Kreidler 1974

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: Kreidler 1974

#226 Bericht door kreidler844 » 31 mar 2023, 09:24

Een condensator gaat niet stuk door kortsluiting.
Als hij op hoog toeren wel werkt is de condensator heel.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#227 Bericht door Gps » 31 mar 2023, 15:32

Dank je wel, dat zat ik me al af te vragen. :)

Het is me wel gelukt om de uit knop te repareren, al weet ik ik niet hoe lang dat goed blijft gaan. Een nieuw kapje kon ik zo snel niet vinden.

Ik heb met een waterpomp tank, geknepen daar waar dat messing stripje vast gehouden word met iets van een klink nagel ?
Resultaat tot nu toe, knopje word door het stripje weer naar buiten gedrukt, en ik heb al minstens 15 keer er op gedrukt.
Dat stripje zat veel te los, en ik heb een beetje hoop, dat ik het probleem misschien al gevonden heb.

Weet iemand misschien wat dat voor een nageltje is, en of dat los te koop is ?

Voorde duidelijkheid, heb ik het over het kapje wat op deze handel zit:
https://www.leertouwer.com/nl/koppeling ... del%201974

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#228 Bericht door Gps » 03 apr 2023, 17:15

Ik zit er momenteel even door heen, tav me Kreilder.

Misschien morgen nog een poging doen met de kabelboom los.

Kreidler slaat wel aan, maar ook vrijwel meteen weer af.

Ben er wel 99% zeker van dat er of sluiting is, of dat er een ontstekingsprobleem is, ontstaan door die kortsluiting.
Al snap ik dat niet helemaal, want normaal zet je de Kreidler uit door sluiting te maken.

De door mij gerepareerde uit knop, houd voorlopig goed stand, om positief te eindigen.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3689
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 519 keren

Re: Kreidler 1974

#229 Bericht door b.bonk » 03 apr 2023, 17:53

als ik het goed heb, is de reserve onderdelen bak uitgebreid met een cilinder en zuiger,
maar de brommer is nog steeds k.u.t.
das balen.
op naar de volgende uitdaging.
respect voor uw geduld.
had hem allang in de gracht gegooid :lol:
Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht:
Gps (03 apr 2023, 19:18)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#230 Bericht door Gps » 03 apr 2023, 21:03

De Kreidler heeft het één keer weer ouderwets goed gedaan. Ouderwets goed betekend dat ik ongeveer 1 meter nodig heb om hem aan te duwen.

De vorige keer vloog er een weerstand in de brand. Een weerstand die ik ooit in het licht systeem gezet had tegen het doorbranden van de lampjes.
(dat heeft jaren lang uitstekend gewerkt) Een weerstand geregeld ooit bij het gvb Amsterdam, afdeling bussen, toen ik daar stage liep.

Die weerstand wilde ik er eigenlijk uithalen, want het keramische ? huis is er van af.

Dat vond me maat niet nodig, en hij maakte de weerstand vast aan de vorkpoot.
Ik weet nog dat ik vroeg of dat geen slecht idee was.
Helaas kreeg ik weer eens gelijk, het was een slecht idee, en sinds dat die weerstand ging roken is er een probleem.

Dat is ook waarom ik er nu even doorheen zit. Ik heb discussie na discussie met die maat, die hij steeds verliest maar daar niets van leert.
Ik zit nu ook echt te denken om hem te bedanken voor het werk dat hij al verricht heeft, maar alleen verder te gaan,

Maar goed, eerst maar weer even kalm worden, en morgen kijken hoe de Kreidler het doet met de kabelboom los.
Drie schroefjes losdraaien moet ondanks alle frustratie toch lukken. :lol:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Kreidler 1974

#231 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 apr 2023, 21:44

Dag GPS,

Jij wordt niet gelukkig met deze kreidler, de frustratie, het geestelijk martelen, je nachtrust naar de kloten, ruzie met je sleutel maat.
Ik ga jou helpen, wat moet die horror kreidler kosten?

lekker man, geen drukte meer, lekker met je maat een biertje drinken, gewoon weer op tijd naar je bed zo dat je alvast kunt wennen aan 06:00 opstaan als oefening en voorbereiding op je gewenste vaste dienst betrekking en een uitweg uit je financiële ellende.

Oja, ik heb ook een baan voor je, uit mijn netwerk een nieuw te openen filiaal. https://groenhart.recruitee.com/o/verko ... -amsterdam
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
Gps (05 apr 2023, 02:51)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#232 Bericht door Gps » 05 apr 2023, 02:53

Bedankt voor je reactie.

Ik heb op dit moment geen financiële problemen. Die krijg ik misschien wel als ik ga werken.

Ik heb voor jan, feb, april en maart huurtoeslag gehad. Zou groenhart mij nu aannemen betekent dat, dat ik nu al 4 x 300 euro huurtoeslag moet terug betalen.
Mijn enige hoop op dit punt is Omtzigt.

Toch twijfel ik, als ik gewoon op tijd kom zullen ze me niet snel ontslaan, en een baan is wel de enige manier hoe ik aan een motor rijbewijs kom.
Geen idee op dit moment hoe ik daar kom, maar dat is misschien wel met een pont en fietst te doen.

Hemelsbreed is het zeker niet ver maar het IJ zit er tussen. Ik heb op google maps gekeken en gok op een 35 minuten max.
Naar de pond is max 10 minuten, van de pont naar de hemweg iets van 15 min.

Kreidler is op dit moment niet te koop.

Ik kan de eindstreep zien, ondanks de frustratie met me maat.
We halen de weerstand uit de boom, en toch doet de Kreider doet het niet lekker meer.
Zijn eerste reactie is dan, tja die Kreidler ontsteking is niet veel....... die breng je zo in de war.

Dan komt er bij mij weer een andere discussie op, over die cilinder met zijn spoelpoort.
Ook dat lag in eerste instantie aan de Bosch ontsteking en de Bing carburateur, maar niet aan zijn tunen.

Toch heeft hij, en Claus is mijn getuigen, die imitatie W6 met nikalsyl wand betaald.
Verder heeft er ook al meer geld in gestoken.

Ik ben redelijk optimistisch dat het eind in zicht is (voor nu)

Er kan niet veel stuk zijn, niet meer als een ontsteking spoel en condensator.
Morgen eerst even kijken hoe hij het nu doet. Ik heb de kabelboom al los gemaakt.

Ik heb ook met veel interesse dat topic over die 4 bak met kickstarter gevolgd.
Ik vraag me al langer twee dingen af. Hoeveel werk is het om van me 4 bak een 5 bak te maken en hoeveel werk is het om alleen een kickstarter te monteren.
Wat ik al wel denk te weten, de trapper as moet er uit, kickstart as er in, en dan heb ik aan de rechterkant (als je er op zit) een gat in me carter.
Maar als dat het enige probleem is, iemand vinden die iets draait om dat gat te dichten moet niet moeilijk zijn.
Wat vragen wij:

MBO werk- en denkniveau;
Verkoopervaring in technische producten (bv bouwmarkt of ijzerwarenbranche);
Affiniteit met gereedschap, ijzerwaren en klantenbinding;
Representatief en communicatieve vaardigheden;
Een sociale, collegiale en flexibele instelling;
Een teamplayer.
Verkoop ervaring heb ik niet, de rest zit wel goed.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Kreidler 1974

#233 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 apr 2023, 06:16

Ik zal hier maar niet op reageren :evil:

mijn wekker gaat weer op 06:15

één voordeel, er komen wekelijks pakjes met Kreidler onderdelen

Enzo

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#234 Bericht door Gps » 05 apr 2023, 17:25

Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2023, 06:16 Ik zal hier maar niet op reageren :evil:

mijn wekker gaat weer op 06:15

één voordeel, er komen wekelijks pakjes met Kreidler onderdelen

Enzo
Elk nadeel heb ze voordeel. :)

Maar heb je enig idee hoe vaak ik al in de geld problem gezeten heb, omdat ik ging werken in me oude beroep en helaas ook vrij snel weer ontslagen werd.
Ik heb vrijwel alles wel meegemaakt en ook bij de voedselbank gelopen.
Deurwaarder die langs kwam, om te kijken of er wat te halen was, beslag op me uitkering.

Ik hoop oprecht dat niemand hier ervaring heeft met de waanzin die toeslagen heet.

Hoe het systeem werkt, je krijgt huurtoeslag en als je gaat werken moet je alles terug betalen.
Zoals Omtzigt zei, zelfs over de periode dat je er recht op had.

Wat mij overkomen is, ik vond werk in oktober en was door het dolle heen, ik had zelfs een lease auto.
Vervolgens kreeg ik een rekening van de belastingdienst, of ik even 10 X 300 euro huurtoeslag wilde terug betalen.
Dat zijn dus de 10 maanden dat ik in de bijstand zat.
Twee maanden werken voor 2500 euro per maand en dan 3000 euro huurtoeslag terug moeten betalen.

Ik wil best werken, maar mij niet weer in de schulden steken.

Daarom ook dat ik blij ben met Omtzigt die tijdens het toeslagen debat in de kamer vroeg, of ze tenminste nu eens haast wilde maken met het veranderen van die achterlijke verreken wijze.


Ik zit op dit moment te wachten op een brief van de belastingdienst of ik al alles terug betaald heb.
Ik kreeg huurkorting omdat er te veel lood in me drinkwater zat.
Vervolgens maakte de belastingdienst ook nog een fout en ben ik drie maanden bezig geweest om hun duidelijk te maken dat ze een fout maakte.

Toen kon dat niet echt opgelost worden, want de belastingdienst had een nieuw computer systeem. (dat was het verhaal wat ik te horen kreeg)
Vervolgens heb ik dat jaar elke keer dat ik huurtoeslag kreeg, dat meteen weer terug gestort. Met een eerste grotere storting, omdat er anders een bedrag open zou blijven staan.

Zoals ik al zei, ik hoop oprecht dat ik de enige hier op het forum ben die met die waanzin te maken heeft. :)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Kreidler 1974

#235 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 apr 2023, 17:33

Als je werkt kom je niet in de schulden. Van minimum loon kan je eten en drinken en je huur betalen.
Als je werkt kan je ook niks uitgeven.

Logisch als je gaat werken je wat eerder gekregen toeslagen moet terug betalen. Dat gaat weer naar een ander. Als je werkt werk je ook voor anderen.

Als je meer gaat verdienen krijg je nu eenmaal geen zorgtoeslag enz. enz.

Enzo

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#236 Bericht door Gps » 05 apr 2023, 18:10

Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2023, 17:33 Als je werkt kom je niet in de schulden. Van minimum loon kan je eten en drinken en je huur betalen.
Als je werkt kan je ook niks uitgeven.

Logisch als je gaat werken je wat eerder gekregen toeslagen moet terug betalen. Dat gaat weer naar een ander. Als je werkt werk je ook voor anderen.

Als je meer gaat verdienen krijg je nu eenmaal geen zorgtoeslag enz. enz.

Enzo
Ik ben blij voor je dat je er niets van begrijpt. :)

Dit gaat niet over minder of geen toeslag krijgen als ik werk.

Dit gaat over toeslag terug moeten betalen, over een periode dat ik in de bijstand zat.

Omtzigt heeft dat wel begrepen, of is die ook gek volgens jouw ?

Letterlijke quote Omtzigt:
Zelfs terug betalen over de periode dat je er recht op had.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Kreidler 1974

#237 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 apr 2023, 18:12

Gps schreef: 05 apr 2023, 18:10
Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2023, 17:33 Als je werkt kom je niet in de schulden. Van minimum loon kan je eten en drinken en je huur betalen.
Als je werkt kan je ook niks uitgeven.

Logisch als je gaat werken je wat eerder gekregen toeslagen moet terug betalen. Dat gaat weer naar een ander. Als je werkt werk je ook voor anderen.

Als je meer gaat verdienen krijg je nu eenmaal geen zorgtoeslag enz. enz.

Enzo
Ik ben blij voor je dat je er niets van begrijpt. :)

Dit gaat niet over minder of geen toeslag krijgen als ik werk.

Dit gaat over toeslag terug moeten betalen, over een periode dat ik in de bijstand zat.

Omtzigt heeft dat wel begrepen, of is die ook gek volgens jouw ?

Letterlijke quote Omtzigt:
Zelfs terug betalen over de periode dat je er recht op had.
Geluk er mee. je leest niet. Ik schijf wel terug betalen van eerder ontvangen toeslagen.

en de andere stellingen kloppen ook

Wat jij hebt meegemaakt gun ik niemand.

Enzo

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#238 Bericht door Gps » 05 apr 2023, 18:37

Ik heb net gekeken of de Kreidler wilde starten, met de kabelboom los.

Hij start wel maar niet goed, en wil niet echt lekker blijven lopen. Ik gok op sluiting ergens of de ontsteking spoel is aan het overlijden.

Hoe leg ik dit uit ? Hij loopt met onderbrekingen, alsof er iemand op de uit knop drukt, en de Kreidler wil vooral onder in de toeren afslaan.

Ik reed een 300 meter en heb het laatste stukje maar naar huis gelopen. Toen wilde hij ook niet meer starten.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#239 Bericht door Gps » 05 apr 2023, 18:53

Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2023, 18:12
Gps schreef: 05 apr 2023, 18:10
Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2023, 17:33 Als je werkt kom je niet in de schulden. Van minimum loon kan je eten en drinken en je huur betalen.
Als je werkt kan je ook niks uitgeven.

Logisch als je gaat werken je wat eerder gekregen toeslagen moet terug betalen. Dat gaat weer naar een ander. Als je werkt werk je ook voor anderen.

Als je meer gaat verdienen krijg je nu eenmaal geen zorgtoeslag enz. enz.

Enzo
Ik ben blij voor je dat je er niets van begrijpt. :)

Dit gaat niet over minder of geen toeslag krijgen als ik werk.

Dit gaat over toeslag terug moeten betalen, over een periode dat ik in de bijstand zat.

Omtzigt heeft dat wel begrepen, of is die ook gek volgens jouw ?

Letterlijke quote Omtzigt:
Zelfs terug betalen over de periode dat je er recht op had.
Geluk er mee. je leest niet. Ik schijf wel terug betalen van eerder ontvangen toeslagen.

en de andere stellingen kloppen ook

Wat jij hebt meegemaakt gun ik niemand.

Enzo
Dus Omtzigt heeft het niet begrepen ? vriend. :)

Je hebt gemist dat de regering gevallen is vanwege de toeslagen?

De oplossing voor mijn probleem is heel simpel, niet met oogkleppen op alleen maar naar het jaar inkomen kijken, maar per maand of desnoods per kwartaal kijken.
Ook iedereen die ik gesproken heb bij de belastingdienst geeft mij gelijk, maar zeggen dan dat ik in den haag moet zijn, want hun maken de regels niet.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#240 Bericht door Gps » 06 apr 2023, 18:12

Ik heb het probleem misschien gevonden. Het vliegwiel heeft aangelopen tegen de bougie kabel.
Ik zie zeker al de witte binnen kant, maar waarschijnlijk ook al een beetje koper.

Zeer waarschijnlijk is dit probleem ontstaan omdat het imitatie vliegwiel, dieper in het blok zit.
Een mm of 2 tov een origineel Bosch vliegwiel. (dat heb ik gemeten)


Nieuwe 5 mm dikke bougie kabel besteld. (die er nu in zit is 7mm dik)
Deze gebruikers waarderen Gps voor dit bericht:
Caspar (06 apr 2023, 18:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#241 Bericht door Gps » 06 apr 2023, 23:08

Elk nadeel heb ze voordeel, ik ga nu weer een origineel vliegwiel monteren. Daar heb ik er twee van.

Dat imitatie vliegwiel was er op gezet omdat we door de start problemen ons af vroegen of de magneten slecht geworden waren.
Probleem 1 waar we toen tegen aanliepen, was dat de spaken in de weg zaten, bij het afstellen van de punten.

Toen me maat een email stuurde of ze wel het goede vliegwiel hadden gestuurd, kwam er niet echt een reactie waar we iets mee konden.

Ik beging het wel zat te worden dat er dan bijstaat model Bosch. Dat iets niet origineel Kreidler is hoeft geen probleem te zijn, maar als dan ook de maatvoering al niet gelijk is.
Het is dat me maat en ik niet meer weten waar we dat vliegwiel gekocht hebben, anders had er een boze email die kant opgegaan.
Of ik gaf het vliegwiel terug door een raam heen.

Bij dit imitatie vliegwiel vraag ik me onder ander af wie heeft dat gemeten, een blinde ?
Of is dit een gevalletje dozen schuiven, waarbij er totaal niet gecontroleerd is of dat vliegwiel wel de goede maten heeft ?

Toen we vandaag zagen wat er mis ging, zijn we gaan meten. Imitatie vliegwiel er op, origineel vliegwiel er op, en met een edding stift een streep zetten.
Hoever gaat het vliegwiel het blok in?
We zagen toen meteen, dat het imitatie vliegwiel verder naar binnen zit. Bij een origineel vliegwiel zal een 7 mm bougie kabel zeer waarschijnlijk geen enkel probleem zijn.

Edit beheerder: Politiek statement verwijderd. Politiek niet gewenst op het Kreidlerforum.

Terug naar me Kreidler heb ik gelijk ook even een bougie borsteltje besteld.
Die ik nog heb, is wel aan vervanging toe.

Ik heb ook al zitten kijken naar die gereedschap vakjes/bakjes voor onder het zadel.
Die er ooit op zat is weg gegooid omdat het deurtje er af gescheurd was.
Dat word nog een puzzel, maar misschien maar eens bij John Bos kijken.
Ik zag er al een paar die niet de goede voor mij zijn, met o.a. 4 bevestigingsgaten.
Mijn spatbord heeft 3 gaten waar dat bakje mee vast zit. :)

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9750
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Re: Kreidler 1974

#242 Bericht door Maarten » 07 apr 2023, 11:36

Politieke kwesties verwijderd.
Dat geeft ongewenste verhitte discussies op dit forum dat nu eenmaal over Kreidler gaat.

Aub proberen deze topic te beperken tot Kreidler en niet te veel maatschappelijke zaken aan te kaarten.
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht (totaal 8):
adriline (07 apr 2023, 11:39) • kreidler844 (07 apr 2023, 11:59) • nozems (07 apr 2023, 12:43) • Enzo-tvdzijden (07 apr 2023, 12:49) • Black Rmc (07 apr 2023, 15:06) • jamojamo (07 apr 2023, 16:01) • Eifelyeti (07 apr 2023, 16:56) • hermanngas (07 apr 2023, 21:38)
Waardering: 72.73%

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: Kreidler 1974

#243 Bericht door kreidler844 » 07 apr 2023, 11:59

Dank je wel Maarten

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#244 Bericht door Gps » 07 apr 2023, 16:12

Maarten schreef: 07 apr 2023, 11:36 Politieke kwesties verwijderd.
Dat geeft ongewenste verhitte discussies op dit forum dat nu eenmaal over Kreidler gaat.

Aub proberen deze topic te beperken tot Kreidler en niet te veel maatschappelijke zaken aan te kaarten.
Ik ga me best doen, en hoop oprecht dat niemand hier te maken krijgt met die ongein.waar ik het over had.
Zoals iedereen wel gemerkt heeft zit er bij mij een flink stuk frustratie over bepaalde dingen, maar dit is inderdaad het Kreidler forum.

Nu ik toch over Kreidler heb, ik kan hier bijna de deur niet uit stappen met me Kreidler of er begint wel iemand met me te praten.
Soms best wel irritant als je even wil kijken of hij het weer goed doet, maar toch ook wel weer leuk.

Aan aandacht geen gebrek met een Kreidler.
Deze gebruikers waarderen Gps voor dit bericht:
Maarten (07 apr 2023, 21:08)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#245 Bericht door Gps » 09 apr 2023, 23:52

Ik heb de RDW een vraag gesteld via het contact formulier.
Is een kickstart verplicht op een meer al 40 jaar oude 50cc motor.

Ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen en verteld dat hij nu aangeduwd dient te worden.

Slechte ervaring met vragen stellen aan de rdw, maar ik moet toch iets.

Nissan Vannete omkeuren naar geel kenteken. Aan de telefoon werd verteld dat de stoelen niet vast hoefden te zitten en dat ik gewoon lang kon komen voor de keuring.
Bij de keuring werd ik naar huis gestuurd en had ik een week om de stoelen vast te zetten.
De man die keurde had er geen boodschap aan wat ze mij door de telefoon verteld hadden....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Kreidler 1974

#246 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2023, 03:07

Gps schreef: 09 apr 2023, 23:52 Ik heb de RDW een vraag gesteld via het contact formulier.
Is een kickstart verplicht op een meer al 40 jaar oude 50cc motor.

Ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen en verteld dat hij nu aangeduwd dient te worden.

Slechte ervaring met vragen stellen aan de rdw, maar ik moet toch iets.

Nissan Vannete omkeuren naar geel kenteken. Aan de telefoon werd verteld dat de stoelen niet vast hoefden te zitten en dat ik gewoon lang kon komen voor de keuring.
Bij de keuring werd ik naar huis gestuurd en had ik een week om de stoelen vast te zetten.
De man die keurde had er geen boodschap aan wat ze mij door de telefoon verteld hadden....
Overbodige vraag. Al had je elektrische starter

Enzo

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Kreidler 1974

#247 Bericht door Andy » 10 apr 2023, 10:08

Het blijft je eigen verantwoording om je brommer, motor of auto keuringsklaar aan te leveren bij de rdw.

Mijn achterlicht deed het niet van mijn zundapp, werd naar huis gestuurd en kon herkeuring aanvragen van 33euro.
Mocht wel ter plekke fixxen, me accu was dood. Dus terugkomen.

Andy,

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: Kreidler 1974

#248 Bericht door kreidler844 » 10 apr 2023, 18:55

Gps schreef: 09 apr 2023, 23:52 Ik heb de RDW een vraag gesteld via het contact formulier.
Is een kickstart verplicht op een meer al 40 jaar oude 50cc motor.

Ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen en verteld dat hij nu aangeduwd dient te worden.

Slechte ervaring met vragen stellen aan de rdw, maar ik moet toch iets.

Nissan Vannete omkeuren naar geel kenteken. Aan de telefoon werd verteld dat de stoelen niet vast hoefden te zitten en dat ik gewoon lang kon komen voor de keuring.
Bij de keuring werd ik naar huis gestuurd en had ik een week om de stoelen vast te zetten.
De man die keurde had er geen boodschap aan wat ze mij door de telefoon verteld hadden....
Nee, ik ben een paar weken terug geweest met een oud type De Jager 6-bak... geen probleem.
Deze gebruikers waarderen kreidler844 voor dit bericht:
Gps (10 apr 2023, 19:05)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#249 Bericht door Gps » 10 apr 2023, 19:04

Ik had mijn vraag anders moeten formuleren, of iets van een start inrichting verplicht is op een motor. Of dat je hem aan mag duwen.

Zo ja dan zal ik toch moeten kijken of ik een kickstart op me 4 bak kan maken.
Het is daarbij hoopvol, dat er 4 bak Kreidlers waren met kickstart.

In theorie is het simpel, trapper as er uit, kickstart as er in. Carter deksel aan de rechter kant dicht maken, dan wel een dicht carter deksel regelen.

Met me busje had ik mazzel, want ik hoefde niets extra te betalen. Ik kreeg de keuze stoelen vast zetten en terug komen, of een nieuwe keuring aan te vragen.
Twee vliegtuig stoelen, geregeld toen ik nog bij Fokker werkte.
Was wel jammer dat ik de vliegtuig rails niet gebruiken mocht. De stoelen zitten namelijk vast met een klik systeem op die rails in het vliegtuig. (F50)
Dan had ik dus simpel te verwijderen stoelen gehad.

Om redenen die ik nog steeds niet begrijp, werd mij verteld dat dit niet mocht.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#250 Bericht door Gps » 10 apr 2023, 19:05

kreidler844 schreef: 10 apr 2023, 18:55
Gps schreef: 09 apr 2023, 23:52 Ik heb de RDW een vraag gesteld via het contact formulier.
Is een kickstart verplicht op een meer al 40 jaar oude 50cc motor.

Ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen en verteld dat hij nu aangeduwd dient te worden.

Slechte ervaring met vragen stellen aan de rdw, maar ik moet toch iets.
Nee, ik ben een paar weken terug geweest met een oud type De Jager 6-bak... geen probleem.
Kijk nu komen we ergens. :)
Dat is hoopvol.

Plaats reactie