Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - Voorronde

Stuur de mooiste foto in van jouw Kreidler. Bekijk al dat moois en breng je stem uit! De mooiste Kreidlerverkiezing!
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - Voorronde

#1 Bericht door Maarten » 02 feb 2009, 17:25

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - Voorronde

Beste Kreidlervrienden,

De lijst staat nu online. Jullie kunnen op de foto's klikken, en soms moet je (afhankelijk van hoe groot je monitor is) nog een keer op de grote foto klikken om de foto op zijn scherpst te zien.

Jullie kunnen nu dus alle deelnemers zien.

Commentaar geven mag nog niet, de topic gaat op slot. Als je opmerkingen hebt dan kan dat naar mij op maarten@kreidler.nl of stuur mij een Afbeelding.

De 4-koppige jury gaat nu proberen hier een voorselectie uit te maken. We proberen dat volgende week zondag 8 februari voor elkaar te hebben.

Ik hoop dat jullie genieten van de foto's en de verhaaltjes er bij.

Met vriendelijke groeten,

Maarten

Laatst gewijzigd door Maarten op 13 feb 2009, 21:14, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 - Voorronde deel 1

#2 Bericht door Maarten » 02 feb 2009, 17:26

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 (Voorronde deel 1 - 1 tm 40)

De lijst met deelnemers:

Je kunt op de foto's klikken, dan verschijnt een grotere foto. Let op: Je kunt op de grote foto vaak nóg een keer klikken voor het ware, grote formaat!


peterria
peterria schreef:Kreidler Eitank, bouwjaar 1965, originele staat, type super 5



Eisma
Eisma schreef:Type: Kreidler Florett LF Mokick (K 54/32 D)
Bouwjaar: 1970
Bijzonderheden: Compleet gerestaureerd en gereviseerd, helemaal orgineel opgebouwd.
Ook de setup is orgineel (14mm Bing, 2,9PK cilinder) loopt ongeveer 55 km/h.
Restauratietopic: viewtopic.php?t=22598 - Restauratie K54/32D 1970

M.V.Gr.
Sjoerd Eisma



albert72
albert72 schreef:Oranje RS van 1973 op motorkenteken.
Betreft een geheel restauratie.
Zie topic: Restauratie Zwitserse rs K54/53 ch.
viewtopic.php?t=25124

Mvrgr,
Albert = Albert72 op het forum.



eric11
eric11 schreef:Mijn Zwitserse RS special uit 1972, deze is nieuw opgebouwd in 2008, dus een potentiele winnaar(ha ha ha)

gr Eric



jvr
jvr schreef:Gekocht in 07-07-07, niks aan gedaan nog, rijdt lekker in de tourtochies, kan lekker meekomen qua snelheid 85 km. Verders alleen maar poetsen en bijhouden zoals het hoort. Lijkt uiterlijk op een TM, met bromfiets-frame type K-53/311. Heeft geen moterbloknummer CH.
Groeten Jan (jvr)



jimsax
jimsax schreef:Hallo Maarten,

Ik ben Jim Sax en ik wil graag meedoen met de mooiste Kreidler verkiezing.
Ik kom uit Purmerend en ik ben 16 jaar oud. ik ben ook lid van uw site,

Ik ben al een jaar of 3 gek van Kreidler en het was dus ook mijn droom een Kreidler te kopen.
ik studeer voor automonteur op het Vmbo en moest een keer stage lopen voor 3 weken bij Hyundai in Purmerend.
Heel toevallig stond er in het magazijn een Kreidler! die al 3 jaar stil stond, dus onder een pak stof. ik ben gelijk naar de baas gelopen om te vragen wat hij er voor wilde hebben
het bedrag was 800 euro. ik begon met niets maar heb heel veel gewerkt buiten schooltijd om dit bedrag bij elkaar te krijgen.
in September 2008 heb ik deze Kreidler kunnen kopen en ben nu een hele gelukkige eigenaar.

Ik heb zelf wel wat dingen aan de Kreidler veranderd naar mijn eigensmaak, het stuur,buddy,chromenrekje, kettingrand,uitlaat
en ik heb zelf de verlichting aangesloten. ook is het motorblok gereviseerd met onder andere een nieuwe krukas

Het is een:
Kreidler Florett K53/301
3 versnellingen
geforceerde luchtkoeling
bouwjaar, 1973

dit is de eerste keer dat ik hier aan meedoe dus weet ik zelf niet hoe het allemaal werkt.

Mvg Jim Sax



hcw
hcw schreef:Type: Kreidler TM.
Opgebouwd naar origineel met uitzondering van de wielen en uitlaat.
Zwitserse TM uit 1977



Monsma
Monsma schreef:Type: Kreidler RS Elektronik
Bouwjaar: 1980
Zie: viewtopic.php?t=27135
Bijzonderheden: 5 bak direct.
met een 15,43,99 mahle cillinder
20mm bing
tandwiel 13,36
Compleet gerestaureerd van a tot z naar eigen smaak. Heeft wel een kenteken alleen dient deze nog te worden bevestigd.



d.verburg
d.verburg schreef:Kreidler Florett T(RS) uit 1971.
Was een bromfiets met 3 versnellingen, maar heeft nu een 5-bak indirect met 15.43.97 w6 cilinder met Mahle zuiger.
Nieuwe 18 mm Bing carburateur .
Originele uitlaat (opnieuw verchroomd).
MHKZ 4 polig ontsteking.
Ik heb nu een motorkenteken! Dus ik kan de weg op als het blok terug is!
Gr. Dennis



Kreidler Arthur
Kreidler Arthur schreef:Kreidler Florett RS
Bouwjaar 1974



rick rol
rick rol schreef:Kreidler rs van 1972 in 2006 naar Nederland gehaald door Wim ter Braake heb de rs voor 100% gerestaureerd en in geheel originele staat terug gemaakt zoals het hoort het chroomwerk is niet opnieuw verchroomd, dat was nog zo mooi geldt ook voor de plastic delen de kreidler heeft weinig kilometers gedraaid en heeft ook de originele cilinder met de nummers boven de koelrib staan …..De uitlaat die op de foto zit is nog een imitatie inmiddels heb ik de originele gevonden en deze ligt nu bij Toolennaar voor een nieuwe chroomlaag ik hou nou eenmaal van perfectie bij deze kreidler .Deze kreidler is voor mij een herinnering aan mijn overleden vader,toen mijn vader slecht lag kocht ik deze kreidler de man was er ook erg gek van… en zei ik zal hem nooit afzien maar als hij klaar is en je gaat rijden denk dan aan mij en dat doe ik zeker .

Zie de topic : viewtopic.php?t=20644&highlight=oranje
Hier vind je de totale restauratie .

Rick Rol



Huub1
Huub1 schreef:Hallo, ik wil dit jaar ook eens meedoen met mijn eitank.
De beschrijving en de foto,s van de restauratie staat bij
Kreidler restauratie 1964, Huub1.
Zo goed mogelijk naar origineel met gebruik van diverse
zelfgemaakte RVS onderdelen.
Groeten H.Jozephs



Michel
Michel schreef:Type RS luxus CH
Bj: 1975
Bijzonderheden:- één van de allerlaatse Kreidlers met indirecte vijfbak
-5,8pk 18mm bing
- alle onderdelen origineel

Restauratie/opknapverslag viewtopic.php?t=21578

Groetjes Michel & een erg leuk initiatief



fons
fons schreef:- Forumnaam FONS
- Kreidler LK 600 80 CC
- Kreidler naar eigen smaak opgebouwd
- Doe er regelmatig ritjes mee van een 130 KM meestal met
2 personen er op.
- Tot nu nog niet mee in pan gevallen
- MVG
FONS



3 Bak Hand
3 Bak Hand schreef:3 Bak Hand
Kreidler Florett Rs '69
"Kreidler is in originele en onvertsleutelde staat. Originele lak en chroom.
Staat momenteel een A tank op die nog vervangen hoort te worden door een buffeltank en zadel is momenteel ook dat van een Rs '72 oranje luxe uitvoering. Ook de uitlaat komt nog een origineel verchroomde op. Voor de rest tot aan de spiegel toe zoals gekocht in '69"



peter G
peter G schreef:Type Super 5 TS 1966

Kreidler is in 2008 opgeknapt en origineel Zwitser



Robert1
Robert1 schreef:- Type: RS
- Bouwjaar: 1975
- Bijzonderheden: Op een enkel onderdeel na is deze RS is uit originele onderdelen opgebouwd naar het RS model uit 1975, alleen dan met wat moderne aanpassingen zoals: een 12 volt ontsteking, halogeen verlichting, accu, remlicht op de voorrem en natuurlijk de zuigergestuurde 50cc waterkoeling.
- Ori/special?: Bij deze RS heb ik ook nog een SB met standaard uitlaat en een 20 mm Bing (Zie: uploads/2008/naamloos__640x480__186.jpg ), dan is het een originele RS, met de waterkoeling gemonteerd zou je het kunnen zien als een special.
Mvg, Robert Scherpenisse



Tijmen104
Tijmen104 schreef:kreidler RMC-S
bouwjaar 1979
gedeeltelijk aangepast naar eigen smaak.
voorzien van 4bak direkt.
60cc SB
21mm dellortho black edition
PVL binnerotor
homoet 6P
Gr Tijmen van Rossum ( Tijmen104 )



chevy
chevy schreef:Kreidler RMC - Superstar
bouwjaar 1977
4 bak direct.
met een 15.73.85 mahle
12mm bing.tandwiel 11,36
top 65-70
- De kreidler is deel orgineel en deel naar eigen smaak opgebouwd.
Mvg Ate



redfox
redfox schreef:Mijn Kreidler is een RM 4 bak voet uit 1975 in originele staat waarbij ik dit jaar de tank opnieuw heb laten verchromen en de stuurinslag heb laten verwijderen, en ook de budddy is opnieuw bekleed.
Verder heb ik er een valbeugel en een sigaaruitlaat op gemaakt (weet dat dit niet origineel is maar)omdat ik dit mooi vindt.
Ik weet dat je om 2 foto's vraagt maar ik doe er maar een bij omdat dit de enige is waar hij in de fase verkeerd dat hij klaar was en het weer ook niet al te geweldig was die dag.
Voor de rest gewoon door gaan met deze verkiezingen en succes ermee.
Groeten Redfox



Jan van Kempen
Jan van Kempen schreef:Mijn Kreidler is een Duitse mokick type K54 OM Bouwjaar 1964 Kreidler is geheel gerestaureerd en gereviseerd in 2008 3bak met voetversnelling cilinder 4,2PK 14MM Carburateur top 65 km /u Deze kreidler is geheel origineel op de wing op het voorspatbord na ,deze was al aanwezig bij de aankoop van het restauratieproject en is opnieuw verchroomd.
Winnaar bij de Poot rit in Merselo als mooiste ander merk bromfiets bij de Zündapp rit in 2008
Groetjes Jan van Kempen Venray



starting74
starting74 schreef:Merk: Kreidler RS
Type: K54/53CH
Bouwjaar: 1970

Bijzonderheden: Heb deze "Zwitserse" Kreidler aangekocht in 2004 in Nederland en in eigen beheer helemaal gerestaureerd
vanaf de winter 2005 tot voorjaar 2006 ( totaal 14 maanden ).
In het voorjaar van 2006 is ie goedgekeurd bij de RDW in Den Bosch en die heeft er nauwelijks naar gekeken.
Heb alle delen, indien mogelijk, zelf gepolijst en/of geschuurd.
Kreidler verkeert echt in een A+++ staat. Zoals de randen van de spatborden, die zijn zo strak en gaaf.
Alle onderdelen welke twijfelde aan een juiste staat zijn vervangen. Schokbrekers zijn gereviseerd, evenals de voorvork.
Motor loopt als een zonnetje, met contactpunten en originele cylinder met nieuwe Mahle zuiger.
Tank en originele velgen zijn opnieuw verchroomd in Rotterdam.
Kreidler heeft na de keuring misschien nog maar 1500 km gereden.
Kreidler is zoals vermeld geheel origineel opgebouwd met allemaal originele Kreidler onderdelen.
Kreidler is nooit besproken met topics, ik heb deze Kreidler alleen een keer bij jou aangemeld voor de verkiezingen,
maar toen was ik al te laat en was de sluitingsdatum al voorbij.
Foto's zijn recent genomen.
Kreidler RS is compleet met NL kenteken en kentekenplaat.
Kreidler is zoals gezegd al vanaf 2004 in mijn bezit en vanaf 2006 op kenteken.
Ben al enkele jaren lid van de site.

Tot horens, Marcel



k53/21
k53/21 schreef:Geachte kreidlerclub

mijn naam is Maurice Mijné

mijn forum naam is : k53/21

ik heb een k53/21 nl uit 1970

de kleur is beige

de brommer is voor het grootste deel orgineel een paar kleine details zijn dus niet orgineel zoals de lak die is vernieuwt er zit een nieuwe buddy op en een nieuw achterlicht en een gereedschaps kastje+stuurslot

groeten maurice



koepelsekreidler
koepelsekreidler schreef:Flory 5 bak super, motorkenteken
originele lak en rijwiel gedeelte
herkomst Zwitserland



huib
huib schreef:Het is een op kenteken Kreidler RS bouwjaar 1980 maar dit jaartal klopt niet want ik heb geen blik haken op het frame maar dit jaartal stond verkeerd op het Zwitserse document en zodoende is hij zo gekeurd ;-) Hij zal dus rond 1973 moeten zijn.Ik heb hem gekocht bij Terbraake Motoren die haalde toen hele trailers uit Zwitserland. En hij keurde ze ook gelijk als ze in orde waren.
Het is een eigenbouw naar mijn smaak uiteraard, dat weet jij wel ;-) met
5 bak direct met een 60 cc veelpoort cilinder, 24 bing en homoet verlast. Deze loopt rond de 120 voor de wind uiteraard.
Hij staat ook in een topic, voor de leuk RS opknapbeurt, daar staan er al weer wat meer ;-)

Oke ik gaat ze weer allemaal bekijken en vriendelijke groet van Huib



Writer
Writer schreef:Mijn Kreidler is een RMC-S uit 1979
Hij is volledig nieuw opgebouwd en in nieuwstaat opgebouwd, evenals zijn groene broer.
Bijzonderheden tov orginele toestand;

RVS delen zijn verchroomt opdat je niet moet blijven poetsen.
Het zadeldek is vervangen door een van Classic Covers, en ik vind het mooier dan orgineel.
Hij heeft een nieuwe KVV 6 bak die is aangepast naar een slag van 44mm.
De carter uitsparing is 56mm, en de spoelkanalen zijn vermaakt zodat deze een dubbele opervlakte hebben.
De Cylinder heeft een gietijzeren bus met een boring van 50mm, de inhoud is dus 90CC.
Inmiddels word een op maat uitlaat gemaakt ipv de Chrome Homoet 6P, en gaat dan van 12PK naar ruim 15PK.
Het koppel gaat daarmee ook met meer dan 57% omhoog, hetgeen een heerlijke toermachine hiervan maakt.

Hij staat in volgende topic viewtopic.php?t=14857&start=0&postdays= ... highlight=

Ik hoor wel of je hier voldoende gegevens aan hebt.

Vriendelijke groeten en een mooi Kreidler jaar.

Paul (Writer)



Theo
Theo schreef:Kreidler RS bouwjaar 1971, Zwitsers model, 100% origineel.
Vriendelijke groeten Theo



Ed
Ed schreef:Kreidler rs

Bouwjaar 1978

gerestaureerd naar orgineel,2 jaar geleden.
Verder geen bijzonderheden.
De brommer is orgineel in Belgie geleverd en heeft het gelijkvomingsheidsattest en is verzekerd.
In geval van twijfel kan ik U de papieren inscannen en mailen.
Voor bijkomende info,graag ter Uwer beschikking.

Mvgr Edgard (ed)



Roel RM
Roel RM schreef:Type: Kreidler Flory 3 KM 14
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Model heeft 3-voetversnelling.
Is in deze uitvoering alleen in Zwitserland geleverd.
Zijn maar een tiental rijdend in Nederland.
Heeft 10.000 km gelopen.
Ori? Hij is origineel en ongerestaureerd en rijdt voortreffelijk.
Topics: Kreidler Flory KM 14 voor de dames.

Groet'n Roel



gier
gier schreef:Hallo Maarten
Hier wat fotos van mijn kreidler voor de verkiezing.
Het is een speciaal geworden waarbij de kleur door mijn dochter is uit gezocht .Het was de bedoeling dat zij toen ze 16 werd in 2008 hier op zou gaan rijden . Maar gaande weg tijdens het bouwen liet ze toch voorzichtig weten dat ze liever een scooter wou I.p.v. deze mooie brommer . helaas voor haar maar gelukkig voor papa kon ik op tijd ingrijpen en werd de 4 bak standaard verwisseld voor een 5 bak 60cc 6 poorts met een rsp race zuiger .dit alles is gereviseerd en klaar gemaakt door kees van leeuwen uit de lier mijn dank hiervoor Kees . Uitlaat een homoet 6p en carburateur 20mm bing en ontsteking een bosch elektronisch . De standaard kappen die inmiddels al gespoten waren toch nog mooi op de brommer weg weten te werken om de cilinder heen . De kleur is fluoriserend geel geeft leuke effecten in schemer en donker .
Type is k53/402
bouwjaar 1978
Ben er in najaar vanuit westland naar den bosch gereden en terug en hij reed perfect.
Hoppelijk is die apart genoeg om mee te mogen doen aan de wedstrijd.
M.v.g. Eric de Gier



dennismirjam
dennismirjam schreef:ik heb de rm bj 75 vorigjaar gekocht en was nog orgineel en na 25 jaar weer tot leven gewekt na een grondige restauratie de fotos zijn genomen op de dag dat hij klaar was vr groet dennis en mirjam ik heb alles zelf gedaan aan de kried



gerrit
gerrit schreef:kreidler rmc winner
bouwjaar 1979
orginele brommer op kenteken
alleen niet orgineel is de remschijf op spaakwielen

60cc sb
18mm Bing
homoet 6p
8.3 pk



KC 0183
KC 0183 schreef:Type: RMC Superstar
Bouwjaar: 1976
4-Bak voet

De RMC is naar me eigen smaak opgebouwd;
In 2008 heb ik hem opgebouwd...Nieuwe A Tank incl stickers.
Nieuwe Kilometerteller----Nieuwe Toerenteller
Nieuw Voorspatbord zonder geel plaatje
RVS Bouten.....Met de hand gepolijste onderpoten voorvork
Handgeschuurde en gepolijste voor en achternaaf.
Voor en achter Michelin Banden
Zadel
Motor Set Up is origineel Loopt 55 KM.

In de topic de Gallery zijn er wat meer fotoos geplaatst



Henk van der S.
Henk van der S. schreef:Hoi Maarten.
Ik wil meedoen aan de verkiezing maar heb geen forumnaam.
Ik zal je de gegevens noemen
Kreidler RMC Super
Bouwjaar 1978
Zoals de RMC er indertijd in onze regio mee gereden is met veel chroom.

Twee zeer recente foto`s bijgevoegd.

Gr Henk

(Red. Deze Kreidler kan dus niet naar de volgende ronde)



rs-r
rs-r schreef:Hierbij stuur ik een foto van m'n TM K54/54 bouwjaar '69
De Kreidler is volledig origineel, zelfs nu met (eindelijk)originele TM uitlaatpijp
Kenmerkend aan dit model is de kleine achternaaf..
De white wall bandjes van Heidenau maken dit plaatje compleet .

Groetjes Jan



RS3001
RS3001 schreef:Kreidler RS motorkenteken, bouwjaar 1981, membraan uitvoering, veel chroom en polijst en rvs werk, special cockpit
viewtopic.php?t=23965

lichtvoorziening middels accu's en oplaadsysteem onder buddy. Tevens nog een kettingspanner gemonteerd, aangepast voor achter de motorschermen.
viewtopic.php?t=24702

Ik heb maar 1 recente foto

Bé - RS3001



Knoepers
Knoepers schreef:Bouwjaar: 1976
Bijzonderheden:
setup: 2,9 pk, 17mm, homoet uitlaat
orgineel met een snufje eigen smaak.



MichielJanson
MichielJanson schreef:Maarten,

Graag wil ik dit jaar mijn Zwitserse RS inschrijven uit 1973. Mijn RS is voor de meeste forumleden al een bekende verschijning omdat er een flinke topic is ontstaan op Kreidler.nl

Ik heb de RS aangeschaft in april 2008 nadat deze te koop werd aangeboden op MP. Tjerry wist de oorsprong van de Zwitser en in welke staat deze is en we zijn er dus direct op uit getrokken. Bij het zien vielen we in grote verbazing. De RS is volledig onversleuteld, 1e lak en in nieuwstaat met slechts 10.000 KM op de teller. Als leuk detail valt te melden dat zelfs de ori voorband nog niet vervangen is. Na het ophalen direct alles bekeken en gecontroleerd en hieruit zijn zijn nog een aantal verbeteringen uitgevoerd. In december 2008 heb ik mijn motorrijbewijs behaald zodat ik het komende seizoen lekker kan toeren met de mannen.

Groet, Michiel Janson



Johnny
Johnny schreef:• type: RMC-S
• bouwjaar: 1982
• Vermeld alle bijzonderheden van je Kreidler : gevonden bij een boer in de schuur. is in 1986 in de schuur gezet onder het hooi. in 2007 opgeknapt.
• Is je Kreidler origineel of is deze opgebouwd naar eigen smaak/special: is een klein beetje naar eigen smaak gebouwd ( stuur, V-spatbord en A-schokbrekers zijn niet org) verder is die orgineel.
Vr gr Johnny.



Fred 57
Fred 57 schreef:Kreidler TM
Bouwjaar 1978
Top snelheid rond de 90 km
Het enige wat ik veranderd heb zijn de wielen [ er zaten wienman wielen in ] en de uitlaat is vervangen door een 4 p homoet dit ik zoals je kunt zien heb laten verchromen !
Sinds december 2006 in mijn bezit en gekocht van Tonny de groot .

Mvgr Fred 57

Vervolg deelnemers vanaf 41 in het bericht hieronder:

Laatst gewijzigd door Maarten op 13 feb 2009, 21:15, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 (Voorronde - deel 2)

#3 Bericht door Maarten » 02 feb 2009, 17:28

Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 (Voorronde - deel 2 - 41 tm 75)

De lijst met deelnemers:

Je kunt op de foto's klikken, dan verschijnt een grotere foto. Let op: Je kunt op de grote foto vaak nóg een keer klikken voor het ware, grote formaat!



bas mostert
bas mostert schreef:bouwjaar: 1974 RM
is omgebouwd naar RS Special zo als te zien
De bijzonder heden zijn dat het een kreidler alleen ik heb en waar ik super trots en zuinig op ben!
Setup:
5-bak direct
50cc parma kit
20mm Bing
Homoet 6-poort uitlaat

gr Bas



Zatopek
Zatopek schreef:Hoi Maarten,

Wil wel meedoen. Hierbij een foto van een echte Kreidler.

Bouwjaar 1970. Zwitsers model, RS.

Helemaal origineel, zit zelfs de originele dealerticker op het gereedschapskastje!
Een Kreidler zoals ie in weze hoort te zijn (vind ik). Voor we weer discussies krijgen met 90cc idioten ;-)

Mankeert helemaal niets aan en rijdt ook nog eens fantastisch met zo'n klein Breitwandje met 18mm carburateur!

Groet,
Jilles, Zatopek, the one and only...................



brommer
brommer schreef:Maarten,

Hier mijn deelname voor de Kreidlerverkiezing.
Betreft een RS type: 54/53 CH bouwjaar 1970.

Deze winter naar eigen smaak opgebouwd op Zwitsers RS frame.
Motor directe 5 bak nu nog met 2,9 pk cilinder maar heb een originele Mahle 15-43-92 liggen, moet nog even gestraald worden en wordt dan gemonteerd met 18 mm Bing.
Succes met de verkiezing.

Groeten Ben (forumnaam: brommer)



harry-65
harry-65 schreef:Hallo Maarten,

Hierbij mijn inzending voor de mooiste Kreidler verkiezing 2009.
Mijn brommer oogt weer een beetje dus waag ik ook maar een gokje.
Verder wens ik iedereen succes.

Groeten Harry.

Onderwerp:
• Brommer van Harry-65
• Mooiste Kreidler verkiezing 2009
• Betreft een Eitank originele Hollandse uitvoering, bouwjaar 1965
• Ik heb deze brommer welke blauw was geschilderd in november 2005 gekocht vervolgens opgeknapt, na een frontale aanrijding (2006 ) wederom opgeknapt en sinds september 2007 weer rijdend. Mijn forumnaam is Harry is aangevuld met het bouwjaar van de brommer.
• Brommer is nog niet voor 100% naar mijn zin maar dat gebeurt de komende tijd wel eens. (zijtassen, koplampspoiler, beenschild, nieuwe spiegel, standaard en schokbrekers verchromen).
• Zoveel mogelijk weer naar de originele staat gebracht, de brommer is niet opgevoerd.
• Topics van mij zijn Schade taxatie gerestaureerde brommer. en Opknappen en herstel Hollandse eitank 1965 gereed!



hooijmans
hooijmans schreef:Hoi Maarten ook ik doe maar mee. bouwjaar van de kreidler is 1967 met los hulpframe 19 inch wielen setup geheel standaard
Gr Hans Hooijmans



andrermc
andrermc schreef:Hallo maarten,

Ik ben andrermc van het kreidler forum.
En ik wil graag mee doen aan deze verkiezing.
Hierbij de foto's:
Wat gegevens van de brommer:
Het is een kreidler rmc van het bouwjaar 1976, er zit een direkte 4 bak onder met trappers.
Mijn cillinder is een w6 cillinder met een 18 mm bing carburateur en een homoet 4p uitlaat.
Ook zit er een orgineel denfeld zadel op die opnieuw bekleed is na de gehele restauratie.

groeten Andre



mopeddy
mopeddy schreef:Eitank
Bj: 1965 origineel
Type: motorrad, Duitse uitvoering,
Bezonderheden: 150er remtrommel (niet origineel)
Extra's: sierbeugel voorspatbord, chroomkapjes voorvork (visjes), bagagerekje.



Hans_Schut
Hans_Schut schreef:Hallo Maarten

Hierbij doe ik ook mee aan de Kreidler verkiezing van 2009. Ben net 16 en dit is dus mijn eerste brommer. Persoonlijk vind ik hem erg mooi en het is ook wel een leuke setup voor een beginner:P Rij er zo vaak mogelijk mee ook in de winter.

Kreidler RMC S electronic 1979

4-Bak direct trapblok
15.43.99. SB
17mm Bing
32mm uitlaat
13-36 vertand

De hele Kreidler is gereviceerd bij KCMN, daar hen ik ook mijn eerste meters gemaakt op een Kreidler en daarna nog velen op die van mij. Het bijzondere aan deze Kreidler is denk ik dat het me eerste is en dat ik niet mag klagen met z''n A staat en ze mooie setup:P Vind vooral de grote cilinder en de velgen mooi. De Kreidler is naar eigen smaak opgebouwd... Nu is die smaak al wel iets veranderd:P

Met Vriendelijke Groet

Hans Schut



HvanS
HvanS schreef:Graag wil ik ook een paar foto,s insturen voor de verkiezing :
Florett 80 L , bouwjaar 1982 .
Tussen 2003 en 2007 gedemonteerd , opnieuw gepoedercoat en delen opnieuw verchroomd ,opnieuw gespoten en met veel NOS onderdelen weer opgebouwd .
Motor gereviseerd : nieuwe drijfstang , alle lagers pakkingen ,koppelingsplaten , keerringen en bussen vernieuwd .
Cilinder bewerkt , nieuwe ziuger en nicasyl .( 2008 ) Op maat uitlaat : gemaakt naar zelfgemaakte mallen .
Losse binnenkop ,
28mm Dellorto en TwinAir filter in zelfgemaakte luchtfilterkast , Zelf gemaakte extra voorste motorblokophanging , Kokusan 12 volt ontsteking .
Kortom een echte 80 cc : iets waarvoor een aantal forumleden een hoop moeite moeten doen met opboren , kotteren etc....
M.vr.gr. H. van S.



Melvin
Melvin schreef:Type: Kreidler RS
bouwj: 1975
origineel opgebouwd en gerestaureerd in 2007



PM
PM schreef:Hallo Maarten,

Graag wil ik meedoen aan de mooiste kreidler verkeizing van 2009. Mijn forumnaam is PM.
Het type is een orginele nederlandse RS uit 1974. Ik had deze gekocht in 1992 en toen gerestaureerd en mijn rijbewijs gehaald. Na twee kapotte krukassen heeft ie een aantal jaren in de schuur gestaan. Jouw site en alle informatie die erop vermeld is heeft me weer geïnspireerd om de RS opnieuw op te bouwen.

Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor een special. Begin 2008 was ie klaar.
Afwijkend is de Homoet uitlaat, de Ral kleur 3000 voor dat bouwjaar/type en de spatborden en achterlicht van het oudere type RS wat ik mooi vind.

Op het ogenblik ben ik de RS motorisch aan het upgraden. Had een nieuwe SB 99 gekocht bij KCMN en tevens een nieuwe imitatie bing 20mm (huidige versleten).
De oude SB wil ik laten tunen.

Tevens heb ik in 2008 deel genomen aan allerlei georganiseerde ritten in onze omgeving en daarbuiten.

De foto is genomen in Den Helder voor het Marinemuseum. Op deze foto staan mijn twee jeugdliefdes t.w. de RS en de onderzeeboot Tonijn waar ik 3 jaar op gevaren had van 1982-1985.

Veel succes met de organisatie van de mooiste kreidlerverkiezing 2009.

Groeten Peter, Voorschoten.



tonny59
tonny59 schreef:Hallo Maarten,

Hierbij mijn Zwitserse RS 71 die ik in 2007 /08 heb gerestaureerd.
De restauratie is bijgehouden op het forum waarna ik nog wat originele details heb aangepast.
Deze RS is geheel origineel op de buddy en het rekje na.
Ik heb hem namelijk aangepast aan het Duitse model met een lange buddy i.p.v een korte buddy.

Gr, Tonny59



LeoJ
LeoJ schreef:Hé Maarten,

Eigenlijk was ik het niet van plan, maar gezien de oproep stuur ik dan toch maar een Kreidler in.
De RS is van 1974 met motorfiets kenteken
Is geheel gerestaureerd en is niet geheel origineel als scheelt het niet veel
Al het chroomwerk is opnieuw verchroomd
Heeft een 60cc cilinder, chromen uitlaat, verchroomde 160mm naven, nieuwe 6-bak, nieuwe magurahendels, de stickers zijn allemaal origineel, nieuwe kokusan ontsteking

De restauratie is wel ergens op het forum besproken, maar kan het niet meer vinden.
Wel staat er een restauratie verslag op mijn site ( www.familie-jordaan.nl )

Thanx dat je dit wederom hebt willen organiseren, ondanks dat er in de voorgaande verkiezingen zoveel ge(*^%@ is.

Groeten,.

Leo Jordaan



Richard B
Richard B schreef:hallo maarten,bij deze 2 foto's van mijn kant voor de verkiezing
vind het toch wel leuk om weer mee te doen met mijn gele kreidler die ik vorig jaar gebouwd heb,

groet Richard



rm-mer
rm-mer schreef:Hallo Maarten, ik zag dat je nog enkele deelnemers zoekt voor de wedstrijd dus heb ik daarnet nog enkele foto's genomen.

Hopelijk vind je het wat.
Het is mijn originele RM elektronic "Bingo" in originele nieuwstaat, k54/410, bouwjaar 1977

Mvg, Thibaut



dennisvisser
dennisvisser schreef:hallo maarten
hierbij de foto's van me kreidler

mvg dennis visser



Leopold Hogenhuis
Leopold Hogenhuis schreef:Hallo Maarten,

Type Kreidler , K54/53H, 1973.

Volledig gerestaureerd , nu met 6 bak De Jager direct geschakeld.
Recht vertande koppeling , laatste nieuwe type De Jager.
Lichtjes getuned door LVS. Chrome dikke Homoet 4 P.

Topic, fluor losse tellers 1973.

Groeten Leopold



Huub van Velsen
Huub van Velsen schreef:Hi Maarten,
ik probeer het gewoon nog een keer.
Overtuigd van mijn mooie Ei-tankje, de voorloper van als het moois wat daarna kwam.
Voor iedereen: veel succes.

• Forumnaam???? Ik sta ingeschreven als Huub van Velsen
• Mokick 1965
• In perfect gerestaureerde staat.
• Officiëeel taxatierapport (van 2006) aanwezig met een waarde van € 3500.
• Volgens mij is hij origineel (maar anderen weten dat misschien beter)
• Restauratieverslag stond in "Bromfiets" van 2006
Maarten,

Hartelijk dank. Groet,

Huub van Velsen



Jaspertje
Jaspertje schreef:Kreidler K54/ 0M
Bouwjaar: 1961
Bijzonderheden: Bijna helemaal origineel opgebouwd, niet origineel is de 3-bak voetversnelling.
Origineel
Kenteken: 03-FTT-2



den willem
den willem schreef:Typenummer: K54/503 (was oorspronkelijk K54/410) Kreidler Florett RS (België)
Bouwjaar: 1975
Bijzonderheden: Is in 2008 omgebouwd van RM naar RS. KCMN cilinder met andere zuiger (met L-veer), licht bewerkt door LVS. Ontsteking is nu een Kokusan. Het was vroeger de Kreidler van mijn vader, maar die is op mijn 16e verjaardag naar mij doorgeschoven. Hij is altijd in die familie gebleven.
Origineel/eigen smaak: Ik heb hem zoveel mogelijk origineel gehouden, maar als er goede immitatie onderdelen (bv schokbrekers) bestaan, dan schuw ik niet deze te gebruiken. Ook als er geen originele onderdelen meer nieuw voorhanden zijn, durf ik wel eens mijn toevlucht te nemen tot immi (uitlaat bv). Hij is nooit volledig gerestaureerd, maar alles is zo nu en dan eens onder handen genomen. (voornamelijk afhankelijk van tijd en budget)
Topic: viewtopic.php?t=27116 - Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs



406 coupe
406 coupe schreef:hallo Maarten hier 2 foto s van mijn kreidler.
hier wat gegevens kreidler rs bj 1975 70 cc 23 mm carb binnen rotor onsteking gekieteld door claus
sinds een jaar in mijn bezit ben er veel mee bezig
volgende week gaat hij helemaal uit elkaar en word hij opnieuw gespoten de kleur weet ik nog niet maar wel apart
hij is op motor kenteken de groetjes van John.



KoosKreidler
KoosKreidler schreef:Maarten,

Hierbij 2 foto's van mijn Kreidler TM uit 1968. Net klaar en vandaag gekeurd als motor.

Mvg Koos



kempe613
kempe613 schreef:hier bij twee fotos van mijn rs van 1969



Andry
Andry schreef:Kreidler : K 54 / 53 B
Bouwjaar : 1975

Kreidler opgebouwd winter 2007/2008, opgebouwd met zoveel mogelijk onderdelen die
de orginaliteit tot behouden blijft maar toch wel naar eigensmaak. Delen zijn opnieuw gespoten
en veel delen zijn ook verchroomd. En ook veel delen die normaal verzinkt zijn, zijn verchroomd.
Buddyseat opnieuw laten bekleden bij de Firma Classic Covers. Ik heb de keus gemaakt om een
francochamps buddyseat te gebruiken.

Blok :
Orginele nieuwstaat verkerende 5bak, revisie was niet nodig maar uit voorzorgs maatregelen
laten reviseren bij de Firma Homoet Motors in Soest. Tijdens revisie krukas voorzien van 2 bronzen
loopringen en een 6plaats koppeling.
Cilinder door Firma Homoet Motors getunde 50cc 6poorter met een in nieuwstaat verkerende 22mm bing
met Twinair filter.



Mattias
Mattias schreef:Kreidler TM
opgebouwd op frame van 73
gerestaureerd en opgebouwd naar originele TM-look
5 bak indirect, Mahle 50cc, 18mm bing

Have fun

Mattias



freaky_ferry
freaky_ferry schreef:dan doe ik ook maar nee maarten:
type: kreidler florret K 53/42 NL
bouwjaar: 1972
bijzonderheden: binnenkort nog origineler !!
meer foto's heb ik niet



naessensf
naessensf schreef:Hallo,
Bij deze schrijf ik me in ve de Kreidler verkiezing.
topic: viewtopic.php?t=28197

Merk : Kreidler: Kreidler Florett RM Grand Prix 4 Speed
Type : K 53-408 Be 1 -
Framenummer : 4208300
Meldcode : 8300
Motornummer : 4208317
Bouwjaar : 1977
Gemiddelde leeftijd : 1977
Kenteken : NB-NB-NB
Kleur frame : Signal-Rot
Kleur tank : Chromen tank
Schakeling : Voet - 4 versnellingen - indirect
Framenummer van : 4208300
Framenummer tot : 4208300
Omschrijving model : Kreidler Florett RM GP 4 Speed
De kreidler is naar eigen smaak opgebouwd en is met veel originele stukken opgebouwd.

Naessens Frédéric



gerwinskreidler
gerwinskreidler schreef:Hoi Maarten,

Hier mijn inschrijving voor de verkiezing. Ik heb net nog wat foto's gemaakt.

Forumnaam: gerwinskreidler
Type Kreidler: LF
Bouwjaar: 1977
Bijzonderheden:
Zo maar een Kreidler gekocht, en eigenlijk met maar weinig kennis ervan, begonnen met opknappen.
Dit opknappen werd later meer restaureren, omdat je dingen ziet waarvan je denkt, dat wil ik ook.
Zoals hij nu is, ben ik er redelijk tevreden mee, er zitten nog wat dingen op, die ik nog wil veranderen, maar dat komt wel als ik een keer geld over heb, want dat is eigenlijk de 'beperkende' factor.

De Kreidler is opgebouwd naar eigen smaak. Het frame is van een LF, maar er is zoveel anders dan bij een LF, dat het meer een RM(C) is.

Topic: viewtopic.php?t=20858&start=0

Groeten,
Gerwin



Lacsap
Lacsap schreef:Goedemiddag Maarten,

Mijn forum naam is Lacsap en ik heet Pascal.
Ik heb toch besloten om vanmiddag nog even een paar mooie foto's te maken en aan de verkiezing mee te doen!
Mijn kreidler:
K53/402 1 NL uit 1976 met een indirecte 4 bak.
Er zit en standaard setje onder met carb. 12mm en loopt rond de 60km/uur
Ik heb hem sinds 2 maandjes in mijn bezit en heb hem naar mijn smaak veranderd.
Er zijn aardig wat nieuwe onderdelen op gegaan.

Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt

Met viendelijke groet,
Pascal



kester
kester schreef:Hai Maarten.

Hierbij mijn deelname aan de verkiezing.
Het betreft een gerestaureerde rmc, uitgevoerd als RS. Niet orgineel, maar wel in top staat.
Komt uit 1977, type K53-402
Bijzonderheden zijn de mooie gietwielen
Setup: SB, getuned tot 7 pk, 20mm Bing, Kokusan, Homoet 6p
Ik heb helaas maar een foto, maar wil toch erg graag meedoen

Mijn forumnaam is; kester

Gr



hermanp
hermanp schreef:Hoi Maarten,

bij dezen een paar foto's van mijn Kreidler MP3 met bouwjaar 1970.
Bij mijn weten is hij nog helemaal in de originele lak en is ook het chroomwerk 40 jaar oud.
Vorig jaar aangeschaft, met kenteken, maar zeer weinig mee gereden. Velgen zijn als nieuw, tank erg mooi, alleen de uitlaat is wat aangetast. Heeft de normale gebruikssporen, maar voor een 40 jaar oude brommer is hij zeer netjes.
In de galerij had ik hem vorig jaar al even geshowd. viewtopic.php?t=28107

met vriendelijke groet,
Herman



Oscar
Oscar schreef:Hoi Maarten, de mijne zal niet de mooiste verdienen, maar echt lelijk is hij ook niet.
Hebben ze in ieder geval keuze om de mooiste eruit te zoeken,
Groeten
Oscar



kreidler-holland
kreidler-holland schreef:Hallo maarten

ik wil dit jaar ook mee doen aan de verkiezingen

mijn forum naam is kreidler-holland

het is type is een Rmcs Superstar K53/402
uit 1977
Hij is bijzonder door veel reviseerde onderdelen
en de originele francorchamps buddy
combinatie van eigensmaak maar met ori onderdelen

mvg niels vaneker



simon.
simon. schreef:Hallo Maarten

Ik wil nog met de verkiezing mee doen,met mijn kreidler special van 1973 met een nl brommer kenteken.

Er zit een rs blokje 51….. onder met originele mahle sb cilinder met een 20 bing en homoet uitlaat.

Hij is verder uitgevoerd als rs,maar geheel naar eigen smaak (met oa campagnolo 150mm naven) wat ik zelf gewoon de mooiste wielen vind,en horen hier natuurlijk niet op thuis.

Ik heb hem ongeveer 3 jaar terug geheel gerestaureerd.

Ik heb helaas niet zo veel redelijke foto's,en kom er deze week ook niet aan toe om nieuwe te maken.

Mijn forumnaam is simon. Vergeet de punt niet.

Groeten Simon



kk
kk schreef:Hoi Maarten,

Ik wil ook graag mee doen met de mooiste kreidlerverkiezing, mijn forum 'naam' is: KK

Mijn Kreidler is een TRS uit 1971, een K31 - 21. Het is een gebruiksbrommer, maar ik heb mijn rijbewijs inmiddels (ben 19) en hij komt nooit op de weg als er zout ligt. Ik wilde eerst foto's sturen waarop m'n Kreid geen beenschild heeft, maar omdat die er nu wel op zit moest dat wel.
Alles is overgespoten toen ik hem restaureerde, maar het beenschild had ik later gekocht. (Het heeft wel de originele kleur, dus dan kun je het verschil zien tussen RAL 3000 en de originele lak.) Dat is jammer, want de hele brommer is mooi maar het beenschild staat niet zo goed in de lak. Maar het scheelt wel als het koud is, ik heb hem ook alleen in de winter gemonteerd!

Hij ziet er eigenlijk grotendeels hetzelfde uit als de originele Kreidler, en eerst reed ik ook met een trapperblokje. Nu hangt er een mokick 4 bak onder, dat vind ik eigenlijk veel lekkerder rijden. Verder is er eigenlijk niets special aan, behalve dat ik een kleine 6v accu onder m'n buddy heb voor het remlicht en de claxon. En er zit een stickertje op de voorvork met de (bij)naam van m'n vriendin.

Specs:

4 bak mokick (vorig jaar gereviseerd door Dick Baan)
2,9 pk cilinder 15 03 91 getuned naar 4 pk met net nieuwe wand (200 km)
17 mm bing kroondop carburateur
Kokusan ontsteking
13 - 36 vertanding

Hij rijdt voor een brommer natuurlijk te hard, 70 kmph, maar wel erg lekker. Dat komt door de vrij lichte vertanding waardoor hij erg veel koppel heeft en daarom rij ik zelfs met tegenwind en m'n beenschild nog 70 kmph
Alleen moet ik deze cilinder nog goed inrijden, als hij echt los gekomen is zal hij nog wel wat sterker zijn.

Ik vind deze verkiezing een leuk initiatief, ben benieuwd wat er uit rolt!

groet en bedankt,
Kees



Laatst gewijzigd door Maarten op 13 feb 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#4 Bericht door Maarten » 10 feb 2009, 19:10

De 25 mooiste Kreidlers die de jury heeft uitgekozen voor de Mooiste Kreidler Verkiezing 2009 vindt u hier.

Veel plezier en succes met stemmen,

Maarten

Vragen over de verkiezing of het stemmen? Stuur mij dan een PB.

Gesloten