Kreidler 1974

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Kreidler 1974

#126 Bericht door adriline » 23 dec 2022, 16:04

Dwaze gedachten. Meer kan ik niet zeggen. Voor pubers is dit normaal

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#127 Bericht door Gps » 23 dec 2022, 17:36

Dat bewijst dat ik nog jong van geest ben. :)

p.peters
Berichten: 779
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
Locatie: Wijchen land van Maas en waal
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Kreidler 1974

#128 Bericht door p.peters » 29 jan 2023, 10:43

Inmiddels zijn we op pagina 6, en nog niks opgelost alleen conclusies en ideeën wat ik zo lees en een irritante maat had hem allang buiten gegooid.

Doe je eigen ding aan je eigen Kreidler, laat je maat zich er niet meer mee bemoeien , laat hem er zelf 1 kopen. Ga naar bijvoorbeeld Claus voor de juiste cilinder en zuiger. Laat ook gelijk je blok reviseren, na dit alles plop je het blok eronder starten afstellen en weer 40 jaar plezier.
Deze gebruikers waarderen p.peters voor dit bericht:
Gps (29 jan 2023, 21:55)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#129 Bericht door Gps » 29 jan 2023, 17:35

Tijd voor een update, de cilinder is klaar met dank aan Claus. Nu even kijken hoe ik die cilinder hier krijg.

Zit wel veel te denken over dat plan van dat laatste ritje. Als een motor agent of politie auto mij aanhoud bij Zunderdorp, lul ik me nergens meer onderuit.
Ook kom ik op die plek zeer waarschijnlijk niet weg, ook niet als het een auto is.

Beter is om veel dichter bij me huis te blijven, dan kom ik waarschijnlijk een heel end, met de waarheid dat hij verkocht gaat worden en ik alleen kijk of hij het goed doet.

Een ander idee is om te kijken of we iets via de race kids kunnen regelen. Dan word me laatste ritje op een circuit (kartbaan).
Moet ik wel een overal regelen, maar dan is het geen probleem dat er geen kenteken zit.

De racekids hebben overalls maar of ze die ook in mijn maat hebben. :lol:

https://www.race-kids.nl/
Kinderen en volwassenen kunnen kennis maken met sportief motor rijden onder begeleiding van ervaren (jeugd)trainers.


Één van die trainers is dus mijn maat.

Maar desnoods maar zonder een laatste ritje.

De meest linkse op de foto, al is het op die foto net of hij een snor heeft, en die heeft hij niet.

https://www.race-kids.nl/wp-content/upl ... zoond.jpeg

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#130 Bericht door Gps » 29 jan 2023, 22:34

p.peters schreef: 29 jan 2023, 10:43 Inmiddels zijn we op pagina 6, en nog niks opgelost alleen conclusies en ideeën wat ik zo lees en een irritante maat had hem allang buiten gegooid.

Doe je eigen ding aan je eigen Kreidler, laat je maat zich er niet meer mee bemoeien , laat hem er zelf 1 kopen. Ga naar bijvoorbeeld Claus voor de juiste cilinder en zuiger. Laat ook gelijk je blok reviseren, na dit alles plop je het blok eronder starten afstellen en weer 40 jaar plezier.
Ik heb best wel veel aan deze maat te danken. Maar als het over mijn Kreidler gaat dan neem ik van af nu maar even het recht om te zwijgen.......

Toch betaald hij wel voor de door Claus getunde cilinder, daar deed hij dan weer niet moeilijk over.

Het is in zoverre een wijze les voor mij, dat zeker als het op Kreidler's aankomt ik beter naar me zelf luister. (en dit forum)

Hopelijk kan dat boek snel dicht, en kan ik alle frustraties los gaan laten.

Me bloed druk stijgt alweer nu ik dit typ. :lol:

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#131 Bericht door Gps » 08 feb 2023, 18:38

Blij als een kind.

Ik ga morgen naar Naaldwijk om de nieuwe cilinder op te halen.
Ik neem ook die originele cilinder mee, kijken wat Claus daar van gaat zeggen.
Hij had al gezegd dat hij die cilinder wilde zien.

De cilinder die toch ooit tot verbazing leidde bij een MB 8 rijder, dat hij bijgehouden werd door een 50cc.
Dat hij bijgehouden werd door een Kreidler verbaasde hem dan weer niet.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler 1974

#132 Bericht door Caspar » 08 feb 2023, 19:21

dat verbaast me niet: een MB-8 is begrensd op 80km/u , ongeveer 8pk bij 8500tpm. in de praktijk halen ze de 85km/u wel.
een beetje Kreidler RS houd hem wel bij.
veel plezier bij Claus

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#133 Bericht door Gps » 10 feb 2023, 01:01

Ik kan slechts beamen wat je zegt. :)

Qua optrekken reed de MB8 me Kreidler zoek, maar toen we allebei op top snelheid kwamen, liep ik weer iets in.

Dat was dus met de RS cilinder (standaard 5,2PK) met iets verhoogde uitlaatpoort en waarvan de zuiger aan de inlaat kant is ingekort.
Dat is ook de cilinder waar me maat later een blinde poort bijgemaakt heeft, met een venster in de zuiger.

Claus heeft naar die cilinder gekeken en keurde de timing goed. Mooi om te zien dat hij daarvoor een blok met graden schijf heeft, ingeklemd in een bankschroef.
Verder een klein schoolbordje met een krijtje.
Me maat heeft een foto gemaakt van deze gegevens. (de spoeling dus, hoelang de poorten open staan)

Het probleem moet dan dus in de zuiger zitten. (het niet willen lopen beneden de geschatte 2000 toeren)

Ik heb hier een kaarsje branden, dat met de cilinder die Claus bewerkt heeft, het probleem over is.

Die cilinder is dus waarschijnlijk nog wel te redden met een andere zuiger waarbij dan wel weer het zuigerveer slot pennetje verzet dient te worden.
Ook wat tips gehad, je mag de bovenkant van de zuigerveer groef wel iets raken, maar de onderkant zeker niet, het vlak waarop de zuigerveer groef afdicht.
Dit gedoe is wel waarom Claus dit niet meer doet, dat pennetje verzetten.

Toen Claus me maat zag herkende hij hem wel, en vroeg of hij niet in de technische commissie van de sobw zat. (Ja dus)
Natuurlijk kwam Roy ook te sprake. Die ging met een Kreidler die zeg met 50km/u een bocht door kon, 60km/u door die bocht.
(Die Kreidler was getuned door Claus)

Dan de nieuwe W6 HYC. :D

Ik heb één klein giet galletje gevonden, maar dat zit op een plek waar dat niet boeit.
Het is gewoon kunst hoe Claus daar twee blinde poorten in gemaakt heeft. En dan de vensters in de zuiger. :clap

Hij heeft van de hoofdspoelpoorten vooral de stroming richting aangepast.

Ik kan dit echt iedereen aanraden die een cilinder zoekt voor zijn Kreidler, al zit Claus niet om werk verlegen, dus je moet geduld hebben.
Ik heb nog nooit zoveel Kreidler cilinders gezien. Ook een water gekoelde, waarvan ik zo niet kon zien of dat voor een roterend blok was of niet.
Ook veel brede tap cilinders, en dan ook nog wel wat andere merken.

We waren daar een uur of drie, maar het voelde als 10 minuten.
Het is gewoon een genot om met Claus te praten. twee takt liefhebbers onder elkaar.
Voor mij was het vooral luisteren, me mond houden en veel leren.
Ook me maat heeft genoten en we zaten al te dollen dat we een reden moeten verzinnen om weer bij Claus langs te gaan. :lol:

Nu effe kijken wanneer die cilinder er op gaat. Ik zit al te denken of ik wat mengsmeer olie of versnellingsbak olie online bestel, zodat ik de cilinder niet droog hoef te monteren.

Edit:
Deze besteld:
https://www.q-parts.nl/carterolie-unive ... ption=true

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#134 Bericht door Gps » 11 feb 2023, 23:57

Door wat Claus gezegd en gezien heeft, van die originele cilinder, zit ik me iets af te vragen....

Als ik hem quote: Mooie cilinder, jammer van die poort.
(Hij heeft van die cilinder ook de diameter gemeten)

Ook deed hij de zuigerveer zonder zuiger in de cilinder en zei dat hij wel sloot.
Ik vond al voor we naar Claus gingen dat het slot pennetje te lang is.
En ik heb gezien, dat hij daar langs lekt, maar dat is met zuiger.

Wat nou als ik dat zuigerveer slotpennetje iets inkort....

Het pennetje dat me maat er in gemaakt heeft is net zo hoog als de zuigerveer groef.
Bij elke ander zuiger waar ik dat kan zien, is dat slotveer pennetje veel minder hoog, en zeker niet net zo hoog als de zuigerveer groef. :-k


Had ik al verteld dat ik heel slecht ben in loslaten ? :lol:

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#135 Bericht door Gps » 15 feb 2023, 02:49

Er zit me iets dwars, had ik maar geld om een motor rijbewijs te halen.

Ik heb flink online gezocht, en het motor rijbewijs is het grootste financiële struikelblok.

Keuring en kenteken is misschien nog wel haalbaar, en verder vond ik een old timer verzekering voor motorfietsen, max 5000 km per jaar, 20 € per kwartaal. (Kreidler RS ingetyped)
Wegenbelasting, zou niet hoeven voor een motorfiets ouder als 40 jaar ?

Ben bang dat het rijbewijs, niet gaat lukken.

Als ik al werk zou vinden, dan heb ik weer een huurtoeslag probleem. Op dit moment misschien net klaar met terug betalen, omdat er te veel lood in me drinkwater zat, en ik huurkorting kreeg.
Ik wacht op een brief van de belastingsdienst.

Ik moet vaak aan Omtzigt denken, die zei: Zelfs terug betalen over de periode dat je er recht op had.
Dan valt de regering en er veranderd niets.

Life is a bitch and then you die, zoals de Engelse zeggen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler 1974

#136 Bericht door Caspar » 15 feb 2023, 09:07

Ik bespeur tussen de regels door een winterdipje.
Kop op , het is bijna lente ! :rs
Hier schijnt de zon al.
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
Gps (16 feb 2023, 21:16)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kreidler 1974

#137 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 feb 2023, 21:42

Er zit me iets dwars, had ik maar geld om een motor rijbewijs te halen.
Beste man,

Het is algemeen bekent dat mensen met een uitkering vaak beter af zijn als mensen met een baan die net boven het minimumloon zitten, dit door kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en huur subsidie en nog een rits instanties die een vette bek over de rug van de werkende halen o.a. uitwaterende sluizen.

Omgerekend door al deze douceurtjes komt iemand op bijstandsniveau al snel op 2200-2400 netto in de maand, die krijg je natuurlijk nooit meer aan het werk tegen een loon van bijvoorbeeld 2100 euro

Voor al deze mensen die in de regel vaak zelfverzonnen klachten hebben en daarom om motiverende reden liever trouw aan hun goudgerande uitkering blijven kleven hebben de gemeentes nog een rijkelijk gevulde pot subsidie gelden liggen! Met de naam! Bijzondere bijstand!.

Nou zijn de sociaal werkers in dienst bij de gemeentes zeer goed, die maak je namelijk alles wijs.
In het verleden waren dit schipperstrui dragende, pijp rokende en op jezuïeten zandalen lopende gemeentelijke ambtenaren, die zijn inmiddels vervangen en mede door het invoeren van gemeentelijk personeel beleid door het hoog in het vaandel staande begrip, Diversiteit.

Dus beste man, doe een beroep op dit potje, maak een verhaal dat dit motorrijbewijs van essentieel belang is voor jou toekomst als zzper werkend burger in deze maatschappij en dat je dan verlost bent van de subsidie slang.
Zelfs de aanschaf van een groene elektrische motor zal bespreek zijn bij deze totaal doorgeslagen regeling.
Vandaag nog de formulieren downloden op:
https://formulieren.amsterdam.nl/TriplE ... /Inleiding

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#138 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 17:30

Beste Henk

Bedankt voor de glimlach op me gezicht. Je hebt 100% gelijk al is je inschatting van 2200-2400 iets te optimistisch.

Wat ik krijg is iets van 1130 bijstand, dat is met ingang van dit jaar weer iets verhoogd. Dan 300 euro huurtoeslag en zorgtoeslag, waarvan ik nu uit me hoofd even niet weet hoeveel dat precies is.
Mijn huur is overigens 620 Euro, ik betaal dus de helft zelf.

Ik erger me me al jaren kapot aan het systeem, waarbij vooral mensen die wel willen werken de lul zijn.

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Kreidler 1974

#139 Bericht door adriline » 16 feb 2023, 18:06

Roeien met de riemen die je hebt. Je kan niet alles hebben

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#140 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 18:07

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

De door Claus bewerkte cilinder zit er op, en de Kreidler start weer ouderwets goed.

Ook pakt hij veel mooier op van onderuit, als toen ik met die ingekorte zuiger reed. (en een MB8 bijhield)

Voor het mooie zou ik misschien een iets kleinere sproeier er in moeten zetten, hij verzuipt onder in de toeren een heel kien beetje.
Of spelen met de gasnaald.

De Kreidler loopt ook hard, al ga ik met een nieuwe cilinder natuurlijk niet tot het gaatje. Verder is me straat te kort, ik kom niet eens lekker in ze drie, waarbij ik voor een brommer al illegale snelheden haal.

Voor een wok status heb ik maar 2 van de 4 versnellingen nodig. :lol:

Blij als een kind, en ik zit me door Henk al af te vragen, wat nou als ik bij de bijstand zeg dat ik motor koerier wil worden......

******, wat loopt me Kreidler mooi, ook stationair.

Claus :clap :clap

Toch maar eens diep nadenken over een motor rijbewijs of dat echt niet haalbaar is.
Punt is natuurlijk dat ik voor een 125 a 250 cc geen motor rijles nodig heb, en een A1 rijbewijs goed genoeg is voor de Kreidler.
Ik ben niet optimistisch, maar moet toch maar eens met een rijschool gaan praten.
Dan krijg ik later ook geen spijt dat ik het helemaal niet geprobeerd heb.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#141 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 18:15

adriline schreef: 16 feb 2023, 18:06 Roeien met de riemen die je hebt. Je kan niet alles hebben
Precies, maar uitzoeken kost geen geld. :)

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Kreidler 1974

#142 Bericht door b.bonk » 16 feb 2023, 18:34

snap dat motor rijbewijs halen niet helemaal
de brommer wordt toch lopend gemaakt voor verkoop ?
als die weg is , is er toch niks meer om op te rijden.
al zijn er dan wel weer centjes om een rijbewijs te halen.
soort van kip en ei verhaal, wat was er eerder :lol:

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#143 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 18:53

b.bonk schreef: 16 feb 2023, 18:34 snap dat motor rijbewijs halen niet helemaal
de brommer wordt toch lopend gemaakt voor verkoop ?
als die weg is , is er toch niks meer om op te rijden.
al zijn er dan wel weer centjes om een rijbewijs te halen.
soort van kip en ei verhaal, wat was er eerder :lol:
Je zit me toch niet te stangen he ? :lol:

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#144 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 22:20

Maar even een kleine samenvatting waar dus het probleem zat en waarom het even in elkaar zetten van de Kreidler iets (lol) uit liep.

Me maat had dus een spoelpoort in de cilinder en zuiger gemaakt, waarvan de timing op zich het probleem niet was. De timing was volgens Claus wel redelijk.
Waar het wel mis ging, is dat het nieuwe zuigerveer slot pennetje te dik is, waardoor de bovenste zuigerveer niet goed kon sluiten.
Verder had me maat de onderkant van de zuigerveer groef geraakt bij het weg slijpen van het oude pennetje, iets wat je zeker niet mag doen.

Omdat het vrijwel onmogelijk is om de zuigerveer groef niet te raken, bij het weg slijpen van het oude pennetje, verzet Claus dus geen zuigerveer slot pennetjes meer.
Hij maakt twee spoelpoorten waardoor je dat pennetje niet hoeft te verzetten. Het pennetje loopt dan tussen die twee nieuwe (blinde) poorten door.

Hoe zei Cruijff dat ook al weer ? Als je het begrijpt dan is het simpel.

Ik ben in ieder geval helemaal blij, Kreidler doet het weer goed en ik weet waar het probleem zat.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#145 Bericht door Gps » 16 feb 2023, 23:12

Nog even iets wat bijna goed ging.

Ik had dus een kilometer aandrijfring voor een voorwiel besteld.

Op de dag dat ik de ring zou krijgen volgens post.nl, ging de telefoon.
Iemand had zich vergist, en er zijn twee pakketjes verwisselt.

Het pakketje kreeg ik vandaag, en hoewel ik het niet opengemaakt heb, daar zat geen ring in.
Wat ik begreep zitten er nagels in om dat Weltmeister kapje boven je balhoofd vast te zetten.

Als het een beetje meezit, moeten die nageltjes volgende week wel op het goede adres aankomen. :)

Even een label printen en dan het pakketje op de post doen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler 1974

#146 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 feb 2023, 06:25

Gps schreef: 16 feb 2023, 23:12
Wat ik begreep zitten er nagels in om dat Weltmeister kapje boven je balhoofd vast te zetten.
Weltmeister kapje heeft JUIST geen nageltje om vast te zetten :)

Enzo

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#147 Bericht door Gps » 17 feb 2023, 15:21

Lol, welk kapje is dat dan dat met een nagel vast zit ?

Keek net bij de mijne en daar staat Wetlmeister in the Engels op, en die heeft inderdaad geen nagel. Deze heeft zo een lipje dat je in/onder de bovenste kroonplaat steekt.

Het kapje dat er vanuit de winkel opzat was van metaal, en ik weet niet meer wat daar opstond. Wel dat, dat kapje ooit van me Kreidler gestolen is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler 1974

#148 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 feb 2023, 16:12

Gps schreef: 17 feb 2023, 15:21 Lol, welk kapje is dat dan dat met een nagel vast zit ?

Keek net bij de mijne en daar staat Wetlmeister in the Engels op, en die heeft inderdaad geen nagel. Deze heeft zo een lipje dat je in/onder de bovenste kroonplaat steekt.

Het kapje dat er vanuit de winkel opzat was van metaal, en ik weet niet meer wat daar opstond. Wel dat, dat kapje ooit van me Kreidler gestolen is.
Alu Kapje met Kreidler er op. Vanaf 1973

KJ een foutje gemaakt :D
Kan gebeuren.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Gps (17 feb 2023, 19:28)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#149 Bericht door Gps » 17 feb 2023, 20:09

Het was denk ik inderdaad, KJ, maar ik ben voorlopig zeer tevreden, al heb ik die ring nog niet.

Al voor dat ik door had dat er iets mis ging werd ik gebeld. Dan heb je volgens mij niks te klagen, en fouten maken doen we allemaal. :)

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler 1974

#150 Bericht door Gps » 21 feb 2023, 23:26

Als ik er aan denk, maak ik donderdag even een filmpje.

De snelheidsmeter aandrijf ring is binnen.

Dus nu draden licht en kortsluit knop weer aansluiten, die ring monteren. motor schilden er weer op.

Verder even kijken hoe hij het doet met de gasnaald een standje lager.
Als je bij lage toeren het gas opent stottert hij een klein beetje, duidelijk door te veel benzine op dat moment.

Plaats reactie