Hondekop 1967
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Hondekop 1967
Hierbij een plaatje van mijn Kreidler 1967 in originele staat, behalve de tank.
Vandaag even een ritje gemaakt en hij rijdt echt fantastisch lekker.
Setup is een 4,2 PK en 16 mm carb en de originele uitlaat uit 1967.
Vandaag even een ritje gemaakt en hij rijdt echt fantastisch lekker.
Setup is een 4,2 PK en 16 mm carb en de originele uitlaat uit 1967.
- Bijlagen
-
- IMG_1380.JPG (182.59 KiB) 11803 keer bekeken
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
Alles is nog origineel vanaf de fabriek, zowel lak als chroom.
Deze tank hoort er niet op, maar ziet er daardoor wel mooier uit vind ik.
De tank is werkelijk als nieuw en ook nog origineel 1e chroom.
Het is een vrij zeldzame Kreidler, maar niet iedereen vindt hem mooi.
Deze tank hoort er niet op, maar ziet er daardoor wel mooier uit vind ik.
De tank is werkelijk als nieuw en ook nog origineel 1e chroom.
Het is een vrij zeldzame Kreidler, maar niet iedereen vindt hem mooi.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Hondekop 1967
Mooi hoor. Prima bouwjaar ook (ben ook van 1967).
Zit er niet per ongeluk een 19inch voorwiel en een 17inch achterwiel in, hij staat achter zo hoog van de grond?
Mooi dat er nog zulke gave Kreidlers bestaan. Wat voor kleur had de tank origineel? Was ie grijs net als de stuurbekleding?
Gr.,
Eric
Zit er niet per ongeluk een 19inch voorwiel en een 17inch achterwiel in, hij staat achter zo hoog van de grond?
Mooi dat er nog zulke gave Kreidlers bestaan. Wat voor kleur had de tank origineel? Was ie grijs net als de stuurbekleding?
Gr.,
Eric
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Hondekop 1967
Der Abstand zwischen dem Boden und dem Hinterrad ist völlig normal, wenn Ständer und Unterbau original und nicht verbogen sind. Das ist auch gerade richtig so, denn so steht das Moped auch auf unebenem oder nachgiebigem Grund noch sicher.
Mein Favorit ist die 67er Florett auch nicht, aber das ist eine reine Geschmacksfrage.
Ich finde man sieht gleich auf den ersten Blick, ob ein Moped noch ziemlich original und stimmig ist, und das ist bei dieser Kreidler der Fall. Ich wußte nicht, dass es noch der erste Lack und Chrom ist, aber irgendwie kommt es vom Gesamteindruck gleich so authentisch rüber, eben so, wie eine Kreidler damals in Benutzung ausgesehen haben mag, Ende der 1960er Jahre.
Alles ist gerade, nichts übertrieben und nichts stört.
Der Chromtank paßt doch gut dazu, und den kann man im Zweifelsfall ja schnell gegen einen lackierten tauschen ...
Gruß
Carsten
Mein Favorit ist die 67er Florett auch nicht, aber das ist eine reine Geschmacksfrage.
Ich finde man sieht gleich auf den ersten Blick, ob ein Moped noch ziemlich original und stimmig ist, und das ist bei dieser Kreidler der Fall. Ich wußte nicht, dass es noch der erste Lack und Chrom ist, aber irgendwie kommt es vom Gesamteindruck gleich so authentisch rüber, eben so, wie eine Kreidler damals in Benutzung ausgesehen haben mag, Ende der 1960er Jahre.
Alles ist gerade, nichts übertrieben und nichts stört.
Der Chromtank paßt doch gut dazu, und den kann man im Zweifelsfall ja schnell gegen einen lackierten tauschen ...
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
Er hoort inderdaad een grijze tank op zonder knierubbers en zonder koperen logo's.jamojamo schreef:Mooi hoor. Prima bouwjaar ook (ben ook van 1967).
Zit er niet per ongeluk een 19inch voorwiel en een 17inch achterwiel in, hij staat achter zo hoog van de grond?
Mooi dat er nog zulke gave Kreidlers bestaan. Wat voor kleur had de tank origineel? Was ie grijs net als de stuurbekleding?
Gr.,
Eric
Deze tank vind ik mooier staan, dus ik laat het zo.
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
Ik heb hem ongeveer 18 jaar in bezit en gekocht van iemand die er al jaren niet meer mee reed.
Hij stond droog gestald en ook bij mij staat hij droog en warm gestald en komt alleen bij mooi weer buiten.
Regen en kou is hem vreemd, tja dan blijf je lang mooi.
Hij stond droog gestald en ook bij mij staat hij droog en warm gestald en komt alleen bij mooi weer buiten.
Regen en kou is hem vreemd, tja dan blijf je lang mooi.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Hondekop 1967
Ja, das ist natürlich das beste, wenn die Mopeds ewig in einer Hand und gut abgestellt waren und man praktisch nur putzen und techn. überholen muß.
Hier noch ein Prospektblatt der GT dazu. Die hat wie Deine einen Chromtank.
Was mich etwas wundert ist, dass der Aufkleber auf Deinem Rahmen so hoch sitzt, normalerweise sitzen die nur ein kleines Stück über dem Motorblech. Von daher könnte man glauben, dass der Rahmen neu lackiert wurde, aber offensichtlich wurde der Aufkleber ab Werk auch mal höher gesetzt (sh. 2. Bild).
Auch dass das Motorblech das hintere Schutzblech nicht kpl. abdeckt ist original, das sieht man auf dem Bild der GT, hätte ich so erstmal nicht gedacht. Das liegt wohl daran, dass auch das hintere Schutzblech bei der 67er Florett tiefer ist als bei den späteren Modellen (sh. Bild 3 bei der TM).
Carsten
Hier noch ein Prospektblatt der GT dazu. Die hat wie Deine einen Chromtank.
Was mich etwas wundert ist, dass der Aufkleber auf Deinem Rahmen so hoch sitzt, normalerweise sitzen die nur ein kleines Stück über dem Motorblech. Von daher könnte man glauben, dass der Rahmen neu lackiert wurde, aber offensichtlich wurde der Aufkleber ab Werk auch mal höher gesetzt (sh. 2. Bild).
Auch dass das Motorblech das hintere Schutzblech nicht kpl. abdeckt ist original, das sieht man auf dem Bild der GT, hätte ich so erstmal nicht gedacht. Das liegt wohl daran, dass auch das hintere Schutzblech bei der 67er Florett tiefer ist als bei den späteren Modellen (sh. Bild 3 bei der TM).
Carsten
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
Dank je Carsten voor de prachtige plaatjes.
De frame stickers zitten inderdaad wat hoog, maar zijn nog vanaf de fabriek.
Als deze brommer was overgespoten, dan had ik hem niet gekocht.
Er zijn genoeg details waaraan men kan zien of een bromfiets is overgespoten of niet.
Wat bij een '67er nog meer opvalt, is dat de goudkleurige NL goedkeursticker niet midden onder het identificatie is geplakt, maar altijd links daarvan.
Heb het al heel vaak gezien, google het maar eens!
De frame stickers zitten inderdaad wat hoog, maar zijn nog vanaf de fabriek.
Als deze brommer was overgespoten, dan had ik hem niet gekocht.
Er zijn genoeg details waaraan men kan zien of een bromfiets is overgespoten of niet.
Wat bij een '67er nog meer opvalt, is dat de goudkleurige NL goedkeursticker niet midden onder het identificatie is geplakt, maar altijd links daarvan.
Heb het al heel vaak gezien, google het maar eens!
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Hondekop 1967
Da hast Du Recht, Jan, wenn ein Moped neu lackiert wurde, dann erkennt man das meistens auf den ersten Blick, aber spätestens wenn man sich die Details anschaut, dann sieht man, ob es noch der Org.-Lack ist oder nicht.
Der org. Lack Deiner Kreidler ist dann aber noch ausgezeichnet erhalten, wenn man das Detailbild mit dem Rahmenaufkleber sieht.
Meine Mopeds sind auch noch alle im ersten Lack, irgendwie kommt das einfach "echter" rüber, wenn sonst auch noch alles original ist und man das Moped dann für sich allein betrachtet, z. B. in der Natur, und dort sind keine neumodischen Sachen im Bild, dann fühlt man sich in die Zeit vor 40 oder 50 Jahren zurückversetzt ...
Das finde ich an dem Hobby klasse.
Gruß
Carsten
Der org. Lack Deiner Kreidler ist dann aber noch ausgezeichnet erhalten, wenn man das Detailbild mit dem Rahmenaufkleber sieht.
Meine Mopeds sind auch noch alle im ersten Lack, irgendwie kommt das einfach "echter" rüber, wenn sonst auch noch alles original ist und man das Moped dann für sich allein betrachtet, z. B. in der Natur, und dort sind keine neumodischen Sachen im Bild, dann fühlt man sich in die Zeit vor 40 oder 50 Jahren zurückversetzt ...
Das finde ich an dem Hobby klasse.
Gruß
Carsten
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Hondekop 1967
Het is en blijft een bijzonder mooie verschijning zo'n hondekop.
Bij mij zaten er ook flappen op, volgens mij is betreft het de GLX Grand LuXe uitvoering.
Bij mij zaten er ook flappen op, volgens mij is betreft het de GLX Grand LuXe uitvoering.
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
De meningen of de Hondekop wel of niet mooi is zijn verdeeld, apart is hij wel.
Als we een Hondekop toerrit organiseren, staan we met beduidend minder deelnemers als bij de Eitank toertocht, want ze zijn schaars en dat maakt het alleen maar leuker.
Een tank zonder flappen en luxe emblemen vind ik persoonlijk niet echt mooi, vandaar dat ik jaren geleden de kale tank heb omgeruild voor een mooie chroom tank.
Wanneer gaat jouw Hondekop project de openbare weg op Harry?
Als we een Hondekop toerrit organiseren, staan we met beduidend minder deelnemers als bij de Eitank toertocht, want ze zijn schaars en dat maakt het alleen maar leuker.
Een tank zonder flappen en luxe emblemen vind ik persoonlijk niet echt mooi, vandaar dat ik jaren geleden de kale tank heb omgeruild voor een mooie chroom tank.
Wanneer gaat jouw Hondekop project de openbare weg op Harry?
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Hondekop 1967
Jan, pracht ding.Jan schreef:Hierbij een plaatje van mijn Kreidler 1967 in originele staat, behalve de tank.
Vandaag even een ritje gemaakt en hij rijdt echt fantastisch lekker.
Setup is een 4,2 PK en 16 mm carb en de originele uitlaat uit 1967.
is de setup ook origineel?
Als ik het goed zie is het een handgeschakelde 3 bak?
Groet Kees
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Hondekop 1967
Ja de setup is origineel Mahle en Bing.
Uitlaat is ook uit de oude doos en hij loopt er fantastisch mee.
Allemaal jaren geleden gekocht het nog volop werd aangeboden.
Het is nog het originele blok met 3 handbak, maar ik heb beide trappers naar beneden geplaatst en een voetrem gemonteerd.
De zithouding is daardoor een stuk prettiger geworden.
Uitlaat is ook uit de oude doos en hij loopt er fantastisch mee.
Allemaal jaren geleden gekocht het nog volop werd aangeboden.
Het is nog het originele blok met 3 handbak, maar ik heb beide trappers naar beneden geplaatst en een voetrem gemonteerd.
De zithouding is daardoor een stuk prettiger geworden.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Hondekop 1967
Mooi. Dank voor de info.Jan schreef:Ja de setup is origineel Mahle en Bing.
Uitlaat is ook uit de oude doos en hij loopt er fantastisch mee.
Allemaal jaren geleden gekocht het nog volop werd aangeboden.
Het is nog het originele blok met 3 handbak, maar ik heb beide trappers naar beneden geplaatst en een voetrem gemonteerd.
De zithouding is daardoor een stuk prettiger geworden.
Ik vroeg me af hoeveel pk de driebak aan kan.
Welke tandwielverhouding rijd je hier mee? En op welke snelheid kom je uit?
Groet Kees
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Hondekop 1967
Ja, korrekt, ich hatte das auch an einer weiteren Kreidler bemerkt, kann sein, dass es die Kreidler von Harry war, an der mir das aufgefallen war. Ich hatte mir den Ausgangszustand von seiner "Hundekopf" nämlich auch die Tage angeschaut gehabt.Jan schreef:@ carsten.
Foto van Harry zijn Hondekop linkerzijde.
Let op de positie van de frame stickers.
Ist aber grundsätzlich eher selten, dass der Schriftzug so hoch saß, aber wenn es original ist, ist es ok.
Carsten