Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - De 25 mooiste Kreidlers!

Stuur de mooiste foto in van jouw Kreidler. Bekijk al dat moois en breng je stem uit! De mooiste Kreidlerverkiezing!
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - De 25 mooiste Kreidlers!

#1 Bericht door Maarten » 14 feb 2009, 06:27

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009
De 25 mooiste Kreidlers volgens de jury


Hieronder de 25 mooiste Kreidlers volgens de jury, bekijk ze nog eens rustig, schrijf je 3 favorieten vast op en ga daarna naar het stemtopic toe om je stemmen uit te brengen

Je kunt op de foto's klikken, dan verschijnt een grotere foto. Let op: Je kunt op de grote foto vaak nóg een keer klikken voor het ware, grote formaat!

Hier vindt u de oorspronkelijke lijst met 75 deelnemers.


albert72
albert72 schreef:Oranje RS van 1973 op motorkenteken.
Betreft een geheel restauratie.
Zie topic: Restauratie Zwitserse rs K54/53 ch.
viewtopic.php?t=25124

Mvrgr,
Albert = Albert72 op het forum.



Andry
Andry schreef:Kreidler : K 54 / 53 B
Bouwjaar : 1975

Kreidler opgebouwd winter 2007/2008, opgebouwd met zoveel mogelijk onderdelen die
de orginaliteit tot behouden blijft maar toch wel naar eigensmaak. Delen zijn opnieuw gespoten
en veel delen zijn ook verchroomd. En ook veel delen die normaal verzinkt zijn, zijn verchroomd.
Buddyseat opnieuw laten bekleden bij de Firma Classic Covers. Ik heb de keus gemaakt om een
francochamps buddyseat te gebruiken.

Blok :
Orginele nieuwstaat verkerende 5bak, revisie was niet nodig maar uit voorzorgs maatregelen
laten reviseren bij de Firma Homoet Motors in Soest. Tijdens revisie krukas voorzien van 2 bronzen
loopringen en een 6plaats koppeling.
Cilinder door Firma Homoet Motors getunde 50cc 6poorter met een in nieuwstaat verkerende 22mm bing
met Twinair filter.



eric11
eric11 schreef:Mijn Zwitserse RS special uit 1972, deze is nieuw opgebouwd in 2008, dus een potentiele winnaar(ha ha ha)

gr Eric



harry-65
harry-65 schreef:Hallo Maarten,

Hierbij mijn inzending voor de mooiste Kreidler verkiezing 2009.
Mijn brommer oogt weer een beetje dus waag ik ook maar een gokje.
Verder wens ik iedereen succes.

Groeten Harry.

Onderwerp:
• Brommer van Harry-65
• Mooiste Kreidler verkiezing 2009
• Betreft een Eitank originele Hollandse uitvoering, bouwjaar 1965
• Ik heb deze brommer welke blauw was geschilderd in november 2005 gekocht vervolgens opgeknapt, na een frontale aanrijding (2006 ) wederom opgeknapt en sinds september 2007 weer rijdend. Mijn forumnaam is Harry is aangevuld met het bouwjaar van de brommer.
• Brommer is nog niet voor 100% naar mijn zin maar dat gebeurt de komende tijd wel eens. (zijtassen, koplampspoiler, beenschild, nieuwe spiegel, standaard en schokbrekers verchromen).
• Zoveel mogelijk weer naar de originele staat gebracht, de brommer is niet opgevoerd.
• Topics van mij zijn Schade taxatie gerestaureerde brommer. en Opknappen en herstel Hollandse eitank 1965 gereed!



hcw
hcw schreef:Type: Kreidler TM.
Opgebouwd naar origineel met uitzondering van de wielen en uitlaat.
Zwitserse TM uit 1977



hooijmans
hooijmans schreef:Hoi Maarten ook ik doe maar mee. bouwjaar van de kreidler is 1967 met los hulpframe 19 inch wielen setup geheel standaard
Gr Hans Hooijmans



Huub1
Huub1 schreef:Hallo, ik wil dit jaar ook eens meedoen met mijn eitank.
De beschrijving en de foto,s van de restauratie staat bij
Kreidler restauratie 1964, Huub1.
Zo goed mogelijk naar origineel met gebruik van diverse
zelfgemaakte RVS onderdelen.
Groeten H.Jozephs



Huub van Velsen
Huub van Velsen schreef:Hi Maarten,
ik probeer het gewoon nog een keer.
Overtuigd van mijn mooie Ei-tankje, de voorloper van als het moois wat daarna kwam.
Voor iedereen: veel succes.

• Forumnaam???? Ik sta ingeschreven als Huub van Velsen
• Mokick 1965
• In perfect gerestaureerde staat.
• Officiëeel taxatierapport (van 2006) aanwezig met een waarde van € 3500.
• Volgens mij is hij origineel (maar anderen weten dat misschien beter)
• Restauratieverslag stond in "Bromfiets" van 2006
Maarten,

Hartelijk dank. Groet,

Huub van Velsen



Jan van Kempen
Jan van Kempen schreef:Mijn Kreidler is een Duitse mokick type K54 OM Bouwjaar 1964 Kreidler is geheel gerestaureerd en gereviseerd in 2008 3bak met voetversnelling cilinder 4,2PK 14MM Carburateur top 65 km /u Deze kreidler is geheel origineel op de wing op het voorspatbord na ,deze was al aanwezig bij de aankoop van het restauratieproject en is opnieuw verchroomd.
Winnaar bij de Poot rit in Merselo als mooiste ander merk bromfiets bij de Zündapp rit in 2008
Groetjes Jan van Kempen Venray



KC 0183
KC 0183 schreef:Type: RMC Superstar
Bouwjaar: 1976
4-Bak voet

De RMC is naar me eigen smaak opgebouwd;
In 2008 heb ik hem opgebouwd...Nieuwe A Tank incl stickers.
Nieuwe Kilometerteller----Nieuwe Toerenteller
Nieuw Voorspatbord zonder geel plaatje
RVS Bouten.....Met de hand gepolijste onderpoten voorvork
Handgeschuurde en gepolijste voor en achternaaf.
Voor en achter Michelin Banden
Zadel
Motor Set Up is origineel Loopt 55 KM.

In de topic de Gallery zijn er wat meer fotoos geplaatst



KoosKreidler
KoosKreidler schreef:Maarten,

Hierbij 2 foto's van mijn Kreidler TM uit 1968. Net klaar en vandaag gekeurd als motor.

Mvg Koos



LeoJ
LeoJ schreef:Hé Maarten,

Eigenlijk was ik het niet van plan, maar gezien de oproep stuur ik dan toch maar een Kreidler in.
De RS is van 1974 met motorfiets kenteken
Is geheel gerestaureerd en is niet geheel origineel als scheelt het niet veel
Al het chroomwerk is opnieuw verchroomd
Heeft een 60cc cilinder, chromen uitlaat, verchroomde 160mm naven, nieuwe 6-bak, nieuwe magurahendels, de stickers zijn allemaal origineel, nieuwe kokusan ontsteking

De restauratie is wel ergens op het forum besproken, maar kan het niet meer vinden.
Wel staat er een restauratie verslag op mijn site ( www.familie-jordaan.nl )

Thanx dat je dit wederom hebt willen organiseren, ondanks dat er in de voorgaande verkiezingen zoveel ge(*^%@ is.

Groeten,.

Leo Jordaan



Leopold Hogenhuis
Leopold Hogenhuis schreef:Hallo Maarten,

Type Kreidler , K54/53H, 1973.

Volledig gerestaureerd , nu met 6 bak De Jager direct geschakeld.
Recht vertande koppeling , laatste nieuwe type De Jager.
Lichtjes getuned door LVS. Chrome dikke Homoet 4 P.

Topic, fluor losse tellers 1973.

Groeten Leopold



Melvin
Melvin schreef:Type: Kreidler RS
bouwj: 1975
origineel opgebouwd en gerestaureerd in 2007



Michel
Michel schreef:Type RS luxus CH
Bj: 1975
Bijzonderheden:- één van de allerlaatse Kreidlers met indirecte vijfbak
-5,8pk 18mm bing
- alle onderdelen origineel

Restauratie/opknapverslag viewtopic.php?t=21578

Groetjes Michel & een erg leuk initiatief



MichielJanson
MichielJanson schreef:Maarten,

Graag wil ik dit jaar mijn Zwitserse RS inschrijven uit 1973. Mijn RS is voor de meeste forumleden al een bekende verschijning omdat er een flinke topic is ontstaan op Kreidler.nl

Ik heb de RS aangeschaft in april 2008 nadat deze te koop werd aangeboden op MP. Tjerry wist de oorsprong van de Zwitser en in welke staat deze is en we zijn er dus direct op uit getrokken. Bij het zien vielen we in grote verbazing. De RS is volledig onversleuteld, 1e lak en in nieuwstaat met slechts 10.000 KM op de teller. Als leuk detail valt te melden dat zelfs de ori voorband nog niet vervangen is. Na het ophalen direct alles bekeken en gecontroleerd en hieruit zijn zijn nog een aantal verbeteringen uitgevoerd. In december 2008 heb ik mijn motorrijbewijs behaald zodat ik het komende seizoen lekker kan toeren met de mannen.

Groet, Michiel Janson



peter G
peter G schreef:Type Super 5 TS 1966

Kreidler is in 2008 opgeknapt en origineel Zwitser



peterria
peterria schreef:Kreidler Eitank, bouwjaar 1965, originele staat, type super 5



rick rol
rick rol schreef:Kreidler rs van 1972 in 2006 naar Nederland gehaald door Wim ter Braake heb de rs voor 100% gerestaureerd en in geheel originele staat terug gemaakt zoals het hoort het chroomwerk is niet opnieuw verchroomd, dat was nog zo mooi geldt ook voor de plastic delen de kreidler heeft weinig kilometers gedraaid en heeft ook de originele cilinder met de nummers boven de koelrib staan …..De uitlaat die op de foto zit is nog een imitatie inmiddels heb ik de originele gevonden en deze ligt nu bij Toolennaar voor een nieuwe chroomlaag ik hou nou eenmaal van perfectie bij deze kreidler .Deze kreidler is voor mij een herinnering aan mijn overleden vader,toen mijn vader slecht lag kocht ik deze kreidler de man was er ook erg gek van… en zei ik zal hem nooit afzien maar als hij klaar is en je gaat rijden denk dan aan mij en dat doe ik zeker .

Zie de topic : viewtopic.php?t=20644&highlight=oranje
Hier vind je de totale restauratie .

Rick Rol



RS3001
RS3001 schreef:Kreidler RS motorkenteken, bouwjaar 1981, membraan uitvoering, veel chroom en polijst en rvs werk, special cockpit
viewtopic.php?t=23965

lichtvoorziening middels accu's en oplaadsysteem onder buddy. Tevens nog een kettingspanner gemonteerd, aangepast voor achter de motorschermen.
viewtopic.php?t=24702

Ik heb maar 1 recente foto

Bé - RS3001



starting74
starting74 schreef:Merk: Kreidler RS
Type: K54/53CH
Bouwjaar: 1970

Bijzonderheden: Heb deze "Zwitserse" Kreidler aangekocht in 2004 in Nederland en in eigen beheer helemaal gerestaureerd
vanaf de winter 2005 tot voorjaar 2006 ( totaal 14 maanden ).
In het voorjaar van 2006 is ie goedgekeurd bij de RDW in Den Bosch en die heeft er nauwelijks naar gekeken.
Heb alle delen, indien mogelijk, zelf gepolijst en/of geschuurd.
Kreidler verkeert echt in een A+++ staat. Zoals de randen van de spatborden, die zijn zo strak en gaaf.
Alle onderdelen welke twijfelde aan een juiste staat zijn vervangen. Schokbrekers zijn gereviseerd, evenals de voorvork.
Motor loopt als een zonnetje, met contactpunten en originele cylinder met nieuwe Mahle zuiger.
Tank en originele velgen zijn opnieuw verchroomd in Rotterdam.
Kreidler heeft na de keuring misschien nog maar 1500 km gereden.
Kreidler is zoals vermeld geheel origineel opgebouwd met allemaal originele Kreidler onderdelen.
Kreidler is nooit besproken met topics, ik heb deze Kreidler alleen een keer bij jou aangemeld voor de verkiezingen,
maar toen was ik al te laat en was de sluitingsdatum al voorbij.
Foto's zijn recent genomen.
Kreidler RS is compleet met NL kenteken en kentekenplaat.
Kreidler is zoals gezegd al vanaf 2004 in mijn bezit en vanaf 2006 op kenteken.
Ben al enkele jaren lid van de site.

Tot horens, Marcel
'


Theo
Theo schreef:Kreidler RS bouwjaar 1971, Zwitsers model, 100% origineel.
Vriendelijke groeten Theo



tonny59
tonny59 schreef:Hallo Maarten,

Hierbij mijn Zwitserse RS 71 die ik in 2007 /08 heb gerestaureerd.
De restauratie is bijgehouden op het forum waarna ik nog wat originele details heb aangepast.
Deze RS is geheel origineel op de buddy en het rekje na.
Ik heb hem namelijk aangepast aan het Duitse model met een lange buddy i.p.v een korte buddy.

Gr, Tonny59



Writer
Writer schreef:Mijn Kreidler is een RMC-S uit 1979
Hij is volledig nieuw opgebouwd en in nieuwstaat opgebouwd, evenals zijn groene broer.
Bijzonderheden tov orginele toestand;

RVS delen zijn verchroomt opdat je niet moet blijven poetsen.
Het zadeldek is vervangen door een van Classic Covers, en ik vind het mooier dan orgineel.
Hij heeft een nieuwe KVV 6 bak die is aangepast naar een slag van 44mm.
De carter uitsparing is 56mm, en de spoelkanalen zijn vermaakt zodat deze een dubbele opervlakte hebben.
De Cylinder heeft een gietijzeren bus met een boring van 50mm, de inhoud is dus 90CC.
Inmiddels word een op maat uitlaat gemaakt ipv de Chrome Homoet 6P, en gaat dan van 12PK naar ruim 15PK.
Het koppel gaat daarmee ook met meer dan 57% omhoog, hetgeen een heerlijke toermachine hiervan maakt.

Hij staat in volgende topic viewtopic.php?t=14857&start=0&postdays= ... highlight=

Ik hoor wel of je hier voldoende gegevens aan hebt.

Vriendelijke groeten en een mooi Kreidler jaar.

Paul (Writer)



Zatopek
Zatopek schreef:Hoi Maarten,

Wil wel meedoen. Hierbij een foto van een echte Kreidler.

Bouwjaar 1970. Zwitsers model, RS.

Helemaal origineel, zit zelfs de originele dealerticker op het gereedschapskastje!
Een Kreidler zoals ie in weze hoort te zijn (vind ik).

Mankeert helemaal niets aan en rijdt ook nog eens fantastisch met zo'n klein Breitwandje met 18mm carburateur!

Groet,
Jilles, Zatopek, the one and only...................




Hierboven de 25 mooiste Kreidlers volgens de jury, bekijk ze nog eens rustig, schrijf je 3 favorieten vast op en ga daarna naar het stemtopic toe om je stemmen uit te brengen.

Veel plezier!

Maarten



Hier vindt u de oorspronkelijke lijst met 75 deelnemers.


Vragen over de verkiezing of het stemmen? Stuur mij dan een PB.
Laatst gewijzigd door Maarten op 02 mar 2009, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#2 Bericht door Maarten » 22 feb 2009, 20:33

Even een update.

Het gaat er spannend aan toe in de verkiezing:
Nummer 1 heeft 74 punten, nummer 2 heeft 73 punten.
Er zijn 3 man op plek 3 met 61 punten, en er hangt nog iemand vlak achter met 60 punten.

Meer kan en mag ik niet verklappen.

Er kan nog een hele week gestemd worden, tot en met zondag 1 maart 2009.

Groeten,

Maarten

Gesloten