Golfgroene RMC Superstar 1979
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Golfgroene RMC Superstar 1979
Gisteren de Golfgroene RMC-Superstar uit (eind-)1979 uitgelaten.
Dit was mijn 2e Kreidler. Ik heb hem nu ongeveer 19 jaar in mijn bezit.
Een autohandelaar uit Sittard had hem ooit nieuw gekocht bij Math Salden in Limbricht en nooit weggedaan.
Hij is mij voor weinig geld gegund , op voorwaarde dat ik hem in ere zou herstellen.
Bij deze RMC kocht ik tegelijk ook nog een rode buffel uit 1970 , maar dat is weer een ander verhaal.
Frame zit nog in de eerste lak , achterspatbord was rot. Dit is vervangen voor een nieuw exemplaar en samen met de accubakken gespoten.
Het originele 4V trapperblokje heb ik in de schuur liggen. Momenteel ligt er een direct geschakelde Duitse 4V met kickstarter onder , zelf gereviseerd en omgebouwd naar 5V.
In dit blok zit nu al 18 jaar een Jasil/Topracing krukas.
Mee en mee heb ik zaken verbeterd en aangepakt. En dan is er geen weg meer terug: de tank was niet smetteloos. Ik heb in Goes bij John Bos toen een nieuwe tank laten maken.
Ook heb ik daar toen een nieuwe Mahle 15.73.89 blokmodel cilinder + zuiger gekocht. Die deed met een 16mm Bing ca. 5pk.
Dat liep makkelijk 75km/u. Nu geknepen op topsnelheid dmv een 14mm carburateur , 11/33 tandwielen en een lange originele uitlaat met 26mm bocht.
De knipperlichten en NiCd accu waren verdwenen , die heb ik met een Ulo-box weer in ere hersteld.
Er zit een 6 polige 35W Bosch MHKZ ster ontsteking op icm met een nieuwe 36.000per toerenteller.
Ik heb het schema van een RS-GS uit die tijd gebruikt , zodoende gaan achterlicht , remlicht en tellerverlichting via de accu.
Ben nu aan het testen met een Absima 1700mAh NiMh accu pakketje. De vorige NiCd accu was 18 jaar oud en niet meer zo fris.
In de andere accubak zit het originele gereedschapsetje.
Afgelopen winter heeft Alfred de kilometerteller opgeknapt , de naald lag los onder in het glaasje en het mechaniek liep vast....
Ook was sturen geen lolletje meer omdat het vet in de balhoofdlagers verharst was , dit opgelost.
De Metzeler ME77 banden zitten er nu ca. 15 jaar op en bevallen prima.
Er is altijd wel wat te doen met een oldtimer. Op de shortlist staat nog:
- remlichtschakelaar van de voorrem verbreekt niet meer.
- koppeling stottert een beetje als ik met 2 man bergop optrek.
- rubber bandjes onder de tank vervangen door klitteband.
Dit was mijn 2e Kreidler. Ik heb hem nu ongeveer 19 jaar in mijn bezit.
Een autohandelaar uit Sittard had hem ooit nieuw gekocht bij Math Salden in Limbricht en nooit weggedaan.
Hij is mij voor weinig geld gegund , op voorwaarde dat ik hem in ere zou herstellen.
Bij deze RMC kocht ik tegelijk ook nog een rode buffel uit 1970 , maar dat is weer een ander verhaal.
Frame zit nog in de eerste lak , achterspatbord was rot. Dit is vervangen voor een nieuw exemplaar en samen met de accubakken gespoten.
Het originele 4V trapperblokje heb ik in de schuur liggen. Momenteel ligt er een direct geschakelde Duitse 4V met kickstarter onder , zelf gereviseerd en omgebouwd naar 5V.
In dit blok zit nu al 18 jaar een Jasil/Topracing krukas.
Mee en mee heb ik zaken verbeterd en aangepakt. En dan is er geen weg meer terug: de tank was niet smetteloos. Ik heb in Goes bij John Bos toen een nieuwe tank laten maken.
Ook heb ik daar toen een nieuwe Mahle 15.73.89 blokmodel cilinder + zuiger gekocht. Die deed met een 16mm Bing ca. 5pk.
Dat liep makkelijk 75km/u. Nu geknepen op topsnelheid dmv een 14mm carburateur , 11/33 tandwielen en een lange originele uitlaat met 26mm bocht.
De knipperlichten en NiCd accu waren verdwenen , die heb ik met een Ulo-box weer in ere hersteld.
Er zit een 6 polige 35W Bosch MHKZ ster ontsteking op icm met een nieuwe 36.000per toerenteller.
Ik heb het schema van een RS-GS uit die tijd gebruikt , zodoende gaan achterlicht , remlicht en tellerverlichting via de accu.
Ben nu aan het testen met een Absima 1700mAh NiMh accu pakketje. De vorige NiCd accu was 18 jaar oud en niet meer zo fris.
In de andere accubak zit het originele gereedschapsetje.
Afgelopen winter heeft Alfred de kilometerteller opgeknapt , de naald lag los onder in het glaasje en het mechaniek liep vast....
Ook was sturen geen lolletje meer omdat het vet in de balhoofdlagers verharst was , dit opgelost.
De Metzeler ME77 banden zitten er nu ca. 15 jaar op en bevallen prima.
Er is altijd wel wat te doen met een oldtimer. Op de shortlist staat nog:
- remlichtschakelaar van de voorrem verbreekt niet meer.
- koppeling stottert een beetje als ik met 2 man bergop optrek.
- rubber bandjes onder de tank vervangen door klitteband.
- Bijlagen
-
- 20180502_154002 (Small).jpg (191.68 KiB) 7258 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Casper het is een plaatje, die man en jij natuurlijk mogen trots zijn:) toch een puntje van kritiek, maar dat is meer in het algemeen, maar ik wil hem toch benoemen daar nagenoeg iedereen het zo doet. En dat betreft de slijtdelen, in jouw geval de krukas. Je noemt dat je er al 19 jaar mee rijdt, maar dat zegt mij geen bal. Interessanter vind ik om te weten hoeveel kilometer je ermee rijdt. Kijk ik kan als ik het wil ook wel 30jaar lang met een van veen racer rijden zonder ook maar een revisie uit te voeren.
Sorry als ik je topic vervuil, het is voor mij in het algemeen gesproken en zeker geen sneer. Veel plezier met jouw prachtige machine
Sorry als ik je topic vervuil, het is voor mij in het algemeen gesproken en zeker geen sneer. Veel plezier met jouw prachtige machine
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Opbouwende kritiek is altijd goed. Merci.
Mbt de krukas : je hebt gelijk. Hij zit er 19 jaar in . Heeft misschien 5000 km gelopen. ( ik heb nog een paar tweewielers, een Volvo en en bedrijfswagen die aandacht vragen). Vergeleken bij de kilometers die Pascal maakt , is dat idd peanuts. Feit is dat hij zich beter gedraagt dan ik verwacht had voor €69,-
Mbt de krukas : je hebt gelijk. Hij zit er 19 jaar in . Heeft misschien 5000 km gelopen. ( ik heb nog een paar tweewielers, een Volvo en en bedrijfswagen die aandacht vragen). Vergeleken bij de kilometers die Pascal maakt , is dat idd peanuts. Feit is dat hij zich beter gedraagt dan ik verwacht had voor €69,-
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Plezier is niet in geld uit te drukken, en het is nog leuker als het voor dat soort bedragen kan. Ik rijd ook lang niet zoveel meer als een aantal jaar geleden, en je hoeft ook niet perse veel te rijden om plezier te hebben, ik heb dat met rijden en een ander poetst z’n kreidler liever:) op naar de volgende 19jaar Casper
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Ik vind het hele plaatje prachtig Caspar Het blijft heerlijk om te lezen dat er weer eentje in oude luister is hersteld.
Groet, Marcel
Groet, Marcel
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Klasse, wie aus dem Laden, völlig unverbastelt und so, wie die Mopeds zu der Zeit ausgesehen haben (in Holland).
Und ich bin mir sicher, dass die Kreidler nicht nur ordentlich aussieht, sondern auch technisch einwandfrei gemacht ist.
Viel Freude weiterhin damit
Carsten
Und ich bin mir sicher, dass die Kreidler nicht nur ordentlich aussieht, sondern auch technisch einwandfrei gemacht ist.
Viel Freude weiterhin damit
Carsten
-
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 87 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Zeker een mooi paardje, leuk detail(s) wit en geel plaatje erop. Wit doe ik ook met de laatste opbouw RMC super star, ook 1e lak gifgroen.
Ro
Ro
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Mooie Kreidler Caspar Al blijf ik die oerlelijke rechthoekige koplamp vreselijk vinden maar dat is dan ook alles.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
ik deel je mening (weer) Jilles Dat moet destijds ontsproten zijn aan het doorgesnoven brein van een academisch misvormde ontwerper die te diep in het glaasje had gekeken.Zatopek schreef:Mooie Kreidler Caspar Al blijf ik die oerlelijke rechthoekige koplamp vreselijk vinden maar dat is dan ook alles.
Wat niets afdoet aan de prestatie van Caspar, integendeel zelfs
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Recent nog wat oud zeer aangepakt:
- de hydraulische remlichtschakelaar van de vóórrem verbrak niet meer , deze vervangen. is dezelfde als VW Golf 1
- de rubber bandjes onder de tank had ik al eens vervangen , maar hingen nu weer op schoppen 7.
Nu dubbelzijdige klittenband van Tesa ( Gamma) om het frame gedaan. Met de overlap aan de onderkant , da's handig als het ooit los moet.
Bij een buffeltank pak je gewoon de tank er af , maar bij de bloktank moet eerst de Weltmeisterbuddy er af , knipperlichten los , accubakken er af - Bij het demonteren van de tank , viel op dat de dubbelwandige Acerbis benzineslang zéér stijf was geworden , gelukkig had Wietse nog wat Tygon slang
- De koppeling haperde doordat de binnekorf versleten was op de platte kanten ( dit was ooit een Duitse 4 bak direct ) Daardoor zou ik een toerritje missen..
KJ stuurde met spoed een mooie aluminium binnenkorf voor 6 platen.
Ik heb er 5 originele platen van Kreidlerdienst in zitten , icm 4 geribbelde tussenplaten van de Mustang-Cross is dat zat voor mijn 4 á 5 pk setup.
Gelijk maar een nieuwe koppelingskabel er op . ontkoppelen gaat nu met 1 vinger.
Nu ik de boel toch open had , gelijk een opgefriste carterdeksel met olie peilglas er op geschroefd voor het puntje op de i. - Ulo box laade amper bij , nu een nieuwe Ulo 801 met frisse NiCd er op geschroefd , de oude ga ik van de winter eens rustig nakijken.
Ook de connector vervangen die in de Ulo box gestoken word , die was een beetje gammel.
Volgende puntje van aanpak betreft de onderbouw , die begint te roesten. Mag ook wel na 42 jaar . De nieuwe ori ligt al klaar , mooi winterklusje.
- de hydraulische remlichtschakelaar van de vóórrem verbrak niet meer , deze vervangen. is dezelfde als VW Golf 1
- de rubber bandjes onder de tank had ik al eens vervangen , maar hingen nu weer op schoppen 7.
Nu dubbelzijdige klittenband van Tesa ( Gamma) om het frame gedaan. Met de overlap aan de onderkant , da's handig als het ooit los moet.
Bij een buffeltank pak je gewoon de tank er af , maar bij de bloktank moet eerst de Weltmeisterbuddy er af , knipperlichten los , accubakken er af - Bij het demonteren van de tank , viel op dat de dubbelwandige Acerbis benzineslang zéér stijf was geworden , gelukkig had Wietse nog wat Tygon slang
- De koppeling haperde doordat de binnekorf versleten was op de platte kanten ( dit was ooit een Duitse 4 bak direct ) Daardoor zou ik een toerritje missen..
KJ stuurde met spoed een mooie aluminium binnenkorf voor 6 platen.
Ik heb er 5 originele platen van Kreidlerdienst in zitten , icm 4 geribbelde tussenplaten van de Mustang-Cross is dat zat voor mijn 4 á 5 pk setup.
Gelijk maar een nieuwe koppelingskabel er op . ontkoppelen gaat nu met 1 vinger.
Nu ik de boel toch open had , gelijk een opgefriste carterdeksel met olie peilglas er op geschroefd voor het puntje op de i. - Ulo box laade amper bij , nu een nieuwe Ulo 801 met frisse NiCd er op geschroefd , de oude ga ik van de winter eens rustig nakijken.
Ook de connector vervangen die in de Ulo box gestoken word , die was een beetje gammel.
Volgende puntje van aanpak betreft de onderbouw , die begint te roesten. Mag ook wel na 42 jaar . De nieuwe ori ligt al klaar , mooi winterklusje.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Ja , inderdaad.
Onderbouw nog wisselen en dan poetsen.
Krijg alleen een punthoofd van die gedraaide foto's
Onderbouw nog wisselen en dan poetsen.
Krijg alleen een punthoofd van die gedraaide foto's
- huubhouben
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 22 jul 2011, 19:20
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Ha Caspar goed bezig en een prachtige kreidler
gr Huub
gr Huub
- Deze gebruikers waarderen huubhouben voor dit bericht:
- Caspar (25 okt 2020, 19:11)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Naar de Corona kom ik ens kijken
Kom dan ens met de Flour langs, en dan naar de Cycle-Shop in Heerlen...so als met 16 jaar
Kom dan ens met de Flour langs, en dan naar de Cycle-Shop in Heerlen...so als met 16 jaar
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
O ja , ik vergeet nog wat : Had een nagelnieuwe 1/14/996 gevonden , die zit er nu ook op.
De vorige carburateur jengelde wat na als ik van het gas ging , bekend euvel van de 14mm Bing.
De vorige carburateur jengelde wat na als ik van het gas ging , bekend euvel van de 14mm Bing.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Welkom Roman .
De Cycle-shop in Heerlen is verhuist van de Kruisstraat naar de Klompstraat , is totaal veranderd ...
Kreidler onderdelen alleen nog op bestelling
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Nieuwe onderbouw zit er onder , was vandaag toch geen weer om te rijden .
Ook aangepakt :
- Nieuwe holle as en 6004 2RS lager. Ook beschermkapje van een LK gemonteerd om de schroefdraad van de holle as te beschermen.
- Geribbelde RVS kettingspanners van de Caveman.
- Nieuw verchroomd rempedaal , oude was niet zo netjes meer.
- Centreer boutje van remplaat was gaar , RVS exemplaar van Ronnie gemonteerd.
- Achtervering/schokbrekers vervangen , oude tzt reviseren.
Ik had er een 5,2pk 15.73.89 cilinder van John Bos op zitten , die liep nog nét effe te hard.
LVS heeft een tijdje geleden voor mij een 2pk cilinder geoptimaliseerd naar ca. 4,2pk. Nieuwe NiCaSil wand er in en een ingemeten zuiger met een L- en een blok-veer.
Deze cilinder nu gemonteerd , eens kijken wat het doet.
Starte meteen , reageert alert op het gas en loopt mooi rond.
Bij beter weer eens op de weg uitproberen.
Chroom , aluminium en de lak gepoetst voor de wintermaanden.
Voorlopig even een dekentje er over , misschien krijgen we nog een paar mooie dagen [-o<
Ook aangepakt :
- Nieuwe holle as en 6004 2RS lager. Ook beschermkapje van een LK gemonteerd om de schroefdraad van de holle as te beschermen.
- Geribbelde RVS kettingspanners van de Caveman.
- Nieuw verchroomd rempedaal , oude was niet zo netjes meer.
- Centreer boutje van remplaat was gaar , RVS exemplaar van Ronnie gemonteerd.
- Achtervering/schokbrekers vervangen , oude tzt reviseren.
Ik had er een 5,2pk 15.73.89 cilinder van John Bos op zitten , die liep nog nét effe te hard.
LVS heeft een tijdje geleden voor mij een 2pk cilinder geoptimaliseerd naar ca. 4,2pk. Nieuwe NiCaSil wand er in en een ingemeten zuiger met een L- en een blok-veer.
Deze cilinder nu gemonteerd , eens kijken wat het doet.
Starte meteen , reageert alert op het gas en loopt mooi rond.
Bij beter weer eens op de weg uitproberen.
Chroom , aluminium en de lak gepoetst voor de wintermaanden.
Voorlopig even een dekentje er over , misschien krijgen we nog een paar mooie dagen [-o<
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Achterbrug terug van de poedercoater.
Nieuwe pom busjes van Melvin er in.
Had een mooie nieuwe swingas liggen , maar dat paste niet écht goed. Een zwart stalen NOS as er in gezet , dan paste als pin in greet
Proefrit gemaakt met de nieuwe cilinder set : deze set heeft ca. 4,2pk en loopt gelukkig iets minder hard dan de 5,2pk set die er op zat.
Afgeregeld op ca. 55km/u en veel koppel onderin.
Pakt door de iets tammere timing nog mooier op.
EricM heeft mijn Ulobox gerepareerd , waarvoor dank.
Nieuwe pom busjes van Melvin er in.
Had een mooie nieuwe swingas liggen , maar dat paste niet écht goed. Een zwart stalen NOS as er in gezet , dan paste als pin in greet
Proefrit gemaakt met de nieuwe cilinder set : deze set heeft ca. 4,2pk en loopt gelukkig iets minder hard dan de 5,2pk set die er op zat.
Afgeregeld op ca. 55km/u en veel koppel onderin.
Pakt door de iets tammere timing nog mooier op.
EricM heeft mijn Ulobox gerepareerd , waarvoor dank.
- Bijlagen
-
- 20210221_133212.jpg (163.01 KiB) 2449 keer bekeken
-
- 20210117_152443.jpg (120.25 KiB) 2449 keer bekeken
-
- IMG-20210209-WA0006.jpg (68 KiB) 2449 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
Ik heb ook het originele direct geschakelde 4 gang trapperblok nog op de plank liggen . Dat heb ik vandaag eens uit elkaar gehaald. Man-man , daar wordt je niet vrolijk van
Trapas afgezaagd , niet-gepaarde carterhelften , schakelas vernield , schakel arreteer Plug weg , linkse krukas keerring geplakt met vloeibare pakking.
Voorlopig even aan de kant gelegd.
Eens kijken wat ik nog heb liggen aan onderdelen om dit blok weer in orde te krijgen.
Blijf waarschijnlijk toch met het huidige 5gang blokje rijden , maar wil uit principe het originele blok weer reviseren. Zoiets gooi je niet weg.
Trapas afgezaagd , niet-gepaarde carterhelften , schakelas vernield , schakel arreteer Plug weg , linkse krukas keerring geplakt met vloeibare pakking.
Voorlopig even aan de kant gelegd.
Eens kijken wat ik nog heb liggen aan onderdelen om dit blok weer in orde te krijgen.
Blijf waarschijnlijk toch met het huidige 5gang blokje rijden , maar wil uit principe het originele blok weer reviseren. Zoiets gooi je niet weg.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Golfgroene RMC Superstar 1979
En het is allemaal zo simpel het zelf te doen lees ik overal. Ik heb nu 37 blokjes gedaan en zeker meer dan de helft is ellende opknappen van hobbyisten/slopers.Caspar schreef: ↑06 mar 2021, 20:24 Ik heb ook het originele direct geschakelde 4 gang trapperblok nog op de plank liggen . Dat heb ik vandaag eens uit elkaar gehaald. Man-man , daar wordt je niet vrolijk van
Trapas afgezaagd , niet-gepaarde carterhelften , schakelas vernield , schakel arreteer Plug weg , linkse krukas keerring geplakt met vloeibare pakking.
Voorlopig even aan de kant gelegd.
Eens kijken wat ik nog heb liggen aan onderdelen om dit blok weer in orde te krijgen.
Blijf waarschijnlijk toch met het huidige 5gang blokje rijden , maar wil uit principe het originele blok weer reviseren. Zoiets gooi je niet weg.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Caspar (06 mar 2021, 21:36)
- Waardering: 9.09%