zie eerdere Eitank restauraties indien nodig, wat betreft het kostenplaatje, dat is niet gering, tenzij geld geen rol speelt natuurlijk. Geniet vooral van de gehele of gedeeltelijke restauratie, is zelfs leuker dan toeren.
Succes en veel plezier ermee.
Groet Nicolaas
Maar na 40 jaar stilstand moet Alles, maar dan ook Alles los wil je keuring zeker zijn en veilig rijden. Zijn patinatijd is hij (wellicht) een beetje voorbij geschoten, 'ik' zou m' redden en laten glasparelen, maar ieder zijn smaak. Zie eerdere Eitank restauraties indien nodig, wat betreft het kostenplaatje, dat is niet gering, tenzij geld geen rol speelt natuurlijk. Geniet vooral van de gehele of gedeeltelijke restauratie, is zelfs leuker dan toeren.
Succes en veel plezier ermee.
Groet Nicolaas
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
die is druk met een zielloos 63er eitank
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Wordt allemaal aan gewerkt.b.bonk schreef: β09 dec 2020, 18:34die is druk met een zielloos 63er eitank
Maar ik las ergens dat de dag van Henk z'n pensionering 8 december was.
Tijd zat dus om een ei te leggen.
Je maakt mij niet wijs dat Henk, met hier en daar een likkie verf, gaat bijbeunen.
Groet Kees
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Herman,
Wat vind ik er van?
Allereerst is het een Eitank, en dan moet het wel heel beroerd zijn wil je dit exemplaar het predicaat sloper willen geven.
Is het de laatste Eitank in het land is dan de eerste gedachte.
Mocht dat het geval zijn is een top restauratie legitiem gezien het financieel draadloze eindje wat je te wachten staat.
Wij in deze kreidler commune en op andere flora`s wordt de waarheid nog wel eens geminimaliseerd tot iets wat technisch in orde maken heet.
En als je nou weet welke kosten dat met zich mee brengt is dat laagje Chrome en spuitwerk peanuts op het geheel aan kosten.
Op het plaatwerk en kale frame na is alles technisch, en daar Herman, zitten je kosten.
Gevaceerd in delen een Eitank opknappen zo als hij er nu bijstaat gaat niet, mede door zijn constructie ben je verplicht om deze Eitank geheel uit elkaar te halen, wat dan rest zijn twee bananendozen met, Ja met wat eigenlijk? Om hier antwoord op te krijgen zal jij je meissie, je vrouw of vriendin er bij moeten halen en vragen wat zij er van vindt.
Mocht je de Guts en Glory hebben om er bij te vertellen dat je ook van plan bent om in die bananendozen een paar duizend euro te gooien dan zou ik een zeer goede integraalhelm opzetten, echter een ijshockey helm geniet de voorkeur.
Een gedwongen opname op de Hereweg 78a in Groningen ligt ook voor de hand maar dat wil je niet in deze feestmaand.
De marsroute, mijn advies:
Trek de Eitank geheel uit elkaar, frame en plaatwerk laat je stralen, behalve de tank.
Het geheel op transport naar een spuiterij/spuiter die weet wat een Eitank behelst.
Tot zover blijven de kosten beheersbaar, en krijg je een prachtige basis (nieuw) retour die je met plezier beetje bij beetje gaat opbouwen.
Dat opbouwen zal een exercitie worden van de lange adem, mede door de totaal ontspoorde onderdelen markt zal je moeten netwerken en er tegen aan moeten lopen, geluk met zoeken en gunning is een belangrijke factor.
Herman, twee achter schokbrekers laten reviseren en die vervolgens weer terug monteren op een wrak geeft totaal geen voldoening en motiveert absoluut niet, de kans op een gestrand project is dan 99,9% `en al helemaal als de bodemloze put door het hoofd gaat spoken.
Succes, en bedenk, op 6 januari melken de boeren weer met licht.β
Wat vind ik er van?
Allereerst is het een Eitank, en dan moet het wel heel beroerd zijn wil je dit exemplaar het predicaat sloper willen geven.
Is het de laatste Eitank in het land is dan de eerste gedachte.
Mocht dat het geval zijn is een top restauratie legitiem gezien het financieel draadloze eindje wat je te wachten staat.
Wij in deze kreidler commune en op andere flora`s wordt de waarheid nog wel eens geminimaliseerd tot iets wat technisch in orde maken heet.
En als je nou weet welke kosten dat met zich mee brengt is dat laagje Chrome en spuitwerk peanuts op het geheel aan kosten.
Op het plaatwerk en kale frame na is alles technisch, en daar Herman, zitten je kosten.
Gevaceerd in delen een Eitank opknappen zo als hij er nu bijstaat gaat niet, mede door zijn constructie ben je verplicht om deze Eitank geheel uit elkaar te halen, wat dan rest zijn twee bananendozen met, Ja met wat eigenlijk? Om hier antwoord op te krijgen zal jij je meissie, je vrouw of vriendin er bij moeten halen en vragen wat zij er van vindt.
Mocht je de Guts en Glory hebben om er bij te vertellen dat je ook van plan bent om in die bananendozen een paar duizend euro te gooien dan zou ik een zeer goede integraalhelm opzetten, echter een ijshockey helm geniet de voorkeur.
Een gedwongen opname op de Hereweg 78a in Groningen ligt ook voor de hand maar dat wil je niet in deze feestmaand.
De marsroute, mijn advies:
Trek de Eitank geheel uit elkaar, frame en plaatwerk laat je stralen, behalve de tank.
Het geheel op transport naar een spuiterij/spuiter die weet wat een Eitank behelst.
Tot zover blijven de kosten beheersbaar, en krijg je een prachtige basis (nieuw) retour die je met plezier beetje bij beetje gaat opbouwen.
Dat opbouwen zal een exercitie worden van de lange adem, mede door de totaal ontspoorde onderdelen markt zal je moeten netwerken en er tegen aan moeten lopen, geluk met zoeken en gunning is een belangrijke factor.
Herman, twee achter schokbrekers laten reviseren en die vervolgens weer terug monteren op een wrak geeft totaal geen voldoening en motiveert absoluut niet, de kans op een gestrand project is dan 99,9% `en al helemaal als de bodemloze put door het hoofd gaat spoken.
Succes, en bedenk, op 6 januari melken de boeren weer met licht.β
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidler 1965 schuurvondst
Kijk Henk, zijn vrouw da's nou net zo'n uniek exemplaar als onze HermanHenk 3bakvoet schreef: β09 dec 2020, 19:33 Om hier antwoord op te krijgen zal jij je meissie, je vrouw of vriendin er bij moeten halen en vragen wat zij er van vindt.
Het zal haar nl een worst zijn en het meeste vind ze oude troep maar het is wel Herman zijn troep en dat respecteert ze