De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Bron: Facebook, Mario de Frel
Hier een paar plaatjes van mijn trots.
Al 33 jaar in het bezit en nu helemaal verbouwd naar eigen inzicht.
Alles zelf gedaan ook spuitwerk en zelfs achter het naaimachine voor het zadel.
Nog niet helemaal klaar, maar komt goed.
Omdat er veel vragen waren over mijn Kreidler wil ik dit in dit bericht verduidelijken.
Allen nog bedankt voor de leuke reacties.
Ik ben een echte customizer en mijn motto is" als er geen slijptol in heeft gezeten is het niet goed".
Ik ga geheel voor eigen ideeën en wil me niet laten inspireren door andermans ideeën. Ik heb ook niet op het net gezocht naar kreidler. Om maar geen invloeden te krijgen.
Omdat ik graag een uniek iets wil maken wat juist een ander niet heb. (Zijn al genoeg copycats)
Ik verbouw normaal auto's en dan de lowriders, en daar heb ik de inspiratie vandaan om zo mijn oude Kreidler te verbouwen.
Vroeger was deze blauw met hoge voorvork( was in 80er jaren helemaal in).
Ik heb geprobeerd veel originele Kreidler onderdelen te nemen en deze aan te passen.
Bouwjaar van mijn Kreidler is 68.
De spatborden zijn van 67er waar ik alle gaten en beugels van heb verwijderd en dicht gelast en voorspatbord extra verstevigd heb.
Doordat het achterspatbord langer was vond ik het achterwiel niet mooi in het midden zitten en heb toen de achterbrug verbouwd, verlengd, kettingspanners, schokbreker punten.
De schokbrekers staan nu recht in plaats van scheef als je er achter staat.
Voorvork is van Marzocchi die ik ingekort heb en het balhoofd hierop aangepast.
Tank heb ik een Kawazaki dop in gelast.
Zadel Denfeld model heb ik een race kontje van gemaakt en zelf de bekleding genaaid.
Wielen heb ik geheel uit elkaar gehaald, en van 2 schijfrem naven 1 gemaakt zodat ik 2 originele kanten heb met een schijf.
Achter rem is van een Yamaha R1, de schijven heb ik zelf ontworpen en laten lazeren.
Koplamp is van een nog ouder model kreidler volgens mij heet dat eitank.
Deze heb ik verbouwd met een projector lamp met angel eyes en devil eyes.
Steppenbalk zelf gemaakt voor mijn hoogte en alu steppen gedraaid.
De uitlaat is er 1 van een scooter geweest die ik recht gemaakt heb en het schot uit heb gehaald.
Mijn vader heeft vroeger geracet met Kreidlers en die heeft het blok onder handen genomen.(dus komt goed ) Het is nu nog een 60 met membraan en 24 mm Polini carb.
Wilde in eerste instantie zilver spuiten, maar dat is ook een kleur die geleverd is op een Kreidler.
Daarom heb ik een 2k lak gebruikt met een retro kleur en witte streep met een rode pinstripe.
Wilde een retro look met modernere techniek.
Het graveer werk is gedaan door mijn maat, dit is ook een item wat veel bij lowriders wordt gedaan.
Ben nog niet klaar, wil deze ook omkeuren naar motor. Dus nog niet op gereden zo als die nu is.
Zitten aardig wat uurtjes in maar dat is hobby..
Hier een paar plaatjes van mijn trots.
Al 33 jaar in het bezit en nu helemaal verbouwd naar eigen inzicht.
Alles zelf gedaan ook spuitwerk en zelfs achter het naaimachine voor het zadel.
Nog niet helemaal klaar, maar komt goed.
Omdat er veel vragen waren over mijn Kreidler wil ik dit in dit bericht verduidelijken.
Allen nog bedankt voor de leuke reacties.
Ik ben een echte customizer en mijn motto is" als er geen slijptol in heeft gezeten is het niet goed".
Ik ga geheel voor eigen ideeën en wil me niet laten inspireren door andermans ideeën. Ik heb ook niet op het net gezocht naar kreidler. Om maar geen invloeden te krijgen.
Omdat ik graag een uniek iets wil maken wat juist een ander niet heb. (Zijn al genoeg copycats)
Ik verbouw normaal auto's en dan de lowriders, en daar heb ik de inspiratie vandaan om zo mijn oude Kreidler te verbouwen.
Vroeger was deze blauw met hoge voorvork( was in 80er jaren helemaal in).
Ik heb geprobeerd veel originele Kreidler onderdelen te nemen en deze aan te passen.
Bouwjaar van mijn Kreidler is 68.
De spatborden zijn van 67er waar ik alle gaten en beugels van heb verwijderd en dicht gelast en voorspatbord extra verstevigd heb.
Doordat het achterspatbord langer was vond ik het achterwiel niet mooi in het midden zitten en heb toen de achterbrug verbouwd, verlengd, kettingspanners, schokbreker punten.
De schokbrekers staan nu recht in plaats van scheef als je er achter staat.
Voorvork is van Marzocchi die ik ingekort heb en het balhoofd hierop aangepast.
Tank heb ik een Kawazaki dop in gelast.
Zadel Denfeld model heb ik een race kontje van gemaakt en zelf de bekleding genaaid.
Wielen heb ik geheel uit elkaar gehaald, en van 2 schijfrem naven 1 gemaakt zodat ik 2 originele kanten heb met een schijf.
Achter rem is van een Yamaha R1, de schijven heb ik zelf ontworpen en laten lazeren.
Koplamp is van een nog ouder model kreidler volgens mij heet dat eitank.
Deze heb ik verbouwd met een projector lamp met angel eyes en devil eyes.
Steppenbalk zelf gemaakt voor mijn hoogte en alu steppen gedraaid.
De uitlaat is er 1 van een scooter geweest die ik recht gemaakt heb en het schot uit heb gehaald.
Mijn vader heeft vroeger geracet met Kreidlers en die heeft het blok onder handen genomen.(dus komt goed ) Het is nu nog een 60 met membraan en 24 mm Polini carb.
Wilde in eerste instantie zilver spuiten, maar dat is ook een kleur die geleverd is op een Kreidler.
Daarom heb ik een 2k lak gebruikt met een retro kleur en witte streep met een rode pinstripe.
Wilde een retro look met modernere techniek.
Het graveer werk is gedaan door mijn maat, dit is ook een item wat veel bij lowriders wordt gedaan.
Ben nog niet klaar, wil deze ook omkeuren naar motor. Dus nog niet op gereden zo als die nu is.
Zitten aardig wat uurtjes in maar dat is hobby..
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Dag Mario,
Mooie custom, niet geheel mijn ding, maar leuke, mooie details die echt super zijn,
Zoals de tankdop, heel origineel gevonden.
Achterbrug/kettingspanners, Netjes.
Ook het zadel, heel mooi...
Tja die t stukken, en voorvork klasse.
De laatste foto?
Heb je? met een spanband de kreidler in de veren getrokken? Of zie ik dit niet goed?
Is de balhoofdshoek origineel?
Complimenten uit België
Grtjes J.
Mooie custom, niet geheel mijn ding, maar leuke, mooie details die echt super zijn,
Zoals de tankdop, heel origineel gevonden.
Achterbrug/kettingspanners, Netjes.
Ook het zadel, heel mooi...
Tja die t stukken, en voorvork klasse.
De laatste foto?
Heb je? met een spanband de kreidler in de veren getrokken? Of zie ik dit niet goed?
Is de balhoofdshoek origineel?
Complimenten uit België
Grtjes J.
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
mooi gedaan.
pinstripe mooi strak.
kleur is geheel persoonlijk.
heb natuurlijk nog wel een dingetje, die ik denk lasprop op het frame
naast het type plaatje, bewust laten zitten ?
mvg bertus
pinstripe mooi strak.
kleur is geheel persoonlijk.
heb natuurlijk nog wel een dingetje, die ik denk lasprop op het frame
naast het type plaatje, bewust laten zitten ?
mvg bertus
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Het is weer even geleden ,dat ik hier op de site heeft gekeken, en dat ik al een paar jaar geleden ,jonge kreidler bezitters aangespoord heb om is wat anders te maken. dan waar iedereen mee komt,nu is het mijn ZOON die daar meekomt ,en dat is dus voor mijn geen verrassing,hij heeft eerst nog gekeken, om nog wat aan het frame te vermaken, de tank door 2e te delen,maar wegens de tijd ,en ruimte zo maar gelaten,Maar het zou zo maar kunnen in de toekomst dat het gestalten gaat krijgen,en ik zou zeggen kreidler rijders kom uit je schulp, en ga denken en aan t werk ,we moeten wel voor uit kijken en niet blijven steken op het oude gebeuren,we zijn zo ver dat we met het blok alles kunnen doen,dat wil zeggen op en aan lassen we kunnen er wel een 500cc van maken,maar dat is NIET DE OPCIE, probeer het einde van een normaal blok op te zoeken, ZONDER er aan te lassen, dat is het doel, oke ik zou zeggen. eens kijken wie het verder op pak, succes er mee,we zien het wel
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 349 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Hallo Louis,
ik vind het ook heel leuk weer eens eens een special te zien op het forum!
Binnenkort heb ik wel wat te melden als de onderdelen van her en der terug zijn. viewtopic.php?f=23&t=42653&start=100
Gr.,
Eric
ik vind het ook heel leuk weer eens eens een special te zien op het forum!
Binnenkort heb ik wel wat te melden als de onderdelen van her en der terug zijn. viewtopic.php?f=23&t=42653&start=100
Gr.,
Eric
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
ook ik ben wel gek op specials.jamojamo schreef: ↑08 feb 2019, 14:45 Hallo Louis,
ik vind het ook heel leuk weer eens eens een special te zien op het forum!
Binnenkort heb ik wel wat te melden als de onderdelen van her en der terug zijn. viewtopic.php?f=23&t=42653&start=100
Gr.,
Eric
tank nog 1 keer in de blank eric , dan kun je knallen !!
mvg bertus
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 349 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Top Bertus, was iedereen maar zo snel als jij
@ Mario: je kunt je stuurplaat nog ontdoen van de steuntjes voor je stuurmontage. Deze was van een Honda MTX Gr.,
Eric
@ Mario: je kunt je stuurplaat nog ontdoen van de steuntjes voor je stuurmontage. Deze was van een Honda MTX Gr.,
Eric
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler 1968 Special Lowrider van Mario
Even dit dit , hij is niet van mijn ,Maar van mijn zoon MARIO dus ,ik heb alleen maar er op gereageerd ,ik weet er ook natuurlijk van ,maar hij doe het helemaal alleen, en ik zeg al hij had er meer aan willen doen ,maar de tijd is er niet om het te doen,
GR Louis
pax00
GR Louis
pax00